weet nog geen goeie titel voor het volgende stukje maar dit slaat wel een beetje op het eerste stuk.
Ze probeerde zo goed als ze kon te bewegen op de muziek, terwijl ze ondertussen gevoelens van angst omhoog voelde komen. Waar ben ik mee bezig? Wat doe ik hier? Ronald keek haar naast het podium strak en gebiedend aan. Ze probeerde net zo leeg voor zich uit te kijken als de andere meiden op het podium. Ze schenen niets te voelen. Geen angst, geen paniek, geen schaamte. Voorzichtig trok ze haar topje uit. Wat moest ze anders? Mannen begonnen te klappen en keken haar verlekkerd aan. Een man leek extra geïnteresseerd en liep naar Ronald toe, ze zag ze praten. Wat bespreken ze? Gaat het over mij? Ze probeerde zich te concentreren op haar lichaam en de bewegingen die ze maakte. Toen het nummer afgelopen was, wenkte Ronald haar.
‘Je moet iets voor me doen liefje, rustig maar, je deed het echt geweldig. Je bent een natuurtalent.’
Ze keek hem aan met angst in haar ogen.
‘Rustig aan maar, het gaat niet om vanavond. Over een paar daagjes heb ik een klusje voor je. Maak je alsjeblieft geen zorgen. Ga nu maar weer het podium op en maak die mannen gek!’
Hij gaf haar een glas aan en dankbaar dronk ze het in een teug leeg, daarna pas beseffend dat ze beter geen drankje van hem aan had moeten nemen. Ze stapte het podium weer op en voelde zich steeds losser worden. Haar lichaam bewoog zich voort maar met haar hoofd was ze er niet bij. De hele ruimte leek te draaien. Ze ging maar door, ook toen de muziek al op was gehouden. In haar hoofd hielden de geluiden niet op. De mannen keken nu vol bewondering en ze voelde haar zelfvertrouwen stijgen. Dit is toch niet zo erg? Ze ging steeds verder en steeds meer kleren vlogen door de zaal. Ronald keek tevreden toe vanachter de bar. Dit keer had hij een goed meisje uitgekozen…
Een zonnestraal kwam tussen de dichtgeschoven gordijnen door en prikte in haar ogen. Haar hoofd deed pijn en ze voelde een steek toen ze haar ogen opende en die meteen het felle licht opvingen. Wat is er allemaal gebeurd en wat heb ik allemaal gedaan? Vaag kon ze zich Ronald nog herinneren en het eerste deel van de avond. Toen hij vroeg of ze wilde dansen. Weer voelt ze de schaamte en wanhoop die ze voelde toen ze op dat podium stond. Daarna werd alles vaag. Ze weet niet eens meer hoe ze in bed is beland! Ronald kwam binnen en keek haar vrolijk aan, in zijn handen had hij een dienblad met een glas jus en een broodje. Hij scheen niks te merken van haar gevoelens over de vorige avond.
‘Hoe voel je je nu? Je deed het echt geweldig, ik ben zo trots op je! Je hebt ze echt gek gemaakt en ik heb meteen nog een paar klusje erbij voor je.’
Hij gaf haar het glas aan en gretig bracht ze het naar haar mond toe. Ze voelde het heerlijke sap haar droge keel instromen en voelde zich direct al wat beter. Om zijn woorden te benadrukken gaf hij haar een kus op haar voorhoofd. Zou hij toch van me houden? Haar gevoelens van wanhoop waren meteen weg en maakten plaats voor een gevoel van trots. Ze dacht dat hij niets voor haar voelde, niets van haar wilde maar dit bewees toch wel wat anders! Tevreden liet ze haar vermoeide lichaam achterover zakken in de zachte kussens.
‘Slaap nog maar wat, vanavond is dat klusje waar ik je gisteren over vertelde. Het is echt een superklus, geloof me!’
ze voelde weer wat twijfels opkomen, iets wat hij waarschijnlijk merkte want meteen vervolgde hij: ‘je weet hoe graag ik hier woon en jij natuurlijk ook, we hebben het geld even nodig liefje! Doe het voor ons…’ Hij liep met grote stappen naar de deur en liep de gang op. Ze keek hem na. Wat was hij toch geweldig. Ze had nog nooit een vriendje gehad en hij zorgde meteen voor haar, ze mocht zelfs bij hem wonen! Wat was liefde toch geweldig , dacht ze met een zucht, terwijl ze haar ogen weer sloot.
Laatst gewijzigd op 26-12-2004 om 17:22.
|