Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
- geesten (schijnen) ook op andere manieren dan visueel te worden waargenomen b- eindelijk is er iets niet toevallig bij de evolutietheorie ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In de evolutietheorie? Dit heeft hier compleet niets mee te maken. Ook met andere theorieën heeft dit niets te maken (natuurkundig gezien). |
![]() |
||
Citaat:
2 verre Belgische achternichten waren op visite gekomen en zeiden dat ze geesten konden oproepen. Mijn naaste familieleden geloofden er niets van, en dus kwam er bij mij thuis een demonstratie. Ik deed er niet aan mee, omdat het verboden is van de Islam, maar mijn minder gelovigefamilieleden vonden het geen probleem. Het ging zo: eerst legden ze alle letters van het alfabet en de cijfers 0 tot en met 9 in cirkelvorm op tafel. En toen zeiden ze allerlij dingen, wat precies ben ik vergeten, maaar het gebeurde dan ook 8 jaar geleden. Ze legden een glas tussen alle papierjes met de cijfers/letters , en begonnen vragen te stellen. Elke familielid legde een vinger op het glas, dat dan naar de letters toe moest bewegen. Om er zeker van te zijn dat de 2 nichtjes niet degenen waren die hetglas zou bewegen, moesten zij naast mekaar zitten.( je kan als je je vinger op het randje van een glas zet, niet naar je toe bewegen). Toen vroegen ze als eerst, o geest, zeg ons of je er bent. er gebeurde niets. Toen deden ze een paar dingen over. Toen ze de vraag weer stelden, begon de beker voor me neus te draaien. Het gbekerglas ging naar de j, die ja betekende. Ik stond te wachten op de eerste reactie van dat het nep was, maar zelfs mijn ultra-intiligente oom ( die meedeed) stond met zijn mond open naar het glas te kijken. Toen vroegen ze de geest hoe oud hij was, en die zei iets heel jongs, 3 jaar ofzo. Toen bleven ze een tijdje doorvragen. En steeds bewoog dat kutglas naar de letters. toen vroegen me 2 nichtjes of we er nu wel in geloofden, maar nog steeds geloofden sommigen er niet in. Toen vroegen ze aan de geest of hij heel snel een acht-figuur op de tafel kon maken met het glas. En zo geschiedde. Ik keek nog naar de nagels van iedereen die er aan meedeed, maar geen eentje was echt rood. Heel klein beetje maar. Dus ik geloof erin dat er bepaalde dingen zijn die wij niet kunnen zien, maar die ons blijkbaar wel kunnen zien. Als moslim zijnde geloof ik sowieso in engelen en duivels, maar wat dit was weet ik niet. Misschien een djinn( goede duivels, die net als ons gewoon leven, zij kunnen ons zien, maar wij hun niet.) zo héhé ![]() btw, als de TS de mening van Moslims wil weten, moet ze de titel van deze thread aanpassen ![]() Laatst gewijzigd op 10-01-2005 om 01:23. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik hoop werkelijk dat dat niet het beste voorbeeld is van de niet bestaande 'krachten tegen alle natuurwetten in' is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat vat 't wel zo'n beetje samen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In onze theorie zijn ze niet nodig, dus ze zijn er niet. punt. verbeter me als ik het verkeerd begrijp |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dan vervolgens gaan redeneren vanuit het standpunt dat geesten bestaan, en dat het onwaar bewezen moet worden is redelijk raar.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
(1) Claim X wordt gedaan. (2) Er wordt gesteld dat niet bewezen kan worden dan claim X niet waar is. (3) Er wordt gesteld dat claim X waar is. Daarbij geldt natuurlijk de voorwaarde dat claim X de vorm heeft "Y is waar" of "Y bestaat" en niet "Y is niet waar" of "Y bestaat niet". In het tweede geval is het namelijk juist het aantonen dat de drogredenering 'omkeren van de bewijslast' wordt gebruikt. Kortom: Wel omdraaien van bewijslast. - Je kunt niet bewijzen dat god (of geesten, of w/e) niet bestaat (bestaan). - Dus god (of geesten, of w/e) bestaat (bestaan). Niet omdraaien van bewijslast. - Er is geen reden om aan te nemen dat god (of geesten, of w/e) bestaat (bestaan). Citaat:
|
![]() |
|
Mijn mening:
Geesten zijn gewoon verloren zielen die ergens tussen aarde en een andere wereld (gebruik expres geen hemel) erachter kwamen dat ze iets niet afgemaakt hadden en daardoor blijven hangen op aarde. Vraag je me of geesten bestaan. JA
||
Citaat:
Het deel dat niet controleerbaar is is op zijn beurt weer niet controleerbaar voor het waar bewijzen van geesten. Ik denk dat wanneer je halucinaties en onderbuikgevoelens kon uitsluiten dat het aantal geestverschijningen in de wereld ronduit gedecimeerd zou worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
-spullen die opeens verplaats blijken te zijn zonder dat iemand ze aangeraakt heeft kan het werk zijn van geesten. - Bepaalde geluiden kunnen ook aan geesten toe te schrijven zijn. - Mensen die met zichzelf praten. Dat kan een geest zijn met wie ze praten. - schizofrenie( dat kunnen geesten zijn die in het lichaam van de betreffende persoon leven.) |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat je iets ziet of hoort wil overigens niet zeggen dat dit er ook is, iedereen die wel eens bepaalde paddestoelen genuttigd heeft, weet dat het goed mogelijk is dingen te zien die er niet zijn, al ben je op dat moment bewust van het feit dat ze er niet zijn. Als je nu een beetje afwijkend bent en zonder hulpmiddelen dingen ziet die er niet zijn, noem je dat al snel geesten.
Laatst gewijzigd op 11-01-2005 om 15:17. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het was zo dat als iedereen als een stel josti's hun vinger op een glaasje houd en eentje beweegt hem per ongeluk een stukje gaan de andere mee, want die denken dan dat de 'geest' et doet. Zo iets was het... maar dan anders ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
1. Een wetenschappelijke theorie niks te maken heeft met "geloven" of "niet-geloven", maar gebasseerd is op waarnemingen. 2. Er geen (noodzakelijk) verband is tussen geesten en de evolutietheorie. 3. Verder is er nog nooit een (zeer) onbeïnvloedbare waarneming gedaan van een geest. 4. Direct optische waarnemingen worden doorgaans niet gebruikt voor het aanneembaar maken van een theorie, aangezien deze makkelijk te beïnvloeden zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
seculieren/atheisten positief? zeger_longhair | 252 | 15-08-2009 16:58 | |
Waarom geloof jij niet? Magican2 | 500 | 24-07-2009 12:39 | |
Hemel margreetk | 115 | 06-06-2009 12:07 | |
Atheisme vs agnosticisme: welke is een betere houding om aan te nemen in het leven? Gatara | 106 | 21-06-2008 12:37 | |
Is God lui? Verwijderd | 194 | 26-03-2005 11:30 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 |