Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als er een gemakkelijker systeem zou zijn, waarbij het maar de vraag is wat je onder gemakkelijker verstaat, is het nog maar de vraag in hoeverre zo'n systeem consistent zou zijn met de huidige theorieën. De theorie van alles (even aangenomen dat je hiermee de supersnaartheorie bedoelt) is in die zin complex dat het een beroep doet op verschillende wiskundige disciplines, met name differentiaalmeetkunde en algebraïsche topologie, waardoor deze theorie, zeker als je niet of nauwelijks over de benodigde wiskundige kennis beschikt, inderdaad de vraag oproept of er geen eenvoudiger formulering te bedenken zou zijn.
Laatst gewijzigd op 27-12-2004 om 11:01. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over die complexiteit, ik bedoelde eigenlijk niet hoe het wiskundig complex in elkaar zat. Of het wiskundig moeilijk op te schrijven is dat maakt me niet zoveel uit. Wiskunde is ook maar iets dat we zelf hebben bedacht en misschien met een ander soort systeem zou het wel makkelijker kunnen. Ik bedoel juist de abstracte complexiteit ervan. Alsof er in de oorsprong niet zomaar toevallig iets is ontstaan, maar een heel pakket aan regels, formuleringen, wetten. Dat vind ik zo moeilijk om aan te nemen. Dit is natuurlijk totaal niet natuurkundig onderbouwd en ik kan gewoon onzin zitten te praten nu. Maar stel dat er vele kansen waren op een heelal, wat zijn de kansen dat er zo'n complex iets zomaar ontstond. Niet gewoon een heelal met maar 1 natuurkundige wet. Nu heb ik wel weer eens gehoord dat júist omdat dit specifieke heelal is gevormd, we daar nu over na kunnen denken. En het dus onzin is om je af te vragen hoe toevallig het is dat het ontstaan is. (Ik bedoelde overigens niet de supersnaartheorie, dat vind ik nou weer zo'n prima voorbeeld van een huidig idee dat vast nog wel een keer uitgediept wordt.) |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 27-12-2004 om 13:20. |
![]() |
||
Verwijderd
|