Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2005, 17:15
Mujahideen
Mujahideen is offline
Kom ik ’s morgens aan bij de bushalte tref ik daar zo’n huppeltutje aan. Na een minuut of twee haalt ze haar make-updoos te voorschijn en begint haar gezicht te plamuren. Heen en weer gaat ze met haar lippenstift over haar getuite lippen en als toetje doet ze nog een geur op.

Wat is er toch mis met de moderne vrouw? Het lijkt erop dat deze vrouwtjes niet meer genoegen nemen met het lichaam waarmee ze door God begiftigd zijn, ook al is dit lelijk. Waarom hebben zoveel vrouwen zo'n negatieve zelfbeeld? Herken jij je zelf erin? Tut jij jezelf ook op als het meisje van de bushalte en kan het jou ook niet schelen dat jouw onderbroek zichtbaar is? Of hoef jij niet per se in een minirokje over straat te lopen omdat je niet zonodig de aandacht van de mannen wilt.

Ik wil een serieuze discussie hebben hierover want er schijnen nogal een hoop vrouwen te zijn die met dit negatieve zelfbeeld te kampen hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2005, 17:56
Freestyler*
Freestyler* is offline
nou een negatief zelfbeeld leidt niet automatisch tot lapjes stof die de string niet verhullen enzo

maar jah iedereen wil mooi zijn
en wordt elke keer weer geconfronteerd met mooie modellen ed.
Vrouwen worden geacht mooi te zijn. En zeker moeite te doen er verzorgd uit te zien.

en hoor eens een groepje jongens praten
Oud 04-02-2005, 18:40
dark princess
dark princess is offline
Ik denk dat de vrouwen/meiden die zich zo kleden juist niet het 'onzekere-type' is, want die willen toch juist opvallen? Ik denk dat als je onzeker bent, je zo mijn mogelijk op wilt vallen...

Daar heb ik zelf wel ervaring mee, als ik me goed voel (komt niet erg vaak voor) doe ik vaak wel een rokje aan (niet zo kort en netjes met maillot/panty eronder en geen string erbovenuit), omdat ik het dan minder erg vind om gezien te worden. Tenmisnte dat lijkt dan 's ochtends zo...maar na een minuut of 10 heb ik er al spijt van, tot ik een positieve reactie krijg. En als ik me gewoon voel als meestal zorg ik dat ik zo min mogelijk opval, zodat mensen niet op mij letten. Dus als ik me onzeker voel, wil ik dus eigenlijk juist niet opvallen, want ik heb dan liever dat niemand naar me kijkt.

Of denken jullie er weer anders over? En hoe zit dat bij jongens?
Oud 04-02-2005, 18:54
Flip!
Flip! is offline
ik besteed wel tijd en zorg aan mijn uiterlijk, maar ik neem bijna nooit make up ergens mee naar toe. mij zul je ook niet in een minirokje zien rondhuppelen.

gisteren hadden we schoolfeest, maar voor de meeste van ons vrouwen houdt dat in ; des te meer bloot, des te beter. dus die gaan dan ook schaars gekleedt in een rokje en een topje, met wat knieknousen en een kroontje of duivelhoorntjes.

en dan heb ik zoiets van ; meid, je bent mooier als je gewoon een leuk shirtje aantrekt en een fatsoenlijke broek.

af en toe word ik er ziek van. het zicht alleen al, blonde haartjes, lange wimpers, labellie gloss and shine zooi, en een flinke laag foundation op die kop. het leven draait om meer dan make-up, sloeries..
Oud 04-02-2005, 18:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Wat jij hebt getroffen bij de bushalte, lijkt me het type 'Breezer'. Die plamuren hun hele gezicht vol, ja. Ook zijn ze dol op broeken waar bijna hun gehele string boven uit komt. Had ze toevallig ook oorbellen in waar je in kunt schommelen? Mijn zusje is ook zo'n type. De meiden waar ik mee omgaan zijn absoluut niet zo. Daar heb ik ze ook bewust op uitgekozen. Maar helaas zijn ook zij vaak onzeker over hun uiterlijk, terwijl de meesten toch erg aantrekkelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 18:59
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 04-02-2005 @ 18:15 :

Wat is er toch mis met de moderne vrouw?
Het lijkt erop dat deze vrouwtjes niet meer genoegen nemen met het lichaam waarmee ze door God begiftigd zijn, ook al is dit lelijk. Waarom hebben zoveel vrouwen zo'n negatieve zelfbeeld?
Herken jij je zelf erin?
Tut jij jezelf ook op als het meisje van de bushalte en kan het jou ook niet schelen dat jouw onderbroek zichtbaar is?
Of hoef jij niet per se in een minirokje over straat te lopen omdat je niet zonodig de aandacht van de mannen wilt.

-Vanalles. Maar dat geldt ook voor de mannen en de hele wereld in het algemeen.
-Omdat hun uiterlijk er veel toe doet. Zowel voor werk, als mannen, als sociale contacten met zowel mannen als vrouwen. Er is een mode-ideaal en vrouwen willen daar aan voldoen. En ergens klopt dat nog ook. Vrouwen krijgen veel meer gedaan als ze net dat ene knoopje open laten en zo. Voor mannen is dit ook wel een punt maar veel minder.
-Nee.
-M'n onderbroek is nooit zichtbaar en ik tut me sowieso nooit ergens anders op dan thuis voor de spiegel of bij m'n vriend voor de spiegel en meer dan een beetje mascara en eyeliner komt er bij mij niet op.
-Nope.

Eigenlijk deed alleen het 2e punt er wat toe.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 19:01
blacky
blacky is offline
Nou ja ik heb gewoon geleerd mezelf te accepteren als wie ik ben en ach iedereen heeft wel eens een downdagje lijkt mij. Die heb ik ook, dan kijk ik in de spiegel en dan ben ik niet tevreden met mezelf en wil m'n haar voor geen meter zitten, maar verder ben ik best tevreden met mezelf. Weinig tot geen make-up op. Trouwens vaak niet eens tijd voor, omdat ik dan weer te laat op sta en te lang ga douchen en mini-rokjes zijn leuk, maar wel kut. je kan er niet eens normaal mee zitten en al die mensen die zonodig wat moeten zeggen, maar ach nee......ik loop liever in een spijkerbroek met een truitje, zeker met dit weer. En nee ik zal nooit zo worden als het meisje bij de bushalte, maar wie zegt per definitie dat zij onzeker is?
Ach en ik hou er best van om er ok uit te zien, naar mijn mening en om er schoon en verzorgd uit te zien, maar niet met duizend lagen make-up, minirokjes en geblondeerd haar....dat is niks voor mij en ik vind ook dat dat er niet uit ziet, maar ja iedereen moet er maar bij lopen hoe die zich er lekker bij voelt.....mensen zullen vast ook wel eens vinden dat ik er niet uit zie.......tja jammer dan.
En ach mannen zijn ook onzeker......toch?!
Oud 04-02-2005, 19:03
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Ik ben wat dat betreft het tegenovergestelde. Ik maak me niet zo druk, ik geef wel om mijn uiterlijk en kan me wel druk maken om mijn lijf enzo (maar dan meer dat ik het zelf vervelend vind, niet om wat anderen vinden). Ik ben te lui en onhandig om make-up te gebruiken. Ik loop blunderend over straat, ik ben niet geschikt om me charmant, elegant, sexy en vrouwelijk te gedragenm. Maar ik ben best heel gelukkig hoor .
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 19:09
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik walg zelf ook van de meisjes die zichzelf dicht verven bij mij op school. Je ziet gewoon de laag make up. Zo lelijk. Ik probeer zo min mogelijk make up op te doen. Behalve wat lijntjes rond mijn ogen en af en toe lippenstift, maar meer dan ook echt niet. Naast het feit dat ik het erg tuttig vind, is het echt niet goed voor je huid (daar krijgen ze dus later mee te maken, een veel te snel verlepte huid).

Tuurlijk ik ben onzeker, maar ik heb niet het idee dat ik dat oplos door het onder een laag verf te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 19:11
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
dark princess schreef op 04-02-2005 @ 19:40 :
Ik denk dat de vrouwen/meiden die zich zo kleden juist niet het 'onzekere-type' is, want die willen toch juist opvallen? Ik denk dat als je onzeker bent, je zo mijn mogelijk op wilt vallen...

Daar heb ik zelf wel ervaring mee, als ik me goed voel (komt niet erg vaak voor) doe ik vaak wel een rokje aan (niet zo kort en netjes met maillot/panty eronder en geen string erbovenuit), omdat ik het dan minder erg vind om gezien te worden. Tenmisnte dat lijkt dan 's ochtends zo...maar na een minuut of 10 heb ik er al spijt van, tot ik een positieve reactie krijg. En als ik me gewoon voel als meestal zorg ik dat ik zo min mogelijk opval, zodat mensen niet op mij letten. Dus als ik me onzeker voel, wil ik dus eigenlijk juist niet opvallen, want ik heb dan liever dat niemand naar me kijkt.

Of denken jullie er weer anders over? En hoe zit dat bij jongens?
De gene met de grootste bek verstoppen zich juist en schermen zich zelf af zodat ze zelf niet gekrenkt kunnen worden. Mensen denken dat dit in is en kleden zich dan ook naar de populaire die dus niet te brutaal is om even een rokje aan te trekken. Zo verdwijnt iedereen in de massa en val je alsnog niet op. Ik val veel meer op met mijn wijde kleding en lange puntmutsen dan dat ik in ugs en een string die boven mijn veel te lage broek uitkomt, ga rondlopen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 23:41
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Flip! schreef op 04-02-2005 @ 19:54 :
ik besteed wel tijd en zorg aan mijn uiterlijk, maar ik neem bijna nooit make up ergens mee naar toe. mij zul je ook niet in een minirokje zien rondhuppelen.

gisteren hadden we schoolfeest, maar voor de meeste van ons vrouwen houdt dat in ; des te meer bloot, des te beter. dus die gaan dan ook schaars gekleedt in een rokje en een topje, met wat knieknousen en een kroontje of duivelhoorntjes.

en dan heb ik zoiets van ; meid, je bent mooier als je gewoon een leuk shirtje aantrekt en een fatsoenlijke broek.

af en toe word ik er ziek van. het zicht alleen al, blonde haartjes, lange wimpers, labellie gloss and shine zooi, en een flinke laag foundation op die kop. het leven draait om meer dan make-up, sloeries..
Ik heb het juist over deze groep. Wat is er mis gegaan bij hun opvoeding? Hebben ze geen manieren geleerd? Waarom lopen ze als te koop bij?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 00:50
Verwijderd
De manier waarop je over 'deze vrouwtjes' praat maakt me al fysiek onpasselijk. Nog los van de gruwelijke misplaatste arrogantie die afdruipt van de opmerking 'wat is er mis gegaan in hun opvoeding'. Jij hebt nog veel te leren, knul.

Laatst gewijzigd op 05-02-2005 om 00:56.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 09:14
leucomelas
leucomelas is offline
verschilt eigenlijk altijd... ik heb van die dagen dat ik mezelf mooi wil maken, voor mezelf en voor andere mensen, nog nieteens zo zeer voor mannen. maar dan maak ik me op en doe leuke kleren aan. maar ik ga dan niet de hele dag checken of mijn make-up nog goed zit, heb nooit een spiegeltje bij en vind het oko niet nodig. soms wel opnieuw lipbal;sem op, maar dat is meer omdat ik het fijn vind dan om mooi te zijn.
en dan heb je ook nog de dagen dat het me echt geen ene reet kan schelen. dan maak ik me niet op, haal ik meestal nieteens mijn make-up van de vorige dag eraf. wallen tot me knieen en verscholen in een grote vervallen trui..

ik maak mezelf op omdat ik dat mooi vind, ik voel me er beter door. aantrekklijker etc... doet toch heel veel voor je zelfbeeld...

en omdat iedereen zich tegenwoordig opmaakt en je bijna nooit een make-uploos iemand ziet *ik niet iig* ben je al gauw geneigt het zelf ook te gaan doen. vind mezelf met make-up ook mooier dan zonder helaas...
Oud 05-02-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Anadyomenè schreef op 04-02-2005 @ 20:03 :
Ik ben wat dat betreft het tegenovergestelde. Ik maak me niet zo druk, ik geef wel om mijn uiterlijk en kan me wel druk maken om mijn lijf enzo (maar dan meer dat ik het zelf vervelend vind, niet om wat anderen vinden). Ik ben te lui en onhandig om make-up te gebruiken. Ik loop blunderend over straat, ik ben niet geschikt om me charmant, elegant, sexy en vrouwelijk te gedragen. Maar ik ben best heel gelukkig hoor .
Wil jij mijn vriendin zijn , want iemand die z'n relaxte houding heeft, kom ik veel te weinig tegen.

Even weer back to the toppic:

Wij mannen zijn over het algemeen de klootzakken die alleen aardig doen tegen leuke meiden, dus kan je de vrouwen dan blamen dat ze er leuk uit willen zien?

Niet echt is mijn mening. Maar om dan meteen in rokjes te gaan lopen waar zowel de string erboven als eronder uitsteekt vind ik dan weer belachelijk. Wil je als vrouw of als het spreekwoordelijke "neukobject" gezien worden. Ook al is het tegenwoordig erger om als "BrEeZaH" gezien te worden. *afknallen dat tuig*

Er is niets mis met een vrouw die zich verzorgt, graag zelfs. Maar je kan het ook overdrijven. Door overal waar je komt je complete make-upset uit je tas te toveren en dan weer eens lekker 5 euro lipgloss(of wat dan ook) op te smeren.

Wij mannen staan ook voor een spiegel, maar meer dan mijn haar en tanden doe ik er niet. Ja oke, scheren doe ik voor de spiegel, anders is het pijnlijk, met een mach 3.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 12:43
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-02-2005 @ 01:50 :
De manier waarop je over 'deze vrouwtjes' praat maakt me al fysiek onpasselijk. Nog los van de gruwelijke misplaatste arrogantie die afdruipt van de opmerking 'wat is er mis gegaan in hun opvoeding'. Jij hebt nog veel te leren, knul.
True. Maar ergens heeft hij wel gelijk. Maar dan op het gebied van er is wel een extreem groot verschil tussen nu en zes jaar terug. Maar zijn taalgebruik steun ik inderdaad ook niet, net zoals zijn ondertoon.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 13:38
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Ik ben wat dat betreft het tegenovergestelde. Ik maak me niet zo druk, ik geef wel om mijn uiterlijk en kan me wel druk maken om mijn lijf enzo (maar dan meer dat ik het zelf vervelend vind, niet om wat anderen vinden). Ik ben te lui en onhandig om make-up te gebruiken. Ik loop blunderend over straat, ik ben niet geschikt om me charmant, elegant, sexy en vrouwelijk te gedragenm. Maar ik ben best heel gelukkig hoor .
exact .
waarom zou ik. waar zou ik het voor moeten doen. voor wie, voor wat.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 15:11
nuclearwarfare
nuclearwarfare is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 04-02-2005 @ 18:15 :
Kom ik ’s morgens aan bij de bushalte tref ik daar zo’n huppeltutje aan. Na een minuut of twee haalt ze haar make-updoos te voorschijn en begint haar gezicht te plamuren. Heen en weer gaat ze met haar lippenstift over haar getuite lippen en als toetje doet ze nog een geur op.

Wat is er toch mis met de moderne vrouw? Het lijkt erop dat deze vrouwtjes niet meer genoegen nemen met het lichaam waarmee ze door God begiftigd zijn, ook al is dit lelijk. Waarom hebben zoveel vrouwen zo'n negatieve zelfbeeld? Herken jij je zelf erin? Tut jij jezelf ook op als het meisje van de bushalte en kan het jou ook niet schelen dat jouw onderbroek zichtbaar is? Of hoef jij niet per se in een minirokje over straat te lopen omdat je niet zonodig de aandacht van de mannen wilt.

Ik wil een serieuze discussie hebben hierover want er schijnen nogal een hoop vrouwen te zijn die met dit negatieve zelfbeeld te kampen hebben
Dat komt omdat uiterlijk de laatste jaren een steeds grotere rol gaat spelen in onze samenleving, en het stereotype graatmagere topmodel, wat je overal ziet opduiken, tot schoonheidsideaal verheven wordt, waar doorsnee meiden zichzelf mee vergelijken en dan minder goed uit de verf komen.

Verder bestaan er ook meiden die denken dat hun schoonheid evenredig toeneemt met het dikker worden van de laag plamuur op hun kop, maar dat is idiotie.

Verder vragen vrouwen natuurlijk altijd om complimentjes, door onterecht te zeuren over hun uiterlijk. Het is natuurlijk de bedoeling dat kerels daarop inspringen door te zeggen: 'welnee, je ziet er prima uit'.
Oud 05-02-2005, 15:12
CSN
CSN is offline
Kom ik ’s morgens aan bij de bushalte, tref ik daar zo’n macho aan. Na een minuut of twee met de handen door het haar gestreken te hebben valt het mij op hoe hij daarna zijn handen - die uit de mouwen van zijn glimmende leren 'jack' steken - keer op keer tot vuisten maakt. Spierballen kweken? Heen en weer gaat hij vervolgens met dezelfde perfect mannelijke handen - die er net iets té mannelijk uitzien om geheel natuurlijk te zijn - over zijn spijkerbroek (merk: duur) om hier de viezigheden van het mannelijk alledaags leven af te strijken voordat hij met een arrogante plof in één van de busstoelen gaat zitten van de bus die inmiddels is gearriveerd.

Wat is er toch mis met de moderne man? Het lijkt erop dat deze mannen niet meer genoegen nemen met het lichaam waarmee ze door God begiftigd zijn, ook al is dit lelijk. Waarom hebben zoveel mannen zo'n negatief zelfbeeld? Herken jij jezelf hierin? Breng jij ook uren door in de sportschool zoals de jongeman bij de bushalte en kan het jou ook niet schelen dat jouw deodorant al van 100 meter afstand te ruiken is? Of hoef jij niet per se met een liter gel in het haar over straat te lopen omdat je niet zonodig de aandacht van de vrouwen wilt?

Ach ja. Alles is natuurlijk relatief.

Laatst gewijzigd op 05-02-2005 om 15:15.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 15:17
martijn1985
martijn1985 is offline
Opvallend hoeveel mensen, zowel mannen als vrouwen, "de vrouw" kunnen analyseren.

Even een citaatje van Sigmund Freud:
"De grote vraag die nog nooit beantwoord is en waar ikzelf nooit het antwoord op gevonden heb in de dertig jaar dat ik de vrouwelijke psyche heb bestudeerd, is : wat wil een vrouw eigenlijk."

Mijn punt is het volgende: denken jullie nou werkelijk dat je met 1 voorbeeld een universeel gedragspatroon te maken hebt? Stel nou dat dat universele gedragspatroon daadwerkelijk bestaat: hebben dan alle vrouwen dezelfde motivatie daarvoor? Verder: hoe zit het met de mannen? Is er een verschil? Hebben vrouwen daadwerkelijk een slecht zelfbeeld?

Kom op mensen...leer een beetje relatief te denken.
Oud 05-02-2005, 16:42
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef op 05-02-2005 @ 16:17 :
Opvallend hoeveel mensen, zowel mannen als vrouwen, "de vrouw" kunnen analyseren.

"De grote vraag die nog nooit beantwoord is en waar ikzelf nooit het antwoord op gevonden heb in de dertig jaar dat ik de vrouwelijke psyche heb bestudeerd, is : wat wil een vrouw eigenlijk."

Mijn punt is het volgende: denken jullie nou werkelijk dat je met 1 voorbeeld een universeel gedragspatroon te maken hebt? Stel nou dat dat universele gedragspatroon daadwerkelijk bestaat: hebben dan alle vrouwen dezelfde motivatie daarvoor? Verder: hoe zit het met de mannen? Is er een verschil? Hebben vrouwen daadwerkelijk een slecht zelfbeeld?

Leuk dat je psychologie studeert en dat bedoel ik niet lullig.\

Maar in mijn posts heb ik het over algemeen(en daar zijn altijd uitzonderingen op) en verder geef ik mijn mening.

@CSN Volgens mij ben je een beetje pissed? Je kan ook zeggen wat je dwars zit i.p.v een verhaal te vertellen. Want iedereen weet dat het verhaal van de TS zijn mening is. Want misschien had het meisje wel een feestje op school en was er een dresscode en had ze zich verslapen en had ze haar make-up nog niet kunnen doen. Aangezien mannen geen make-up gebruiken, over het algemeen, weten ze vaak ook niet wat veel en weinig is, ze kunnen het alleen zien als het op het gezicht zit.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 16:49
Nona
Nona is offline
Tja, hir heb je natuurlijk twee kanten van.
Ten eerste de vrouwen die zich 'niet weten te kleden'. Uit pure onzekerheid over hun lichaam dit maar verbergen onder wijde, zakkige kleding die totaal niets van het vrouwelijke figuur laten zien. Zonde, het ziet er niet uit en dat meisje zal geen leuke complimentjes krijgen van de omgeving, wat er zeker niet toe zal leiden dat ze zich zelfverzekerder gaat voelen.
Daarnaast heb je de meisjes die zonder make-up de straat niet opdurven. Zij voelen zich wel zelfverzekerd, maar alleen onder een paar dikke lagen plamuur. Ook dat ziet er vaak niet uit - het komt sletterig en asociaal over.

Ik denk zeker dat het waar is dat vrouwen vaak een slecht zelfbeeld hebben. Ze zijn te veel bezig met hun uiterlijk, letten op elk schoonheidsfoutje en meten zich aan foto's uit bladen die zwaar geretoucheerd zijn (ofhoenoemjedat). Het meisje uit mijn eerste voorbeeld is denk ik dan nog wat onzekerder dan het meisje uit mijn tweede voorbeeld.

Ik ben zelf blij dat ik me zo af en toe mooi genoeg kan voelen om een kort rokje aan te trekken (hoewel ik meestal gewoon een lange broek of knielange rok aanheb). Dat is een hele verbetering ten opzichte van een paar jaar geleden (en mijn vriendje vindt het fantastisch ). Ik draag bijna nooit make-up (dat loopt toch maar uit) en ik ben ook niet van mening dat dat hoeft. Ik maak me geen zorgen om mijn figuur.
Ik moet wel zeggen dat ik overdreven vele let op schoonheidsfoutjes. Zo durf ik niet te veel huis te laten zien omdat die te bleek is, en als ik eens een puistje heb dnk ik de hele dag door dat iedereen daarop let. En dat is niet redelijk, dat weet ik ook wel, maar ja, wat doe je eraan?
Oud 05-02-2005, 17:14
CSN
CSN is offline
Citaat:
@CSN Volgens mij ben je een beetje pissed?
Nee hoor, ik weet ook best dat de TS alleen maar zijn mening verkondigde. Ik denk dat ik probeerde te zeggen wat martijn1985 ook zei.
Oud 05-02-2005, 19:01
2004
2004 is offline
Vooral ook zekerheid, eigenlijk. Mijn God, wat vreselijk. Dat hele gedoe met uiterlijk. Ik ben lelijk. Ik ben mooi. Vreselijk is het. Ik begrijp dat het zo voelt, maar het is allemaal bullshit, want de mannen die daarom geven zijn toch geen mannen waar je serieus iets mee wilt.

Ik vind onzekerheid trouwens mooier dan zekerheid. Ik heb liever iemand die een beetje rood wordt omdat ze zich schaamt, dan iemand die haar in strakke slip samengebonden schaamlippen open en bloot onder haar rokje vandaan loopt te zwieren.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 14:32
Verwijderd
Ik heb eens ergens gelezen dat vrouwen zich niet zo mooi maken voor mannen, maar juist om er beter uit zien dan andere vrouwen. Soort van Jaloezie dus.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 16:09
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 06-02-2005 @ 15:32 :
Ik heb eens ergens gelezen dat vrouwen zich niet zo mooi maken voor mannen, maar juist om er beter uit zien dan andere vrouwen. Soort van Jaloezie dus.
er zullen verschillende redenen voor zijn waarom vrouwen het doen. Dat wil trouwens niet eens zeggen dat wat ze met make-uppen willen bereiken, er ook echt mee bereiken...
Oud 06-02-2005, 16:20
samiej
samiej is offline
ik draag wel mak-up maar alleen oogschaduw en soms lippenstoft maare ik neem ook geen mak-up meej en ik doe r ook geen dikke laag op en je ziet mij nooit in een mini rokje rondlopuh
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 16:33
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
samiej schreef op 06-02-2005 @ 17:20 :
ik draag wel mak-up maar alleen oogschaduw en soms lippenstoft maare ik neem ook geen mak-up meej en ik doe r ook geen dikke laag op en je ziet mij nooit in een mini rokje rondlopuh
dit geeft alleen maar informatie over wat je doet.
Maar waarom doe je dit? Vind je het gewoon mooi om wat make-up te dragen, of herken je je in het voorbeeld van de ts? (niet dat je extreem bent, maar over de onzekerheid).
sorry, ben btje nieuwsgierig.
XXX fantome
Oud 06-02-2005, 17:15
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
persoonlijk draag ik altijd lichte onopvallende make-up (bruine oogschaduw, zwarte mascara, eventueel coverstick om de kringen onder me ogen weg te werken) gewoon omdat het naar mijn mening bij mij verzorgder staat dan zonder make-up.

Als ik op stap ga, dan draag ik zwaardere make-up. Dit doe ik in de eerste instantie om mijn eigen zelfvertrouwen op te krikken, waarom make-up me meer zelfvertrouwen geeft? Heb geen idee. Zit tussen m'n oren denk ik.
Oud 06-02-2005, 20:54
Verwijderd
Citaat:
CSN schreef op 05-02-2005 @ 18:14 :
Nee hoor, ik weet ook best dat de TS alleen maar zijn mening verkondigde. Ik denk dat ik probeerde te zeggen wat martijn1985 ook zei.
Dat dacht ik al, ik had alleen mijn zin beter moeten formuleren... Minder aanvallend maybe.

@rippin kittin

Misschien wat meer slapen en gezonder leven, daarvan wordt de huid al een stuk mooier/beter.

Zelf ga ik de laatste tijden laat naar bed( 1 a 2 uur) omdat ik twee dagen in de week school heb en dan een nacht stage heb, waar ik regelmatig eruit moet om voor de cliënten klaar te staan.

En ik zie gewoon dat ik nu bijna altijd wallen heb en dat ik loom ben. Met toetsweek ging ik een week lang optijd(11 uur) naar bed en ik was van mijn wallen af en de puistjes verminderde ook.

Dus mijn tip, meer slapen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 02:26
Evilair
Evilair is offline
Citaat:
Simoen schreef op 04-02-2005 @ 20:11 :
De gene met de grootste bek verstoppen zich juist en schermen zich zelf af zodat ze zelf niet gekrenkt kunnen worden. Mensen denken dat dit in is en kleden zich dan ook naar de populaire die dus niet te brutaal is om even een rokje aan te trekken. Zo verdwijnt iedereen in de massa en val je alsnog niet op. Ik val veel meer op met mijn wijde kleding en lange puntmutsen dan dat ik in ugs en een string die boven mijn veel te lage broek uitkomt, ga rondlopen.
voornamelijk ben ik het wel met je eens, maar je moet natuurlijk niet alles over een kam scheren. ( het heeft voor de rest weinig met het topic te maken, maar) Dat mensen een grote bek hebben betekent niet perse dat ze graag buitengewoon willen zijn noch dat ze populair willen worden ofzo. Het kan ook gewoon een manier zijn om jezef sterk te houden, vanwege eventueel leed waar men onder lijdt. Zelfs al dragen ze dan wijde overzeas broeken en zwarte lange jassen. [ontopic] ik denk dat de groep die zich zo 'uitdost' zelf inderdaad vrij onzeker is. Ik denk dat ze gezien willen worden en graag willen zijn zoals ze dat voorgeschreven wordt door bv. andere van dit soort meisjes/vrouwen , bladen, of slechte voorbeelden op tv. Meestal begint dit ook klein en onschuldig en breidt het zich later uit tot wat men noemt 'hoerengedrag'. Het effect dat zij willen bereiken wordt omgedraaid en trekt de verkeerde gedachten aan, naar mijn bescheiden mening. [/ontopic]
Oud 07-02-2005, 02:34
Evilair
Evilair is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 05-02-2005 @ 16:17 :

Uiteraard is deze discussie genomen over één beeld en gaat het niet over een universeel gedragspatroon. Waar het hier over gaat is over een beeld dat zich wel vaker in Nederland, en meerdere landen in de westerse wereld, voordoet.
En over je laatste vragen: ik denk dat dit zich inderdaad ook zo bij de (moderne) man afspeelt. En er is uiteraard een verschil. Ik zou wat betreft dat verschil echter niet de vinger zo nauw op het verschil tussen man en vrouw leggen, want, zo blijkt ook uit verscheidene reacties hierboven, het lijkt mij dat dit voor iedere persoon verschillend is.
Oud 07-02-2005, 07:07
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
2004 schreef op 05-02-2005 @ 20:01 :
Vooral ook zekerheid, eigenlijk. Mijn God, wat vreselijk. Dat hele gedoe met uiterlijk. Ik ben lelijk. Ik ben mooi. Vreselijk is het. Ik begrijp dat het zo voelt, maar het is allemaal bullshit, want de mannen die daarom geven zijn toch geen mannen waar je serieus iets mee wilt.

Ik vind onzekerheid trouwens mooier dan zekerheid. Ik heb liever iemand die een beetje rood wordt omdat ze zich schaamt, dan iemand die haar in strakke slip samengebonden schaamlippen open en bloot onder haar rokje vandaan loopt te zwieren.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 07:24
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
2004 schreef op 05-02-2005 @ 20:01 :
Er is niks mis met mannen die naast een mooi innerlijk, ook een mooi uiterlijk aantrekkelijk vinden. Dat de een wat minder of meer heeft dan de ander .. ach het maakt ons uniek en op ieder potje past een dekseltje.

Citaat:
Ik vind dit zo zwaar overdreven; echt twee uitersten, dat ik dit nou niet bepaald een goed argument kan vinden. Zekerheid staat echt niet gelijk aan iemand die haar schaamlippen bloot laat zien.

Daarnaast, als we er toch op doorgaan, jij moet denk ik dan maar is een tijd een relatie hebben met onzekere meisjes. Het type dat gaan huilen als je complimenten maakt om hun uiterlijk. Als jij daarop geilt, op huilende, kutvoelende meisjes vanwege hun onzekerheid, dan heb jij wel een heel extreme smaak.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 07-02-2005 @ 08:24 :
Ik vind dit zo zwaar overdreven; echt twee uitersten, dat ik dit nou niet bepaald een goed argument kan vinden. Zekerheid staat echt niet gelijk aan iemand die haar schaamlippen bloot laat zien.

Daarnaast, als we er toch op doorgaan, jij moet denk ik dan maar is een tijd een relatie hebben met onzekere meisjes. Het type dat gaan huilen als je complimenten maakt om hun uiterlijk. Als jij daarop geilt, op huilende, kutvoelende meisjes vanwege hun onzekerheid, dan heb jij wel een heel extreme smaak.
Ten eerste het is zijn mening.. Dus dan kan je het goed vinden of niet maar een mening is een mening (en ik ben het met zijn mening eens).

Over uiterste gesproken. Een meisje dat gaat huilen als je een complimentje geeft, dat is geen uiterste

En ja, ik heb een relatie gehad met een onzeker meisje en ik heb er totaal geen spijt van. Laat ik uitgaan van jouw "betoog" dat een meisje gaat huilen als je een complimentje geeft, dat vind ik nog beter dan iemand die zoiets heeft van "je-bent-vandaag-al-de-tweede-die-zegt-dat-mijn-veel-te-korte-rokje" leuk is.

Nee geef mij dan maar het huilende meisje want die trekt het zich tenminste nog aan als ze een complimentje krijgt.

Ja ik weet dat ook dit twee uiterste zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 12:01
100%hallal
100%hallal is offline
Ik denk dat het inderdaad ligt aan het algemene verwachtingspatroon van de huidige heren Andersom is het natuurlijk precies hetzelfde verhaal. Maar niet meteen iedereen over een kam scheren: ik ben een meisje van 19 jaar, absoluut geen 'mooie' meid, maar ik ben niet echt onzeker. Ik ben blij met wie ik ben en hoe ik eruit zie. Ik denk namelijk wel dat ik een hele hoop andere 'kwaliteiten' heb die mij meer dan de moeite waard maken. Ik zou zo graag willen dan onzekere meiden ook eens wat verder keken dan hun uiterlijke kwaliteiten.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 12:29
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Supernova* schreef op 08-02-2005 @ 13:01 :
Ik denk dat het inderdaad ligt aan het algemene verwachtingspatroon van de huidige heren Andersom is het natuurlijk precies hetzelfde verhaal. Maar niet meteen iedereen over een kam scheren: ik ben een meisje van 19 jaar, absoluut geen 'mooie' meid, maar ik ben niet echt onzeker. Ik ben blij met wie ik ben en hoe ik eruit zie. Ik denk namelijk wel dat ik een hele hoop andere 'kwaliteiten' heb die mij meer dan de moeite waard maken. Ik zou zo graag willen dan onzekere meiden ook eens wat verder keken dan hun uiterlijke kwaliteiten.
Nee dat is het vertekende beeld dat de vrouwen van de mannen hebben, en dan denken dat wij eisen dat ze elke dag optimaal mooi en opgemaakt moeten zijn, terwijl dat maar een minderheid is.

maargoed als je graag een kortzichtige vriend wil moet je het natuurlijk wel blijven doen
Oud 08-02-2005, 12:35
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Flip! schreef op 04-02-2005 @ 19:54 :
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 12:37
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Supernova* schreef op 08-02-2005 @ 13:01 :
Ik denk dat het inderdaad ligt aan het algemene verwachtingspatroon van de huidige heren
Ik vind het apart dat jij denkt dat maatschappelijke waarden alleen door mannen opgelegd worden. Ik denk niet dat de mannelijke helft van de bevolking zoveel macht heeft. Het lijkt mij waarschijnlijker dat vrouwen hieraan net zo goed deelnemen en dus licht het verwachtingspatroon niet alleen aan de mannen.
Oud 08-02-2005, 14:47
ems
ems is offline
Citaat:
CSN schreef op 05-02-2005 @ 16:12 :
Kom ik ’s morgens aan bij de bushalte, tref ik daar zo’n macho aan. Na een minuut of twee met de handen door het haar gestreken te hebben valt het mij op hoe hij daarna zijn handen - die uit de mouwen van zijn glimmende leren 'jack' steken - keer op keer tot vuisten maakt. Spierballen kweken? Heen en weer gaat hij vervolgens met dezelfde perfect mannelijke handen - die er net iets té mannelijk uitzien om geheel natuurlijk te zijn - over zijn spijkerbroek (merk: duur) om hier de viezigheden van het mannelijk alledaags leven af te strijken voordat hij met een arrogante plof in één van de busstoelen gaat zitten van de bus die inmiddels is gearriveerd.

Wat is er toch mis met de moderne man? Het lijkt erop dat deze mannen niet meer genoegen nemen met het lichaam waarmee ze door God begiftigd zijn, ook al is dit lelijk. Waarom hebben zoveel mannen zo'n negatief zelfbeeld? Herken jij jezelf hierin? Breng jij ook uren door in de sportschool zoals de jongeman bij de bushalte en kan het jou ook niet schelen dat jouw deodorant al van 100 meter afstand te ruiken is? Of hoef jij niet per se met een liter gel in het haar over straat te lopen omdat je niet zonodig de aandacht van de vrouwen wilt?

Ach ja. Alles is natuurlijk relatief.
brilliant!
Oud 08-02-2005, 18:51
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik heb mezelf geleerd tevreden te zijn met hoe ik eruit zie. en als er iets is dat me niet bevalt dan probeer ik er iets aan te doen.
t is niet zo dat t me helemaal niet boeit hoe ik eruit zie, k bedoel ik wil er toch een beetje leuk uitzien, maar ik ga idd niet in korte rokjes lopen voor aandacht van jongens. ik trek aan waar ik me lekker in voel, en mn haar en makeup doe ik ook zoals ik t leuk vind. wat iemand anders ervan vind, dat maakt me niet veel uit.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:15
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Citaat:
sybje schreef op 06-02-2005 @ 21:54 :

@rippin kittin

Misschien wat meer slapen en gezonder leven, daarvan wordt de huid al een stuk mooier/beter.

Zelf ga ik de laatste tijden laat naar bed( 1 a 2 uur) omdat ik twee dagen in de week school heb en dan een nacht stage heb, waar ik regelmatig eruit moet om voor de cliënten klaar te staan.

En ik zie gewoon dat ik nu bijna altijd wallen heb en dat ik loom ben. Met toetsweek ging ik een week lang optijd(11 uur) naar bed en ik was van mijn wallen af en de puistjes verminderde ook.

Dus mijn tip, meer slapen.
Iedereen heeft toch af en toe wel eens een slapeloze nacht? Ik leef errug gezond en heb maar af en toe last van kringen onder mijn ogen, en ja; wanneer dat zo is, werk ik deze weg met coverstick. En heb zelden puistjes

Toch bedankt voor de tip, was vast goed bedoeld
Oud 08-02-2005, 19:56
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
sybje schreef op 07-02-2005 @ 12:04 :
Ten eerste het is zijn mening.. Dus dan kan je het goed vinden of niet maar een mening is een mening (en ik ben het met zijn mening eens).
Mja het is zijn mening; what's your point? Mijn mening was dat ik zijn voorbeeld daarbij zwaar overdreven vond en dat ik het geen goede onderbouwing vind van zijn mening. Zekere meisjes laten niet hun schaamlippen zien en onzekere meisjes zijn niet alleen de meisjes die rood worden.

Dat er een omschrijving kan worden gegeven over zekere en onzekere meisjes, ok, maar die is heel wat anders en ik denk dat als er een duidelijkere omschrijving komt, zijn .. 'mening' .. dan misschien wel verandert.

Citaat:
sybje schreef op 07-02-2005 @ 12:04 :
Over uiterste gesproken. Een meisje dat gaat huilen als je een complimentje geeft, dat is geen uiterste
In mijn ogen is een meisje wat huilt omdat ze een compliment niet gelooft, wel een stuk meer onzekerder dan een meisje wat bloost als ze een complimentje krijgt.

Citaat:
Nee geef mij dan maar het huilende meisje want die trekt het zich tenminste nog aan als ze een complimentje krijgt.
Dan suggereer je hierbij dus eigenlijk .. dat alle zekere meisjes dus arrogant zijn en complimentjes niet aantrekken.

..

Ik probeerde bij 2004 ook uit de wereld te helpen. Iemand die zeker is van zijn of haar uiterlijk, niet automatisch arrogant is of iets dergelijks. (of haar schaamlippen vertoont ) Ik ben ook zeker van bepaalde dingen. Zoveel mensen die zeker zijn van bepaalde dingen. Maar dat betekent niet dat je .. bv. aanvullend op jouw voorbeeld .. ongevoelig word voor complimentjes oid. Dat heeft niks met zekerheid te maken. Ook iemand die zeker is, kan complimentjes leuk vinden.

Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 20:01.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 08:03
JJ13
JJ13 is offline
tuurlijk ben ik wel eens onzeker over hoe ik eruit zie, maarja, dat heeft iedereen wel eens. ik neem echt nooit make up ergens mee naartoe en korte rokjes enzo draag ik niet. ik draag gewoon kleding die ik leuk vind en waar ik me lekker in voel.
Oud 09-02-2005, 08:13
Verwijderd
Citaat:
hoeft toch ook niet, je hoeft toch niet altyd aan te passen an de maatschappelijke/culturele maatstaven. Wees gewoon jezelf!

Enne nou ja ik vind vrouwen die zich enorm opmaken niet mooi, ik heb liever een vrouw die puur natuur is ,maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Citaat:
Ik probeerde bij 2004 ook uit de wereld te helpen. Iemand die zeker is van zijn of haar uiterlijk, niet automatisch arrogant is of iets dergelijks. (of haar schaamlippen vertoont ) Ik ben ook zeker van bepaalde dingen. Zoveel mensen die zeker zijn van bepaalde dingen. Maar dat betekent niet dat je .. bv. aanvullend op jouw voorbeeld .. ongevoelig word voor complimentjes oid. Dat heeft niks met zekerheid te maken. Ook iemand die zeker is, kan complimentjes leuk vinden.[/B]
Mensen maken nu eenmaal gebruik van stereotypen en nou ja.....wat is er makkelijker dan ze te geloven, zodat je ze in 1 oogopslag kan beoordelen (een term die hier bij hoort is: impression management). En vaak zijn ze onjuist maar het is zo gemakkelijk toe te passen want het kost nauwelijks nadenken(cognitief bewust zijn).
En wedden dat jij ook wel eens gebruik maakt van stereotypen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 13:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Niet alleen vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 17:56
marrel
marrel is offline
volgens mij kunnen mannen net zo ijdel en onzeker zijn, ze laten het alleen miss vaak anders merken.
Uiterlijk is toch dat gene wat mensen als eerste van je zien, waar je vaak op afgerekend word en waar men steeds vaker naar kijkt. Mnee dat is niet goed, maar als je echt sowiso al wat onzeker aangelegt bent is het denk ik wel iets waar je bij jezelf over gaat vallen en waar je je op gaat focussen
Oud 09-02-2005, 18:19
DreamyTheater
ik heb niet alles gelezen, (eerlijk gezegd alleen het eerste berichtje ) dus sorry als ik iets dubbel zeg.
maarreh... niet alle vrouwen zijn zo. ik niet iig en eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom veel mensen zo met hun uiterlijk bezig zijn. maarja dat ben ik dan weer mss ben ik wel de enige uitzondering, maar ik heb echt een hekel aan make-up en die vieze stinkende parfums. blergh. en in een mini-rokje zul je me ook nooit zien... dus ik vind het ergens wel een fout beeld dat IEDERE vrouw zo is... maar goed, mijn mening...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 20:23
Anaïs
Anaïs is offline
Het is namelijk zo dat het uiterlijk een heel belangrijke rol speelt bij het leggen van sociale contacten... of je dat nu wil of niet, het is zo.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 20:51
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 09-02-2005 @ 21:23 :
Het is namelijk zo dat het uiterlijk een heel belangrijke rol speelt bij het leggen van sociale contacten... of je dat nu wil of niet, het is zo.
Klopt. Het is ook zo dat bijvoorbeeld meisjes die er goed uitzien sneller/beter contacten leggen dan mensen die er minder goed uitzien. Ik zeg niet dat dat bij iedereen die er goed uitziet zo is maar zelf leg ik eerlijk gezegd ook niet zo snel contact met iemand die ontzettend lelijk is of geen uitstraling heeft..tja sorry ik weet dat het om het innerlijk gaat maar ik zou dat gewoon niet zo snel doen.

Enne ik kan trouwens ook niet voorstellen dat iemand die er erg goed uit ziet onzeker is? Dat wordt ook vaak gezegd over mensen die pesten maar ik kan me dat gewoon níet voorstellen.
Als je onzeker bent wil je juist niet opvallen, en dit soort type mensen die willen dat juist wel, dat vinden ze zelfs geweldig als ze in het middelpunt van de aandacht staan.
Nou dan ben je echt niet onzeker hoor!

X danielle
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Rippin Kittin schreef op 08-02-2005 @ 20:15 :
Iedereen heeft toch af en toe wel eens een slapeloze nacht? Ik leef errug gezond en heb maar af en toe last van kringen onder mijn ogen, en ja; wanneer dat zo is, werk ik deze weg met coverstick. En heb zelden puistjes

Toch bedankt voor de tip, was vast goed bedoeld
Ze waren goed bedoeld ja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten