Waarschijnlijk bedoel je geen modem, maar je router?
Ach, en voor je begint te lezen verifieer of je kabel nog werkt...
Probeer eerst de netwerkwizard te runnen van win xp als je dat nog niet hebt gedaan. Werkt het nog steeds niet, probeer dit eens:
Doe eens Start->Run
typ daar cmd, dan ipconfig.
Wanneer je absoluut niets ziet (behalve "Windows IP config" ofzo), zoals ik ooit voorhad duid het op een softwarematig conflict.
Normaal zie je er ipadressen van je netwerkinterfaces, als je niets ziet, lees verder.
Mocht dat zo zijn, dat je geen adressen of wat dan ook ziet ga naar configuratiescherm en neem de eigenschappen van je netwerkkaart. (zo niet, dan weet ik het niet, dus
stop in dat geval met lezen
)
In het Algemeen tabblad zie je een paar services en protocollen. Die heb ik allemaal verwijderd, ondanks waarschuwingen, gereboot, allemaal er terug op gezet, opnieuw gereboot.
Onthou welke items je verwijderd, want je moet ze er immers terug op installen. Zorg ook dat je je winxp cd bij de hand hebt.
Mocht je vergeten welke services je verwijdert hebt(schrijf ze op), hier zijn de voornaamste services en protocollen die je er opnieuw zal moeten opplaatsen om een netwerkverbinding te hebben in windows:
Client for Microsoft networks
File and printer sharing
Qos Packet Scheduler
TCP/IP
Best run je nu nog eens de netwerkwizard, en hopelijk werkt alles.
Jammer genoeg weet ik niet welke exacte service dit veroorzaakt, dus moet je er maar met de grove borstel door.
Dit probleem kan best voorkomen als je veel verschillende drivers hebt geprobeerd btw.
Veel succes.