Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2004, 10:21
Verwijderd
We woonde tegen een bos dat leek op het bos van in Letland(was ik met uitwisseling een keer geweest) . Mijn zusje moest ergens heen weet niet meer waar, Ons pap en ik moesten later ergens heen gaan maar weet niet meer waar.
We rijden eerst in de auto uit het raam zie ik Mijn zusje ergens in de bossen waar ze niet mocht zijn. Ik zeg dat tegen pap, in droomtijd leek het maar 2 min voordat pap auto stopte nadat vloekte van: “Godverdomme”. De auto is vastgelopen in het bos op een of andere manier. We kunnen Mijn zusje niet vinden ze is weg, ik vind een ijzerdraad en pap en ik vervolgen reis lopend door het bos. Ik ontdek in het bos dat ik kan vliegen met het ijzerdraad. We staan bij een rare bocht voor auto’s daar is een 3 splitsing in de buurt op een heuvel. Ik vlieg naar boven en beland achter wat prikkeldraadhekwerk. Landschap was 5 meter plat daarna redelijk stijl naar beneden eenmaal beneden was er prikkeldraadhek weer, ook stond er een schuurtje. Als ik daar sta zie ik plots 2 kinderen in het veld ( jongen en meisje ) en een klein meisje is bezig door het hekwerk te komen. En ze spelen een soort tikspel. Als ze mij proberen te tikken vlieg ik relaxed weg, meisje kijkt bewonderend en zegt: Jij kan vliegen? We gaan nog wat door het bos, af en toe vlieg ik, maar ik kom lopend aan bij de rand van het bos. Daar staan pap en ik op een heuvel met langs ons een straat die redelijk stijl naar beneden gaat. Links van de weg daarbeneden is water, blijkbaar DIRECT langs de rijstrook gaat het km’s naar beneden ( water is donker zie op de zijkant best wel rare (waterachtige) plantengroei echt tegen de zijkant van het wegdek). Maar ik vind uit dat ik een parachuteachtig ding heb en als ik ren en spring kan ik 10tallen meters vliegen. Ik spring naar beneden en inderdaad ik kan vliegen en het voelt kei vet ! Mijn vader loopt de weg af en wandelt op de rand van de weg waar een klein modderachtig padje loopt waarnaar een diepe afgrond. Door droom logica kon blijkbaar dat pad ontstaan. Maar ons pap loopt dus op het randje tussen de weg en het water. Als er af en toe auto’s langskomen dan loop ik daar ook eventjes en verdwijnt mijn parachute maar op de weg is ie blijkbaar telkens weer terug. Gegeven moment merk ik dat ik met de parachute over auto’s kan springen, dat geeft best wel een vette rush. Ik doe dat steeds meer auto’s verschijnen er en onopmerkzaam in mijn droom is mijn vader verdwenen maar daar kom ik nu pas achter dus het is geen belangpunt. Ik kom aan bij Mijn vriendin thuis, maar het huis ziet er heel anders uit beetje een rijtjeshuis geworden. Ik sta al gelijk binnen, ik ben niet gewandeld maar vanuit de weg ineens daar binnen, alleen ik merk niks van de verwarring daarvan. Ik weet dat het Mijn vriendin’s huis moet zijn want ik zoek haar daar. Ik loop trappen naar boven en daar ligt een pop op zolder, die word wakker, ik voel me angstig voor die pop, de pop zei iets over de broer van de pop en ik voel gewoon kwaad daar dus ik ren KEIHARD weg. Rennend naar beneden stond de voordeur open, ik nam in mijn droom aan dat Mijn vriendin pasgeleden was vertrokken want aangekomen stond ie nog dicht. Achtervolgt door de pop ren ik dus daar heen ik zie 2 fietsen staan en een hek, bedenkend dat ik sneller wegkom op de fiets spring ik op een fiets die wonderbaarlijk NIET op slot stond. Ik wil net wegrijden, maar ik was nog niet over dat hek, ik duw mijn fiets naar achter en rijd zo over het hek heen, mijn achterwiel volgde ook redelijk soepel, ik wil accelereren maar merk dat de fiets niet in een hoge versnelling staat. De pop haalt me in geeft een moordlustig en bloedzoekende indruk en springt op me af en voordat hij me aanraakt word ik wakker.
-------------------------
Ik heb geen idee wat een vage droom zoals deze inhoud maar ik heb wel eens vaker van die dromen die ik niet prettig vind waarvan ik dus niet prettig wakker word. Als iemand weet hoe je daar van af kan komen zou prettig zijn. Voordat ik slaap doe ik niks speciaals, ik kijk niet veel horror (eigenlijk geen voordat ik ga slapen), ik denk ook niet aan enge dingen de hele dag of voordat ik gaan slapen. Ik heb VOLGENS mij niet echt een reden die dromen te hebben.

P.S 1: Wees zo vrij om je eigen rare ( eventueel enge ) dromen ook te delen
P.S 2: Ik weet mijn droom zo gedetaileerd omdat ik GELIJK nadat ik wakker ben hem heb opgeschreven in trefzinnetjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2004, 10:48
Verwijderd
Uhm ... ik wil slechts weten of er misschien iemand is die weet wat de droom inhoud of hoe ik ervoor kan zorgen dat ik minder of misschien geen angstige dromen meer heb ?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 10:50
Verwijderd
Citaat:
svleur schreef op 16-12-2004 @ 11:48 :
Uhm ... ik wil slechts weten of er misschien iemand is die weet wat de droom inhoud of hoe ik ervoor kan zorgen dat ik minder of misschien geen angstige dromen meer heb ?
Geduld is een schone zaak.
Ik kan je er niet mee helpen, excuses.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 11:43
Nona
Nona is offline
Wat hij inhoudt, daar kan ik je niet mee helpen. Dat is droominterpretatie en dat hoort op mystiek.

Wat betreft het van je dromen afkomen - misschien helpt een bepaald diëet, zoals geen zware dingen meer eten voor het slapen gaan? Of zorgen dat je rustig kunt slapen door niet te veel hooi op je vork te nemen? Verder zou ik ook niets weten...
Oud 16-12-2004, 14:07
leucomelas
leucomelas is offline
ik heb meestal ook enge dromen.. of ja, waarin ik achtervolgt word, waarin ik verdwaal, enge mensen die me opsluiten, echt gewoon soms nieteens iets engs wat erin voorkomt, maar gewoon de sfeer, het gevoel... als ik dan wakker wordt voel ik me kei kut, helemaal verward, beetje bang en angstig... zo vreemd.. duurt meestal een uur totdat ik weer terug op aarde ben, niet meer bang en weer gewoon "normaal".
Oud 16-12-2004, 14:11
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik werd laatst achtervolgd door nazi's...

Op zich niet zo erg, ware het niet dat ik nogal heb geknarsetand en ik nu pijn in de tanden/vlees heb
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:07
Flip!
Flip! is offline
net hoorde ik van een vriendin dat ze over mij gedroomd had.

...moon.. zegt:
je had zelfmoord gepleegt en je had un brief geschreve aan mij en eefje en daar stonde amaal van die rare dingen in en toen ware eefje en ik de enige die in de kerk moesse huilen
...moon.. zegt:
egt zzoooow vernaaid jonge

Oud 16-12-2004, 16:40
Verwijderd
oke...theorie
dromen schijnen een bijwerkingen te zijn van de zogenaamde verstevigingen van je synapsen, je ervaringen worden zeg maar nagekeken.
Dus als je veel nieuwe stof hebt gehad en veel beleefd hebt dan kunnen er dromen ontstaan.
Het wordt ook wel aangeduid als hallucinaties.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 19:02
The0
The0 is offline
Citaat:
devilious schreef op 16-12-2004 @ 17:40 :
oke...theorie
dromen schijnen een bijwerkingen te zijn van de zogenaamde verstevigingen van je synapsen, je ervaringen worden zeg maar nagekeken.
Dus als je veel nieuwe stof hebt gehad en veel beleefd hebt dan kunnen er dromen ontstaan.
Het wordt ook wel aangeduid als hallucinaties.
Die verwerkingen gaan dan niet echt snel. Soms beleef je iets vroeg in het jaar en dan maanden later droom je er pas over. Waar bewaard je hoofd die gegevens dan?

En sommige belangrijke gebeurtenissen droom je niet over, die zijn dan al zo belangrijk dat ze deze check niet meer nodig hebben?
Oud 17-12-2004, 19:03
coopergirl
coopergirl is offline
Volgens 'mijn' shrink is de enige die een droom daadwerkelijk kan verklaren jijzelf.. Droomsymbool-boekjes zijn in zijn zienswijze eveneens cRap..
Oud 17-12-2004, 19:52
DreamyTheater
ik heb 2 keer best rare en enge dromen gehad. de ene keer was ik op het een of ander niet-bestaande treinstation. en toen ging er ineens een deur open en dicht en er was niets te zien, en ineens word ik vastgepakt en tegen de muur gedrukt door iets of iemand dat ik niet kon zien, want "het" was doorzichtig ofzo, een soort geest-achtig iets denk ik. t was wel duidelijk dat "het" boos was. de andere keer, een paar dagen later was ik in t een of ander huis aan het opruimen en toen gebeurde precies hetzelfde. klinkt misschien niet zo eng, maar ik schrok me rot...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 20:28
Verwijderd
Citaat:
The0 schreef op 17-12-2004 @ 20:02 :
Die verwerkingen gaan dan niet echt snel. Soms beleef je iets vroeg in het jaar en dan maanden later droom je er pas over. Waar bewaard je hoofd die gegevens dan?

En sommige belangrijke gebeurtenissen droom je niet over, die zijn dan al zo belangrijk dat ze deze check niet meer nodig hebben?
Heeft ook te maken met je onbewuste, subliminale en ja ook al droom je er niet altijd over bestaat er wel een versterking van je synapse. Het is een zogenaamd bijprodukt, je droomt niet over alles of je droomt het en je weet het niet meer.
Het kan ook zijn dat er een bepaalde cue is geweest die dag waardoor je er aan terug denkt.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-12-2004 @ 15:11 :
Ik werd laatst achtervolgd door nazi's...
Brr.. ik heb heel vaak en veel heel erg realistische dromen over de tweede wereldoorlog gehad
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 17-12-2004 @ 21:40 :
Brr.. ik heb heel vaak en veel heel erg realistische dromen over de tweede wereldoorlog gehad
toevallig 'Der Untergang' gezien of naar discovery channel gekeken of iets gelezen?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 20:58
Verwijderd
Citaat:
devilious schreef op 17-12-2004 @ 21:43 :
toevallig 'Der Untergang' gezien of naar discovery channel gekeken of iets gelezen?
Nee, is al een tijd terug dat ik voor het laatst die nachtmerries had, maar die waren zo realistisch dat t niet meer leuk was...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 17-12-2004 @ 21:58 :
Nee, is al een tijd terug dat ik voor het laatst die nachtmerries had, maar die waren zo realistisch dat t niet meer leuk was...
hmm...... kunnen misschien wel met een bepaalde gebeurtenis of idee samenhangen....... zie je er een betekenis in?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 21:18
Verwijderd
Citaat:
devilious schreef op 17-12-2004 @ 21:59 :
hmm...... kunnen misschien wel met een bepaalde gebeurtenis of idee samenhangen....... zie je er een betekenis in?
Nee.. niet echt.. Heb er heel verschillende van gehad.. Misschien dat het met een bezoek aan auschwitz te maken heeft ofzo, dat was een heleboel jaartjes terug dat ik daar was..
Ben altijd wel geinteresseerd geweest in de tweede wereldoorlog.
Ik heb ook een tijd gehad dat ik me echt helemaal niet goed voelde bij het idee alleen al dat men mijn zusje en mijn moeder van mij zou scheiden.. net alsof ik stikte.. heel intens.. heel vaag
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 17-12-2004 @ 22:18 :
Nee.. niet echt.. Heb er heel verschillende van gehad.. Misschien dat het met een bezoek aan auschwitz te maken heeft ofzo, dat was een heleboel jaartjes terug dat ik daar was..
Ben altijd wel geinteresseerd geweest in de tweede wereldoorlog.
Ik heb ook een tijd gehad dat ik me echt helemaal niet goed voelde bij het idee alleen al dat men mijn zusje en mijn moeder van mij zou scheiden.. net alsof ik stikte.. heel intens.. heel vaag
hmm..... kan... sommige zeggen dat het niet bestaat anderen juist wel, ikzelf weet het niet... heb soms hele vage dromen gehad
tsjah het ligt er eigenlijk aan wat je ermee doet
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 12:27
inge89
inge89 is offline
ik had gedroomt dat onze pony een 4ling kreeg maar dat er 2 dood gingen, snik, en dat er 2 pony's aan elkaar vast zaten maar die waren dood. en dat een vriendin van me een nieuw kapsel kreeg, supper kort met grijs, fout, en nog iets anders maar dat kan ik me niet meer herinneren . jammer,
Oud 29-12-2004, 12:32
DreamyTheater
ik had laatst wer een rare droom. ik moest passen op een "koala" ofzo, maar die zag er in mijn droom meer uit als een kruising tussen hond/kat/koala, dus dat was al raar. maar iig eerst was ie heel lief enzo, en ineens valt ie me aan, krabt heel mijn been open in mijn droom enzo. da vin k eg raar. das lang gelede dak gedroomd heb dak "aangevallen" werd door een dier
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 16:48
waves
waves is offline
mijn rare droom:
ik had n crimineel zaakje ontdekt en ik moest rennen voor mn leven. niemand mocht mij zien want anders zouden ze mn vriendje vermoorden. Een leraar zag mij lopen en sprak me aan omdat het al zo laat was en de buurt slecht was. Ik ging op de vlucht maar hij achtervolgte me. Ik volgde de bordjes waar BB (beekse bergen) op stond. Op n gegeven moment dacht ik dat hij me niet langer volgde en stopte ik. Maar plotseling dook hij op en toen heb ik hem bewusteloos geslagen. Maar ik kreeg medelijden met hem en toen heb ik hem naar een klooster vlakbij gebracht omdat hij een gat in zn tong had en dood zou bloeden. De zusters in het klooster waren heel giegelig en brandde het gat dicht met water. Daarna ben ik weggegaan en ben ik verder gerend. Toen werd ik wakker.

Ik heb geen idee of dromen wat betekenen. Waarschijnlijk gooide je hoofd allerlei indrukken van de afgelopen tijd door elkaar .
Oud 29-12-2004, 17:58
stuudjah
stuudjah is offline
Ik droomde dat ik een heel stuk naar beneden richting diep water met auto en al na een botsing viel.. En toen ik wakker was.. voelde ik me alsof ik echt in die auto gezeten had.. errug moe.. en last van armen.. waarmee ik geprobeerd had de klap van de botsing op te vangen..
Oud 29-12-2004, 18:57
Verwijderd
Ik droomde laatst dat ik droomde en dat een vriendin van mij het uitgemaakt had met haar vriend. En nu met die vriend van een andere vriendin van mij ging. En heel erg groot en overdreven de naam van haar (in mijn droom dus) ex-vriend doorkrast en nu heel groot de naam van haar nieuwe vriend overal opschreef. Heel apart.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 12:25
Verwijderd
Citaat:
The0 schreef op 17-12-2004 @ 20:02 :

Soms heb ik ook dat ik iets droom en later gebeurd het, maar ja... dat heb ik HELAAS maar zelden ( heb ook af en toe wat leukere dromen hoor )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten