Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
nou voor mij niet, ik zou me zelf nog geen heks noemen maar wel zo'n beetje...... Maar ik noem het christendom toch ook geen interessantdoenerij.......
|
njah. sommige mensen beweren heksen te zijn, en weten er dan eigenlijk niks van. dat soort mensen geven heksen een slechte naam. maar heksen bestaan wel, alleen niet in de zin van 'oude-vrouw-op-een-bezemsteel-met-wratten-en-puntneus' kdenk idd dat je deze bter kan verplaatsen naar mystiek.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
xxx
|
![]() |
grappig dat mensen zo geintrigeerd kunnen raken door dat soort dingen. Maar om zoiets in regeltjes te plaatsen vind ik niet bepaald spiritueel hoor.
||
Citaat:
in feite komen de regels erop neer dat je vrij bent om te doen wat je wilt, maar je mag een ander daarbij niet schaden, niet met magie en ook niet op andere manieren.
|
![]() |
geloof er ook wel in enzo tis gwoon een religie dus het hoort wel op levensbeschouwing ook al staat er geen ouwe vent te zeuren in een kerk over hel en verdoemenis...
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Hekserij?
Het is allemaal begonnen (volgens mij) met de kruidenkennis. En de brouwsels die daarvan gemaakt werden. Laat die kruidenvrouwtjes in de middeleeuwen nou eens doornappel, alruin of wolfsmelk/kers door hun middeltjes nieteren. En je hebt een paar dooie. Dus daar wordt het kruidenvrouwtje een heks. Dus als een heks een kruidenvrouwtje met rare brouwsels die je hoofd laten knallen inhoud, dan geloof ik in heksen. Maar ik denk dat jij bedoeld van het toverspeuken uitspreken enzo. Ik vind ook dat je je vraag best wat specefieker had mogen uiten. Ik geloof niet in spreuken. Waarom niet. omdat toverspreuken en hekserij verzonnen is door het christendom en daar geloof ik ook niet in.
|
Iemand die half in mijn vriendengroepje zit maar waarmee ik wel goed bevriend ben is wicca geworden. Ik heb daarom wicca ook bestudeerd (basics) maar ik kon al snel concluderen dat het echt tegenovergestelde is van wat ik denk. Wicca gelooft ahw in natuur, ik geloof in technologie.
Wicca is rond 1960 begonnen en werd gebaseerd op hekserij van daarvoor.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Het lijkt wel of wiccan zijn trendy is...
het is dus in mijn ogen niet echt een religie meer... Sommige mensen willen wiccan worden, omdat ze toevallig een film gezien hebben over heksen, of omdat ze magie gaaf vinden. In een geloof moet je op basis van overtuiging geloven, daarom kun je het volgensmij niet worden, zoals hier enkele mensen naar vragen. Het moet ingeworteld zitten, en je moet er echt in geloven..en dat is bij vele geloof ik niet het geval, daarom vind ik het op dit moment een zwak geloof. Verdiep je in paganisme zou ik zeggen..maar wel in paganisme van je eigen gebied..
|
![]() |
het is volgens mij inderdaad een beetje een 'trend'aan t het worde, waaarschijnlijk omdat 'the Craft'op t.v. is geweest en nu gaan al die meisjes zich erin verdiepen omdat ze denken dat ze hun kont zo kleiner maken bijvoorbeeld, dit geldt natuurlijk niet voor iedereen maar het gros denk ik wel, ikzelf weet niet of ik erin geloof, ik doe er verder niet aan, heb wel es wat geprobeerd en het werkte ook ( door toeval kan natuurlijk ook, dat denk ik zelf maar toch...)
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Enquete hekserij Eline93 | 15 | 12-02-2010 22:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[Enquête] christenen, want denken jullie over hekserij? Flijn | 38 | 21-05-2009 14:34 | |
Mening over moderne hekserij. Mítss | 136 | 10-03-2007 18:06 | |
Hekserij Moonlight fairy | 65 | 08-12-2004 15:18 | |
Enquete heksen en hekserij LadyOfDarkness | 1 | 17-11-2003 15:52 | |
Heksen en hekserij LadyOfDarkness | 0 | 17-11-2003 11:27 |