Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2005, 16:33
Verwijderd
Hi!

Aangezien ik eigelijk nu net aan het stoppen met roken ben, kreeg ik het idee om een topic te openen over stoppen met roken.

Post hier hoelang je al gestopt bent, wanneer je wilt stoppen, tips en andere dingen die er mee te maken hebben.

Misschien kunnen we zo elkaar ook een beetje steunen, :-)

xxxx
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 16:36
Verwijderd
Ts begint..

ik ben eigelijk net een uur ()gestopt met roken. De laatste tijd vond ik elke peuk die ik opstak ronduit smerig.
Sinds een aantal dagen was ik bezig het boek ' stoppen met roken' van alan carr te lezen. Bijna vanaf het eerste moment wilde ik al stoppen, maar omdat in het boek voorgeschreven stond alvorens te stoppen eerst het boek uit te lezen, stopte ik pas toen ik dat gedaan had.
Ik rookte 2ongeveer 25 sigaretten per dag.

xxx
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 17:57
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Als je het niet meer lekker vond, moet het toch wel lukken?
Oud 30-11-2005, 18:57
Verwijderd
tis meer de gewoonte. van even peuk roken na t eten of na bijv sex. Maar t komtgoed..

verder geen mensen aant stoppen of gestopt?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 19:09
MTpower
MTpower is offline
Ik ben niet van plan om te stoppen, ik vind het heerlijk.
Lekker een sigaretje na het eten, of gewoon op een ander moment van de dag omdat het lekker is
Hmmm..
Dit is niet echt steun he?
sorry
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 10:00
Verwijderd
hihi geeft niet?

maarre niemand anders aan het stoppen of concreet van plan te stoppen?

anders heeft t topic nie veel nut namelijk
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 13:27
BigBear
BigBear is offline
Ik ben nu een jaar geleden gestopt. Over het algemeen genomen gaat dat goed, maar er zijn nog steeds wel eens momenten dat ik denk "Oeh, ik wil een peuk..."

Ik ben gestopt met Niquitin clear pleisters. Werkte bij mij uitstekend. Ze zijn wel duur, maar het scheelt een hoop. Een jaar daarvoor heb ik ook geprobeered te stoppen, maar binnen een week was ik zo sjaggo dat
vriend(inn)en me bijna smeekten om alsjeblieft weer te gaan roken....

Dus: Als je het "cold turkey" niet lukt: er zijn middeltjes om je te helpen. Misschien is het boek van Carr ook wel genoeg; geen idee, ik heb het nooit gelezen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 15:17
Ieke
Ieke is offline
Succes en goed dat je gestopt bent
Oud 01-12-2005, 17:51
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik ben nu 2 en een halve week gestopt en ik begin het nu echt wel moeilijk te krijgen geloof ik .. vooral op momenten zoals nu: na het eten als ik niks te doen heb
Oud 01-12-2005, 17:53
Verwijderd
Ik heb het niet bijgehouden omdat ik niet bewust gestopt ben. Op een gegeven moment had ik gewoon geen zin meer. Ik geloof dat ik voor het laatst heb gerookt op de verjaardag van een vriendin van me midden augustus. En daarna nog één sigaretje toen ik gestrand was op Utrecht CS in verband met de bekende djellaba-mannen, maar die smaakte heel goor en toen herinnerde ik me weer waarom ik niet meer rookte.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 01-12-2005 @ 18:51 :
Ik ben nu 2 en een halve week gestopt en ik begin het nu echt wel moeilijk te krijgen geloof ik .. vooral op momenten zoals nu: na het eten als ik niks te doen heb
als ik zoiets heb probeer ik bezig te blijven. Wat ook heel goed helpt is actief tanden poetsen flossen en doen. Liever 8 x per dag dat doen dan roken.

Vndaag heb ik t 1 keer moeilijk gehad.. ik verveelde me en wilde zo graag roken.En toen ik zag dat er nogsigaretten in mn tas zaten.. nounou.. maar k heb ze heel snel gemold en en maar snel gaan lezen in bad..

Hulde mn eerste 27 uur zit erop!

xxx
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 19:44
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Get Psycho schreef op 01-12-2005 @ 19:51 :
als ik zoiets heb probeer ik bezig te blijven. Wat ook heel goed helpt is actief tanden poetsen flossen en doen. Liever 8 x per dag dat doen dan roken.

Vndaag heb ik t 1 keer moeilijk gehad.. ik verveelde me en wilde zo graag roken.En toen ik zag dat er nogsigaretten in mn tas zaten.. nounou.. maar k heb ze heel snel gemold en en maar snel gaan lezen in bad..

Hulde mn eerste 27 uur zit erop!

xxx
Ik ben 2 1/2 jaar geleden gestopt na het roken van dik 30 sigaretten op een dag. Kan me niet voorstellen dat jij zoveel rookte dus dat moet een makkie zijn!
De eerste 2 weken zijn het "moeilijkst", daarna wordt het alleen maar makkelijker!
Maar denk niet dat je nooit meer in de verleiding komt!
Oud 01-12-2005, 20:06
Verwijderd
vaak haalde ik t net niet mect 1 pakje van 20. Maja..

ik zal vast niet nooit meer trek hebben, maar t zal wel ontzettnd minder worden en ikzal niet constant meer aan een sigaret denken.

Btw nog n tipje: als je een honger gevoel krijgt, en als het echt nieto te stillen is, een kauwgom eten! helpt best
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 21:35
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 01-12-2005 @ 20:44 :
Ik ben 2 1/2 jaar geleden gestopt na het roken van dik 30 sigaretten op een dag. Kan me niet voorstellen dat jij zoveel rookte dus dat moet een makkie zijn!
De eerste 2 weken zijn het "moeilijkst", daarna wordt het alleen maar makkelijker!
Maar denk niet dat je nooit meer in de verleiding komt!
Mwoah, ik vind het nu, na die eerste 2 weken, eigenlijk nog veel moeilijker dan in het begin. De drang wordt zo groot nu. En ik denk ook geregeld: 'Nu mag je er wel 1, je hebt er al zo lang geen gehad.. eentje maakt toch niet uit?' Maar aan de andere kant weet ik dat ik dan door de mand val.
Oud 01-12-2005, 22:24
Hulk
Hulk is offline
nogmaals: boek stoppen met roken van alan carr is echt aanrader ben probleemloos gestopt (en je vind het ook heel fijn dat je stopt in plaats van dat je er tegenop ziet).
je míst ook geen sigaret meer bijvoorbeeld na het opstaan of na het eten.. je bent juist blij dat je dan niet meer hoeft te roken.

en iedereen die zegt roken 'lekker' te vinden houdt zichzelf voor de gek . roken is niet lekker. de ontwenningsverschijnselen die je krijgt zogauw je een sigaret uitmaakt zijn kut.

Citaat:
Vndaag heb ik t 1 keer moeilijk gehad.. ik verveelde me en wilde zo graag roken.
als je dit soort dingen hebt heb je een hoofdstuk uit het boek niet echt goed gelezen.. Je moet juist blij zijn dat je dat moment niet nog vervelender maakt door te gaan roken!!

Laatst gewijzigd op 01-12-2005 om 22:27.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 10:34
Verwijderd
ja ik ben dr ook al achter gekomen dat het boek niet helemaal zn werk bij mij gedaan heeft. (of andersom natuurlijk) maar tot nu to elukt het nog aardig. Ikben zelf niet boos op mezelf dat ik zo stom was te stoppen, wat ik bij eerdere pogingen weldacht. Nu ben ik zelfs elke keer weer trots op mezelf
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 14:15
Verwijderd
kan wel huilen..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 15:05
Roos
Roos is offline
Citaat:
Get Psycho schreef op 02-12-2005 @ 15:15 :
kan wel huilen..
Bravo je hebt het wel 2 dagen volgehouden?
Oud 04-12-2005, 08:32
11568
11568 is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-12-2005 @ 18:53 :
Ik heb het niet bijgehouden omdat ik niet bewust gestopt ben. Op een gegeven moment had ik gewoon geen zin meer.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 08:57
Dexter_M
Dexter_M is offline
Ik vindt het al knap van me zelf als ik in een uur geen sigaret aansteek ofsow
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 09:17
coopergirl
coopergirl is offline
Dat boek hielp bij mij slechts 5 maand Ik wil je veel succes wensen
Oud 04-12-2005, 15:47
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 04-12-2005 @ 10:17 :
Dat boek hielp bij mij slechts 5 maand Ik wil je veel succes wensen
het was dus wel ff slim geweest ff een paar hoofdstukken opnieuw te lezen na 4,5 maand.. want nu zit je op nieuw in de ellende
Oud 06-12-2005, 17:22
skatjuh15
skatjuh15 is offline
ik ben nu ongeveer 3weken gestopt, en het ging in het begin niet makkelijk, maar als je kijkt naar alle voordelen, en die dan vergelijkt met de nadelen merk je dat er meer voordelen zijn
denk dat ik toch wel pakje per dag oprookten, en dat kosten me toch iets teveel geld, nu kan ik met het geld waar ik eerst sigaretten mee kocht leuke dingen gaan doen met vrienden, en lekker winkelen enzo, had ik eerst geen geld voor alles ging op aan het roken, dus ik ben zeker blij dat ik besloten heb te stoppen je moet gewoon niet meer aan roken proberen te denken als je gaat stoppen, ga dingen doen die je afleiden en blijf een beetje uit de buurt van vrienden die roken, anders kan je heel snel geneigd zijn er zelf ook een op te steken suc 6 met stoppen

Regels voor berichten