Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
"he looked rather like an old lion. there were streaks of grey in his mane of tawny hair and his bushy eyebrows; he had keen yellowish eyes behind a pair of wire-rimmed spectacles and a certain rangy, loping grace even though he walked with a slight limp."
[ http://www.hpana.com/imageviewer.cfm...&f=excerpt.jpg ] |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ik geloof je als je zegt dat ze dat ergens zegt hoor ![]() ![]() ![]() 'k vind eigenlijk wel dat het 'uittreksel' dat ik hierboven heb staan wel heel erg de verpersoonlijking van crookshanks is. de kleuren, het mankende loopje... ![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En ik had ergens opgezocht wat hij was, maar uiteraard weet ik dat op het moment ook niet meer. [edit] Hij is half 'kneasle' (whatever): "A cat-like creature with an uncanny ability to detect suspicious characters. They can interbreed with cats."
Laatst gewijzigd op 17-10-2004 om 01:49. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Of is de half blood prince al genoemd (qua eigenschappen) in deel 5 of zo, en ben ik dat vergeten? ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat Crookshanks/Knikkebeen betreft: Mijn zus en ik dachten altijd dat hij wel een Animagus/Faunaat was, maar als JK Rowling zegt van niet... nou ja, zij zal het wel weten. We dachten dat hij eigenlijk Harry's opa was, die had ook van die knobbelknieen.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar ja, de definitie van halfbloed is me daarom noet helemaal duidelijk van wanneer dat is. Voldemort was iig een echte halfbloed, maar Harry is zoals je zegt anders. Mja, zijn opa en oma waren beide echte dreuzels, dus zijn moeder kan je nooit een volbloed noemen en de vraag is dan wat hij zelf is. Iig geen volbloed want dan met je uit een zuivere famlilie komen zoals de Malfidussen en de Wemels. Zelf had ik na het lezen van deel 6 nog heel wat vragen over. Ik kan me niet voorstellen dat dat het hele verhaal is wat perkamentus hem vertelt heeft. Het is te simpel en volgens mij ontbreekt er nog best wel wat aan dat verhaal. Maar we zullen denk ik met het nieuwe deel niet heel veel meer informatie krijgen. Ik denk dat het meer een tussendeel is, mja, wie weet zit ik er wel naast.
||
Citaat:
![]() Ik zei dus overigens Hagrid, maar met half blood wordt toch duidelijk tovenaarsbloed bedoeld, dus dan denk ik toch dat het om een ander gaat. Maar dat is voor mij toch niet de meest prangende vraag. Ik vraag me af hoe alles nou precies verlopen is bij de moord op zijn ouders, de hele geschiedenis achter zijn ouders, en de terreurjaren van jeweetwel. En natuurlijk hoe het met Sirius zit, want die is vast niet zo makkelijk uit het verhaal geschreven (aangezien hij er nog maar net echt in zat).
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Maar toch, dit is niet het hele verhaal. In dat BBC intervieuw zij ze zelf dat het pas allemaal aan het einde van deel 7 duidelijk wordt. In deel 5 is vrij veel uitgelegt dus ik verwacht niet dat in 6 veel duidelijk wordt. Tenzij het verhaal nog zo uitgebreid en ingewikkelt is wat ik niet verwacht. Maar goed, ik wil deel 6 graag lezen, ben benieuwt waar ze nu weer mee komt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En nou even iets anders: één van de geruchten is, dat Perkamentus slecht is, gebaseerd op Deel 4, bladzijde 519/520. Vanwaar nou die triomfantelijke glimlach van Perkamentus als Harry verteld dat Voldemort herrezen is?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar soms vond ik zijn gedrag echt irritant worden. Hoop dat dat iets minder is in deel 6.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik heb de engelse versie niet gelezen ![]() Misschien gebruikt Rowling dit wel als 'inleiding' op iets dat komen gaat in deel 6 ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar in het engels vond ik het taalgebruik en daarmee ook Harry zijn gedrag veel vervelender. Je hoeft niet 10 keer op een bladzijde te zeggen dat harry iets boos zegt. Gelukkig is dat in het Nederlands minder.
||
Citaat:
Engels is best te lezen als je de nederlandse versie gewent bent. Alleen moet je zien dat je een namenlijst krijgt, anders is het soms wat vaag.
||
![]() |
Citaat:
En tja die namen,...sommige vertalingen vind ik indd bagger, andere niet, en vind ik dan ook in het verhaal passen. Maar HP 3 heb ik op vakantie gezien, dus alleen in het engels, toen was het af en toe wel ff schakelen, wie ze dus met welke naam bedoelde. Maar ik hoop dat Harry indd wat aardiger wordt, kheb pas weer deel 5 gelezen, en ik was me indd aan hem aan het ergeren, viel me ook op dat Ron en Hermelien/Hermione er zo 'gemakkelijk' mee omgingen. Want zo heel veel commentaar gaven er ze niet op,...vind ik dan. Laatst gewijzigd op 28-12-2004 om 23:45. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vond wel dat de intro van het 5e boek een stuk zwaarder was dan alle voorgaanden, vooral omdat hij idd zo koppig is tegen die anderen. Dat volg ik ook niet helemaal, dat zijn gedrag zomaar door iedereen getolereerd wordt. Maar ik had sowieso al een beetje het idee dat het hele boek een beetje te geforceerd geschreven is. Gelukkig heeft ze voor deel 6 de tijd genomen (tenminste, ik hoop dat deze weer een beetje soepel overkomt).
Laatst gewijzigd op 29-12-2004 om 11:33. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Hedde gij nog fillems gezien of wa? (filmtopic) Verwijderd | 500 | 07-09-2009 09:06 | |
Films, TV & Radio |
Vervolgen van Hollywoodfilms... (2) Vinniebar | 57 | 18-03-2009 14:32 | |
Films, TV & Radio |
Op welke film (2008) zit je het meest te wachten? Verwijderd | 75 | 29-02-2008 18:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Harry Potter deel 6 (Pas op: Mogelijke spoilers) Ayvala | 500 | 01-12-2005 07:05 | |
Films, TV & Radio |
Harry Potter algemeen #4 Verwijderd | 500 | 10-07-2005 18:05 |