Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2013, 15:22
meneer12
meneer12 is offline
Beste student,

Ik heb me net ingeschreven bij de studie HBO-Rechten in Enschede. Nou zit ik al een hele tijd te twijfelen of dit nou de juiste/leuke stad is. Daarbij mijn eerste vraag, heeft iemand ervaring met de stad Enschede? (Vast wel) En hoe bevalt het?

Zelf zit ik al een hele lange tijd te denken om in Leiden te studeren. Dit staat al heel lang in mijn planning, zou het niet dit jaar zijn dan wordt het volgend jaar. Van wat ik gehoord heb is er een heel goed aanbod aan rechtenstudies en komen de (meeste) topadvocaten (wat tevens mijn droombaan is) hier vandaan. Dan zou ik me moeten aanmelden voor die studie, wat mogelijk is natuurlijk, maar ik heb al een 'contract' met de betaling van het collegegeld bij de Saxion lopen. Er is nog geen geld afgeschreven, en hierbij mijn vraag; is het nog mogelijk om het op dit punt te veranderen? En is mijn (toekomstige) keuze logisch? Of is het onzin waarover ik twijfel?

Bij voorbaat dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2013, 16:39
Schrödinger
Schrödinger is offline
Je overweegt om HBO Rechten te doen in Leiden? In dat geval is het inderdaad onzin. Als je advocaat wil worden, moet je WO Rechten doen. Dan maakt het verder weinig uit via welke HBO Rechten je dat doet.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2013, 17:45
Pluis
Pluis is offline
Je kan je uitschrijven, en dat is in principe altijd per de eerste van de volgende maand. Omdat de volgende maand nog niet de start van het studiejaar is (die is neem ik aan op 1 september) is het dus net alsof je nooit daar gestudeerd hebt. Het kan zijn dat er collegegeld wordt afgeschreven, maar dat moet in principe gewoon gerestitueerd worden. Je kan je dan tegelijk inschrijven voor de studie aan een andere hogeschool.
Verder heeft Schrödinger wel een punt met dat je geen advocaat kunt worden met een HBO-studie rechten. Uiteraard kun je na het behalen van je propedeuse wel door met rechten aan de universiteit. (Utrecht staat overigens voor zo ver ik weet het beste aangeschreven als universitaire rechten-opleiding)

Enschede is overigens een prima studiestad. Ik heb er zelf niet gestudeerd maar ik kom uit die regio en veel van mijn vrienden hebben daar altijd met plezier gestudeerd en zich goed vermaakt in de stad.
Oud 15-07-2013, 10:45
meneer12
meneer12 is offline
Ja daar ben ik van op de hoogte, ook van plan om mijn propedeuse te halen en daarna door te stromen. Bedankt voor de info.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2013, 11:28
Verwijderd
Dus het gaat maar om een jaartje, en je wilt daarna sowieso naar Leiden? WO rechten bestaat volgens mij in Enschede helemaal niet.

In principe zou ik dan gewoon meteen naar Leiden gaan, maar het gaat maar om een jaartje dus boeit sowieso niet zo veel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten