Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2004, 15:27
nlblue-eyes
nlblue-eyes is offline
weet nog geen goeie titel voor het volgende stukje maar dit slaat wel een beetje op het eerste stuk.

Ze probeerde zo goed als ze kon te bewegen op de muziek, terwijl ze ondertussen gevoelens van angst omhoog voelde komen. Waar ben ik mee bezig? Wat doe ik hier? Ronald keek haar naast het podium strak en gebiedend aan. Ze probeerde net zo leeg voor zich uit te kijken als de andere meiden op het podium. Ze schenen niets te voelen. Geen angst, geen paniek, geen schaamte. Voorzichtig trok ze haar topje uit. Wat moest ze anders? Mannen begonnen te klappen en keken haar verlekkerd aan. Een man leek extra geïnteresseerd en liep naar Ronald toe, ze zag ze praten. Wat bespreken ze? Gaat het over mij? Ze probeerde zich te concentreren op haar lichaam en de bewegingen die ze maakte. Toen het nummer afgelopen was, wenkte Ronald haar.
‘Je moet iets voor me doen liefje, rustig maar, je deed het echt geweldig. Je bent een natuurtalent.’
Ze keek hem aan met angst in haar ogen.
‘Rustig aan maar, het gaat niet om vanavond. Over een paar daagjes heb ik een klusje voor je. Maak je alsjeblieft geen zorgen. Ga nu maar weer het podium op en maak die mannen gek!’
Hij gaf haar een glas aan en dankbaar dronk ze het in een teug leeg, daarna pas beseffend dat ze beter geen drankje van hem aan had moeten nemen. Ze stapte het podium weer op en voelde zich steeds losser worden. Haar lichaam bewoog zich voort maar met haar hoofd was ze er niet bij. De hele ruimte leek te draaien. Ze ging maar door, ook toen de muziek al op was gehouden. In haar hoofd hielden de geluiden niet op. De mannen keken nu vol bewondering en ze voelde haar zelfvertrouwen stijgen. Dit is toch niet zo erg? Ze ging steeds verder en steeds meer kleren vlogen door de zaal. Ronald keek tevreden toe vanachter de bar. Dit keer had hij een goed meisje uitgekozen…

Een zonnestraal kwam tussen de dichtgeschoven gordijnen door en prikte in haar ogen. Haar hoofd deed pijn en ze voelde een steek toen ze haar ogen opende en die meteen het felle licht opvingen. Wat is er allemaal gebeurd en wat heb ik allemaal gedaan? Vaag kon ze zich Ronald nog herinneren en het eerste deel van de avond. Toen hij vroeg of ze wilde dansen. Weer voelt ze de schaamte en wanhoop die ze voelde toen ze op dat podium stond. Daarna werd alles vaag. Ze weet niet eens meer hoe ze in bed is beland! Ronald kwam binnen en keek haar vrolijk aan, in zijn handen had hij een dienblad met een glas jus en een broodje. Hij scheen niks te merken van haar gevoelens over de vorige avond.
‘Hoe voel je je nu? Je deed het echt geweldig, ik ben zo trots op je! Je hebt ze echt gek gemaakt en ik heb meteen nog een paar klusje erbij voor je.’
Hij gaf haar het glas aan en gretig bracht ze het naar haar mond toe. Ze voelde het heerlijke sap haar droge keel instromen en voelde zich direct al wat beter. Om zijn woorden te benadrukken gaf hij haar een kus op haar voorhoofd. Zou hij toch van me houden? Haar gevoelens van wanhoop waren meteen weg en maakten plaats voor een gevoel van trots. Ze dacht dat hij niets voor haar voelde, niets van haar wilde maar dit bewees toch wel wat anders! Tevreden liet ze haar vermoeide lichaam achterover zakken in de zachte kussens.
‘Slaap nog maar wat, vanavond is dat klusje waar ik je gisteren over vertelde. Het is echt een superklus, geloof me!’
ze voelde weer wat twijfels opkomen, iets wat hij waarschijnlijk merkte want meteen vervolgde hij: ‘je weet hoe graag ik hier woon en jij natuurlijk ook, we hebben het geld even nodig liefje! Doe het voor ons…’ Hij liep met grote stappen naar de deur en liep de gang op. Ze keek hem na. Wat was hij toch geweldig. Ze had nog nooit een vriendje gehad en hij zorgde meteen voor haar, ze mocht zelfs bij hem wonen! Wat was liefde toch geweldig , dacht ze met een zucht, terwijl ze haar ogen weer sloot.

Laatst gewijzigd op 26-12-2004 om 17:22.
Advertentie
Oud 26-12-2004, 17:44
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hm, wel een beetje een cliche onderwerp. Maar niet slecht geschreven. Het boeide me toch wel! Ben benieuwd hoe het verder gaat, en of dat niet zo is als ik denk dat het verder zal gaan...
Oud 26-12-2004, 17:53
nlblue-eyes
nlblue-eyes is offline
haha hoe denk je dat het verder gaat dan?

jongen gaat meisje prositutie inwerken enz??
Oud 26-12-2004, 17:57
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
cynthia16 schreef op 26-12-2004 @ 18:53 :
haha hoe denk je dat het verder gaat dan?

jongen gaat meisje prositutie inwerken enz??
Hm ja zoiets, alleen misschien met wat andere wendingen eraan. Maar ik hoop eigenlijk dat dat er dus niet echt inzit; dat die jongen het meisje (echt) in de prositutie laat werken. (Mijn Nederlands is echt krom vandaag .)
Oud 26-12-2004, 17:59
nlblue-eyes
nlblue-eyes is offline
haha kben dr nu mee bezig dusk zal zorgen dat dat er niet inzit
Oud 26-12-2004, 18:00
Redhair
Redhair is offline
Ben het geheel met Duivelaartje eens. Het is wel boeiend, maar een beetje een veelvoorkomend onderwerp. Maak er wat moois van!

Zeg, Duivelaartje, lees jij mijn verhaal nog wel eens?
Oud 26-12-2004, 18:04
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Redhair schreef op 26-12-2004 @ 19:00 :
Zeg, Duivelaartje, lees jij mijn verhaal nog wel eens?
Juh, net je vervolg gelezen! Even reactie plaatsen.
Oud 26-12-2004, 18:05
nlblue-eyes
nlblue-eyes is offline
kheb ook nog 2 andere verhalen geplaatst... misschien daar nog goeie raaad of reactie op???
Oud 26-12-2004, 18:05
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 26-12-2004 @ 19:04 :
Juh, net je vervolg gelezen! Even reactie plaatsen.
Er komt nu weer een nieuw stuk aan.
Sorry. Dit is niet aardig voor de ts.
Oud 26-12-2004, 18:31
nlblue-eyes
nlblue-eyes is offline
Toen ze weer wakker werd was het alweer ver in de middag. Tot haar verbazing lagen er op de stoel naast het bed kleren klaar voor haar, nieuwe kleren. We hadden toch zo weinig geld? Nou ja, het is lief van hem, hij wilde haar natuurlijk bedanken! Ze trok de kleren aan en keek in de spiegel. Het was wel wat uitdagender dan wat ze gewend was te dragen maar het stond haar goed. Dit zou ze vanavond aantrekken. Ze zou op het podium gaan staan en gaan dansen voor Ronald. Ze wilde hem bedanken, misschien kon ze hem vanavond een privédansje geven? Ze grinnikte bij die gedachte. Strompelend verplaatst ze zich naar de keuken. Weer geen boodschappen gedaan. Het enige wat er nog lag was een uitgedroogd stuk oude kaas en een beschimmelde appel. Ze besloot zich aan te kleden en naar de winkel te gaan. Ze had nog wel wat geld over. Misschien kon ze vanavond koken voor Ronald, om hem te bedanken voor alles wat hij voor haar had gedaan. Hij had haar onderdak gegeven en eten, het enige wat hij ervoor terugwilde was dat ze soms danste, dat was toch niet zo erg? Hij had gezegd dat ze de andere mensen in de zaal moest vergeten. Hij was de enige voor wie ze danste, de rest was niet belangrijk had hij gezegd.

Fluitend loopt ze de deur uit. Wat was dit toch een geweldige stad. Alles was in de buurt en de mensen waren zo gezellig. Ze hoefde alleen maar de straat over te steken of ze stond al bijna binnen bij de supermarkt. Neuriënd zocht ze de spullen uit die ze nodig had. Lekkere dure zalm zou ze maken, met een lekkere salade erbij en gebakken aardappeltjes, dat was toch zeker een feestmaal? Een gevoel van warmte kwam in haar lichaam toen ze dacht aan het blije gezicht van Ronald straks, als hij ziet wat ze voor hem heeft gedaan. Lekker flesje wijn erbij, dat ging er altijd wel in. Helemaal blij met wat ze allemaal had gedaan liep ze weer terug naar het appartement. Wat was dit toch een heerlijk leven. Ze kon alles doen wat ze wilde! Er waren veel mensen op pad, overal was het druk. Iedereen was bezig met shoppen voor kerstcadeautjes natuurlijk. Een steek ging door haar hart. Wat miste ze dat eigenlijk. Gezellig bij de boom zitten met haar ouders en broertje. Cadeautjes uitpakken en daarna gezellig eten. Het waren leuke herinneringen. Aan de kant van de weg stond een man kerstbomen te verkopen. Zal ik..?
Met een boompje onder haar arm liep ze verder. Ze zou eens een beetje sfeer brengen in het appartement, bedacht ze zich.
Binnengekomen schrok ze. Ronald was ondertussen thuis geweest en was blijkbaar niet echt vrolijk. Planten lagen verspreid over de grond en overal lag glas. Voorzichtig keek ze om het hoekje van de slaapkamer en schrok zich dood.
‘Ronald!’

Daar lag hij. Een poel bloed rond zijn hoofd dat zich door de kamer verspreidde. Voorzichtig pakte ze zijn hand.
‘Ronald hoor je me? Wat is er gebeurd, wat moet ik doen?!
Tranen stroomden over haar gezicht heen. Dit kan niet waar zijn. Dit kan echt niet waar zijn. Eerst mijn vader en nu Ronald, de jongen waar ik zoveel van houd. Snel pakte ze de telefoon terwijl ze door zijn haar streek. Wat is er gebeurd, wat kan er nou gebeurd zijn? Ze dacht terug aan haar vader, die anderhalf jaar geleden overleden was. Waarom gebeurt dit toch? Waarom in mijn leven? Waarom kan alles verdomme nou niet een keertje goed gaan?!

De ambulance kwam met loeiende sirene aangereden en de buren kwamen allemaal om het hoekje kijken.
‘Ga verdomme ergens anders kijken! Leuk hè iemand zien liggen in zijn eigen bloed! Leuk hè, ja voor jullie misschien wel maar ik houd godverdomme van hem ja, ik wel!’
Iemand greep haar vast en weerhield ervan dat ze iemand aanvloog. De buren keken allemaal angstig naar haar, alsof ze gek was! Met tranen in haar ogen zag ze toe hoe Ronald afgevoerd werd. Hij zag er zo hulpeloos uit.
De rit naar het ziekenhuis beleefde ze in een roes. Er werden dingen gezegd over zijn toestand maar ze hoorde niks. Ze zag hem alleen maar. Haar vriendje. Haar redder in nood. Waarom moest dit gebeuren in haar leven?
Oud 26-12-2004, 20:49
Redhair
Redhair is offline
Dit stuk is een stuk minder beeldend dan het vorifge stuk. Daar stonden haar gedachten nog cursief, dat was wat mooier. Verder ging het heel snel.
Oud 27-12-2004, 09:20
janschepensfan
janschepensfan is offline
had wat mij betreft gedetailleerder beschreven moeten worden het tweede stuk.. verder wel ok
Oud 28-12-2004, 16:46
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Boeie dat ie dood is, was toch maar een eikel...
Oud 28-12-2004, 16:49
nlblue-eyes
nlblue-eyes is offline
hij is niet dood..
Oud 29-12-2004, 14:36
LoesPoes
LoesPoes is offline
Ik wil t nog wel even verder volgen...!
Oud 03-01-2005, 21:09
Changshan
Changshan is offline
Ik ben geloof ik vergeten te reageren op dit stuk , heb 't wel allang gelezen. Leuk stuk, graag een vervolg zoals het eerste deel.
Oud 03-01-2005, 21:13
LoesPoes
LoesPoes is offline
Citaat:
Changshan schreef op 03-01-2005 @ 22:09 :
Ik ben geloof ik vergeten te reageren op dit stuk , heb 't wel allang gelezen. Leuk stuk, graag een vervolg zoals het eerste deel.
Maar komt die nog..??
Oud 04-01-2005, 14:28
nlblue-eyes
nlblue-eyes is offline
ja komt nog!! morgenavond zal ik het plaatsen...Beloofd!!
Oud 04-01-2005, 15:33
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vond het eerste stuk echt heel erg goed (ondanks clichéonderwerp misschien), het tweede was wat minder. Soms wissel je van ik naar zij of van tijd, maar dit kan ook komen doordat bij het tweede stuk de gedachtes niet cursief staan.

Maar ben wel heel benieuwd naar het vervolg, hoor!
Oud 05-01-2005, 17:41
nlblue-eyes
nlblue-eyes is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1063834

ik heb em veranderd en volgens mij verbeterd...kijk snel...ik zal snel verder schrijven!
Oud 05-01-2005, 18:24
Verwijderd
Aangezien je een nieuwe versie geplaatst hebt, gooi ik deze op slot. Wel zo overzichtelijk.

LUH-3417
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten