Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En nee ik vind het niet erg om MIM te blijven doen, maar is het niet zo dat ik voor 1 februari MOET stoppen met school? Omdat ik anders al die studiefinanciering terug moet betalen? Of geldt dat alleen als je helemaal met school stopt? Want in het geval van mensen die bij hun nieuwe opleiding toelating moeten doen, is het heel erg onhandig. Als het niet zo is zoals ik denk dat het is, wil ik heel graag verder studeren tot het eind van het jaar. Ik heb echt geen zin om fulltime te gaan werken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ja ik weet dat ik nog maar een half jaar gehad heb, maar ik had vanaf het begin geen goed gevoel. Ik ben eigenlijk de echte reden dat ik een andere studie wil vergeten te melden. Ik wil deze studie niet doen, omdat ik hier later geen werk in wil doen. Ik heb geen talent voor schrijven en ik vind dat je dat echt moet hebben, om later hier werk in te doen. Als ik rondkijk bij mijn studie zijn er maar heel weinig mensen die dat talent hebben, maar ik vind van mezelf dat dat wat ik doe, ik daar goed in moet zijn. (Ook al ben ik vergeleken met de rest vrij goed.. en heb tot nu toe al mijn studiepunten in 1 keer gehaald). Een vriendin van me studeert fashion management aan het amfi, en de verhalen die ik hoor van haar zijn zo leuk. Echt dingen die mij aanspreken. En de laatste tijd begin ik heel erg al dat creatieve te missen.. ik wil ook met mijn handen (en kleding) bezig zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als ik jouw verhaal zo hoor, zou ik gewoon stoppen met je studie. Het heeft geen zin iets te gaan doen waar je eigenlijk geen werk in wilt vinden. Je moet gaan doen wat je leuk vindt. En dan heb je het risico dat je niet toegelaten wordt, dat is waar. Maar dat risico moet je dan misschien maar nemen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus stoppen voor februari zou je niets van je stufi kosten, geloof ik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat van die 10 jaar geldt volgens mij juist als je van studie veranderd. Dat is iig wel wat mij verteld is toen ik van studie veranderde. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik weet niet of ik er later werk in zal kunnen vinden(mode), maar ik denk dat het niet veel moeilijker zal zijn dan met het MIM. Uiteindelijk wil ik toch een eigen winkeltje. |
![]() |
||
Citaat:
- Je krijgt 4 jaar stufi als gift indien je binnen 10 jaar een opleiding afrond. - Je krijgt 4 jaar stufi als lening indien je geen opleiding afrond binnen 4 jaar. Wanneer je voor februari stopt wordt die stufi wél een gift (dus dat gedeelte hoef je niet meer terug te betalen), maar ben je wel een half jaar stufi kwijt. Je hebt (voor een volgende studie) dan nog recht op 3,5 jaar studiefinanciering. het laatste half jaar zal je zelf moeten betalen. En ik ben het ermee eens dat ik zou stoppen als je nu al het werk van later niet zit zitten én je vindt de opleiding niet leuk genoeg. Ik zou alleen wel over een alternatief na gaan denken voor als je niet toegelaten wordt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dus wanneer je wél je studie afrond binnen 10 jaar wordt het omgezet in een gift. Wanneer je die studie niet afrond dan moet je alles terugbetalen (en is het dus een lening geweest). Zou dat wel kunnen? (dit is ook maar van wat ik dacht te hebben gehoord, maar ik weet het dus niet zeker) Edit: komt waarschijnlijk ook door een foutje dat ik heb gemaakt zie ik ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Alleen zou het kunnen dat het eerste jaar er buiten staat, maar dat weet ik dus niet... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ga gewoon door met deze studie en ga toelating doen aan het amfi. Dan heb ik tenminste zekerheid. Al zou ik eigenlijk niks anders dan mode willen doen. Mijn toelatingsgesprek is geloof ik pas rond mei, dus daarom is het wel heel handig dat ik nog door kan gaan met deze studie. Jij ook veel succes he! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik kan begrijpen dat het vervelend is dat alles zo massaal is geworden. Toen ik in het propedeusejaar zat, was dat heel anders.
Wat betreft die projectgroepen: volgens mij valt een projectgroep van negen mensen nog wel mee. Dat is niet echt uitzonderlijk. Verder denk ik dat het ook gewoon even wennen is. Je bent niet gewend aan werken in een projectgroep. HBO is niet voor niets een vervolgopleiding en is hoe dan ook anders dan HAVO én VWO. Maar als je het niet ziet zitten, zou ik je ook aanraden te stoppen. Want dan heeft het allemaal geen zin. Ik kan nu wel zeggen dat een hoop mensen afvallen, waardoor projectgroepen slinken, dat het tweede jaar van de studie heel anders is en dat die zogenaamde 'drukke' en 'onvolwassen' studenten ook opgroeien en wijzer worden, maar dat is niet het werkelijke probleem. In ieder geval veel succes met wat je besluit te doen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bedankt. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Advies gevraagd bij 2,5 jaar durende relatie Jongen_22 | 32 | 17-03-2009 14:54 | |
Liefde & Relatie |
Vraag, advies gevraagd. Afwezig | 61 | 15-09-2006 18:49 | |
De Kantine |
Advies. Briseïs | 9 | 09-03-2005 08:04 | |
Liefde & Relatie |
advies gevraagd niempje.. | 14 | 02-03-2005 19:28 | |
Liefde & Relatie |
Wie kan ik met een privebericht om advies vragen? l00k At Me | 29 | 15-06-2003 19:27 | |
Algemene schoolzaken |
Studie advies gevraagd Johnny_S | 4 | 16-12-2002 11:57 |