Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2005, 13:59
Nona
Nona is offline
(Ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar de topics die een beetje relevant waren waren al te oud.)

Ik ben pas gestopt met roken (eens zien hoe lang dat gaat duren), en ik vraag me af hoe anderen het ervaren om te stoppen met roken.

- Hoe vaak ben je al gestopt?
- Als je weleens gestopt bent met stoppen: wat was dan de voornaamste reden?
- Heb je veel last gehad van de lichamelijke effecten: craving en afkickverschijnselen?
- Wat was het effect op je conditie?

Ik hoor namelijk dat het voor anderen altijd zo moeilijk is, maar ik vind het allemaal wel meevallen. Ongebutste appelen uitzoeken in de supermarkt is moeilijker. Ook lichamelijk merk ik er vrij weinig van en toen ik weer begonnen was de vorige keer was dat vooral een kwestie van motivatie.
Oud 28-01-2005, 16:06
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 28-01-2005 @ 14:59 :
Paar keer, maar slechts één keer serieus.

Citaat:
Geldgebrek en ook wel mijn conditie/gezondheid.

Citaat:
- Heb je veel last gehad van de lichamelijke effecten: craving en afkickverschijnselen?
Craving?
In die twee maand dat ik gestopt was heb ik niets nadeligs ondervonden qua lichamelijke effecten of zo.

Citaat:
Hmm, het is al een heel eind geleden. En ik was toen pas 15 denk ik. Ik weet het niet meer. Maar ik weet wel dat het toen nog relatief gemakkelijk was om te stoppen, aangezien ik nog maar 2 jaar rookte toen. Nu zal dat al een stuk moeilijker liggen.

Mijn vorige stoppoging is zowat het vermelden niet waard, ik hield nog geen dag uit. Daaraan merk ik dat hoe langer je al rookt, hoe moeilijker het wordt. Tenminste bij mij toch.

Maandag stop ik met hernieuwde moed.

(Ben gewoon nogal bang dat ik verschrikkelijk dik en/of boos zal rondlopen.)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 16:10
Verwijderd
Ik ben eigenlijk min of meer onbewust gestopt. Ik heb wel eens een halfbakken stoppoging ondernomen, maar dat liep op niets uit. Bij toeval heb ik de laatste tijd weinig gelegenheden gehad om te roken (zit veel thuis of in de bieb op de uni ivm. scriptie schrijven) en ook bij uitgaan en vriendenbezoek was ik telkens alleen maar op plekken waar niet gerookt werd. En ineens was ik op het punt waarop ik dacht 'eigenlijk is het best smerig' en sindsdien ben ik maar gewoon zo doorgegaan. En dat is nu ongeveer een maand geleden.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 17:01
zeep007
zeep007 is offline
ik ben nu gestopt, een maand denk ik zo. NIet als goede voornemen, maar onbewust. Na een week kwam ik erachter al lang zonder sigaret te kunnen. Dat heb ik maar doorgezet, alleen in de kroeg vind ik het nog moeilijk.
Ben weleens vaker bewust gestopt, 1x half jaar moet toen kreeg ik eindexamens en stress en weer begonnen, zonde.

Ik merk niks , eerst werd ik sjagie , maar verder niks.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 17:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-01-2005 @ 17:10 :
Ik ben eigenlijk min of meer onbewust gestopt. Ik heb wel eens een halfbakken stoppoging ondernomen, maar dat liep op niets uit. Bij toeval heb ik de laatste tijd weinig gelegenheden gehad om te roken (zit veel thuis of in de bieb op de uni ivm. scriptie schrijven) en ook bij uitgaan en vriendenbezoek was ik telkens alleen maar op plekken waar niet gerookt werd. En ineens was ik op het punt waarop ik dacht 'eigenlijk is het best smerig' en sindsdien ben ik maar gewoon zo doorgegaan. En dat is nu ongeveer een maand geleden.
Toevallig. Samen met de rest het nieuwe jaar goed begonnen. Gefeliciteerd trouwens je hebt echt willpower! Zeep ook!!
En verder succes allemaal met stoppen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 17:18
Misery
Misery is offline
Ik ben nu zoon beetje een jaar gestopt, niet dikker geworden, maar heb ook niks gemerkt aan mn conditie.

Ik stopte omdat ik het zinloos vond, en ook rottig omdat ik er continue tegen mijn ouders over loog. Bovendien voelde ik mij toch wel een beetje een stinkerd en daar hou ik niet van.

Het was de derde keer ofzo dat ik stopte, maar ik hou het nu toch al wel een poosje vol, en heb er ook geen moeite meer mee. het werkt wel mee dat mijn vrienden bijna allemaal niet roken.
Oud 28-01-2005, 18:15
coopergirl
coopergirl is offline
Kruimel kindly wrote
2 keer serieus (waarvan eenmaal 4 maand gestopt..)
Het financiele aspect.. 60 Eypo per maand aan sigaretten is ietwat veel -_-
Niet zozeer lichamelijke verschijnselen, wel de intense psychische behoefte aan het onderdrukken van nicotine afkickverschijnselen Mijn record is vier maand stoppen.. Ik heb toen 2 maand geprobeerd de kroegen te omzijlen, alcohol vergroot de sigaret-opsteek behoefte aanzienlijk..
Mijn bronchitis ging met sprongen vooruit, voelde me fitter en conditie ging vooruit.
Oud 29-01-2005, 12:40
meisje
meisje is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-01-2005 @ 17:10 :
Was het maar zo'n feest
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 13:02
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 29-01-2005 @ 13:40 :
Was het maar zo'n feest
Oh, ik weet ook niet of ik weerstand kan bieden aan een aangeboden sigaret als ik lekker voor een wijntje zit en het is gezellig in de kroeg hoor.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 15:04
Neiu
Neiu is offline
Twee keer en die tweede keer duurt nu al 6 maanden. De eerste keer was 2 dagen en eigenlijk niet noemenswaardig. Buiten die 2 dagen heb ik daarvoor iets meer dan zeven jaar gerookt.
Ik was trouwens deze keer van plan om door te zetten.
Geldgebrek, stank en slechte conditie. Ik merk nu pas dat de rooklucht uit mijn kamer gaat en hoe smerig het eigenlijk is voor niet-rokers om in de rook te zitten. Nadat ik de tweede keer ben gestopt heb ik ook mijn gordijnen en al mijn kleren gewassen om de luft weg te krijgen, maar pas na een schilder- en sausbeurt was die pas weg.
Nee, afkickverschijnselen heb ik niet gehad. Ik had wel veel zin in een sigaret op biermomenten en heb daarom de horeca redelijk gemeden in het begin.
Die wordt steeds beter, zonder dat ik daar erg veel moeite voor hoef te doen.
Oud 30-01-2005, 15:57
phensicske
phensicske is offline
'k Ben nu al gestopt (i.p.v. maandag), waarom nog wachten? Na maximum drie weken ben ik van de nicotine uit mijn lichaam verlost en is het enkel de psychologische (de sterkste, jammergenoeg) verslaving nog te bestrijden als hij nog es de kop zou durven opsteken.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 18:48
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Twee keer serieus.
Mijn conditie ging sterk achteruit en ik hoorde een oude vrouw praten die al heel lang rookte. Dit shockeerde mij heftig.
Alleen de eerste week, daarna is dat wel weg.
Ging sterk vooruit.
Oud 30-01-2005, 19:18
Mindfields
Mindfields is offline
Dit is mijn derde poging...
Nu bezig sinds woensdag. Ik hield het op zijn langst 2 weken uit. Thuis gaat nog wel, op school is al iets moeilijker, maar tijdens het uitgaan is het onmogelijk, lijkt het wel. Nu kan ik de komende drie weken niet uit, dus nu moet het lukken. Hoop ik.
Oud 30-01-2005, 19:36
phensicske
phensicske is offline
Ik heb geprobeerd mezelf te hersenspoelen met het befaamde 'stoppen met roken'-boek van Alan Carr...hmmz.

Zolang ik maar blijf geloven wat die kerel zegt, lukt het me wel.

Zei ik dat ik geen last had van ontwenningsverschijnselen?
Mja, nu dus wel dan. Ik ben supergespannen, erger me rot en probeer mezelf constant af te leiden.

Btw, hoe lang zijn de mensen die gestopt zijn en dus niet opnieuw begonnen al gestopt?
Heb je nu nog last van gedachten als : 'Ik moet een sigaret hebben of ik ontplof?'
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 19:44
Nona
Nona is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-01-2005 @ 14:02 :
Oh, ik weet ook niet of ik weerstand kan bieden aan een aangeboden sigaret als ik lekker voor een wijntje zit en het is gezellig in de kroeg hoor.
Ja, ik had het gisteren ook even moeilijk toen ik in de dansschool een sigaret aangeboden kreeg terwijl ik me psychisch niet optimaal voelde. Stress leidt tot roken.

@ phensicske: ik ben nu 2 weken gestopt en alleen als ik me even niet lekker voel is het moeilijk.
Oud 31-01-2005, 16:09
phensicske
phensicske is offline
Ik heb de hele dag met een tandenstoker in mijn mond gelopen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 10:16
Verwijderd

twee keer. eerste keer duurde een maandje ofzo, en was niet echt 'serieus stoppen'. tweede keer duurt nu al een jaar en een maand (op de kop af)

ohw, gestopt met stoppen, had eerst gestopt met roken gelezen
nou, dan, euh, weet ik niet, had er terug zin in ofzo?

reden om te stoppen met roken was nieuw niet-rokend vriendje

absoluut geen. niet bibberen of niks. wel af en toe in 't begin op café zo wel de neiging om er eentje te pikken en stiekem op te roken, maar nooit gedaan. ik begon ook de sigaretten van m'n beste vriendin aan te steken. lees: zij stak een sigaret in haar mond en ik hield er de vlam aan. weet niet goed waarom, om de overgang gemakkelijker te maken ofzo

geen eigenlijk... is nog altijd even slecht...

ik vond 't dus absoluut niet moeilijk om te stoppen met roken, maar 't ging ook gepaard met zoveel veranderingen in m'n leven, dat het stoppen met roken er voor mij ook bij ging horen afsluiten van een hoofdstuk ofzo
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 10:20
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-01-2005 @ 14:02 :
oelala, trouwens, ik vind ook dat m'n smaak er enorm op is verbeterd sinds ik niet meer rook! dus ik kan nu enorm veel meer genieten van een lekker wijntje of een lekker glaasje bier, zonder die duffe sigaretsmaak in m'n mond, dus dat vind ik nog een extra motivatie om juist niet meer te gaan roken!!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:09
Verwijderd
Mja, dat heb ik eigenlijk nog niet zo gemerkt. Maar goed, ik was ook niet echt een zware roker, meer dan vier sigaretten per dag was het echt niet, maar toch wel genoeg om a) duur te zijn en b) wel altijd met sigaretten op zak te moeten lopen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:35
stfu
stfu is offline
Ben een keer of 3 serieus gestopt. De laatste keer heb ik het 2 weken volgehouden, de andere 2 keer een week. De laatste keer was het omdat ik echt helemaal geen geld meer had, en ik wilde het niet lenen, dus ging ik kijken hoelang ik het kon volhouden. Aangezien ik veel rook was het best moeilijk. 2 jaar terug deed ik een week met een normaal pakje sigaretten, nu is het 2 dagen met een pak shag.
vooral als ik werk [veel stress] rook ik veel. Als ik vrij ben merk ik dat ik er toch langer mee doe
Toen ik gestopt was heb werd ik een beetje chagerijnig, maar verder niets.
Helaas ben ik toen weer begonnen omdat ik toch te zwak ben
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 16:35
Verwijderd
Hoe vaak ben je al gestopt?
ik ben drie weken geleden voor het eerst gestopt en ik hou het nogsteeds vol. de eerste week miste ik het de hele dag om de nicotine. nu mis ik het nog wel maar meer als bezigheid dan dat ik de sigaret echt mis. ik denk dat het ook nog wel een lange tijd kan duren voordat het gemis helemaal weg is maar zo is het iig een stuk minder moeilijk dan de eerste week. alleen als ik dan vrienden zie roken en ik bijvoorbeeld op hun moet wachten dan heb ik het wel moeilijk. maar ja, dat gaat ook steeds beter.
gezondheid vooral, maar ook wel geld.
ja

ik heb nu het idee dat ik wel wat fitter ben maar ik ben ook weer wat aangekomen.

ik ben btw cold turkey gestopt na ruim een jaar intensief (10 shagjes ) per dag (was het op het einde) gerookt te hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 16:38
Mindfields
Mindfields is offline
Probleem bij mij was dat ik na het uitgaan altijd ongelofelijke last van mijn keel had, 's nachts werd ik wakker om 5 liter te water te drinken, anders kon ik niet meer slapen.
Ben nu een week bezig..
Oud 01-02-2005, 16:43
Verwijderd
Valt mij wel op dat veel jonge mensen roken of op jonge leeftijd begonnen zijn met roken.

Geen mensen die daar spijt van hebben, dat ze van zulke jonge leeftijden rookten?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:33
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Mushu schreef op 01-02-2005 @ 17:43 :
Valt mij wel op dat veel jonge mensen roken of op jonge leeftijd begonnen zijn met roken.

Geen mensen die daar spijt van hebben, dat ze van zulke jonge leeftijden rookten?
'k Ben begonnen toen ik 13-14 jaar was, dus ik rookte al 6 ŕ 7 jaar. Nu ben ik gestopt, hopelijk lukt het me nu ook.

Ik heb er wel spijt van dat ik zo vroeg begonnen ben, want op die leeftijd besef je meestal niet wat je nu precies aan het doen bent.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 08:02
stfu
stfu is offline
Ik was zo stom om te willen blowen, en dus moest "leren roken". Dat is het domste wat ik ooit heb gedaan, en ook heel veel spijt van. Maarja, ik ben wel blijven roken en zit nu dus met de verslaving.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 09:08
zeep007
zeep007 is offline
ik ben op mijn twaalfde gaan roken, in zoverre je dat roken kan noemen. Maarja, het werd vanaf toen steeds meer....

tuurlijk heb ik daar spijt van, maar ja, was 12.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 12:08
Neiu
Neiu is offline
Citaat:

Ja, je hebt namelijk gekozen op het moment dat je niet echt weet waar je mee bezig bent. Ik was ook nog net 11 of net 12 toen ik begon met roken en als ik nu 12/13jarigen zie roken vind ik dat zoooo kut en naar om te zien.
Oud 06-02-2005, 23:05
Verwijderd
Citaat:

wel spijt, maar nu moet ik noodgedwongen stoppen, alleen ik aarzel nog vanwege het aankomen van gewicht
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:10
phensicske
phensicske is offline
'k Ben alweer gestopt met stoppen. Ik was veel te nerveus, verpeste de sfeer nogal vaak en ik begon vreetbuien te krijgen (nog meer dan anders :-p).
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten