Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
'k Heb ook iets, een soort 'dwangmatig trekje' en hoewel ik rationeel perfect weet dat het eigenlijk belachelijk is, kan ik het toch niet laten. Controle verliezen is nooit leuk, maar de manier waarop jij nu controle houdt is allesbehalve positief. Misschien kan je (heeft iemand hier al gezegd, denk ik) je controle verplaatsen naar iets 'ongevaarlijks'? Zoals dus even met een potlood over een blad krassen, beetje je hoofdkussen als boksbal gebruiken, wat gaan lopen, een douche nemen... iets waar jij je prettig bij voelt. Of probeer het uit te stellen. Misschien wordt het uitstel uiteindelijk zo lang dat de drempel om het te doen verhoogd? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik las een artikel in het psychologie magazine van deze maand (het artikel staat ook op hun site www.psychologiemagazine.nl) dat ging over veranderen. Daar stond veel in dat ik vond dat op me sleog. En ook van hoe destructief een gewoonte ook is, het geeft een gevoel van veiligheid. En verandering is onzeker dus dan blijf je liever in de veiligheid dan de onzekerheid.
Als ik een dag niet of nauwelijks heb gegeten (ontbijt sla ik bijna nooit over) dan ben ik zoo trots op mezelf... Echt waar ik kan glimlachend in mn bed liggen omdat het me gelukt is. Met snijden net zoiets van dat ik best veel fysieke pijn kan verdragen. Ik heb niet echt iets meegemaakt ofzo... Heb eigenlijk een hele goede jeugd gehad, wel hard moeten blokken omdat ik de jongste van 5 ben en al mn broers en zussen (behalve 1) VWO zag doen, en dat moest ik van mezelf dus kunnen (is ook gelukt). Het is meer een probleem dat ik met mezelf heb denkik... en ik kan mezelf, mn karakter en intelligentie niet veranderen... ik ben wel bang dat mensen zien wie ik echt ben. En mijn vriend die is er langzaam echt goed aan het achterkomen... Laatst had hij een paar opmerkingen over mij die precies klopten. Maar ik ben boos geworden, zei dat ze niet klopten dat ie het terug moest nemen. Want ik wilde niet dat ze klopten... Ik wil een sterk persoon zijn, die veel kan, intelligent is, sociaal vaardig enzovoort. Dus ik wil niet dat mensen dat beeld van dat het niet zo is naar beneden halen... En het na zo'n dag niet eten voel ik me goed, dat ik iets ben. goh ben ik me nou hierzelf aan het analyseren...
||
Citaat:
![]() (zie eerste reply) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Niet blij met mijn huidige leven Jason2 | 4 | 05-10-2011 18:37 | |
Drugs & Alcohol |
Stoppen met roken... Morpheus_17 | 51 | 17-06-2005 00:35 | |
Verhalen & Gedichten |
verhaaltje..zal die goed genoeg zijn voor verhalenwedstrijd... Carlie | 5 | 30-12-2003 12:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 | |
Psychologie |
MIJN SPREEKBEURT WILLEN JULLIE PLEASE ChEcKEN kleinedraak | 13 | 25-08-2002 20:43 | |
Drugs & Alcohol |
Het gebruik van middelen Internationalist | 6 | 20-04-2002 10:39 |