Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2005, 16:00
Ef
Ef is offline
Vraagje: Welke stad is leuker; Utrecht of Nijmegen? ( even niet qua school, ( is natuurlijk eigenlijk het belangrijkste) maar even paar qua stad, mensen)

Nog een vraagje: Heeft iemand ervaring met een van deze opleidingen?
- Sociaal Juridische dienstverlening
- Hbo Rechten
- Creatieve therapie
- Pedagogiek

Ik ben me een beetje aan het orienteren op opleiding gebied, en alle meningen zijn welkom!

Laatst gewijzigd op 01-01-2005 om 16:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2005, 16:18
Verwijderd
Met geen van de opleidingen heb ik ervaring maar Utrecht is natuurlijk vele malen gezelliger dan Nijmegen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 16:39
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-01-2005 @ 17:18 :
Met geen van de opleidingen heb ik ervaring maar Utrecht is natuurlijk vele malen gezelliger dan Nijmegen.
Nijmegen is natuurlijk veeeel gezelliger dan Utrecht
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:00
Iduna
Iduna is offline
Utrecht zegt iemand die in Nijmegen studeert
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:01
Bo
Bo is offline
Utrecht.
Oud 01-01-2005, 17:04
Ef
Ef is offline
oehh een discussie! Wat is er zo leuk aan Nijmegen? En aan Utrecht? Mensen, sfeer, iets anders?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 18:35
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
utrecht is meer een studentenstad.

en mijn broer heeft SJD 1 jaar gedaan en doet nu HBO rechten eerste jaar dus als je info wil moet je het maar even vragen.

Laatst gewijzigd op 01-01-2005 om 18:49.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 18:38
Verwijderd
Utrecht is gewoon veel gezelliger. De stad is veel groter (Utrecht is 2.5X Nijmegen), het centrum is groter en gezelliger, er zijn veel meer jonge mensen - voornamelijk studenten - op straat, het nachtleven is veel gaver (veel meer leuke kroegen die de hele nacht open zijn, en denk eens aan de Woo, studentendiscotheek pur sang, kan Nijmegen niet aan tippen). Utrecht ligt ook veel centraler, waardoor je met veel meer verschillende mensen in aanraking komt (Nijmegen wordt toch voornamelijk bezocht door limbo's en brabo's). En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ohja, ik studeer zelf in Nijmegen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 19:01
Ef
Ef is offline
Okee ik ben wel heel erg benieuwd waarom je broer gestopt is met sjd en nu hbo rechten doet! Mij lijkt namelijk sjd wat leuker eigenlijk!

En Nare Man, kom je vaak in Utrecht dat je de stad goed kent? En over Nijmegen ben je niet zo tevreden, of is Nijmegen ook wel gezellig maar gewoon kleiner?

Bedankt voor de reacties trouwens!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 19:13
madwoman
madwoman is offline
Utrecht!! Met stip. Ik weet niet wat je met pedagogiek bedoelt? HBO? Of WO? ik heb zelf een jaar pedagogische wetenschappen (pedagogiek) gestudeerd aan de UU en woon dus ook in Utrecht (kamer). Wel ben ik met de opleiding gestopt. Als je pedagogische wetenschappen bedoelt en je hebt vragen...kom maar op!
Oud 01-01-2005, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Ef schreef op 01-01-2005 @ 20:01 :
(...)

En Nare Man, kom je vaak in Utrecht dat je de stad goed kent? En over Nijmegen ben je niet zo tevreden, of is Nijmegen ook wel gezellig maar gewoon kleiner?

Bedankt voor de reacties trouwens!
Ja, ik kom regelmatig in Utrecht, al een aantal jaren. Ik heb er vrij veel vrienden en vriendinnen wonen en weet dus uit eigen ervaring dat Utrecht als (studenten)stad gewoon veel gezelliger is dan Nijmegen
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 19:49
Ef
Ef is offline
hee madwoman, ik bedoel eigenlijk hbo pedagogiek...
maar ik neem aan dat er wel overeenkomsten zijn.
Wat vond je van pedagogiek uni?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 19:52
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Ef schreef op 01-01-2005 @ 20:01 :
Okee ik ben wel heel erg benieuwd waarom je broer gestopt is met sjd en nu hbo rechten doet! Mij lijkt namelijk sjd wat leuker eigenlijk!

dat ligt dan heel erg aan wat jouw smaak is, hij is namelijk gestopt met SJD omdat het sociale element erin zeg maar toch niet helemaal was wat ie wou. eigenlijk wilde hij gewoon rechten doen maarja hij had geen VWO . Toen kwam HBO-rechten eigenlijk pas echt opzetten en nu doet hij dat.. maar daar is hij ook niet erg over te spreken. nouja meer over de organisatie.

Persoonlijk lijkt SJD mij ook leuker dan HBO-R
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 20:14
Ef
Ef is offline
Wat ik zoek is eigenlijk iets "sociaals" ( vandaar dat ik ook wel geïnterreseerd was in pedagogiek en creatieve therapie) én rechten lijkt me ook erg interresant.
sjd lijkt me wel een goede combinatie eigenlijk!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 21:52
Verwijderd
Ik heb zoals gezegd geen eigen ervaring met beide opleidingen maar als ik me baseer op de verhalen van anderen dan zou ik SJD kiezen. De rechtswetenschap is een opleiding die niet goed in HBO-vorm denkbaar is.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 22:03
Femic
Femic is offline
Utrecht is leuker. Ook meer studentenstad.

M'n zus studeert Sociaal Juridische Dienstverlening (eerstejaars) in Utrecht en het bevalt heel goed. Zitten vrij veel juridische dingen in.
Oud 02-01-2005, 13:21
NN
NN is offline
Als ik zou moeten kiezen tussen Utrecht en Nijmegen, zou ik voor Utrecht gaan. Utrecht is veel gezelliger dan Nijmegen, want veel meer stad en ook veel meer studentenstad.

(Maar natuurlijk is Groningen nóg veel leuker. )

Van de genoemde opleidingen ken ik er geen, maar HBO-recht lijkt me geen aanrader omdat het tot niet veel meer opleidt dan hulpje van een echte (academisch geschoolde) jurist. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die vier jaar een opleiding willen doen met dat als uiteindelijk haalbaar doel.
Oud 02-01-2005, 13:25
Verwijderd
Nee, Groningen is een afgelegen gehucht waar je niets te zoeken hebt tenzij je Vindicat-lid of Albertiaan bent.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 13:31
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-01-2005 @ 14:25 :
Nee, Groningen is een afgelegen gehucht waar je niets te zoeken hebt tenzij je Vindicat-lid of Albertiaan bent.
Groningen is beduidend groter dan Nijmegen en zeker gezellig als je niet bij één van de afgezaagde ons-kent-alleen-ons-eigen-soort-clubjes zit.
Ook valt de afstand best wel mee (en waarom zou je vaak weg willen uit Groningen, want je mist er niks).
Oud 02-01-2005, 13:35
Verwijderd
Beduidend groter my ass. Groningen heeft ongeveer 20.000 inwoners meer (op een totaal van 174.000 voor Groningen en 153.000 voor Nijmegen).

Bovendien zie ik werkelijk het nut er niet van in dat jij in dit topic, dat expliciet bedoeld is voor een keuze tussen Utrecht en Nijmegen, weer gaat mekkeren over Groningen. Of is het gewoon je doel irritant te zijn?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 13:40
Verwijderd
Zoals op het subforum studiekeuze staat: ik doe hbo pedagogiek (alleen wel in Rotterdam). Als je meer wilt weten hoor ik het wel.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 13:41
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-01-2005 @ 14:35 :
Beduidend groter my ass. Groningen heeft ongeveer 20.000 inwoners meer (op een totaal van 174.000 voor Groningen en 153.000 voor Nijmegen).

Bovendien zie ik werkelijk het nut er niet van in dat jij in dit topic, dat expliciet bedoeld is voor een keuze tussen Utrecht en Nijmegen, weer gaat mekkeren over Groningen. Of is het gewoon je doel irritant te zijn?
Wij hebben inmiddels 180.000, de laatste tijd een behoorlijke toename door groei van het aantal studenten. Maar je hebt gelijk, hier gaat het niet om en mijn doel is het niet om irritant te zijn, sorry.
Oud 02-01-2005, 15:50
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
Ik ben alleen bekend met Utrecht, dus waarschijnlijk heb je niet heel veel aan mij. Maar wil toch even zeggen dat Utrecht een super studentenstad is!!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 00:56
b@rt-online
b@rt-online is offline
Citaat:
Ef schreef op 01-01-2005 @ 17:00 :
Vraagje: Welke stad is leuker; Utrecht of Nijmegen? ( even niet qua school, ( is natuurlijk eigenlijk het belangrijkste) maar even paar qua stad, mensen)

Nog een vraagje: Heeft iemand ervaring met een van deze opleidingen?
- Sociaal Juridische dienstverlening
- Hbo Rechten
- Creatieve therapie
- Pedagogiek

Ik ben me een beetje aan het orienteren op opleiding gebied, en alle meningen zijn welkom!
in utrecht is het meer het gevoel van de grote stad vind ik (kom er niet vaak maar om te winkelen enzo

nijmegen woont een oom van me, dat bevalt hem prima, top stadt doet meer aan als een groot dorp!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 01:38
Endomychus
Endomychus is offline
Nou dat is niet zo moeilijk, Nijmegen natuurlijk!
Oud 03-01-2005, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Endomychus schreef op 03-01-2005 @ 02:38 :
Nou dat is niet zo moeilijk, Nijmegen natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 21:40
standby
standby is offline
Nijmegen de geksteeee....
Oud 04-01-2005, 21:25
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-01-2005 @ 19:38 :
Utrecht is gewoon veel gezelliger. De stad is veel groter (Utrecht is 2.5X Nijmegen), het centrum is groter en gezelliger, er zijn veel meer jonge mensen - voornamelijk studenten - op straat, het nachtleven is veel gaver (veel meer leuke kroegen die de hele nacht open zijn, en denk eens aan de Woo, studentendiscotheek pur sang, kan Nijmegen niet aan tippen). Utrecht ligt ook veel centraler, waardoor je met veel meer verschillende mensen in aanraking komt (Nijmegen wordt toch voornamelijk bezocht door limbo's en brabo's). En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ohja, ik studeer zelf in Nijmegen.
Mwah ik ben het er niet helemaal mee eens. Ik bedoel het heeft ook wel zijn voordelen dat Nijmegen niet al te groot is. Je komt snel bekenden mensen tegen overal.
En het is natuurlijk waar je voor kiest, ik weet niet of het veel meerwaarde had gehad als ik studeerde in een stad met een groter centrum met meer studenten, met meer kroegen. Ik bedoel ik heb het hier naar mijn zin, als ik met de juiste mensen uit ben, dan is het toch wel gezellig, en daar heb je dan echt niet meer voor nodig.

En dat Utrecht centrale ligt is wel waar, maar wat maakt dat nou uit. Je komt overal toch wel mensen tegen uit heel Nederland. Als je net in Utrecht mensen tegenkomt die allemaal uit brabant komen, ga je net zo goed met brabanders om. Natuurlijk in Nijmegen vind je dan wel weer erg veel brabanders en limburgers. En vele van hen kijken je dan wel echt raar aan als ik zeg dat ik uit de randstad kom, dat is dan wel een beetje jammer altijd.

Verder heb ik geen ervaring met studies. Mocht je er ooit nog eens aan denken om hbo-v te gaan doen, dan kan ik je wel advies geven ...

Verder had ik denk ik niet weer voor Nijmegen gekozen, maar als ik zou moeten kiezen tussen Nijmegen en Utrecht dan zou het toch wel Nijmegen worden.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 23:34
Verwijderd
Voor mij wegen die dingen gewoon zwaarder. Maar goed, als ik in Utrecht zou hebben gewoond en gestudeerd zou ik Nijmegen misschien wel als welkome afwisseling hebben gezien en zou ik daar graag zijn gaan stappen omdat Utrecht geen geheimen meer voor me kende. Maar na bijna vijf jaar in Nijmegen te hebben gestudeerd en een even lange periode regelmatig in Utrecht te zijn geweest weet ík wel welke stad ik prefereer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten