Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2005, 04:29
aap777
aap777 is offline
Ik ben een jongen van 21 jaar en heb een probleem met mijn borst. Het ziet namelijk uit als de linkerkant van het onderstaande plaatje (ik heb net tieten). Ik wil er iets aan doen zodat het platter wordt. Kan dat? Met oefeningen ofzo?
Of is alleen een operatie mogelijk?

Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 04:50
Methuselah
Methuselah is offline
Kilo's kwijtraken kan helpen.
Oud 10-01-2005, 05:14
aap777
aap777 is offline
Ik ben 1.84m en weeg 88kg. Dat valt toch wel mee?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 05:26
Methuselah
Methuselah is offline
Ik ben 1.83 en weeg 94kg.

Zou rond de 75kg moeten zitten, jij dus ook ongeveer...

Maar bij mij situeert 't probleem zich eerder bij m'n horecagezwel.
Oud 10-01-2005, 09:06
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
webjunk schreef op 10-01-2005 @ 06:14 :
Ik ben 1.84m en weeg 88kg. Dat valt toch wel mee?
Je bent dan wel te zwaar. Je hebt een BMI van 26,3.
Je BMI is de uitkomst als je je gewicht deelt door je lengte in het kwadraat. Deze uitkomst moet tussen de 20 en de 25 liggen en bij jou is het dus 26,3.
Wil je dat je BMI onder de 25 zit, dan moet je minstens 4 kilo afvallen, en dan zit je nog op de bovengrens.
Ik denk dat je "probleem" pas weggaat, als je iets van 10 kilo afvalt.
Oud 10-01-2005, 12:15
jayna
jayna is offline
ik weet het niet, maar misschien fitnessen, met oefeningen aan de borststreek, zo verdwijnt het vet, en komt er spiermassa in de plaats, (denk ik)
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 12:48
waves
waves is offline
ik sluit me aan bij voorgaande reacties
Oud 11-01-2005, 19:00
FrankLampard
FrankLampard is offline
Touwtjespringen zie andere topic hier
Oud 11-01-2005, 20:19
Verwijderd
Apart...toen ik ging fitnessen, kreeg ik juist meer borstomvang.
Meer als dat linker plaatje. Maar ik ben absoluut niet dik, dus ik ga er gemakshalve van uit dat het puur spierweefsel is.

Dat heb ik nu nog wel, nu ik niet meer fitness. Het is niet verdwenen. Ik maak me er ook geen zorgen om, omdat ik gezond eet en leef.

1.76 m. / 62 kg
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 20:53
Silverchoice
Silverchoice is offline
Wat afvallen zou idd kunnen helpen, maar het zou heel goed kunnen dat dat niet het probleem is. Vlak voor de geboorte hebben ook jongetjes een vrij grote hoeveelheid vrouwelijk hormoon. Bij ongeveer 50% van de mannen resulteert dit in de pubertijd (tijdelijk) danwel op latere leeftijd in gynaecomastie; 'mannentieten'. Nogmaals, ik weet niet of dat het is; het zouden ook een paar kilootjes teveel kunnen zijn. Evt kan je huisarts daar vast meer over vertellen.
Oud 11-01-2005, 21:00
Verwijderd
het 'makkelijkste' is denk ik om eerst eens wat af te vallen... en dan te kijken of het dan weggaat. Je zult wel nu eenmaal een vetverdeling hebben met wat meer vet op de borst dan de meeste mannen, dus een beetje zal 't dan misschien wel blijven... maar het kan er een stuk onopvallender van worden . Als dat niet gebeurt kun je altijd nog naar verdere mogelijkheden kijken.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 21:13
squat
squat is offline
Als het eruit ziet als de foto is het gynaecomastie (gyno). Enige oplossing is een operatie.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 00:31
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
squat schreef op 11-01-2005 @ 22:13 :
Als het eruit ziet als de foto is het gynaecomastie (gyno). Enige oplossing is een operatie.
Oke, neem 4 weken Nolvadex begin met 40mg per dag dan 30... anders misschien Femara? Mja waarschijnlijk toch al te laat.
- just kidding, squat begrijpt het wel -

Ontopic:

Idd, gaat niet meer weg, hoe lang heb je het al?

Het is nl. ook geen spiermassa maar simpel borstklier weefsel. Bij hoge verhoudingen testosteron tov de oestrogeenspiegel aromatiseert het lichaam test. Het ontstane estradiol zorgt voor die leuke tietjes.

Na een paar maanden trekt het soms vanzelf weg maar aangezien jij het erg hebt heeft squat gelijk, operatie is de enige optie.

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 00:36.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 09:07
Sven
Sven is offline
Soms komt gynaecomastie ook juist voor bij een te laag testosteron gehalte, een afgeleide van testosteron (dht) hoort namelijk ook als een anti-oestrogeen te werken..

Zou eens langs de huisarts gaan, kijken wat die voor suggesties heeft.. zo'n operatie stelt trouwens niet superveel voor, kan poliklinisch gebeuren denk ik
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 15:21
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sven schreef op 13-01-2005 @ 10:07 :
Soms komt gynaecomastie ook juist voor bij een te laag testosteron gehalte, een afgeleide van testosteron (dht) hoort namelijk ook als een anti-oestrogeen te werken..

Zou eens langs de huisarts gaan, kijken wat die voor suggesties heeft.. zo'n operatie stelt trouwens niet superveel voor, kan poliklinisch gebeuren denk ik
Indeed, feit blijft dat het oestrogeen gehalte te hoog oploopt, of dat nou uit aromataze is of hierom.

Wel sneu, hoe lang heb je het al topicstarter, pas kort?
Oud 13-01-2005, 15:30
Qamra
Qamra is offline
Ligt er maar net aan he; is het vet (zacht) of echt borst weefsel (harder, bobbelig).
Oud 13-01-2005, 18:07
bench140
bench140 is offline
Het ligt ten eerste aan je bouw, de een heeft een andere borst als de ander. Deze 'tieten' kan je kwijt raken door al je vet weg te trainen/sporten. En om dan niet al te iel over te komen zou ik krachttraining aanraden.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten