Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2004, 21:51
Shadina
Shadina is offline
Ik studeer sinds dit schooljaar Media & Informatie Management aan de HvA. Ik moest heel erg wennen (nog steeds eigenlijk wel) aan hoe het gaat op de HBO.
Ik heb heel weinig les, weinig huiswerk en alles is zo ontzettend massaal. Ik zit in een klas van 36 mensen ofzo.. mijn projectgroep bestaat uit 9 mensen. Ik kan wel samenwerken, maar het is ontzettend irritant om in zo'n groot groepje een project te maken. En de meeste mensen waar ik les mee heb zijn 17 en hebben havo gedaan (logisch). Sommige mensen zullen het niet eens met me zijn, maar toch vind ik dat (over het algemeen) havo-mensen anders zijn dan vwo-mensen. Ze zijn veel drukker en (vaak) onvolwassener.

Oke, ik heb best wel wat tegen HBO.. maar ik zou ook weer geen WO willen doen. Ik heb hiervoor vwo gedaan.. en wilde eerst jarenlang mode studeren. In mijn laatste jaar ging ik heel erg twijfelen over wat ik moest studeren, en heb uiteindelijk voor MIM gekozen. Ik wil nu waarschijnlijk stoppen met deze studie en een andere studie doen. Eigenlijk is de enige studie die ik zou willen doen, fashion management (aan het amfi). Maar het probleem is dat je daar toelating voor moet doen en als ik met deze studie wil stoppen, moet dat voor 1 februari. Oke, stel dat ik stop.. dan moet ik eerst een half jaar gaan werken of iets dergelijk.. met de (kleine) kans daarna om toegelaten te worden tot de studie die ik eigenlijk wil doen. Ik zou veel liever mode willen doen, maar als ik daar niet toegelaten zou worden, zou ik uiteindelijk toch voor MIM kiezen (denk ik). Maar dan heb ik al een half jaartje gedaan en moet ik dat opnieuw doen.. terwijl ik inmiddels al in de 2e had kunnen zitten. Dus als ik niet wordt toegelaten bij het amfi zit ik met een heel erg groot probleem. Kan iemand mij misschien advies geven over wat ik zou kunnen/moeten doen? Help!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2004, 22:24
Balance
Balance is offline
MIM blijven doen, in september proberen te worden toegelaten en lukt dit niet: alsnog naar het 2e jaar van MIM?
Of kan dit niet (mag je geen toelating doen als je al studeert?)

Overigens ben je nu aan het begin van je studie en weet je niet hoe het straks zal zijn. Ik ben ook in september begonnen en dacht na twee maanden: ik weet niet hoe lang ik dit nog vol zal houden. Het massale en het weinig les en huiswerk hebben (ja, ik ook) trok me weinig. Nu weer 2 maandjes later hebben ze m'n rooster compleet anders gemaakt! Ik heb ineens werkgroepen, practicum, veel huiswerk, stage etc.
Oftewel: vergeet niet dat je slechts met een inleiding van je studie bezig bent en dat de lessen over een half jaar wel heel anders kunnen zijn dan wat je nu voor beeld hebt van je studie.
Oud 16-12-2004, 22:25
Verwijderd
Als je het niet heel erg vervelend vindt om gewoon bezig te blijven met MIM: probeer gewoon toelating te doen en MIM te blijven doen Dat lukt vast wel, toelating zal toch geen programma van meerdere weken zijn, neem ik aan.

In ieder geval succes en als je denkt met mode studeren een fijnere studententijd / baan / leven te krijgen, moet niets je ook tegenhouden om dat te doen.

aldus het meisje wat zelf ook ongelooflijk twijfelt tussen een creatieve en een lucratieve studie - ik ken je probleem een beetje
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 09:42
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 16-12-2004 @ 23:25 :
Als je het niet heel erg vervelend vindt om gewoon bezig te blijven met MIM: probeer gewoon toelating te doen en MIM te blijven doen Dat lukt vast wel, toelating zal toch geen programma van meerdere weken zijn, neem ik aan.

In ieder geval succes en als je denkt met mode studeren een fijnere studententijd / baan / leven te krijgen, moet niets je ook tegenhouden om dat te doen.

aldus het meisje wat zelf ook ongelooflijk twijfelt tussen een creatieve en een lucratieve studie - ik ken je probleem een beetje
Nou, ik vraag me af of het lucratief zal zijn. Ik ben zelfs bang dat ik geen werk zal kunnen vinden als ik MIM heb gestudeerd. Want die opleiding is sinds 2 jaar heel erg populair, er zijn 750 1ejaars op mijn school die deze opleiding doen.

En nee ik vind het niet erg om MIM te blijven doen, maar is het niet zo dat ik voor 1 februari MOET stoppen met school? Omdat ik anders al die studiefinanciering terug moet betalen? Of geldt dat alleen als je helemaal met school stopt? Want in het geval van mensen die bij hun nieuwe opleiding toelating moeten doen, is het heel erg onhandig. Als het niet zo is zoals ik denk dat het is, wil ik heel graag verder studeren tot het eind van het jaar. Ik heb echt geen zin om fulltime te gaan werken.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Shadina schreef op 17-12-2004 @ 10:42 :
En nee ik vind het niet erg om MIM te blijven doen, maar is het niet zo dat ik voor 1 februari MOET stoppen met school? Omdat ik anders al die studiefinanciering terug moet betalen? Of geldt dat alleen als je helemaal met school stopt?
Met het oog op studiefinanciering is het idd handig om voor 1 februari te stoppen, het wordt dan meteen een gift (als ik het goed onthouden heb). Het is niet zo dat je daarna niet meer kunt stoppen, alleen moet je het dan idd terug betalen. Tenzij je binnen 10 jaar een diploma haalt, dan wordt het alsnog een gift, dacht ik...maar dat kan je zo navragen aan je decaan.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 09:49
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-12-2004 @ 23:24 :
MIM blijven doen, in september proberen te worden toegelaten en lukt dit niet: alsnog naar het 2e jaar van MIM?
Of kan dit niet (mag je geen toelating doen als je al studeert?)

Overigens ben je nu aan het begin van je studie en weet je niet hoe het straks zal zijn. Ik ben ook in september begonnen en dacht na twee maanden: ik weet niet hoe lang ik dit nog vol zal houden. Het massale en het weinig les en huiswerk hebben (ja, ik ook) trok me weinig. Nu weer 2 maandjes later hebben ze m'n rooster compleet anders gemaakt! Ik heb ineens werkgroepen, practicum, veel huiswerk, stage etc.
Oftewel: vergeet niet dat je slechts met een inleiding van je studie bezig bent en dat de lessen over een half jaar wel heel anders kunnen zijn dan wat je nu voor beeld hebt van je studie.
Volgens mij mag je wel toelating doen als je nog studeert, maar het probleem is dat ik niet mag studeren van de ib-groep (zie andere post).
Ja ik weet dat ik nog maar een half jaar gehad heb, maar ik had vanaf het begin geen goed gevoel. Ik ben eigenlijk de echte reden dat ik een andere studie wil vergeten te melden. Ik wil deze studie niet doen, omdat ik hier later geen werk in wil doen. Ik heb geen talent voor schrijven en ik vind dat je dat echt moet hebben, om later hier werk in te doen. Als ik rondkijk bij mijn studie zijn er maar heel weinig mensen die dat talent hebben, maar ik vind van mezelf dat dat wat ik doe, ik daar goed in moet zijn. (Ook al ben ik vergeleken met de rest vrij goed.. en heb tot nu toe al mijn studiepunten in 1 keer gehaald).
Een vriendin van me studeert fashion management aan het amfi, en de verhalen die ik hoor van haar zijn zo leuk. Echt dingen die mij aanspreken. En de laatste tijd begin ik heel erg al dat creatieve te missen.. ik wil ook met mijn handen (en kleding) bezig zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 09:53
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-12-2004 @ 10:48 :
Met het oog op studiefinanciering is het idd handig om voor 1 februari te stoppen, het wordt dan meteen een gift (als ik het goed onthouden heb). Het is niet zo dat je daarna niet meer kunt stoppen, alleen moet je het dan idd terug betalen. Tenzij je binnen 10 jaar een diploma haalt, dan wordt het alsnog een gift, dacht ik...maar dat kan je zo navragen aan je decaan.
Ik heb veel in brochures en op de site van de IB-Groep gekeken, maar word er niet echt wijzer van. Ze hebben alles zo beknopt uitgelegd, ik ga binnenkort maar weer is bellen naar ze. Maar misschien dat iemand het hier weet. Wat jij nu zegt.. dat het alsnog een gift wordt als je binnen 10 jaar een diploma haalt. Geldt dat ook als je van studie verandert? (in mijn geval dus)
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 09:55
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Shadina schreef op 16-12-2004 @ 22:51 :
Ik zit in een klas van 36 mensen ofzo.. mijn projectgroep bestaat uit 9 mensen. Ik kan wel samenwerken, maar het is ontzettend irritant om in zo'n groot groepje een project te maken. En de meeste mensen waar ik les mee heb zijn 17 en hebben havo gedaan (logisch). Sommige mensen zullen het niet eens met me zijn, maar toch vind ik dat (over het algemeen) havo-mensen anders zijn dan vwo-mensen. Ze zijn veel drukker en (vaak) onvolwassener.
Ik ben zelf 2x aan een hbo opleiding begonnen. Ik vond het in het begin ook druk en grote groepjes en vervelende mensen. Ik denk dat je er van uit kunt gaan dat het na februari beter word, veel mensen zullen afhaken en daardoor word de klas kleiner en de groepjes ook. Ook verschilt het per project waarschijnlijk hoe groot ze de groepjes maken. Wij hebben meestal projecten met zn 4en maar ook regelmatig met zn tweeen of achten.. het ligt er maar net aan.. Maar de ongemotiveerde en lakse mensen vallen vanzelf af..
Oud 17-12-2004, 10:00
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Roxy schreef op 17-12-2004 @ 10:55 :
Ik ben zelf 2x aan een hbo opleiding begonnen. Ik vond het in het begin ook druk en grote groepjes en vervelende mensen. Ik denk dat je er van uit kunt gaan dat het na februari beter word, veel mensen zullen afhaken en daardoor word de klas kleiner en de groepjes ook. Ook verschilt het per project waarschijnlijk hoe groot ze de groepjes maken. Wij hebben meestal projecten met zn 4en maar ook regelmatig met zn tweeen of achten.. het ligt er maar net aan.. Maar de ongemotiveerde en lakse mensen vallen vanzelf af..
Ja, dat zal vast zo zijn. Maar ik heb meerdere redenen om hiermee te stoppen (of iig tot als ik toegelaten word). Ik wil niet daarom stoppen.. dat probleem zal ik bij het amfi ook wel hebben. Alleen zal het daar natuurlijk wel veel minder erg zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Shadina schreef op 17-12-2004 @ 10:49 :
En de laatste tijd begin ik heel erg al dat creatieve te missen.. ik wil ook met mijn handen (en kleding) bezig zijn.
Dat heb ik dus ook heel erg. Ik wil dolgraag weer toelating doen bij de HkU (schrijversopleiding), maar ik wil deze opleiding ook wel afmaken. Dus ik zit een beetje in dubio. Ik weet dat ik mn hart moet volgen, maar ik weet dat als ik dat doe, ik niet echt werk zal krijgen. (In tegenstelling tot de studie die ik nu doe, onderwijskunde. Daar is heel veel werk in te vinden.) Maar ik ben dan wel bezig met wat ik het allerleukste vind. En ik mis het, net als jij, ook heel erg. Ik heb nu gewoon geen tijd voor schrijven.

Maar als ik jouw verhaal zo hoor, zou ik gewoon stoppen met je studie. Het heeft geen zin iets te gaan doen waar je eigenlijk geen werk in wilt vinden. Je moet gaan doen wat je leuk vindt. En dan heb je het risico dat je niet toegelaten wordt, dat is waar. Maar dat risico moet je dan misschien maar nemen?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Shadina schreef op 17-12-2004 @ 10:53 :
Ik heb veel in brochures en op de site van de IB-Groep gekeken, maar word er niet echt wijzer van. Ze hebben alles zo beknopt uitgelegd, ik ga binnenkort maar weer is bellen naar ze. Maar misschien dat iemand het hier weet. Wat jij nu zegt.. dat het alsnog een gift wordt als je binnen 10 jaar een diploma haalt. Geldt dat ook als je van studie verandert? (in mijn geval dus)
Je krijgt vier jaar studiefinanciering. (Tenzij je geneeskunde (6 jaar) of biologie (5 jaar) of iets dergelijks doet.) Met die vier jaar moet je een studie kunnen afronden, en dat krijg je ook als gift (inclusief ov) als je binnen tien jaar een studie afrondt. Na die vier jaar krijg je dus geen studiefinanciering meer, dat wordt een lening. Of je moet zelf zoveel verdienen. Maar als je voor februari stopt heb je nog steeds recht op die volle 4 jaar studiefinanciering als ik mij niet vergis.

Dus stoppen voor februari zou je niets van je stufi kosten, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Shadina schreef op 17-12-2004 @ 10:53 :
Daarom doe je er verstandig aan om het ook met een decaan er over te hebben of idd de IBG even te bellen.

Dat van die 10 jaar geldt volgens mij juist als je van studie veranderd. Dat is iig wel wat mij verteld is toen ik van studie veranderde.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-12-2004 @ 11:11 :
Dat iig...en misschien valt het eerste jaar wel weer buiten die tien jaar...daar ga ik nu over twijfelen... 't is allemaal zo ingewikkeld.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:17
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-12-2004 @ 11:08 :
Dat heb ik dus ook heel erg. Ik wil dolgraag weer toelating doen bij de HkU (schrijversopleiding), maar ik wil deze opleiding ook wel afmaken. Dus ik zit een beetje in dubio. Ik weet dat ik mn hart moet volgen, maar ik weet dat als ik dat doe, ik niet echt werk zal krijgen. (In tegenstelling tot de studie die ik nu doe, onderwijskunde. Daar is heel veel werk in te vinden.) Maar ik ben dan wel bezig met wat ik het allerleukste vind. En ik mis het, net als jij, ook heel erg. Ik heb nu gewoon geen tijd voor schrijven.

Maar als ik jouw verhaal zo hoor, zou ik gewoon stoppen met je studie. Het heeft geen zin iets te gaan doen waar je eigenlijk geen werk in wilt vinden. Je moet gaan doen wat je leuk vindt. En dan heb je het risico dat je niet toegelaten wordt, dat is waar. Maar dat risico moet je dan misschien maar nemen?
Ik wil het aller-allerliefst mode doen. Maar als ik daar niet wordt toegelaten, ga ik niet zitten niksen. Ik wil dan iets anders studeren (en waarschijnlijk wordt dat dan toch MIM). Maar ik wil eigenlijk niks anders dan mode. Ik ben heel erg bang dat ik niet word toegelaten.. vooral omdat ik geeneens werk kan vinden (na sollicitaties wijzen ze me altijd af.. ik ben niet enthousiast genoeg etc.. maar zo ben ik gewoon.. ik ga niet toneelspelen(kan ik ook niet)).
En ik weet niet of ik er later werk in zal kunnen vinden(mode), maar ik denk dat het niet veel moeilijker zal zijn dan met het MIM. Uiteindelijk wil ik toch een eigen winkeltje.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
Je krijgt vier jaar studiefinanciering. (Tenzij je geneeskunde (6 jaar) of biologie (5 jaar) of iets dergelijks doet.) Met die vier jaar moet je een studie kunnen afronden, en dat krijg je ook als gift (inclusief ov) als je binnen tien jaar een studie afrondt. Na die vier jaar krijg je dus geen studiefinanciering meer, dat wordt een lening. Of je moet zelf zoveel verdienen. Maar als je voor februari stopt heb je nog steeds recht op die volle 4 jaar studiefinanciering als ik mij niet vergis.

Ik dacht dat het zo zat:
- Je krijgt 4 jaar stufi als gift indien je binnen 10 jaar een opleiding afrond.
- Je krijgt 4 jaar stufi als lening indien je geen opleiding afrond binnen 4 jaar.

Wanneer je voor februari stopt wordt die stufi wél een gift (dus dat gedeelte hoef je niet meer terug te betalen), maar ben je wel een half jaar stufi kwijt. Je hebt (voor een volgende studie) dan nog recht op 3,5 jaar studiefinanciering. het laatste half jaar zal je zelf moeten betalen.

En ik ben het ermee eens dat ik zou stoppen als je nu al het werk van later niet zit zitten én je vindt de opleiding niet leuk genoeg. Ik zou alleen wel over een alternatief na gaan denken voor als je niet toegelaten wordt.
Oud 17-12-2004, 10:26
Verwijderd
Sorry, als ik er over heen gelezen heb, maar kun je geen toelatings doen terwijl je een andere opleiding doet? Dat zou ik daar voor kiezen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 17-12-2004 @ 11:25 :
Ik dacht dat het zo zat:
- Je krijgt 4 jaar stufi als gift indien je binnen 10 jaar een opleiding afrond.
- Je krijgt 4 jaar stufi als lening indien je geen opleiding afrond binnen 4 jaar.
En en lijkt me stug...?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:32
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-12-2004 @ 11:27 :
En en lijkt me stug...?
en en? Ik bedoel het als of
Dus wanneer je wél je studie afrond binnen 10 jaar wordt het omgezet in een gift. Wanneer je die studie niet afrond dan moet je alles terugbetalen (en is het dus een lening geweest).
Zou dat wel kunnen?
(dit is ook maar van wat ik dacht te hebben gehoord, maar ik weet het dus niet zeker)

Edit: komt waarschijnlijk ook door een foutje dat ik heb gemaakt zie ik . Die laatste '4 jaar' moet '10 jaar' zijn.
Oud 17-12-2004, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 17-12-2004 @ 11:32 :
Edit: komt waarschijnlijk ook door een foutje dat ik heb gemaakt zie ik . Die laatste '4 jaar' moet '10 jaar' zijn.
Dan ben ik het wel met je eens.

Alleen zou het kunnen dat het eerste jaar er buiten staat, maar dat weet ik dus niet...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Shadina schreef op 17-12-2004 @ 11:17 :
Uiteindelijk wil ik toch een eigen winkeltje.
Daar kun je je dan ook misschien op focussen. Wat moet je (ook) doen als je een eigen winkel wilt beginnen? Iets van detailhandel toch? Dan kun je dat in ieder geval nog doen misschien.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:36
Shadina
Shadina is offline
Citaat:

Ik heb ff naar de IB-Groep gebeld, en wat jij zei over de volle 4 jaar stufi etc klopt niet. Als je voor februari stopt heb je gewoon een half jaar van je stufi verbruikt en heb je nog maar 3,5 jaar stufi te gaan. Ik heb ook ff gevraagd wat ik kon doen, en de vrouw die ik aan de lijn kreeg vertelde me dat ik gewoon door kan gaan met deze studie.. en dan ook gewoon toelating kan doen. Als ik word toegelaten bij het amfi, hoef ik niet alles terug te betalen, maar heb ik gewoon een jaartje van mijn stufi verbruikt. Ik hoef dus niet fulltime te werken en in onzekerheid leven!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:37
Balance
Balance is offline
dat geldt ook voor je OV trouwens. Daar heb je dan ook een jaar van gebruikt.
Oud 17-12-2004, 10:43
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-12-2004 @ 11:35 :
Daar kun je je dan ook misschien op focussen. Wat moet je (ook) doen als je een eigen winkel wilt beginnen? Iets van detailhandel toch? Dan kun je dat in ieder geval nog doen misschien.
Ja daar heb ik ook aan gedacht. Als ik niet toegelaten zou worden, dat ik zoiets zou studeren. Maar ik heb rondgekeken en heb geen studie kunnen vinden die mij aansprak. Het probleem is dat ik in de buurt wil studeren (woon in Haarlem.. Rotterdam enz zou nog wel kunnen), omdat ik geen zin heb om 2 uur te reizen en omdat ik geen zin heb om op kamers te gaan. Ow ja.. en ik wil niet naar INHolland.. dus dan blijft er weinig over.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Shadina schreef op 17-12-2004 @ 11:36 :
Ik heb ff naar de IB-Groep gebeld, en wat jij zei over de volle 4 jaar stufi etc klopt niet. Als je voor februari stopt heb je gewoon een half jaar van je stufi verbruikt en heb je nog maar 3,5 jaar stufi te gaan. Ik heb ook ff gevraagd wat ik kon doen, en de vrouw die ik aan de lijn kreeg vertelde me dat ik gewoon door kan gaan met deze studie.. en dan ook gewoon toelating kan doen. Als ik word toegelaten bij het amfi, hoef ik niet alles terug te betalen, maar heb ik gewoon een jaartje van mijn stufi verbruikt. Ik hoef dus niet fulltime te werken en in onzekerheid leven!
Dan klopt volgens mij alles wat ik heb gezegd, behalve dat als je voor februari stopt nog 4 jaar hebt
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 12:11
shanker
shanker is offline
Herkenning! ook ik twijfel enorm erg tussen de studie die ik nu doe (journalistiek) en de kunstacademie. ik ga toch toelating doen, alleen het probleem is dat het toelatingsexamen 1 februari is, en pas na 3 weken heb je de uitslag. Maar als je geen boete wil oplopen van het ibg moet je vóór 1 februari stoppen met je opleiding. zucht... maargoed ik heb er nu alweer zo de balen van dat ik al 3 weken zo'n beetje gespijbelt heb, dus ik stop er hoogstwaarschijnlijk deze week nog mee. dat ga ik lekker toelatingsexamen doen, als ik word aangenomen ben ik blij, ga ik een half jaartje werken en in september beginnen, als ik wordt afgewezen heb ik nog een half jaar om te bedenken wat ik dan zou moeten doen .
maar ja je kiest op zo'n manier wel voor iets onzekers enzo, en als je toch geen problemen met je huidige studie hebt zou ik iig het eerste jaar afmaken, als je alle 30 studiepunten toch makkelijk haalt,... en dan kun je in februari toelatingsexamen doen, dat is neem ik aan vrijblijvend enzo, en dan kun je alsnog bedenken wat je het liefst wil. succes iig!!
Oud 17-12-2004, 12:51
Jampot
Jampot is offline
je bent jong.. ga er eens tussenuit, laat t duidelijk worden ^_^
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 16:33
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
shanker schreef op 17-12-2004 @ 13:11 :
Herkenning! ook ik twijfel enorm erg tussen de studie die ik nu doe (journalistiek) en de kunstacademie. ik ga toch toelating doen, alleen het probleem is dat het toelatingsexamen 1 februari is, en pas na 3 weken heb je de uitslag. Maar als je geen boete wil oplopen van het ibg moet je vóór 1 februari stoppen met je opleiding. zucht... maargoed ik heb er nu alweer zo de balen van dat ik al 3 weken zo'n beetje gespijbelt heb, dus ik stop er hoogstwaarschijnlijk deze week nog mee. dat ga ik lekker toelatingsexamen doen, als ik word aangenomen ben ik blij, ga ik een half jaartje werken en in september beginnen, als ik wordt afgewezen heb ik nog een half jaar om te bedenken wat ik dan zou moeten doen .
maar ja je kiest op zo'n manier wel voor iets onzekers enzo, en als je toch geen problemen met je huidige studie hebt zou ik iig het eerste jaar afmaken, als je alle 30 studiepunten toch makkelijk haalt,... en dan kun je in februari toelatingsexamen doen, dat is neem ik aan vrijblijvend enzo, en dan kun je alsnog bedenken wat je het liefst wil. succes iig!!
Je hoeft niet voor 1 februari te stoppen als je hierna nog een andere studie wilt doen (zie mijn andere post). En hoezo zou je nog een half jaar nadat je hebt gewerkt nog kunnen bedenken wat je zou kunnen doen? Als je nu stopt.. en gaat werken.. heb je nu toch een half jaar om na te denken.. en kun je in september met je nieuwe studie beginnen.
Ik ga gewoon door met deze studie en ga toelating doen aan het amfi. Dan heb ik tenminste zekerheid. Al zou ik eigenlijk niks anders dan mode willen doen. Mijn toelatingsgesprek is geloof ik pas rond mei, dus daarom is het wel heel handig dat ik nog door kan gaan met deze studie. Jij ook veel succes he!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 16:37
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Jampot schreef op 17-12-2004 @ 13:51 :
je bent jong.. ga er eens tussenuit, laat t duidelijk worden ^_^
Tussenuit? Nee.. ik houd er niet van om niks te doen. Ik kan wel gaan werken ofzo, maar daar heb ik al helemaal geen zin in. Het enige wat ik wil, de komende tijd, is studeren. Maar duidelijk moet het zeker ff worden. 1 Ding is iig wel duidelijk, en dat is dat ik zeker weten mode wil studeren.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 18:35
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Maar de ongemotiveerde en lakse mensen vallen vanzelf af.. [/B]
Bij mijn broer niet dus. Hij is heel erg lui en verwend maar haalt het waarschijnlijk toch wel omdat hij dan weer eens naar pappie en mammie toerent die hem dan weer gaan helpen met plannen enzo. Soms vraag ik me af waarom ik zo geweldig ben
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 18:04
shanker
shanker is offline
Citaat:
Shadina schreef op 17-12-2004 @ 17:33 :
Je hoeft niet voor 1 februari te stoppen als je hierna nog een andere studie wilt doen (zie mijn andere post). En hoezo zou je nog een half jaar nadat je hebt gewerkt nog kunnen bedenken wat je zou kunnen doen? Als je nu stopt.. en gaat werken.. heb je nu toch een half jaar om na te denken.. en kun je in september met je nieuwe studie beginnen.
Ik ga gewoon door met deze studie en ga toelating doen aan het amfi. Dan heb ik tenminste zekerheid. Al zou ik eigenlijk niks anders dan mode willen doen. Mijn toelatingsgesprek is geloof ik pas rond mei, dus daarom is het wel heel handig dat ik nog door kan gaan met deze studie. Jij ook veel succes he!
je hoéft iid niet te stoppen voor 1 februari, maar dan moet je wel na het eerste jaar alle studipunten hebben, anders krijg je een enorme boete (=alles terugbetalen!). en mijn probleem is dus dat ik al zoveel gemist heb () dat er weinig kans is dat ik die studiepunten nog haal
Oud 20-12-2004, 18:46
Masquerade
Masquerade is offline
Ik kan begrijpen dat het vervelend is dat alles zo massaal is geworden. Toen ik in het propedeusejaar zat, was dat heel anders.

Wat betreft die projectgroepen: volgens mij valt een projectgroep van negen mensen nog wel mee. Dat is niet echt uitzonderlijk. Verder denk ik dat het ook gewoon even wennen is. Je bent niet gewend aan werken in een projectgroep. HBO is niet voor niets een vervolgopleiding en is hoe dan ook anders dan HAVO én VWO.

Maar als je het niet ziet zitten, zou ik je ook aanraden te stoppen. Want dan heeft het allemaal geen zin. Ik kan nu wel zeggen dat een hoop mensen afvallen, waardoor projectgroepen slinken, dat het tweede jaar van de studie heel anders is en dat die zogenaamde 'drukke' en 'onvolwassen' studenten ook opgroeien en wijzer worden, maar dat is niet het werkelijke probleem.

In ieder geval veel succes met wat je besluit te doen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 16:04
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
shanker schreef op 20-12-2004 @ 19:04 :
je hoéft iid niet te stoppen voor 1 februari, maar dan moet je wel na het eerste jaar alle studipunten hebben, anders krijg je een enorme boete (=alles terugbetalen!). en mijn probleem is dus dat ik al zoveel gemist heb () dat er weinig kans is dat ik die studiepunten nog haal
Moet je alle (60) studiepunten halen dan? Of alleen het minimale?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 16:08
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 20-12-2004 @ 19:46 :
Ik kan begrijpen dat het vervelend is dat alles zo massaal is geworden. Toen ik in het propedeusejaar zat, was dat heel anders.

Wat betreft die projectgroepen: volgens mij valt een projectgroep van negen mensen nog wel mee. Dat is niet echt uitzonderlijk. Verder denk ik dat het ook gewoon even wennen is. Je bent niet gewend aan werken in een projectgroep. HBO is niet voor niets een vervolgopleiding en is hoe dan ook anders dan HAVO én VWO.

Maar als je het niet ziet zitten, zou ik je ook aanraden te stoppen. Want dan heeft het allemaal geen zin. Ik kan nu wel zeggen dat een hoop mensen afvallen, waardoor projectgroepen slinken, dat het tweede jaar van de studie heel anders is en dat die zogenaamde 'drukke' en 'onvolwassen' studenten ook opgroeien en wijzer worden, maar dat is niet het werkelijke probleem.

In ieder geval veel succes met wat je besluit te doen.
Het is niet alleen het massale etc, maar ook dat ik hier later geen werk in wil doen. Ik wil veel liever mode studeren. En de punten die jij noemt zullen vast wel bij meerdere HBO's en studies voorkomen, maar bij het amfi is het iig al een heel stuk minder.
Bedankt. Ook voor alle info enzo die je me eerder had gegeven.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 19:54
Nyawa
Gewoon doen wat je leuk vindt. Als je al verder in je studie zou zijn zou het een ander verhaal zijn, maar jij bent nog maar een half jaar bezig. Wat heeft het voor zin om een studie te doen waarmee je later toch niet wilt gaan werken?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten