Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2005, 19:05
grensgeval
grensgeval is offline
Is het mogelijk gesloten topics onderaan te zetten?
Puur voor het uiterlijk van het forum, het wordt altijd zo rommelig ...

of is het technisch niet mogelijk?

(ik heb wel gezocht, maar vond alleen maar een heeeel oud topic over eigenlijk een ander onderwerp)

nog een klein dingetje in opties:
Datum- & tijdsinstellingen
Begin van de week.
Wanneer moet de week voor jou beginnen? Alleen van toepassing op de kalender van het forum.

Dat heeft dit forum dus niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2005, 19:37
Meester
Meester is offline
Dat is toch juist niet overzichtelijk? Topics worden normaliter gerangschikt op 'laatste post'. Dat werkt voor mij goed, dus daar hoef niets aan te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:48
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
grensgeval schreef op 13-01-2005 @ 20:05 :
Is het mogelijk gesloten topics onderaan te zetten?
Puur voor het uiterlijk van het forum, het wordt altijd zo rommelig ...

of is het technisch niet mogelijk?

(ik heb wel gezocht, maar vond alleen maar een heeeel oud topic over eigenlijk een ander onderwerp)

Volgens mij is dat inderdaad niet zo 1, 2, 3 in te stellen. En al helemaal niet zelf instelbaar. Voorlopig denk ik dus dat je er aan zal moeten wennen dat het anders is.

Citaat:

nog een klein dingetje in opties:
Datum- & tijdsinstellingen
Begin van de week.
Wanneer moet de week voor jou beginnen? Alleen van toepassing op de kalender van het forum.

Dat heeft dit forum dus niet
Goed punt. Op zich heeft niemand er last van dus denk ik ook dat huier weinig in angepast zal worden.
Oud 13-01-2005, 20:35
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Tampert schreef op 13-01-2005 @ 20:48 :
Volgens mij is dat inderdaad niet zo 1, 2, 3 in te stellen. En al helemaal niet zelf instelbaar. Voorlopig denk ik dus dat je er aan zal moeten wennen dat het anders is.

Goed punt. Op zich heeft niemand er last van dus denk ik ook dat huier weinig in angepast zal worden.
Het is niet anders ofzo ben er wel aan gewend, maar het viel me ineens op.
is er een kans dat het wel kan bij een evt. update van forumsoftware?

Nee maar het staat zo lullig, zovan " wij hebben een geweldige kalender"
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 20:36
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Meester schreef op 13-01-2005 @ 20:37 :
Dat is toch juist niet overzichtelijk? Topics worden normaliter gerangschikt op 'laatste post'. Dat werkt voor mij goed, dus daar hoef niets aan te veranderen.
waarom zou het noujuist niet overzichtelijk zijn? gesloten topics zijn noujuist irritant tussen de wel actieve topics....
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 20:42
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
grensgeval schreef op 13-01-2005 @ 21:35 :
Het is niet anders ofzo ben er wel aan gewend, maar het viel me ineens op.
is er een kans dat het wel kan bij een evt. update van forumsoftware?
Als vb 3.1 binnen eindige tijd uitkomt misschien. zal eens kijken of het ondersteund wordt.
Citaat:

Nee maar het staat zo lullig, zovan " wij hebben een geweldige kalender"
Zal eens kijken als ik het minder druk heb of ik het er op een mooie manier uit kan slopen.
Oud 13-01-2005, 20:45
Balance
Balance is offline
Ik denk dat dat van die slotjes niet handig is.

Mensen zijn dan verbaasd dat ze zojuist toch echt een topic zagen. Waarom is dat weg? Als een slotje onderaan komt te staan zien ze dat topic niet en ontstaat er dus verwarring over waarom een topic ineens zoek is.
En als er maar genoeg in andere topics wordt gereageerd zakt het slotje uiteindelijk toch ook naar beneden.
Oud 13-01-2005, 20:50
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-01-2005 @ 21:45 :
Ik denk dat dat van die slotjes niet handig is.

Mensen zijn dan verbaasd dat ze zojuist toch echt een topic zagen. Waarom is dat weg? Als een slotje onderaan komt te staan zien ze dat topic niet en ontstaat er dus verwarring over waarom een topic ineens zoek is.
En als er maar genoeg in andere topics wordt gereageerd zakt het slotje uiteindelijk toch ook naar beneden.
ik denk dat mensen daar vanzelf aan zullen wennen, en het zullen zien, want dat valt (zeker in het begin) wel op, zoveel slotjes beneden.....
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 20:50
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Tampert schreef op 13-01-2005 @ 21:42 :
Als vb 3.1 binnen eindige tijd uitkomt misschien. zal eens kijken of het ondersteund wordt.

Zal eens kijken als ik het minder druk heb of ik het er op een mooie manier uit kan slopen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 11:13
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
verplaatste topics vind ik zoiets.
die mogen wel onderaan, want ze zijn weinig interessant.
daarentegen is het wel boeiend om te kijken waarom een topic gesloten is .

is dit voor de TS en verdere geinteresseerde niet vreselijk onhandig; waar is mijn topic nou?
en wat is onderaan? blijven ze dan onder aan de pagina staan, een bepaalde tijd, of blijven ze onder aan de pagina staan zolang er boven hen niet te veel geupt wordt?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 11:30
Nona
Nona is offline
Ik wil mijn sink-optie. Dan moeten mensen het knopje 'zoeken' maar leren vinden.
Oud 14-01-2005, 11:43
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 14-01-2005 @ 12:30 :
Ik wil mijn sink-optie. Dan moeten mensen het knopje 'zoeken' maar leren vinden.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 13:24
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 14-01-2005 @ 12:13 :
verplaatste topics vind ik zoiets.
die mogen wel onderaan, want ze zijn weinig interessant.
daarentegen is het wel boeiend om te kijken waarom een topic gesloten is .
Topics zijn te verplaatsen zondat dat er zo'n verplaatsding te zien blijft, maar dat doen we expres niet omdat mensen het topic anders kwijt zijn.
Oud 14-01-2005, 16:34
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Ieke schreef op 14-01-2005 @ 14:24 :
Topics zijn te verplaatsen zondat dat er zo'n verplaatsding te zien blijft, maar dat doen we expres niet omdat mensen het topic anders kwijt zijn.
dat is dan wel weer nuttig ja..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:44
Daboman
Daboman is offline
Niet mee eens.

Stel dat je in een topic een reactie plaatst. Je krijgt nog een paar normale reacties maar later wordt het topic volledig verziekt. Het topic gaat op slot. Na een paar dagen (ofzo, vanwege tentamenweken, ik noem maar wat) kom je weer terug.

Dan wil je wel je topic makkelijk kunnen terugvinden, ook al is het op slot. Dat ze op volgorde van de laatste post staan is daarbij ook makkelijk. Als je ze onderaan plaatst zijn ze moeilijker terug te vinden. Zeker als op de 2e pagina nog open topics staan en de slot-topics helemaal naar het eind verdwijnen.

Als alternatief kun je misschien wel de topics sorteren op een aantal criteria, bijvoorbeeld aanmaakdatum of last reply. Een filter dus. Een mooi voorbeeld daarvan is http://www.battle.net/forums/board.a...umName=general . Zie rechtsboven. Ik weet alleen niet of dat gemakkelijk te maken valt. Maar met zoiets kan je wel een aantal slotje-topics eruit filteren.
Oud 18-01-2005, 14:12
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Daboman schreef op 18-01-2005 @ 14:44 :
Niet mee eens.

Stel dat je in een topic een reactie plaatst. Je krijgt nog een paar normale reacties maar later wordt het topic volledig verziekt. Het topic gaat op slot. Na een paar dagen (ofzo, vanwege tentamenweken, ik noem maar wat) kom je weer terug.

Dan wil je wel je topic makkelijk kunnen terugvinden, ook al is het op slot. Dat ze op volgorde van de laatste post staan is daarbij ook makkelijk. Als je ze onderaan plaatst zijn ze moeilijker terug te vinden. Zeker als op de 2e pagina nog open topics staan en de slot-topics helemaal naar het eind verdwijnen.

Als alternatief kun je misschien wel de topics sorteren op een aantal criteria, bijvoorbeeld aanmaakdatum of last reply. Een filter dus. Een mooi voorbeeld daarvan is http://www.battle.net/forums/board.a...umName=general . Zie rechtsboven. Ik weet alleen niet of dat gemakkelijk te maken valt. Maar met zoiets kan je wel een aantal slotje-topics eruit filteren.
dat "filter" kan al, klik maar eens op de gele letters in die blauwe balk, dan worden de topics anders gesorteerd

over dat eerste is sowieso onzin, dan zul je toch moeten zoeken, je topic is immers naar beneden gezakt omdat er op andere topics nieuwe reacties komen
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 19:25
grensgeval
grensgeval is offline
nu de forum software geupgrade is, is het dan nu wel mogelijk? of als het dan is gaat het dan alsnog niet door ivm sommige negatieve reacties?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 23:00
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
grensgeval schreef op 19-01-2005 @ 20:25 :
nu de forum software geupgrade is, is het dan nu wel mogelijk? of als het dan is gaat het dan alsnog niet door ivm sommige negatieve reacties?
Nee, het lijkt me totaal niet aan de orde. In ieder geval is het niet in het belang van de overzichtelijkheid en daarom zou Jon het uberhaupt al niet toestaan.
Oud 19-01-2005, 23:26
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
grensgeval schreef op 19-01-2005 @ 20:25 :
Waar haal jij vandaan dat de boel geupdate is? Maar als hij dan inderdaad een beetje geupdate is: Naar vbulltin 3,1 is hij voorloipg niet gegaan. Daarin zie ik trouwens ook weinig mogeleikeheid tot een sink-optie. Dus de mening van de mensen isenigszins ondeergeschikt aan de mogelijkheden.
Oud 21-01-2005, 08:38
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
grensgeval schreef op 18-01-2005 @ 15:12 :
dat "filter" kan al, klik maar eens op de gele letters in die blauwe balk, dan worden de topics anders gesorteerd

Oh, nooit geprobeerd eigenlijk, want ik heb er nooit behoefte aan gehad. Ik wist dus niet dat het kon.

In dat geval zie ik het probleem niet in. Dan filtert de TS er toch gewoon zoveel mogelijk slotjes uit? Als je op "laatste antwoord eerst" kan sorteren moeten er als het goed is heel veel slotjes wegvallen omdat die niet zo snel een recent "laatste antwoord" hebben.
Oud 22-01-2005, 08:56
Sjeord
Sjeord is offline
Jij gaat echt teveel naar Sugababes forum.

Enneh, nee, ik denk niet dat het erg overzichtelijk is.
Oud 22-01-2005, 16:36
grensgeval
grensgeval is offline
Offtopic:
Citaat:
Sjeord schreef op 22-01-2005 @ 09:56 :
Jij gaat echt teveel naar Sugababes forum.

wtf?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten