Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2004, 14:56
Verwijderd
... volgens mij is 't knikkebeen.

iemand een idee wanneer HP 6 uitkomt?

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2004, 15:14
Verwijderd
Knikkebeen?

Ik heb even gegoogled, en

Citaat:
"The HBP is neither Harry nor Voldemort"
aldus J.K. Rowling herself, hier

Citaat:
Rowling's agent denies that she has agreed to a publishing date for the sixth Harry Potter.
bron

Dus niemand weet het eigenlijk nog.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 14:15
Verwijderd
crookshanks

en tnx 'k ben ook aan 't zoeken geweest maar 'k vond niet echt veel... merciekes hé

xxx
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 21:22
Ieke
Ieke is offline
Kan als je het mij vraagt nog best wel een poos duren. Helaas.
Oud 15-10-2004, 21:29
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Ik denk dat het Seamus Finnigan is. Dat is namelijk een halfbloedje.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 15:50
Verwijderd
"he looked rather like an old lion. there were streaks of grey in his mane of tawny hair and his bushy eyebrows; he had keen yellowish eyes behind a pair of wire-rimmed spectacles and a certain rangy, loping grace even though he walked with a slight limp."

[ http://www.hpana.com/imageviewer.cfm...&f=excerpt.jpg ]
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 17:59
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Het is niet crookshanks
Crookshanks is gewoon een kat. Nouja, niet helemaal gewoon dan. Maar hij is geen animagus.

tenminste, dat zei JK ergens.
Oud 16-10-2004, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Zotje schreef op 16-10-2004 @ 18:59 :
Het is niet crookshanks
Crookshanks is gewoon een kat. Nouja, niet helemaal gewoon dan. Maar hij is geen animagus.

tenminste, dat zei JK ergens.
bron?

ik geloof je als je zegt dat ze dat ergens zegt hoor maar ze kan natuurlijk ook bedoelen dat ie geen faunaat is, maar misschien wel een ander soortement creatuur... ofzo...

'k vind eigenlijk wel dat het 'uittreksel' dat ik hierboven heb staan wel heel erg de verpersoonlijking van crookshanks is. de kleuren, het mankende loopje... nouja
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 01:46
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 16-10-2004 @ 20:14 :
bron?

ik geloof je als je zegt dat ze dat ergens zegt hoor maar ze kan natuurlijk ook bedoelen dat ie geen faunaat is, maar misschien wel een ander soortement creatuur... ofzo...

'k vind eigenlijk wel dat het 'uittreksel' dat ik hierboven heb staan wel heel erg de verpersoonlijking van crookshanks is. de kleuren, het mankende loopje... nouja
Citaat:
Q: Crookshanks is an animagus.
A: No he's not. But he's not a pure cat either. If you buy Fantastic Beasts And Where To Find Them (All royalties to comic relief, wich means you are helping some of the poorest children in the world) you might just be able to work out what Crookshanks really is.
Bron: JKRowling.com
En ik had ergens opgezocht wat hij was, maar uiteraard weet ik dat op het moment ook niet meer.

[edit] Hij is half 'kneasle' (whatever): "A cat-like creature with an uncanny ability to detect suspicious characters. They can interbreed with cats."

Laatst gewijzigd op 17-10-2004 om 01:49.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 18:51
lolliepop
lolliepop is offline
Harry Potter and the half blood prince komt 16 juli 2005 uit.
( in het engels)
Wie the half blood prince is, is nog onbekend maar wel dat het '
niet Harry of Voldemort is.
Enig idee wie??
Ik dacht misschien Perkamentus?!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 19:10
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Nuttige up...
Als je nou gewoon 7 maandjes wacht weet je ook.
Oud 24-12-2004, 20:38
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
lolliepop schreef op 24-12-2004 @ 19:51 :
Harry Potter and the half blood prince komt 16 juli 2005 uit.
( in het engels)
Wie the half blood prince is, is nog onbekend maar wel dat het '
niet Harry of Voldemort is.
Enig idee wie??
Ik dacht misschien Perkamentus?!
Natuurlijk perkamentus niet, anders was Voldemort toch niet bang voor hem geweest?!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Simoen schreef op 24-12-2004 @ 21:38 :
Natuurlijk perkamentus niet, anders was Voldemort toch niet bang voor hem geweest?!
Hoezo niet?
(Of is de half blood prince al genoemd (qua eigenschappen) in deel 5 of zo, en ben ik dat vergeten? )
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 15:15
kiek
kiek is offline
Ik kan het me iig niet meer herinneren, maar wel dat Harry en Voldi allebei halfblood waren, maar dat Voldemort dat eigenlijk niet was (ofzoiets). arghh moet nodig weer es die boeken afstoffen
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 15:46
lawallan
lawallan is offline
Kan het niet zijn dat The Half Blood prince nog niet eerder is voorgekomen in de boeken? En wat nou ''prins'' voor zover ik weet heeft de tovenaarswereld geen koningshuis
Oud 26-12-2004, 15:53
kiek
kiek is offline
Citaat:
En wat nou ''prins'' voor zover ik weet heeft de tovenaarswereld geen koningshuis
Dat kan toch ook nog nooit in het boek voorgekomen zijn
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 16:07
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
kiek schreef op 26-12-2004 @ 16:15 :
Ik kan het me iig niet meer herinneren, maar wel dat Harry en Voldi allebei halfblood waren, maar dat Voldemort dat eigenlijk niet was (ofzoiets). arghh moet nodig weer es die boeken afstoffen
Kom nou. Zijn moeder was een heks en zijn pa was een dreuzel. Die ging meteen bij haar weg nadat hij erachert was gekomen dat ze een heks was. Daarom had Voldemort hem en zijn ouders vermoord, als wraak. (zie deel 4)

Citaat:
lawallan schreef op 26-12-2004 @ 16:46 :
Kan het niet zijn dat The Half Blood prince nog niet eerder is voorgekomen in de boeken? En wat nou ''prins'' voor zover ik weet heeft de tovenaarswereld geen koningshuis
Dat zullen we vanzelf wel zien. En wij weten ook niet alles, dus zeggen dat zoiets niet bestaat heeft imo totaal geen zin.
Oud 26-12-2004, 16:07
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Hagrid
Oud 26-12-2004, 16:09
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 26-12-2004 @ 17:07 :
Hagrid
Vind ik best enige logica achter zitten eigenlijk.
Oud 26-12-2004, 19:46
Nyawa
Citaat:
Hagrid
Hmm, maar zou Hagrid in het Engels niet eerder een half-breed dan een half-blood genoemd worden? Zelf denk ik aan een tot nu toe nog onbekend figuur, net zoals voor boek 3.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 21:56
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Hagrid
Dat dacht mijn moeder ook, en er zit ook wel iets in.
Wat Crookshanks/Knikkebeen betreft: Mijn zus en ik dachten altijd dat hij wel een Animagus/Faunaat was, maar als JK Rowling zegt van niet... nou ja, zij zal het wel weten. We dachten dat hij eigenlijk Harry's opa was, die had ook van die knobbelknieen.
Oud 26-12-2004, 21:59
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Misschien is the half-blood prince al dood en gaat het alleen om zijn ervenis.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 22:04
Roosje
Roosje is offline
Zou ook nog altijd kunnen.
Oud 26-12-2004, 22:20
Ieke
Ieke is offline
Er kan zoveel. We zien het vanzelf wel. Alleen als hij uit is ga ik hem meteen halen, ik kan toch niet wachten op de nederlandse.
Oud 27-12-2004, 01:19
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 26-12-2004 @ 22:56 :
We dachten dat hij eigenlijk Harry's opa was, die had ook van die knobbelknieen.
Oud 27-12-2004, 11:37
kiek
kiek is offline
Citaat:
Ieke schreef op 26-12-2004 @ 17:07 :
Kom nou. Zijn moeder was een heks en zijn pa was een dreuzel. Die ging meteen bij haar weg nadat hij erachert was gekomen dat ze een heks was. Daarom had Voldemort hem en zijn ouders vermoord, als wraak. (zie deel 4)
Kom nou ?

Citaat:
Ik kan het me iig niet meer herinneren, maar wel dat Harry en Voldi allebei halfbloed waren, maar dat Voldemort dat eigenlijk niet was (ofzoiets ). arghh moet nodig weer es die boeken afstoffen
Lijkt me duidelijk dat ik niet zo'n 'die hard' ben als jij. Dus don't 'Kom nou' me
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 21:34
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
kiek schreef op 27-12-2004 @ 12:37 :
Kom nou ?
Lijkt me duidelijk dat ik niet zo'n 'die hard' ben als jij. Dus don't 'Kom nou' me
Neem dat gewoon niet te zwaar op.
Oud 27-12-2004, 23:04
kiek
kiek is offline
Ok, moeder.

Ik bedoelde trouwens met 'ofzoiets' dat ik dacht dat het niet klopte omdat Harry Potter niet halfbloed was en Voldemort wel (Lily en James waren toch allebei volbloed?)
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 23:17
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
kiek schreef op 28-12-2004 @ 00:04 :
Ik bedoelde trouwens met 'ofzoiets' dat ik dacht dat het niet klopte omdat Harry Potter niet halfbloed was en Voldemort wel (Lily en James waren toch allebei volbloed?)
Dan was het dus precies andersom dan je in die post zei

Maar ja, de definitie van halfbloed is me daarom noet helemaal duidelijk van wanneer dat is. Voldemort was iig een echte halfbloed, maar Harry is zoals je zegt anders. Mja, zijn opa en oma waren beide echte dreuzels, dus zijn moeder kan je nooit een volbloed noemen en de vraag is dan wat hij zelf is. Iig geen volbloed want dan met je uit een zuivere famlilie komen zoals de Malfidussen en de Wemels.
Zelf had ik na het lezen van deel 6 nog heel wat vragen over. Ik kan me niet voorstellen dat dat het hele verhaal is wat perkamentus hem vertelt heeft. Het is te simpel en volgens mij ontbreekt er nog best wel wat aan dat verhaal. Maar we zullen denk ik met het nieuwe deel niet heel veel meer informatie krijgen. Ik denk dat het meer een tussendeel is, mja, wie weet zit ik er wel naast.
Oud 27-12-2004, 23:43
kiek
kiek is offline
o. Ja ,'ofzoiets' had dus 'of andersom' moeten zijn

Ik had idd ook veel vragen over dat verhaal van Perkamentus en ik ben ook erg benieuwd of het word uitgelegd in het nieuwe boek. Oeh ben nu weer helemaal into Harry Potter (weer opnieuw begonnen met 5 en heb net laatste stukje van 1 weer gezien )
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 09:22
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Ieke schreef op 28-12-2004 @ 00:17 :
Zelf had ik na het lezen van deel 6 nog heel wat vragen over.
Da's knap! Weet je dan toevallig wel al wat meer dan ons?

Ik zei dus overigens Hagrid, maar met half blood wordt toch duidelijk tovenaarsbloed bedoeld, dus dan denk ik toch dat het om een ander gaat. Maar dat is voor mij toch niet de meest prangende vraag.

Ik vraag me af hoe alles nou precies verlopen is bij de moord op zijn ouders, de hele geschiedenis achter zijn ouders, en de terreurjaren van jeweetwel. En natuurlijk hoe het met Sirius zit, want die is vast niet zo makkelijk uit het verhaal geschreven (aangezien hij er nog maar net echt in zat).
Oud 28-12-2004, 12:02
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 28-12-2004 @ 10:22 :
Nee, helaas. Ik weet alleen wat in de boeken staat of ik ergens ben tegengekomen. Bijv. dat intervieuw wat de BBC had met mevr. Roling.

Nu snap ik hem pas Foutje, deel 5 dus

Maar toch, dit is niet het hele verhaal. In dat BBC intervieuw zij ze zelf dat het pas allemaal aan het einde van deel 7 duidelijk wordt. In deel 5 is vrij veel uitgelegt dus ik verwacht niet dat in 6 veel duidelijk wordt. Tenzij het verhaal nog zo uitgebreid en ingewikkelt is wat ik niet verwacht. Maar goed, ik wil deel 6 graag lezen, ben benieuwt waar ze nu weer mee komt.
Oud 28-12-2004, 12:19
Verwijderd
Citaat:
kiek schreef op 28-12-2004 @ 00:04 :
Ok, moeder.

Lily is een 'modderbloedje', ze stamt uit een familie zonder tovenaars. Harry's vader is wel 'volbloed'. Dat maakt Harry dus inderdaad een halfbloedje.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 13:26
Reem
Reem is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 28-12-2004 @ 10:22 :

Ik zei dus overigens Hagrid, maar met half blood wordt toch duidelijk tovenaarsbloed bedoeld, dus dan denk ik toch dat het om een ander gaat. Maar dat is voor mij toch niet de meest prangende vraag.

Ik vraag me af hoe alles nou precies verlopen is bij de moord op zijn ouders, de hele geschiedenis achter zijn ouders, en de terreurjaren van jeweetwel. En natuurlijk hoe het met Sirius zit, want die is vast niet zo makkelijk uit het verhaal geschreven (aangezien hij er nog maar net echt in zat).
Die hele geschiedenis achter de ouders van Harry wordt in ieder geval nog in één van de boeken verteld; waarschijnlijk begint ze daar zelfs deel 6 mee, heb ik ergens gelezen. Ze zat zelfs al te twijfelen of ze daarmee deel 3 niet zou beginnen.

En nou even iets anders: één van de geruchten is, dat Perkamentus slecht is, gebaseerd op Deel 4, bladzijde 519/520.
Vanwaar nou die triomfantelijke glimlach van Perkamentus als Harry verteld dat Voldemort herrezen is?
Oud 28-12-2004, 14:11
Verwijderd
Ik heb hem alvast ge-preordered, ik kan haast niet wachten eerlijk gezegd.

Boek 5 was niet het beste, maar wel het diepgravendste van de boeken, dus ik heb grote verwachtingen van boek 6. Iets duisterder dan boek 5 mag eigenlijk wel, want zó duister vond ik boek 5 niet.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 14:47
Verwijderd
Ik heb hem ook ge-preordered, ik kon het niet uitstellen
Oh my, ik ben echt benieuwd
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 17:12
Verwijderd
ik ben ook erg benieuwd
nog meer omdat in deel 5 harry steeds meer 'alleen' wordt, hij gaat zich tegen zijn vrienden verzetten, wordt steeds eenzamer, minder 'aardig' ook als hoofdfiguur, ik ben er benieuwd naar hoe dat terugkomt in deel 6
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 18:59
kiek
kiek is offline
Citaat:
Morgan schreef op 28-12-2004 @ 13:19 :
Lily is een 'modderbloedje', ze stamt uit een familie zonder tovenaars. Harry's vader is wel 'volbloed'. Dat maakt Harry dus inderdaad een halfbloedje.
Ja dat weet ik. Eigenlijk vind ik dat Harry dan nog steeds volbloed is. Maargoed, Perkamentus zegt het dus het zal wel kloppen
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 19:30
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
per piacere schreef op 28-12-2004 @ 18:12 :
ik ben ook erg benieuwd
nog meer omdat in deel 5 harry steeds meer 'alleen' wordt, hij gaat zich tegen zijn vrienden verzetten, wordt steeds eenzamer, minder 'aardig' ook als hoofdfiguur, ik ben er benieuwd naar hoe dat terugkomt in deel 6
Ik heb me er af en toe verschrikkelijk aan lopen ergeren. Zeker in de engelse versie. Ze gebruikt constant hetzelfde woord om aan te geven dat hij iets boos (of iets dergelijks) zegt. Zeker als dat meerdere keren op een pagina staat. De nederlandse vertaling is wat dat betreft gelukkig beter.
Maar soms vond ik zijn gedrag echt irritant worden. Hoop dat dat iets minder is in deel 6.
Oud 28-12-2004, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 28-12-2004 @ 20:30 :
Ik heb me er af en toe verschrikkelijk aan lopen ergeren. Zeker in de engelse versie. Ze gebruikt constant hetzelfde woord om aan te geven dat hij iets boos (of iets dergelijks) zegt. Zeker als dat meerdere keren op een pagina staat. De nederlandse vertaling is wat dat betreft gelukkig beter.
Maar soms vond ik zijn gedrag echt irritant worden. Hoop dat dat iets minder is in deel 6.
idd ja, het maakte harry als persoon erg onaardig, negatief etc
ik heb de engelse versie niet gelezen nederlandse versie natuurlijk wel en ik ergerde me er ook aan.
Misschien gebruikt Rowling dit wel als 'inleiding' op iets dat komen gaat in deel 6
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 20:49
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
per piacere schreef op 28-12-2004 @ 21:41 :
idd ja, het maakte harry als persoon erg onaardig, negatief etc
ik heb de engelse versie niet gelezen nederlandse versie natuurlijk wel en ik ergerde me er ook aan.
Misschien gebruikt Rowling dit wel als 'inleiding' op iets dat komen gaat in deel 6
Wie weet Ik zal ze toch uiteindelijk alle 7 lezen, ook al zou deel 6 super slecht zijn.

Maar in het engels vond ik het taalgebruik en daarmee ook Harry zijn gedrag veel vervelender. Je hoeft niet 10 keer op een bladzijde te zeggen dat harry iets boos zegt. Gelukkig is dat in het Nederlands minder.
Oud 28-12-2004, 21:10
Guenevery
Guenevery is offline
Volgens mij wilde Rowling met al die keren 'boos' alleen maar benadrukken dat Harry een echte puber wordt. Maar goed, ze heeft het inderdaad een beetje overdreven, misschien moet ze even een synoniem voor boos verzinnen, want in het eerste hoofdstuk van OP was het wel heel erg.

Anyway, er zijn al zat mensen die hebben gezegd dat Rowling niet de beste taalkundige schrijfster is die er op deze aarde rond loopt (of op zijn bezemsteeltje vliegt), dus dat ga ik niet nog eens zeggen. Maar haar verhaal is toch wel toppie!

Ik heb trouwens ook nog eens nagedacht over die 'halfblood' quest. Maar eigenlijk iedereen die ik opper valt al af omdat ze geen halfblood kunnen zijn: Nevill, Draco, Ron, misschien is het wel iemand die we totaal niet verwachten misschien victor wel al zou ik die niet graag terug zien.
Oud 28-12-2004, 21:10
Changshan
Changshan is offline
Ik probeer hoedanook te wachten tot de Nederlandse versie... al gaat dat heeel moeilijk worden . Het lijkt ook wel alsof de Nederlandse vertaling echt beter is dan de originele Engelse versie... maar dat heb ik eigenlijk alleen van horen zeggen, afgezien van dat de namen echt minder leuk zijn in de Engelse versie.
Oud 28-12-2004, 21:22
Guenevery
Guenevery is offline
Ik denk dat dat alleen komt omdat je eraan gewend bent. Dat had ik eerst ook, maar toen ik voor HPI, een site van een vriendin van mij, ging uitzoeken wat de oorsprong van al die namen is ben ik om gegaan.
En zowiezo: McGonagall of Anderling, want klinkt er nu leuker
Oud 28-12-2004, 22:05
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik ga toch liever voor de engelse, vooral omdat bij de vertaling een hoop (ja echt, een hoop) verborgen grappen een stuk minder goed naar voren komen. Vooral als je een beetje bekend bent met de engelse cultuur is dit rampzalig. Voor mij is de nederlandse versie net een nagesinchroniseerde film.

Maarja, wie ben ik?
Oud 28-12-2004, 22:24
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 28-12-2004 @ 23:05 :
Ik ga toch liever voor de engelse, vooral omdat bij de vertaling een hoop (ja echt, een hoop) verborgen grappen een stuk minder goed naar voren komen. Vooral als je een beetje bekend bent met de engelse cultuur is dit rampzalig. Voor mij is de nederlandse versie net een nagesinchroniseerde film.

Maarja, wie ben ik?
Dat is absoluut zo. Maar ik heb best wel veel moeite met lezen in vreemde talen, dus ik mis al delen van het verhaal. Ik lees de engelse omdat ik niet kan wachten, maar daarna iig de nederlandse versie. Engels klingt meestal wel mooier en past ook beter bij het verhaal, maar ik wil toch zo veel mogelijk van het verhaal meekrijgen. Verder vind ik dat de boeken god vertaalt zijn, alleen jammer dat het zo vernederlandst is op sommige punten. Zelfs vind ik hem iets beter (niet 10 keer op dezelfde bladzijde dat hij iets boos zegt)

Engels is best te lezen als je de nederlandse versie gewent bent. Alleen moet je zien dat je een namenlijst krijgt, anders is het soms wat vaag.
Oud 28-12-2004, 23:30
Verwijderd
Ik vind Harry in deel 5 zo ondankbaar.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 23:31
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
Ieke schreef op 28-12-2004 @ 23:24 :

Engels is best te lezen als je de nederlandse versie gewent bent. Alleen moet je zien dat je een namenlijst krijgt, anders is het soms wat vaag.
haha indd, ik lees ook de Nederlandse versie. (aangezien ik er in het Nederlands ben aan begonnen,(toen het eerste boek pas uit was, had ik het gelezen, en tja met 13/14 las ik nou eenmaal niet in het engels, en ook omdat HP toen absoluut niet bekend was. Nu kan ik niet ''zomaar'' ff omswitchen, helemaal omdat ik dan juist alle namen door elkaar ga halen, misschien, heel misschien ga ik ze nog 's in het engels lezen.)
En tja die namen,...sommige vertalingen vind ik indd bagger, andere niet, en vind ik dan ook in het verhaal passen. Maar HP 3 heb ik op vakantie gezien, dus alleen in het engels, toen was het af en toe wel ff schakelen, wie ze dus met welke naam bedoelde.

Maar ik hoop dat Harry indd wat aardiger wordt, kheb pas weer deel 5 gelezen, en ik was me indd aan hem aan het ergeren, viel me ook op dat Ron en Hermelien/Hermione er zo 'gemakkelijk' mee omgingen. Want zo heel veel commentaar gaven er ze niet op,...vind ik dan.

Laatst gewijzigd op 28-12-2004 om 23:45.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 10:36
Verwijderd
Ik vond het juist heel goed geschreven dat Harry zo puberig was, echt een rotjong van 15 Mja, ik heb me ook niet aan het Engels geërgerd ofzo, geen moment. Ik heb alle boeken in het Engels gelezen, maar ben nu wel vreselijk benieuwd naar de Nederlandse vertaling... Ga ik die ook nog wel lezen
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 11:31
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Ieke schreef op 28-12-2004 @ 21:49 :
Je hoeft niet 10 keer op een bladzijde te zeggen dat harry iets boos zegt.
Ik heb hier overigens niks van gemerkt, zelfs de 2e, 3e, 4e keer niet.
Ik vond wel dat de intro van het 5e boek een stuk zwaarder was dan alle voorgaanden, vooral omdat hij idd zo koppig is tegen die anderen. Dat volg ik ook niet helemaal, dat zijn gedrag zomaar door iedereen getolereerd wordt. Maar ik had sowieso al een beetje het idee dat het hele boek een beetje te geforceerd geschreven is. Gelukkig heeft ze voor deel 6 de tijd genomen (tenminste, ik hoop dat deze weer een beetje soepel overkomt).

Laatst gewijzigd op 29-12-2004 om 11:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten