Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2002, 21:12
Joostje
Joostje is offline
was zo'n documentairetje bij het journaal, viel me op dat hun leider een federaal irak wou. ik ging er zelf vanuit dat ze uiteindelijk een koerdische staat wilden hebben. dit zou toch een unieke kans zijn, maja om irak aan te kunnen vallen hebben de vs de hulp nodigvan turkije iran syrie enz. dus die zullen wel tegen een onafhankelijke koerdische staat zijn dus het komt er nooit van?
Oud 23-05-2002, 13:29
twiety
twiety is offline
Dus???

Soevereiniteit! Het zal me wordt wezen.

Irak boeit me pas als er geknald gaat worden, als het even kan op Irak.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 12:33
Scorpio
Scorpio is offline
Citaat:
twiety schreef:
Dus???

Soevereiniteit! Het zal me wordt wezen.

Irak boeit me pas als er geknald gaat worden, als het even kan op Irak.
Irak wordt vaak onderschat, als je weet wat voor wapens Irak bezit ga je wel anders denken over een oorlog met dat land...
Oud 25-05-2002, 12:45
Tox
Tox is offline
Citaat:
Scorpio schreef:

Irak wordt vaak onderschat, als je weet wat voor wapens Irak bezit ga je wel anders denken over een oorlog met dat land...
Maar de irakezen zijn zeker niet opgewassen tegen de wapens van de amerikanen en hun bondgenoten. Irak had voor de golfoorlog de derde of vierde grootste troepenmacht (in manschappen dan). Deze bleken uiterst inferieur tegen de troepen van de coalitie (verbond van landen tegen irak in de golfoorlog)
Oud 25-05-2002, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Tox schreef:

Maar de irakezen zijn zeker niet opgewassen tegen de wapens van de amerikanen en hun bondgenoten. Irak had voor de golfoorlog de derde of vierde grootste troepenmacht (in manschappen dan). Deze bleken uiterst inferieur tegen de troepen van de coalitie (verbond van landen tegen irak in de golfoorlog)
haha, juist.....

wat ze missen is luchtkracht.... iets waar de westerse landen in uitblinken

en onze troepen zijn beter gemotiveerd en getraind, en we hebben een algehele technologische superioriteit...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 15:14
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
ja, wel zullen ze best verslaan....
Jammer alleen dat ze voordat ze verslagen zijn een stel kernbommen lanceren op Europa en misschien de VS (als ze dat halen), en Israel met Anthrax besmetten....
Oud 25-05-2002, 19:12
Joostje
Joostje is offline
tuurlijk kan het westen irak verslaan. vraag is alleen wat ervoor in de plaats komt in noord irak. vraag is hoe zwaar noord irak door die aanval getroffen zal worden. enz.
Oud 25-05-2002, 19:47
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
Joostje schreef:
was zo'n documentairetje bij het journaal, viel me op dat hun leider een federaal irak wou. ik ging er zelf vanuit dat ze uiteindelijk een koerdische staat wilden hebben. dit zou toch een unieke kans zijn, maja om irak aan te kunnen vallen hebben de vs de hulp nodigvan turkije iran syrie enz. dus die zullen wel tegen een onafhankelijke koerdische staat zijn dus het komt er nooit van?
Koerdistan zal er nooit komen om de simpele reden dat de Koerden verspreid over Irak, Iran, Turkije en Syrie wonen. Geen enkel land ziet zijn grondgebied verkleinen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 19:55
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
ja, wel zullen ze best verslaan....
Jammer alleen dat ze voordat ze verslagen zijn een stel kernbommen lanceren op Europa en misschien de VS (als ze dat halen), en Israel met Anthrax besmetten....
Irak heeft geen dragers, geen vliegtuigen of ballistische raketten.

Irak heeft geen kernwapens.

Irak heeft de middelen niet om biologische wapens af te leveren.

Irak had nooit raketten met een bereik tot in Europa.

Dus hoe kan het Irakese leger Europa, laat staan Amerika ooit raken?

Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 21:10
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mujahid schreef:

Koerdistan zal er nooit komen om de simpele reden dat de Koerden verspreid over Irak, Iran, Turkije en Syrie wonen. Geen enkel land ziet zijn grondgebied verkleinen.
Zullen dan toch gedwongen moeten worden om een deel van hun grondgebied af te staan. anders in strijd met rechten vd mens enzo :/
Oud 26-05-2002, 10:54
Tox
Tox is offline
Citaat:
Joostje schreef:

Zullen dan toch gedwongen moeten worden om een deel van hun grondgebied af te staan. anders in strijd met rechten vd mens enzo :/
Nee vink nie en zal ook denk ik nooit gebeuren. turkije is een goede bondgenoot van de VS (in de navo) en Israel (eigen pact met Israel). Zij zullen nooit grond afstaan en de andere landen ook nie. En dat is nie in strijd met de rechten van de mens. Anders zou je ook baskenland onafhankelijk moeten maken, en friesland als ze dat ooit zouden willen en enz enz waar stopt het afscheiden van landen dan?
Oud 26-05-2002, 20:05
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Tox schreef:

Nee vink nie en zal ook denk ik nooit gebeuren. turkije is een goede bondgenoot van de VS (in de navo) en Israel (eigen pact met Israel). Zij zullen nooit grond afstaan en de andere landen ook nie. En dat is nie in strijd met de rechten van de mens. Anders zou je ook baskenland onafhankelijk moeten maken, en friesland als ze dat ooit zouden willen en enz enz waar stopt het afscheiden van landen dan?
laten we in de eerste plaats de vraag 70 jaar geleden stellen. vrij indonesie? vrij india? vrij angola, kongo, algerije, suriname, kroatie, moldavie, kazachstan, tadjiekistan, turkmenistan, vietnam, korea, slovenie, hongarije, tsjechie, slowakije, estland, letland, litouwen, enz enz enz.

inderdaad heeft het westen sterke banden met israel en turkije. maar in de verklaring van de rechten van de mens word gesteld dat ieder volk het recht heeft op zelfbeschikking. dus ook in friesland, baskenland, tsjetjenie, koerdistan, indiaanse reservaten, tibet. mochten ze dit willen. referendum.
Oud 26-05-2002, 20:19
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:

.... in de verklaring van de rechten van de mens word gesteld dat ieder volk het recht heeft op zelfbeschikking. dus ook in friesland, baskenland, tsjetjenie, koerdistan, indiaanse reservaten, tibet. mochten ze dit willen. referendum.
Helemaal mee eens, referendum. Kunnen wij (Nederland min Friesland) trouwens ook een referendum houden om friesland buiten Nederland te laten vallen?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 20:21
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:

Helemaal mee eens, referendum. Kunnen wij (Nederland min Friesland) trouwens ook een referendum houden om friesland buiten Nederland te laten vallen?
niet dat ik weet . we mogen denk ik wel Nieuw- Nederland uitroepen, waarbij friesland dan als enige overblijft als gewoon Nederland. Denk ik.
Reageren

Regels voor berichten