Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() of 5 of 8 of 9 weetikveel
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zeg alleen dat ik me erger aan je topic titel. |
![]() |
||
Citaat:
In het Hebreeuws bv zijn ze genummerd: eerste dag, tweede dag, t/m zesde dag en dan shabbat. Gebaseerd op de creatie van de aarde door God inclusief rustdag, dus. In het Nederlands,.. nouja, dat ken je wel ![]()
||
Citaat:
Moe kan hij niet zijn, omdat hij almachtig is. ![]() Waarom zou Hij niet mogen rusten, ookal is Hij niet moe? Trouwens als Hij niet zou rusten zou Hij niet almachtig zijn ![]() Wees trouwens ook blij, daardoor heb je nu het "weekend"
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Maar niet kunnen rusten en het niet doen is nogal een verschil, maar je bedoelde dus als hij niet zou kunnen rusten. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
woensdag van Wodan donderdag van Donar vrijdag van Freya zijn germaanse Goden en Godinnen ![]() De zondag heeft ook iets met de germaanse / Noors mytologie te maken maar zoals de naam het al zegt het heeft met de zon te maken.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
@ts, god was dodelijk vermoeid omdat hij telkens moest zeggen "er zij..." en het was er. laten we zeggen dat die zevende dag een dag is om te rusten, een dag om met god bezig te zijn en te relaxen zogezegd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, wat een slap argument om maar niet over God en al zijn zwakheden te praten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Alle argumenten mbt de 'eigenschappen' van God zijn flauw, omdat niemand deze kent en ook niet kan kennen. Ik vind het ook flauw dat jij maar even een fundamentele regel van mijn fysica bekritiseerd om mij af te kraken. En het argument dat God niet bestaat is ook een flauw argument om een gelovige tegen te spreken. Maar goed, daar heb jij recht op volgens de grondwet ![]() Overigens zeg ik niet dat men niet over God mag praten of hem mag bekritiseren. Maar aangezien deze topic al best lang was en ik vond dat de uitspraken op niets uitliepen gaf ik mijn mening maar even. Om het een beetje concreter te maken: God is almachtig, maar toch rust hij. Dat spreekt elkaar inderdaad tegen. Maar toch zijn er een boel onverklaarbare dingen die ik graag aan God koppel (kom aub niet aan met "Er waren eens een paar elementaire deeltjes die het leuk vonden om te ontploffen" want daar geloof ik niet in, heeft ook geen zin om tegen me te zeggen). Ik geloof in God, maar ik moet toegeven dat er tegenspraken zijn rondom zijn bestaan. Daarom kom ik tot de conclusie dat wij God niet kunnen begrijpen, wat ik graag voor lief neem, want waarom zouden we dat willen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||