Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() je bent zelf ook zo lekker objectief sommige signalen negeer je waarschijnlijk gewoon etc Maar je zou het kunnen 'proberen'. Kijken wat de psycholoog zegt. HEt kan geen lwaad waarschijnlijk
||
Citaat:
Sterkte overigens ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je het gevoel hebt dat je zeer vaak down bent ga je jezelf analyseren. Dit is natuurlijk goed om erachter te komen wat je probleem is. Je hebt zelf een bepaald gevoel over hoe de dingen zijn gelopen, bij elk stukje dat je analyseerd kleeft jouw visie. Het probleem hiervan is dat verstand en gevoel gaan botsen, je denkt te weten waarom het fout is gegaan (logisch denken) en tegelijker tijd graaf je in je gevoel die zegt hoe je bij die situatie voelde. Dan ga je vervolgends denken, ik heb me aangesteld ik had me neit klote hoeven voelen. Dat is dan de botsing tussen het logische redeneren en je gevoel, die probeer je op elkaar af te stemmen wat soms tot oneindige cirkels leidt. Het is moeilijk om de essentie van een complex probleem te ontdekken soms. Iemand anders kijkt er neutraal tegenaan en kan daarom nuchter analyseren waar het probleem zit. Samen met die persoon kan je kijken hoe dat verbeterd kan worden... Probeer toch eens te kijken in je omgeving of er misschien iemand is waar je het persoonlijk over jou kan hebben, wellicht neemt dit het down gevoel weg. Mensen op jouw opleiding zijn misschien geen vriendinnen waar je close mee bent, maar je voelt wel aan of je iemand kunt vertrouwen of niet. Een hechte band onstaat als je dit soort dingen deelt, het is nog niet voorgekomen, misschien kan jij hierbij de eerst stap zetten. Hoop dat je er wat aan hebt... Als je last blijft houden zou ik gewoon eens langs gaan. |
![]() |
|
![]() |
hai, ik heb misschien een wat fout beeld van mezelf geschetst in mijn post.. op t moment dat ik dat schreef was ik down, dus alles klinkt nogal negatief.
ik ben eigenlijk een "leuk, vrolijk" persoon zoals veel van mijn vrienden me zouden omschrijven. houd van lolmaken, gek doen, diepe gesprekken en doorzakken- zoals t studenten betaamd. met t enige probleem dat ik me tussendoor vaak rot voel../negatief denk. ik heb trouwens besloten om wel naar een psycholoog te gaan. bedenk wel, dat is een grote stap. naar de psycholoog = ik ben zielig en kan t zelf niet. en das moeilijk toe te geven, niet waar? iig allemaal bedankt voor de reacties, alleen die van "je studeert psychologie, dan snap je dat toch wel/ kan je dat wel zelf uitdenken", die vind ik nogal kortzichtig. ik studeer t net 5 maandjes, objectief naar jezelf kijken is NOGal moeilijk, en volgens mij hadden ze gelijk toen ze zouden "elke psychologiestduent is zelf ook een beetje gek". ik kan er van mijn opleiding zo al 3 opnoemen die baat zouden hebben bij een psycholoog (verder hele lieve mensjes hoor).. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Verhalen & Gedichten |
-Verhaal- Redhair | 430 | 21-09-2005 13:54 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Psychologie |
De confrontatie met het onafgesloten verleden Mollusc | 5 | 11-05-2002 17:08 |