Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2005, 19:07
Saarah
Saarah is offline
Geen diepzinnig verhaal, gewoon een (hoop ik toch ) leuk, luchtig begin van een leuk, luchtig tienerverhaal .
Ik hoop dat jullie zo lief gaan zijn dit begin al te lezen en te bekritiseren? Thx!

“Mam?” Marianne liep de woonkamer in. Haar moeder zat op de sofa en was verdiept in een boek.
“Mam?” herhaalde Marianne. Haar moeder keek geschrokken op. “Ja, wat is er?”
“Ik ga even naar Lisa, ik ben binnen een paar uurtjes terug”, zei Marianne. Haar moeder knikte en begon terug te lezen. Marianne trok de deur van de woonkamer achter zich dicht, liep het huis uit en nam haar fiets. Die had ze, zoals gewoonlijk, na haar vorige fietstochtje neergesmeten in het midden van de voortuin. Dat was een gewoonte waar haar ouders vreselijk over zeurden, maar die ze haar maar niet konden afleren.
Genietend van de warme zomerlucht fietste ze naar haar vriendin. Maandag zou de school terug beginnen, en het was al vrijdag… Samen met Lisa ging ze vanavond naar ‘The Last Summer Party’ in een fuifzaal in de buurt. Het beloofde super te worden!
Bij Lisa zette ze haar fiets tegen de schuur en liep ze naar de voordeur. Ze belde aan en hoorde vrijwel meteen voetstappen.
“Oh, hoi”, zei Lisa verrast, “ik dacht dat je pas vanavond kwam? Niet dat ik het erg vind hoor!” zei ze er met een knipoog achteraan.
“Ja, maar ik verveelde me”, zei Marianne terwijl ze het huis binnenstapte. Ze zette haar schoenen netjes naast de deur, Lisa’s ouders waren heel erg op hun ordelijke huis gesteld.
“Pff”, zei Lisa terwijl ze Marianne voorging naar haar kamer, “maandag terug naar school!”
Met een treurig gezicht knikte Marianne. “Ja, en de zomervakantie was zó leuk!”
“Inderdaad”, beaamde Lisa. Ze plofte neer op haar bed en strekte zich uit. Marianne liet zich neervallen in een leuke, felrode zitzak die in een hoek van Lisa’s kamer stond.
“Ik kijk al uit naar vanavond”, verheugde Lisa, “ik ben benieuwd of Mike er gaat zijn!”
Marianne glimlachte. Haar vriendin had een paar weken geleden een jongen leren kennen op een fuif, Mike dus. Marianne vond hem er ook best leuk uitzien, maar ze voelde er verder niks voor. Lisa echter was vanaf die avond smoorverliefd op Mike.
“Ik weet bijna zeker dat hij komt”, stelde Marianne Lisa gerust. “Wie wil The Last Summer Party missen?”
“Niemand, denk ik”, zei Lisa, “maar ja, je weet nooit.”
“Lisa”, zei Marianne terwijl ze lachend met haar ogen rolde, “je zal het wel zien: hij gaat er zijn! En vraag nou eindelijk zijn telefoonnummer eens!”
Lisa lachte een beetje schaapachtig. Normaal was ze helemaal niet verlegen als het op jongens aankwam, maar bij Mike lag het schijnbaar anders.
“Ik weet niet of ik dat durf”, zei ze aarzelend. Marianne schoot in de lach. “Hoor dit! Dé grote jongens-expert Lisa De Ruyt durft geen telefoonnummer te vragen!”
Lisa deed lachend alsof ze Marianne een mep tegen haar hoofd wilde geven.
“Nee Lies, serieus waar”, zei Marianne, “je móét het vragen! Volgens mij is hij ook smoorverliefd op jou!”
“Dat zou ik wel willen”, zei Lisa dromerig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2005, 19:16
I C U
I C U is offline
Citaat:
Haar moeder knikte en begon terug te lezen.
Een boek lees je toch van voor naar achter?

Citaat:
“ik ben benieuwd of Mike er gaat zijn!”
Enneh, is dit goed Nederlands?

Idd een luchtig tienerverhaal, niet origineel, leuk om te lezen wanneer je zin hebt in iets simpels en geen zin hebt in hersengymnastiek.
Oud 10-01-2005, 19:22
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
I C U schreef op 10-01-2005 @ 20:16 :
Een boek lees je toch van voor naar achter?

Enneh, is dit goed Nederlands?

Idd een luchtig tienerverhaal, niet origineel, leuk om te lezen wanneer je zin hebt in iets simpels en geen zin hebt in hersengymnastiek.
Eh ik weet niet zeker of het goed Nederlands is, dacht van wel?

Mja en leuk om te schrijven wanneer je geen zin hebt in hersengymnastiek
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 19:28
boysloverrr
boysloverrr is offline
Is leuk verhaal hoor! Ik wil wel weten hoe et verhaal verder gaat!!!
Oud 10-01-2005, 19:34
duivelaartje
duivelaartje is offline
Nee, ik vind het niets. Een te standaard tienerverhaal. Het lijkt wel zo'n Tina-boekjes-verhaal die ik vroeg las.
Ook zijn er af en toe kromme zinnen en heb je verkeerde 'uitdrukkingen' gebruikt. (De zinnen die I C U quotte zijn een voorbeeld daarvan.)

Lees het zelf nog eens over.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 22:09
Horus
Horus is offline
Wel aardig verhaal maar ik denk dat je “ik ben benieuwd of Mike er gaat zijn!” moet veranderen in “ik ben benieuwd of Mike er zal zijn!”
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 22:09
Horus
Horus is offline
het is wel goed nederlands maar met zal klinkt het toch beter
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 09:12
Verwijderd
Hehe, die onnederlandse zin zal wel het woordje 'zal' kunnen gebruiken. Japanse mangaboekjes lees je van achteren naar voren.
Voor de rest, aardig standaard, maar toch wel leuk om te lezen. Komt er nog vervolg?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 14:28
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Grim schreef op 15-01-2005 @ 10:12 :
Voor de rest, aardig standaard, maar toch wel leuk om te lezen. Komt er nog vervolg?
Oud 16-01-2005, 19:34
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Grim schreef op 15-01-2005 @ 10:12 :

Ik weet nog niet zeker Mss heb ik binnenkort nog eens zin om er verder aan te schrijven. Het was echt snel geschreven, puur voor m'n plezier, dus ik weet nog niet zeker of er een vervolg komt
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 22:52
Verwijderd
Het is érg Tina, maar dat hoeft geen nadeel te zijn. Het is onderhoudend en leest lekker weg. Het verhaal is inderdaad niet zo diepzinnig, maar dat hoeft soms ook helemaal niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten