Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2005, 10:15
hodelahitie
hodelahitie is offline
Sinds dit jaar ongeveer heb ik een probleem met slapen. In de vakantie werd het soms wel wat later dan half 11, maar meestal viel dat ook nog wel mee, dan sliep ik rond 11 uur. Maar nu (vanaf zondagavond) ga ik weer elke avond rond half 11 te bed, alleen lig ik eerst nog tot 12 uur wakker, om vervolgens rond 4 uur wakker te worden en als ik op moet staan (half 7/7 uur) zo moe te zijn dat ik makkelijk in slaap val.

Ik sta dan dus wel op, alleen ben ik dan 's middags zo moe dat ik in slaap val. Dit laat ik bijna nooit gebeuren, maar ik merk dat ik 's avonds over mijn moeheid heen ben. Zelf durf ik niet te vroeg te gaan slapen omdat ik bang ben dat ik anders nog vroeger wakker ben. En meestal ben ik tegen 6 uur gewoon echt moe (wat om 7 uur weer over is). Dus om dan al te gaan slapen is ook niet echt een goed idee.

Weet iemand wat ik kan doen om mijn ritme weer een beetje terug te krijgen? Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 10:27
Mara
Mara is offline
Ik denk dat je je ritme ´vanzelf´ wel weer terugkrijgt. Ik heb hetzelfde probleem, ben nu ook hartstikke moe, maar uiteindelijk krijg je je ritme wel weer terug denk ik
Je hebt het ook ´pas´ sinds zondagavond, het is nu donderdag, dus het is te overzien. Als je het na 2 a 3 weken nog hebt zou ik me zorgen gaan maken.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik ook man...het duurt ongeveer een uur voordat ik in slaap val. Maar omdat de persoon in de kamer naast mij zo nodig haar verwarming aan wil hebben word ik 2x in de nacht wakker voor een uur. Ongeveer rond 2 uur begint de verwarming enorm hard te bonken (alsof iemand met iets hard op metaal slaat). Rond 4 - 5 uur weer. Het gebonk duurt zo'n 30 minutne en daarna duurt het mij weer 30 minuten om in slaap te komen. Kut-aso's. Vandaar dat ik altijd doodmoe ben als ik opsta.

Ik kan ook niet vroeg gaan slapen vanwege in- en uitgeloop in mijn kamer, er continu veel licht binnen komt door de raam van de rest van het huis, en dit huis heel lawaaierig is. Je hoort elk mini-geluidje. Het helpt dan ook niet dat mijn familie erg luidruchtig is en de muziek altijd hard zet (in de kamer naast mij... de muur verzacht het geluid niet eens).

Overdag heb ik geen probleem in slaap te vallen aangezien iedereen weg is. Maar ja overdag slaap ik niet meer dat was een hele korte periode dat ik dat deed (vanwege slaaptekort snachts).

Zeiken ze over mijn 'als ik in bed lig en wakkergehouden word of net ben opgestaan/wakkergemaakt-humeur'... pffffffffff. Vind je het gek?

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 12:31.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 13:32
Eazy E
Eazy E is offline
oef jaa daar heb ik ook vaak last van.. maar dat ik niet kan slapen komt meestal omdat ik teveel nadenk als ik in bed lig
een beker warme melk helpt soms wel, word je ook wel een beetje duf van..
word snachts ook best vaak wakker, maar ik geloof dat het wel normaal is dat je snachts soms wakker wordt.. Je moet er alleen niet over nadenken dan slaap je meestal zo weer...
maarja is natuurlijker makkelijker gezegt dan gedaan, want het lukt mezelf ook niet..
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 14:23
coopergirl
coopergirl is offline
Utfs
Oud 13-01-2005, 16:30
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Tsja, het is nu dus nog geen week zo, dus op zich valt het wel mee... En je bent nu ook nog ziekig en zo, dus het gaat misschien vanzelf wel weer goed als je je beter voelt
En verder.. Misschien helpt het als je gewoon iets eerder gaat slapen, tien uur of zo... En ik zou proberen om 's middags niet te gaan slapen, want dan ben je 's nachts weer niet moe genoeg.

Maar het is inderdaad wel ontzettend lastig
Oud 13-01-2005, 17:56
Jampot
Jampot is offline
een beetje (intensiever) gaan sporten, maak jezelf moe
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:43
hodelahitie
hodelahitie is offline
Citaat:
Jampot schreef op 13-01-2005 @ 18:56 :
een beetje (intensiever) gaan sporten, maak jezelf moe
heeft toch geen nut, ik ben 's middags moe, en daarna over mijn slaap heen tegen 7 uur 's avonds... en als ik wat ga doen dan ben ik dan alleen vermoeider en 's avonds kan ik nog steeds niet slapen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 13:11
CanYouHandleMe
CanYouHandleMe is offline
ik kom op zich slecht in slaap, maar uiteindelijk lukt het altijd wel.. maar mijn probleem is: ik kan bijna niet slapen als ik niet thuis in mijn eigen bed lig, of als er anderen in mijn kamer zijn o.i.d.

op zich, op vakantie slaap je ook ergens anders, maar na één of twee nachten went het dan wel, mijn probleem is nu alleen -> als ik bij mijn vriend blijf slapen, of hij bij mij, slaap ik gewoon totaal NIET zeker als we dan eens 2 nachten achter elkaar bij elkaar slapen.. dan ben ik gewoon kapot daarna iemand daar ervaring mee?
Oud 14-01-2005, 15:44
Sawna
Sawna is offline
Ik vind dat jij nog hartstikke veel slaapt!
Oud 14-01-2005, 15:53
Ndimension
Ndimension is offline
Zo erg is het toch niet?
Ik ga meestal rond 11 uur naar bed, val in slaap rond 12 uur. Ik word zowat altijd midden in de nacht wakker omdat ik enorme dorst heb (ik slaap altijd met mijn mond open, want mijn neus zit altijd dicht doordat ik allemaal allergieën heb en dus veel nies en dus mijn neus altijd dicht zit) of ik word wakker omdat ik een astma-aanval krijg (gebeurt zo'n 3x per week) of ik word wakker omdat ik heel erg moet pissen (ik heb een zwakke blaas). Maar vaak heb ik prijs en heb ik een combo: ik word wakker van de dorst, begin te niezen, door het niezen krijg ik een astma-aanval en even later moet ik gaan pissen. Ja, probeer dan nog maar eens te slapen. Maar goed, ik ben al jarenlang hieraan gewend en ik slaap niet echt veel op een nacht.
Wat ik dus wil zeggen: het went wel, indien je je normaal slaapritme niet terugkrijgt.
Oud 14-01-2005, 16:17
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-01-2005 @ 13:23 :
Maar omdat de persoon in de kamer naast mij zo nodig haar verwarming aan wil hebben word ik 2x in de nacht wakker voor een uur. Ongeveer rond 2 uur begint de verwarming enorm hard te bonken (alsof iemand met iets hard op metaal slaat). Rond 4 - 5 uur weer. Het gebonk duurt zo'n 30 minutne en daarna duurt het mij weer 30 minuten om in slaap te komen. Kut-aso's. Vandaar dat ik altijd doodmoe ben als ik opsta.

Je hoort elk mini-geluidje. Het helpt dan ook niet dat mijn familie erg luidruchtig is en de muziek altijd hard zet (in de kamer naast mij... de muur verzacht het geluid niet eens).

Dat gebonk of metaalachtig geluid op de verwarming wordt niet veroorzaakt door kloppen door je buren, maar door temperatuurschommelingen in de radiatoren. Als ik mijn verwarming aanzet hoor ik ook het eerste uur dit geluid, maar gaat na een uur over.

Ik kan snachts helemaal niet slapen, vandaar dat ik ook pas tegen 3 of 4 uur snachts naar bed ga. Maar gelukkig hoef ik dan ook niet vroeg op, en sta ik meestal pas tegen half 1 of 1 uur smiddags op.

BTW: Ik slaap ook wel eens (overdags)tussendoor hoor.

Maar ook bij mij is het gehorig in de flat, gelukkig is het snachts wel rustig (wonen meeste oudere mensen, ik ben de enigste jongste bewoner).
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 22:08
Neiu
Neiu is offline
@Ndimension, sorry, ik kan me wel indenken dat dat irritant is jah...

@TS
Ga 1 keer 's middags als je thuis bent slapen (2 uurtjes ofzo) en dan die avond om een uur of 1 naar bed. De volgende ochtend wel heel vroeg opstaan. Werkte voor mij altijd perfect, maar ik heb nu zo'n niet-ritme dat ik eerst maar eens moet gaan besluiten wat voor ritme ik wil.
Oud 14-01-2005, 23:30
Jampot
Jampot is offline
Citaat:
hodelahitie schreef op 13-01-2005 @ 19:43 :
heeft toch geen nut, ik ben 's middags moe, en daarna over mijn slaap heen tegen 7 uur 's avonds... en als ik wat ga doen dan ben ik dan alleen vermoeider en 's avonds kan ik nog steeds niet slapen.
ik had precies hetzelfde als jij als scholier, toen ben ik als student gaan wedstrijdroeien, en reken maar dat ik 's avonds niet langer dan 5 minuten wakker lag.. probeer t gewoon eens, ga elke dag een kilometertje of 5 rennen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 23:36
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 14-01-2005 @ 16:53 :
Zo erg is het toch niet?
Ik ga meestal rond 11 uur naar bed, val in slaap rond 12 uur. Ik word zowat altijd midden in de nacht wakker omdat ik enorme dorst heb (ik slaap altijd met mijn mond open, want mijn neus zit altijd dicht doordat ik allemaal allergieën heb en dus veel nies en dus mijn neus altijd dicht zit) of ik word wakker omdat ik een astma-aanval krijg (gebeurt zo'n 3x per week) of ik word wakker omdat ik heel erg moet pissen (ik heb een zwakke blaas). Maar vaak heb ik prijs en heb ik een combo: ik word wakker van de dorst, begin te niezen, door het niezen krijg ik een astma-aanval en even later moet ik gaan pissen. Ja, probeer dan nog maar eens te slapen. Maar goed, ik ben al jarenlang hieraan gewend en ik slaap niet echt veel op een nacht.
Wat ik dus wil zeggen: het went wel, indien je je normaal slaapritme niet terugkrijgt.
Ocharme je vrouw of man later
Oud 15-01-2005, 00:47
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
Malthus schreef op 14-01-2005 @ 23:08 :
@Ndimension, sorry, ik kan me wel indenken dat dat irritant is jah...

@TS
Ga 1 keer 's middags als je thuis bent slapen (2 uurtjes ofzo) en dan die avond om een uur of 1 naar bed. De volgende ochtend wel heel vroeg opstaan. Werkte voor mij altijd perfect, maar ik heb nu zo'n niet-ritme dat ik eerst maar eens moet gaan besluiten wat voor ritme ik wil.
das inderdaad relaxed. De afgelopen 2 weken moest ik vaak om half 7 opstaan om te gaan werken en mijn ritme was zo dat ik altijd pas om 3 uur 's nachts naar bed ging. Ik sliep 's nachts dus maar 4 uurtjes ofzo en ging dan naar mn werk. 's middags was ik vrij en ging ik een paar uur slapen. Om 6 uur was ik dan weer wakker en compleet uitgerust voor de avond/nacht. (uitgaan enzo) Je bent dan ook niet zo moe dus ga je weer om 3 uur slapen en weer om half 7 opstaan. In plaats van 8 uur achter elkaar slaap je dan gewoon 2 x 4 uur

@ TS: je moet je geen zorgen gaan maken als je niet kan slapen en vroeg op moet. Je lichaam kan beter zonder slaap dan je denkt en als je je zorgen gaat maken val je helemaal niet in slaap. Als je het echt nodig hebt slaap je toch wel. Ik moet morgen ook weer om half 8 op maar kom net terug uit de stad en ben gewoon nog niet moe..

Regels voor berichten