Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2005, 20:46
saturday
saturday is offline
Hallo,
Even over romantiek.
Wat versta je onder romantiek/romantisch?
Speelt dat een een grote rol in jullie relatie?
Wie is romantischer aangelegd, jij of hij?
Wil je meer/minder romantiek in je relatie of vind je het zo wel goed?
(noem voorbeelden)

Daar was ik benieuwd naar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2005, 20:55
mira_love
mira_love is offline
ik heb zelf geen relatie, maar kan wel zeggen wat ik romantisch zou vinden. Ik denk dat samen lekker op de bank ziten en naar een romantscihe film kijken /of drama romantisch is. Lekker samen op het strand lopen....enz...
Oud 23-01-2005, 21:25
MB
MB is offline
Romantiek is voor mij iets speciaals wat je doet om je partner te plezieren en dan op een hele speciale manier. Kan ook soms erotisch zijn...

En vaak zijn het clichés, maar toch romantisch
Oud 23-01-2005, 21:26
Verwijderd
Als hij iets doet waarvan hij weet dat ik daar blij van word... ongeacht of hij dat zelf geweldig of zozo vindt, en ongeacht of het wel of niet moeite kost. Of als ik zoiets voor hem doe, natuurlijk En de momenten waarop je ineens bedenkt hoe lief de ander eigenlijk is.

En ehm, ik denk dat 't ongeveer gelijk verdeeld is, en ik vind het zo wel goed .
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 21:46
Anaïs
Anaïs is offline
Ik ben waarschijnlijk iets romantischer dan mijn vriend. Hij aprecieert het wel, maar denkt er gewoon minder aan, wat hem natuurlijk niet minder lief maakt

Wat is romantisch...? Gezellige avondjes samen onder een deken in de zetel, eens het licht vervangen door kaarsjes, dansen op trage muziek, als hij eens extra attent is, koken voor elkaar, ...
en eigenlijk ook wel de cliché dingen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 21:55
Jolt
Jolt is offline
Ik zelf heb geen relatie, sommige mensen zien romatiek en liefde niet goed in.
Of ik zie het weer helemaal verkeerd in .

Maar ik zelf zou het prettig vinden, om samen met iemand naar zons ondergang te gaan kijken, strand wandeling maken, naar de hemel staren, tegen elkaar liggen, en praten over van alles en nog wat.

zucht...
Oud 23-01-2005, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 23-01-2005 @ 22:55 :
Ik zelf heb geen relatie, sommige mensen zien romatiek en liefde niet goed in.
Of ik zie het weer helemaal verkeerd in .

Maar ik zelf zou het prettig vinden, om samen met iemand naar zons ondergang te gaan kijken, strand wandeling maken, naar de hemel staren, tegen elkaar liggen, en praten over van alles en nog wat.

zucht...
hier ook, samen sterren kijken en uitwaaien op het strand enzo
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 22:11
Verwijderd
Onder 'romantiek' versta ik alle gebeurtenissen cq. situaties die ik als cliché beschouw (in een relatie). Puur het woord 'romantiek' wekt al braakneigingen op. Ik weiger dan ook uit principe om 'romantisch' proberen te zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 22:13
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik heb echt een hekel aan de kaarslicht en rozenblaadjes cliché romantiek. wat ik romantisch vind is dat ie 's ochtends op het station koffie voor me haalt omdat ik als ik geen koffie heb 's ochtends de rest van de dag koppijn heb. en meer van die kleine dingetjes waar hij bij stilstaat en ik niet wat wel heel lief is.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 22:32
Iduna
Iduna is offline
Ik vind 'romantisch' een stom woord, mensen hebben er meteen het beeld bij van bloemen, rozenblaadjes en kaarslicht.

Ik hou meer van de dingen die hij doet om me op te vrolijken, die me gelukkig maken zoals bijv.: dat hij me ophaalt na een kuttentamen, me een compliment geeft, me op de fiets naar het station brengt, me verrast met iets of een warme knuffel geeft.
Ik hecht weinig waarde aan rozenblaadjes en kaarsen maar ik zou het wel heel lief vinden (die moeite).

Zelf neem ik af en toe iets mee, wat hij wel waardeert. Maar daar vind ik niks romantisch aan. Het is gewoon lief zijn voor elkaar, misschien is dat dan wel romantiek.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 22:38
waves
waves is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 23-01-2005 @ 23:32 :
Het is gewoon lief zijn voor elkaar, misschien is dat dan wel romantiek.
*heeft daar verder niets meer aan toe te voegen*
Oud 23-01-2005, 22:43
Verwijderd
Ik kan het zo af en toe wel waarderen maar niet de hele tijd. Nouja ach. Volgens mij vind ik wel de dingen leuk die de meeste meisjes leuk vinden. Maar ik ben zelf niet heel romantisch of zo. Geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 22:56
WolterB
WolterB is offline
Ik heb geen relatie, maar ben wel romatisch aangelegd geloof ik. Geen cadeautjes geven op momenten dat t 'moet', maar juist tussendoor en dan dingen die uit je hart komen, onverwacht een kaartje sturen, gedichten schijven als ik daar inspiratie voor heb en ze dan opsturen (dat laatste doe ik niet als ik geen relatie heb met iemand)

Samen een zonsondergang, helder sterrennacht of een midzomernacht meemaken lijkt me echt zo geweldig, vooral dat laaste..
Oud 23-01-2005, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-01-2005 @ 23:11 :
Onder 'romantiek' versta ik alle gebeurtenissen cq. situaties die ik als cliché beschouw (in een relatie). Puur het woord 'romantiek' wekt al braakneigingen op. Ik weiger dan ook uit principe om 'romantisch' proberen te zijn.
Zoiets, geloof ik.

Kijk, ik vind het heel leuk om met hem over het strand te sjouwen en naar de zonsondergang te kijken, en ik hou van bloemen, dus die wil ik ook wel krijgen. Maar moet dat dan nu weer per se 'romantisch' zijn, en is dat iets dat je per se moet doen binnen een relatie omdat dat zo hoort ofzo?
Ik vind het leuk om dingen met hem te doen en ik vind het leuk om te merken dat hij aan me denkt, maar dat noem ik niet romantisch. Dat vind ik gewoon normaal binnen een relatie...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 23:53
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 23-01-2005 @ 23:32 :
Ik vind 'romantisch' een stom woord, mensen hebben er meteen het beeld bij van bloemen, rozenblaadjes en kaarslicht.

Ik hou meer van de dingen die hij doet om me op te vrolijken, die me gelukkig maken zoals bijv.: dat hij me ophaalt na een kuttentamen, me een compliment geeft, me op de fiets naar het station brengt, me verrast met iets of een warme knuffel geeft.
Ik hecht weinig waarde aan rozenblaadjes en kaarsen maar ik zou het wel heel lief vinden (die moeite).

Zelf neem ik af en toe iets mee, wat hij wel waardeert. Maar daar vind ik niks romantisch aan. Het is gewoon lief zijn voor elkaar, misschien is dat dan wel romantiek.
Precies!
Oud 24-01-2005, 00:47
Verwijderd
Romantisch zijn eigenlijk de dingen die je wilt doen met iemand waar je om geeft maar die je eigenlijk niet hoort te doen omdat ze overdreven zijn.

Zo is bijvoorbeeld attent zijn en iemands verjaardag leuk maken, iemand verwennen of aardig zijn en dergelijke gewoon normaal. Romantisch is shit met kaarsen enzo.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 09:35
Verwijderd
Ik ben minder romantisch dan hij volgens mij, maar eigenlijk doen we ook niet echt romantisch. We zijn gewoon lief voor elkaar en soms extra lief.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 10:18
Earendil
Earendil is offline
Romantiek is voor mietjes,
lijkt het wel.
Ik hou er wel van, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik er ook aan doe.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 10:23
2004
2004 is offline
Romantiek is denk ik buiten de normale gang van zaken treden en op een speciale manier extra je gevoel voor je partner benadrukken. Het lijkt mij erg leuk, vooral om te doen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 11:29
Verwijderd
Citaat:
2004 schreef op 24-01-2005 @ 11:23 :
Romantiek is denk ik buiten de normale gang van zaken treden en op een speciale manier extra je gevoel voor je partner benadrukken. Het lijkt mij erg leuk, vooral om te doen.
Dat vind ik wel een mooie ja..

In Van Dale:
ro·man·tiek (de ~ (v.))
3 gevoelige en dromerige sfeer

Tja, clichédingen zijn vaak romantisch , maar ik hecht meer waarde aan dingen zoals bv *Juliah* zegt..

Als ik naar mijn vorige relatie kijk:
Romantiek speelt niet echt een grote rol in mijn relatie. Ik vind het wel leuk, dat zeker, maar geen must. Denk ook dat als je een keer in de maand iets romantisch zou doen, de romantiek er iets vanaf zou gaan ofzo..

Ik was zeker wel romantischer aangelegd dan hij. Hem kon het allemaal niet zoveel schelen. Ach, het was wel leuk als ik het deed, maar uit zichzelf zou hij niet zomaar zoiets doen.. Gewoon omdat hij het nut er niet van inziet
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 11:33
2004
2004 is offline
een semi-verlegen glimlach op het gezicht van je geliefde moet toch nuttig genoeg zijn lijkt me
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 14:32
stout!
stout! is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-01-2005 @ 01:47 Romantisch is shit met kaarsen enzo.

Ik hoef geen grootse gebaren, ik vind iets romantisch als ik er warme kriebels van krijg. Als we op zijn bed liggen en elkaar aankijken, als we onder de douche grappen staan te maken, als hij me door een zaal vol mensen aankijkt en ik precies weet wat hij denkt. Als we het hebben over er samen vandoor gaan, als hij zijn moeder vertelt dat hij steeds moet nadenken over dingen die ik zeg. Als hij me aankijkt alsof hij me voor het eerst ziet, als we samen geïntrigeerd naar hetzelfde televisieprogramma kijken of muziek luisteren op zijn mp3-speler. Als we de lakens over ons heen trekken en er niets meer is buiten die warme cocon-wereld waarin onze regels gelden en waarin niets belangrijk is, alleen wij twee.

Hij is net terug uit Egypte, ik ben verliefd .
Oud 24-01-2005, 15:14
Sade
Sade is offline
- Onder romantiek versta ik de dingen binnen een relatie waarin je je liefde voor je vriend(in) laat blijken, kan dus van alles zijn.
- Romantiek speelt wel een rol in onze relatie, niet als een cliche (dat vooral niet), maar zoals ik het net definieer.
- Ik vind dat we wel even romantisch zijn, we hebben wel dezelfde ideeen daarover.
- Ik vind het zo goed.

is vandaag te lui om voorbeelden te geven
Oud 24-01-2005, 18:04
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
stout! schreef op 24-01-2005 @ 15:32 :

Ik hoef geen grootse gebaren, ik vind iets romantisch als ik er warme kriebels van krijg. Als we op zijn bed liggen en elkaar aankijken, als we onder de douche grappen staan te maken, als hij me door een zaal vol mensen aankijkt en ik precies weet wat hij denkt. Als we het hebben over er samen vandoor gaan, als hij zijn moeder vertelt dat hij steeds moet nadenken over dingen die ik zeg. Als hij me aankijkt alsof hij me voor het eerst ziet, als we samen geïntrigeerd naar hetzelfde televisieprogramma kijken of muziek luisteren op zijn mp3-speler. Als we de lakens over ons heen trekken en er niets meer is buiten die warme cocon-wereld waarin onze regels gelden en waarin niets belangrijk is, alleen wij twee.

Hij is net terug uit Egypte, ik ben verliefd .
ja precies! de gewone dingen vind ik al heel romantisch! gewoon de dingetjes samen. ik zie mijn vriend toch al niet aankomen met kaarsjes en dergelijke!
Oud 24-01-2005, 20:05
Verwijderd
stout! dat vind ik nou ook..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2005, 20:13
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
stout! schreef op 24-01-2005 @ 15:32 :

*knip*
Wow, wat kan jij t mooi beschrijven
Oud 24-01-2005, 21:28
bracelance
bracelance is offline
ik ben te romantisch voor vrouwen...

als je het licht uitdoet en waxinelichtjes aandoet dan vragen ze waarom het zo donker is...
Reageren

Regels voor berichten