Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2005, 00:38
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Hoi,

Ik heb nu al vier maanden een relatie en het gaat steeds meer en meer de serieuzere kant op...dus dat dit lang stand gaat houden...

Op 1 vlak verschillen we echter heel erg...openheid qua gevoelens, ideeen en emoties!

Wat dit betreft ben ik altijd gigantisch open en eerlijk, is er iets...positief of negatief, dan gooi ik dit op tafel en bespreek ik dit wanneer nodig of wanneer ik hier behoefte aan heb..

Mijn vriend is wat dit betreft gigantisch gesloten door vorige lange relaties waarin hij gedumpt is door van alles en hij is bang anderen pijn te doen of dat iemand teleurgesteld in hem is en die twee dingen hebben hem een persoon laten worden met een muurtje om hem heen zeg maar...

Ik verlang echter altijd naar openheid en eerlijkheid, omdat ik best wel onzeker ben in relaties en heel snel wantrouwig ben (en dat heeft weer met mijn vorige relatie te maken)...

Dit leidt daarom geregeld tot dikke discussies en gevraag, gejammer en gezeik van mijn kant omdat ik geen duidelijkheid krijg van zijn kant wat sommige belangrijke zaken betreft (gevoelens, emoties en ideeen over ONS 2)....maar na flink trekken, en doorzagen en vragen komt het er wel uit en geeft ie zijn visie op dingen etc....en die komen dan ook altijd goed overeen met elkaar....maar om zoiets uit hem te krijgen kost uren....soms dagen waarin je er steeds maar op terug moet komen!

Weet niet of dit zo een beetje duidelijk is of dat ik voorbeelden zou moeten geven maar dat zou ik dan graag willen horen...

Mijn vraag is dan ook aan jouw of jij misschien ervaring hier mee hebt met je vriendje/vriendin...dat hij/zij heel erg gesloten is wat dit gevoelens, emoties etc betreft...en hoe je hiermee omgaat? en hoe je misschien die barricades kan doorbreken zodat zoiets er sneller uitkomt? of moet ik het gewoon accepteren...

Mijn vraag aan personen die juist gesloten zijn wat dat betreft is WAAROM ze dit zijn tegenover hun vriend/vriendin...en wat hun gedachten zijn opt moment dat hun vriend/vriendin vraagt naar je gevoelens en emoties m.b.t. jullie 2.....

uhmmm....ja

Laatst gewijzigd op 08-01-2005 om 00:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2005, 09:12
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Tjah... helaas ben ik meer zoals jij: eerlijk en open en kan ik dus niks zeggen over mensen die geslotener zijn en weinig blootgeven. Ik kan dus niet de tip van de sluier oplichten over de drijfveren van mensen die wat introverter zijn.

Ik kan heel goed begrijpen dat je het irritant vindt en het lijkt mij echt enorm kut want openheid is echt superbelangrijk. Gewoon praten over dingen, zodat je beetje leert aan te voelen hoe de ander zich voelt en hiermee rekening kan houden.

Als ik jou was zou ik ook aan hem blijven trekken om hem wat opener te krijgen, maar dit moet je doen met enorm veel geduld want anders kan het je relatie echt kapot maken.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 09:20
Flit
Flit is offline
Ik ben zelf ook wel redelijk gesloten. Dat doe ik vooral om mezef niet kwetsbaar op te stellen eigelijk, dus wel anders dan jouw vriend. Je moet hem denk ik duidelijk maken dat hij jou sowieso kan vertrouwen en dat hij je natuurlijk wel kan kwetsen maar dat jij niet snel teleurgesteld zal zijn. Ik weet niet precies hoe ik het uit kan leggen, maar je moet proberen hem duidelijk te maken dat hij tegen jou wel 'veilig' zijn gevoelens kan uiten.
Oud 08-01-2005, 10:03
T!ne
T!ne is offline
Mijn vriendje is héél open. Toen we voor de eerste keer kusten zei hij al direct: "Doe je dat altijd zo?" Was ik daar even verschoten.. In mn vorige relatie was het niet de gewoonte om veel te praten en soms voelde ik mij gedwongen om dingen te doen die ik dan weer niet wou. Hierdoor zal ik niet zo vlug iets zeggen als er me iets tegenzit.. Maar het gaat beter en beter de laatste tijd en ik zal veel vlugger mijn mond opentrekken.
Gewoon geduld hebben denk ik en hem vooral op zijn gemak stellen. Na een tijdje moet dit wel beteren
Veel geluk!

offtopic: je staat als man onder je naam
Oud 08-01-2005, 10:04
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Citaat:
Tinekeuh schreef op 08-01-2005 @ 11:03 :
Mijn vriendje is héél open. Toen we voor de eerste keer kusten zei hij al direct: "Doe je dat altijd zo?" Was ik daar even verschoten.. In mn vorige relatie was het niet de gewoonte om veel te praten en soms voelde ik mij gedwongen om dingen te doen die ik dan weer niet wou. Hierdoor zal ik niet zo vlug iets zeggen als er me iets tegenzit.. Maar het gaat beter en beter de laatste tijd en ik zal veel vlugger mijn mond opentrekken.
Gewoon geduld hebben denk ik en hem vooral op zijn gemak stellen. Na een tijdje moet dit wel beteren
Veel geluk!

Misschien is hij ook een man, alleen heeft hij een vriend ipv een vriendin?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 10:16
aapje
aapje is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 08-01-2005 @ 01:38 :
Hoi,

Ik heb nu al vier maanden een relatie en het gaat steeds meer en meer de serieuzere kant op...dus dat dit lang stand gaat houden...

Op 1 vlak verschillen we echter heel erg...openheid qua gevoelens, ideeen en emoties!

Wat dit betreft ben ik altijd gigantisch open en eerlijk, is er iets...positief of negatief, dan gooi ik dit op tafel en bespreek ik dit wanneer nodig of wanneer ik hier behoefte aan heb..

Mijn vriend is wat dit betreft gigantisch gesloten door vorige lange relaties waarin hij gedumpt is door van alles en hij is bang anderen pijn te doen of dat iemand teleurgesteld in hem is en die twee dingen hebben hem een persoon laten worden met een muurtje om hem heen zeg maar...

Ik verlang echter altijd naar openheid en eerlijkheid, omdat ik best wel onzeker ben in relaties en heel snel wantrouwig ben (en dat heeft weer met mijn vorige relatie te maken)...

Dit leidt daarom geregeld tot dikke discussies en gevraag, gejammer en gezeik van mijn kant omdat ik geen duidelijkheid krijg van zijn kant wat sommige belangrijke zaken betreft (gevoelens, emoties en ideeen over ONS 2)....maar na flink trekken, en doorzagen en vragen komt het er wel uit en geeft ie zijn visie op dingen etc....en die komen dan ook altijd goed overeen met elkaar....maar om zoiets uit hem te krijgen kost uren....soms dagen waarin je er steeds maar op terug moet komen!

Weet niet of dit zo een beetje duidelijk is of dat ik voorbeelden zou moeten geven maar dat zou ik dan graag willen horen...

Mijn vraag is dan ook aan jouw of jij misschien ervaring hier mee hebt met je vriendje/vriendin...dat hij/zij heel erg gesloten is wat dit gevoelens, emoties etc betreft...en hoe je hiermee omgaat? en hoe je misschien die barricades kan doorbreken zodat zoiets er sneller uitkomt? of moet ik het gewoon accepteren...

Mijn vraag aan personen die juist gesloten zijn wat dat betreft is WAAROM ze dit zijn tegenover hun vriend/vriendin...en wat hun gedachten zijn opt moment dat hun vriend/vriendin vraagt naar je gevoelens en emoties m.b.t. jullie 2.....

uhmmm....ja
Mijn vriend was ook altijd erg open en ik erg gesloten, omdat ik me niet kwetsbaar op wou stellen. Ik had veel meegemaakt en zwijgen leek me het beste. Mn vriend bleef altijd heel open en ik ben vanzelf ook open geworden, wel met pijn en moeite maar dat was het wel waard
Oud 08-01-2005, 10:45
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik kon daar niet echt over meepraten, omdat mijn vriend en ik allbei heel open zijn!
Oud 08-01-2005, 11:05
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 08-01-2005 @ 11:45 :
ik kon daar niet echt over meepraten, omdat mijn vriend en ik allbei heel open zijn!
Thanks for your contribution!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 11:14
Verwijderd
Ja mijn vriend was aan het begin ook erg gesloten. Niet eens zozeer specifiek in onze relatie maar ook voordat we wat hadden was hij niet iemand die snel zijn emoties toonde.
Op dit moment is hij echter totaal omgeslagen en gelukkig heel erg open. Het zal echter wel per persoon verschillen natuurlijk maar mss komt het vanzelf wel. Als iemand je leert vertrouwen naarmate de tijd verstrijkt en jullie relatie wat langer duurt dat zij zich dan meer open durft te stellen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 13:39
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
tja dat is gewoon en verschil in karakter. Misschien moet jij met minder openheid genoegen nemen. ...
Oud 08-01-2005, 14:01
Luna
Luna is offline
zo herkenbaaar.
mijn exvriend was ook zo en ik kon onmogelijk met hem praten. Iets wat ik dus ook heel erg nodig heb, ik wil graag alles bespreken/analyseren en ook van hem weten wat er gaande is zegmaar. Maar er kwam geen woord uit hem, en als ik er dan over doorging of er later op terug kwam was ie meteen sjagarijnig en zei helmaaaal niets meer.
Dit was zo ontzettend frustrerend en ook een van de grootste redenen waarom het uit is gegaan(na ruim n jaar samen), we verschilden teveel. Ik was té open voor hem en hij té gesloten voor mij.
Ik heb dus verder geen tips ofzo, want bij mij is het nou ook niet echt leuk afgelopen, ik wilde alleen even zeggen dat ik het maar al te goed herken.. En ik denk dat het heel moeilijk wordt om hem heel open te krijgen, ik denk dat je het (deels) moet accepteren.
Maar als hij ook een stap jou richting in doet dan moeten jullie er vast samen uit komen. succes
Oud 08-01-2005, 14:02
Luna
Luna is offline
Citaat:
Kaneelstok schreef op 08-01-2005 @ 12:05 :
Thanks for your contribution!
jij natuurlijk ook heh, kaneelstok.
Oud 08-01-2005, 14:10
Verwijderd
Ja mijn vriend was in het begin ook redelijk gesloten. Hij was dat gewend van thuis uit, en het zit in zijn karakter.
Heel anders dan hier thuis, waar we juist heel erg open zijn. En zo ben ik dus ook gewend met andere mensen om te gaan, en dus ook tegen mijn vriend.
In het begin was het dus lastig, tsjaa als ik iets van hem wilde weten (wat emoties betreft), dan moest ik dat er echt uittrekken.
Waarom hij zou deed, geen idee eigenlijk, omdat hij het zo gewend was, omdat hij zo was.
Ik weet niet, de laatste tijd is hij toch wel erg open naar mij toe (nou ja nog steeds wel minder open dan ik ben), hij weet dat ik het prettig vind als hij open is, en dat het vaak ook makkelijker is voor iedereen. Maar ja ik heb dan ookal ruim 2 jaar iets met mijn vriend, dus tsjaa...

Ik zou als ik jou was eens met je vriend hierover praten, dan kan hij mss proberen wat opener naar jou toe te zijn. En ja het is toch nog niet echt lang 4 maanden. Voor je vriend is het waarschijlijk toch wel heel erg raar, en wennen om open te zijn naar jou toe, dus je meot wel een beetje geduld hebben denk ik . Verder ja praten hierover kan nooit kwaad.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 14:12
Luna
Luna is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 08-01-2005 @ 15:10 :

Ik zou als ik jou was eens met je vriend hierover praten,
dat is nou juist het hele punt
Oud 08-01-2005, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 08-01-2005 @ 15:12 :
dat is nou juist het hele punt
Jaja ik dacht het ook toen ik aan het tikken was.

Maar toch als ik bij mezelf terug kijk, ik heb het daar wel gewoon met mijn vriend over gehad. Dan dus niet over zijn gevoelens of weet ik veel, maar gewoon over het feit dat je het moeilijk vindt dat hij zou gesloten is.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 14:45
Luna
Luna is offline
Oud 08-01-2005, 15:05
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Hoi medeforummers en medeforummerinnen (omg )

thanks voor jullie reacties, vind het wel fijn om toch een beetje te lezen dat ik niet zeikerig ben of wat dan ook of naar iets onmogelijks verlang maar dat openheid wel degelijk heel belangrijk is etc...

Ik kan wel op iedereen gaan reageren maar iedereen zegt een beetje hetzelfde (maar hoe vaker ik het lees, hoe prettiger ik me weer voel )

Maargoed toch effe een aantal reacties op uhm...reacties

Citaat:
Kaneelstok schreef op 08-01-2005 @ 10:12 :
Als ik jou was zou ik ook aan hem blijven trekken om hem wat opener te krijgen, maar dit moet je doen met enorm veel geduld want anders kan het je relatie echt kapot maken.
I know, daar was ik ook al een beetje achter gekomen aangezien IK altijd degene ben die er mee komt en doordraafd...

Hij is degene die alles goed vind zoals het is zeg maar, of nou ja.....ik ben heel open en eerlijk zoals ik al zei, en hiermee betrouwbaar...en dat is juist wat hij gigantisch waardeerd...dus hij hoeft er verder ook nooit naar te vragen...

En tsjah hij heeft me al eens gezegd van "ik word niet goed van al je problemen" (en dat is dus in mn eigen bewoording)...terwijl het totaal geen probleem is, maar dat ik gewoon duidelijkheid wil weet je...en zoiets doe je met zn tweeen...

Uhm....jah

Citaat:
Tinekeuh schreef op 08-01-2005 @ 11:03 :
Ow ok, maar mn gegevens van mn profiel kloppen gewoon hoor

Citaat:
Luna schreef op 08-01-2005 @ 15:01 :
zo herkenbaaar.
mijn exvriend was ook zo en ik kon onmogelijk met hem praten. Iets wat ik dus ook heel erg nodig heb, ik wil graag alles bespreken/analyseren en ook van hem weten wat er gaande is zegmaar. Maar er kwam geen woord uit hem, en als ik er dan over doorging of er later op terug kwam was ie meteen sjagarijnig en zei helmaaaal niets meer.
Dit was zo ontzettend frustrerend en ook een van de grootste redenen waarom het uit is gegaan(na ruim n jaar samen), we verschilden teveel. Ik was té open voor hem en hij té gesloten voor mij.
Ik heb dus verder geen tips ofzo, want bij mij is het nou ook niet echt leuk afgelopen, ik wilde alleen even zeggen dat ik het maar al te goed herken.. En ik denk dat het heel moeilijk wordt om hem heel open te krijgen, ik denk dat je het (deels) moet accepteren.
Maar als hij ook een stap jou richting in doet dan moeten jullie er vast samen uit komen. succes
En dat is ook 1 van de redenen dat ik bang ben dat ik er ooit een einde aan maak........terwijl ik vet gek ben op die gozer...maar ik mis dat echt...de openheid en vele gepraat

Ik ben wel zo opgevoed...en AL mijn vrienden en mn omgeving is vrij open etc...behalve hij, en dat knaagt...wat wie kan je nu niet beter een mening geven over iets dan je eigen lover weet je wel....ik heb die steun soms nodig....maar dan zegt ie "ik weet het niet/ik weet het allemaal niet/tsjah"...en dan kan ik hem wel wurgen...

Maargoed, verder is die wel super
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 15:31
Luna
Luna is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 08-01-2005 @ 16:05 :
maar dan zegt ie "ik weet het niet/ik weet het allemaal niet/tsjah"...en dan kan ik hem wel wurgen...
omg ja, dat deed mijn ex ook altijd, sooo frustrating
ik heb ook altijd in mn achterhoofd gehad dat het uiteindelijk niet zou werken tussen ons maar ik wilde het niet weten, was zooo verliefd.
Oud 08-01-2005, 18:13
Sade
Sade is offline
In mijn vorige relatie praatten mijn ex en ik ook nooit ergens goed over, alles werd een beetje weggewuifd of er werd simpelweg niets over gezegd. Hij was vrij gesloten, en ik ben nogal een flapuit, en dat botste nog wel eens. Op een gegeven moment zei ik dus ook niets meer als er iets aan de hand was. Gewoon omdat ik bang was voor zijn reactie, en omdat ik geen ruzie met hem wilde maken.

Dat is uiteindelijk denk ik de oorzaak geweest waarom het uit is gegaan. Gewoon omdat er te weinig communicatie was, en er te weinig op een open manier over gevoelens gepraat werd.
Hiervan heb ik geleerd dat ik dit nooit nog een keer wilde meemaken in een relatie. Openheid werd dus ook een van m'n eerste prioriteiten voor een nieuwe relatie. Die nieuwe relatie heb ik ondertussen, en hij is zo open als het maar kan. Ik merk aan mezelf dat ik me daar veel en veel beter bij voel, en elke keer als we iets bespreken wordt de relatie er ook sterker door, naar mijn idee.

Ik zou het er dus maar eens met je vriend over hebben.
Oud 08-01-2005, 19:54
Verwijderd
Citaat:

Ik denk dat je het nu niet heel verkeerd doet, maar misschien kan je een andere manier van communiceren inschakelen. Als hij niet wil praten over zijn gevoelens, laat hem dan een brief schrijven o.i.d. Dan heeft hij genoeg tijd om na te denken en te zeggen wat hij wil zeggen. Ik denk dat je toch aan hem moet blijven trekken om te praten, anders blijft alles zoals het nu is.

Ik ben zelf een gesloten persoon en mijn vriend ook. We hebben niet zo lang geleden afgesproken wat opener naar elkaar toe te worden, maar eerlijk gezegd weet ik niet wat daarvan terecht zal komen. Ik ben een gesloten persoon omdat ik het moeilijk vind om emoties te tonen. Bovendien vind ik delen van bepaalde gedachten/ emoties haast nooit de moeite waard.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 23:02
Verwijderd
mijn ex-vriend was ook heel erg gesloten en ook erg nuchter.
ik was juist heel open en wou heel veel bespreken, analyseren, zijn mening horen enz.
maar hij deed dat dus niet.
ik heb dat juist heel erg nodig.
daardoor werd ik ook stiller bij hem, omdat ik wist dat hij niet zou antwoorden.
uiteindelijk is zijn gesloten en nuchterheid ook één van de redenen geweest waarom ik het heb uitgemaakt...

ik denk dat het wel goed kan gaan, maar dat het wel heel erg moeilijk is...

dus veel succes!!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 12:38
snarl
snarl is offline
ik ben origineel, ik heb ook een exvriend die erg gesloten is.

nou.. dat was dus altijd gezeur van mijn kant om zijn mening ergens over. hij wilde wel graag dingen vertellen en zn mening geven maar hij kon het gewoon niet. dus als ik ging zeuren lukte het uiteindelijk wel. soms kregen we ruzie omdat het hem echt niet lukte.

je moet iig erg erg erg veel geduld hebben, vaak trekt het langzaam bij, je vriend kan ook gewoon van jou leren hoe ie zichzelf kan uiten. maar als jij veel waarde hecht aan zijn mening en je wilt vaak weten hoe ie zich voelt en zo (logisch als dat zo is..) dan kun je het nog wel moeilijk krijgen, want soms lukt het 'dat soort jongens' gewoon echt niet. dus tjah, heb geduld.
Oud 10-01-2005, 11:18
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik ken het probleem maar dan ben ik juist degene die gesloten is..
dingen opkropt en het er pas uitgooid als er een ruzie of discussie is of als het me teveel word, dan gooi ik het eruit door te beginnen met sjagerijnen en dan komt er vanzelf wel een discussie waarin ik het eruit kan gooien..

helemaal fout ik weet het.. en tis in ons geval ookn iet nodig omdat ik gewoon alles met mn vriend kan bespreken..
ik moet hier dus heel erg op letten.. en gewoon alles wat me dwars zit gewoon meteen bespreken..

waarom ik dat zo doe meestal? tjah misschien omdat ik bang ben een fijn moment te verpesten, heel stom natuurlijk want hier komt dan een nog rotter moment door als ik ga sjagerijnen..
maar goed, ik ga erop letten want ik wil deze situaties ook voorkomen juist..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 14:23
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Hoi,

uhmmm....ja
Gister mn onbetrouwbare vriend gedumpt na een aantal maanden lange relatie, hij hield er naast mij meerdere contacten op na via gay.nl (geen wonder dat ik zn codes niet kreeg) en via andere communicatiekanalen en in real.....gewoon letterlijk bewezen met chatlogs van anderen + veel ander betrouwbare informatie!

Al die maanden gaf ik al mn liefde en was ik eerlijk, oprecht, en open........ik was echter wantrouwig en kreeg ook de schuld dat het aan mij lag dat het niet goed ging tussen ons 2....ik wantrouwde hem, en dat was onterecht maar vermoedens werden beetje bij beetje bewijzen en feiten tot vandaag de harde waarheid!

Ik ben trots hem gedumpt te hebben en ik hem een stap voor ben met de waarheid die ik boven tafel kreeg toen ik zelf maar op onderzoek uit ging...en ik niet de bons krijg met leugens en ik me schuldig voel! ik wens hem een ellendig leven toe in de hel!!!! Het trieste is echter dat ie alles hehalve emotie toonde en geen gevoelens (want die heeft ie niet)....maar probeerde zn trots te behouden! Zn leven is voor een groot deel gebaseerd op leugens......van veraf en zonder kennis is hij prachtig, maar van binnen vertoond hij allemaal rottingen en smerige scheuren!

Hij reageerde alleen met "ok"....."voel je je nu gelukkig?"........"ik moet nu echt ophangen hoor"....."kan dit misschien later?".....of hij zei helemaal nix....op mijn vragen naar bevestigingen en moest toegeven gaf hij al helemaal geen antwoord of hij zei "als jij denkt dat het waar is dan moet je het maar geloven"..........Ik schold hem VERROT......en toen zei die "ja alles is waar, ben je nu klaar?"

Hij gaf geen KICK.......totaal geen gevoel, emoties, medeleven wat dan ook hij deed er alles aan om zich niet kwetsbaar op te stellen en trots uit te stralen....Maar het is een vieze nul!!!

Ik heb veel verdriet maar mn vrienden zullen mij er doorheen trekken en die stonden al meteen voor me klaar vanavond....Ik verdien tien keer beter ! En ben ontzettend blij dat het niet aan mij heeft gelegen maar ik altijd al gelijk had m.b.t. die vertrouwenskwestie! Toch vertrouwen op je intuitie dus is mijn tip...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 15:41
lieve
lieve is offline
Wel,
ik heb nu 3 maand een vriend en ... ik was zijn eerste vriendin en de eerste op alle gebieden.
Ik kende hem reeds enkele jaren(school) en hadden sinds 2 jaar goed en regelmatig contact met elkaar.

Ik had al een beeld over hem gecreëerd dat deels overeenkomt met hoe hij eigenlijk is, maar op 1 vlak had ik het mis.
Op vlak van openheid in een relatie, gevoelens delen, zeggen waar het op staat,...
Ik ben nogal een gesloten persoon en iemand die gevoelens op dat vlak nogal eens vaak opkropt en denkt van 'pff, als ik dat zeg... gaat ie me belachelijk vinden" en zo van die dingen.
Maar ik moet zeggen dat op 2 maanden tijd ik ook beter ben op vlak van gevoelens delen.
Als we met zijn 2 zijn praten we weleens over serieuze dingen voor de toekomst, we zijn realistisch genoeg om niet te dromen dat het automatisch samen is. Maar we geven wel elk ons beeld... en dan praten we daarover.
Het doet me deugd dat ik op dit vlak ook kan zeggen wat ik voel en vind... maar het was wel wennen.
Als je dit niet gewoon bent, dan is dit echt iets dat je moet leren.

Hoe vaak hij me al niet gezegd heeft... 'ik zie je graag!'... en ik in het begin dacht van 'ik zie je ook graag, maar ik durf het gewoon niet uitspreken!'... maar nu durf ik het zonder problemen zeggen.

Het is in elk geval aangeraden je gevoelens te uiten tov elkaar!
Reageren

Regels voor berichten