Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2005, 01:09
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hey,

Nu heb ik elke winter altijd al last van een verschrikkelijk droge huid (ben ook altijd erg veel buiten, en moet vaak s'avonds in de kou/regen trainen -paardensport-) Voorheen kreeg ik dan voornamelijk op m'n voorhoofd, enkele schilferige/uitgedroogde plekjes.. Dit jaar begon dat (eind augustus) op precies dezelfde manier, ergens in oktober kreeg ik kleine rode kloofjes erbij en breidde het 'uitgedroogde' zich uit naar m'n nek en zijkant van m'n gezicht. Half december was het zo erg dat ik verdeelt over mijn gehele gezicht/hals een soort 'rode vegen' had.. rode plekken, niet zozeer pijnlijk, maar wel goed zichtbaar Vele creme's en dingen verder, breidde ook deze 'vegen' zich verder uit naar beneden, tot aan mijn borsten zo'n beetje. Inmiddels zijn deze vegen door het dagelijks smeren van parfanac grotendeels verdwenen en zijn ook de uitgedroogde plekjes al een heel stuk minder. Nu begon ik steeds meer in de overtuiging te raken dat het weleens een allergie/exceem kon zijn, alleen kon ik op internet geen enkele huidirritatie/aandoening vinden die overeenkomt (bijv. http://www.huidarts.com) met wat ik heb, althans zo lijkt het.

Inmiddels heb ik de irritaties in m'n gezicht/hals goed onder controle (mits constant blijven smeren, zo'n 2 maal daags), maar nu is er dus nog iets bijgekomen:

Rode vlekjes, het begon er met 1tje op m'n buik, niets aan de hand.. niets bijzonders gegeten, geen nieuwe shampoos of wat dan ook, niet te warm gedouched, geen nieuwe kleding, WEL een nieuw wasmiddel (sinds ongeveer 2 maanden) En ik slik sinds een maand weer de pil (tijdelijke stop, mircogynon 30)...

Nu bleef van het weekend mijn vriendje slapen, op dat ene plekje na, s'avonds nergens helemaal geen last van.... s'morgens zit ik op mijn buik/gedeelte van m'n rug helemaal onder..Waarna we er vervolgens achter komen dat hij op zijn buik precies dezelfde plekjes heeft (nu inmiddels nergens meer last van!!).. 1e waar ik aan moest denken was iets als waterpokken.. maar het zijn GEEN blaasjes, maar gewoon rode, soms ietswat dikke plekjes.. Komt nog eens bij dat ik de waterpokken vroeger al vrij zwaar heb gehad (als kind zijnde), dekbedovertrekken gewassen met het nieuwe wasmiddel? maar zouden we dan beide allergisch zijn? erg toevallig, niet?

Wat ik tot dusver heb kunnen vinden zijn allergien nooit besmettelijk, misschien exceem? Maar hoort dat dan ook een reden te hebben?

Inmiddels smeer ik ook op deze rode plekjes parfanac, en nu zetten ze zich langzaam om in kleine korstjes.. alleen zodra 1 van deze korstjes loslaat (bijv. door langsschurende kleding) zorgt dit voor behoorlijk wat jeuk.. heel irritant

Heeft iemand enig idee wat dit zijn kan.. Ik ga van de week hoe dan ook maar weer's langs bij de HA, maar aangezien ik hem niet bepaalt mag en over het algemeen zegt "tsja kweet het ook niet" wacht ik het liefst altijd zo lang mogelijk... maargoed.. ik post hier meer om ervaringen te horen van andere en misschien wat adviezen te krijgen (mits mogelijk natuurlijk), behalve: ga naar je HA..

Sorry voor het lange, lange, lange verhaal, maar toch bedankt..

groetjes,
Oud 18-01-2005, 01:32
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Misschien heeft je vriendje het al verteld of niet natuurlijk kan ook maar ik heb dat dus ook zoiets. Huisarts stuurde me naar de allergoloog en daarna nog is naar de dermatoloog. Niet veel uitgekomen bij mij behalve dan dat ik allergisch voor o.a. parfum ben. Heb het nog steeds af en toe dus ik weet nog steeds niet precies wat het nou is. Maar ik zou dus gewoon naar een allergoloog gaan. Je kunt er wel dingen op blijven smeren maar het lijkt me beter om te weten wat de oorzaak is zodat je het kunt voorkomen. Zal waarschijnlijk gewoon een allergie zijn. Oké sorry geen advies wat je hoopte maar goed, lijkt mij het beste als ik kijk naar mijn eigen ervaring.

Laatst gewijzigd op 18-01-2005 om 01:35.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:09
Zinloos
Zinloos is offline
Heb nu een soort van Exeem, zit vooral op mijn benen en heb er heel veel last van. Ben nu 2 keer naar de huisarts geweest, maar heeft niet echt geholpen. De 1e keer dat ik daar kwam een beetje onzeker, hoorde van de dokter dat het een uitslag van van huisdieren die ik zou hebben, cavia gelijk op zolder gezet maar heeft helemaal niks. 5 weken later weer een afspraak gemaakt. Nu zegt hij dat het Exeem is, heb een zalf opgehaald bij de apotheek en helpt wel, heb geel last meer van dat jeuk maar wel hele witte plekken. Ik hoop dat die wel weggaan in de zomer want ik wil niet over het strand lopen als iedereen mij aankijkt!!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:16
Balance
Balance is offline
Wat je in eerste instantie beschrijft over schilferige/rode huid lijkt op iets wat ik ook heb. In dit topic kun je daar meer over lezen. Lijkt het daarop?

Verder heb ik ook de laatste tijd wat van die rode plekjes, waarbij een klein soort bultjes op lijkt te zetten. Dit zou natuurlijk ook met dat eczeem te maken kunnen hebben, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb het idee dat het bij mij voornamelijk is als m'n weerstand laag is, dus misschien kun je daar eens op letten?
Oud 18-01-2005, 13:17
Verwijderd
Ik zou om te beginnen een keertje langs de huisarts gaan (toch idd), hij (of zij) kan kijken of hij weet wat het is en/of je doorsturen naar een allergoloog of een dermatoloog. (En als hij zegt dat hij het niet weet, vraag dan zelf desnoods om een doorverwijzing.)

Allergieën zijn idd niet besmettelijk, exceem kan dat wel zijn. Exceem heeft volgens mij vaak wel een reden, maar die kan heel verschillend zijn en om er achter te komen wat de oorzaak is ed, kun je toch het beste langs je huisarts.

Je zou ook kunnen kijken of er niet sprake is van bv. huismijt of een soort van vlooien ofzo of iets anders in je matras oid. Als je vriendje er alleen bij jou last van heeft en verder nooit, dan zou je toch bijna gaan denken dat het zo iets is... Misschien eens uitproberen of je er last van blijft houden als je een tijd ergens anders slaapt oid...? (En ook kijken hoe het bij je vriendje is als hij bij jou slaapt ed.)
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 14:10
Verwijderd
Die rode plekjes zouden eventueel ook schurft kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 17:26
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Ave schreef op 18-01-2005 @ 15:10 :
Die rode plekjes zouden eventueel ook schurft kunnen zijn.
Nope, ook dat heb ik opgezocht en is niet het geval
Oud 18-01-2005, 17:36
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-01-2005 @ 14:17 :

*verhaaltje*
Ik heb morgenochtend een afspraak bij de dokter, maar het is al vele malen minder erg, zeg maar gerust: bijna niet meer zichtbaar. Aan mijn matras/dekbed/kussens heb ik ook al gedacht (heb namelijk sinds een maand of 5 een nieuw bed..) Die winkel opgebelt, maar al deze spullen zijn juist voor erg 'gevoelige' mensen.. en gemaakt van een speciaal soort vezel waardoor een allergie vrijwel niet mogelijk is... Enigste dat overblijft is dan toch dat wasmiddel

Ach goed, ik heb dat topic van balance ook eens gelezen en dat komt zo te lezen op hetzelfde neer als wat ik heb.. Morgen weten we hopelijk al iets meer Ben iig blij dat het al bijna helemaal weg is, voorlopig dan...

bedankt allemaal!
Oud 18-01-2005, 17:39
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 18-01-2005 @ 18:36 :
De winkel opgebelt, maar al deze spullen zijn juist voor erg 'gevoelige' mensen.. en gemaakt van een speciaal soort vezel waardoor een allergie vrijwel niet mogelijk is...
Maar de kans blijft dat jij er misschien toch niet tegen kunt. Ik zou het iig niet zonder meer afschrijven... (Zeker niet als je pas zo kort een nieuw matras hebt ed.)

Het wasmiddel is simpel uit te testen of dat het is, toch?

Succes morgen en hopelijk komt er iets uit (of iig: verwijst ie je door ofzo).
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten