Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2002, 15:59
Conkur
Conkur is offline
Ik vroeg me af wat jullie doen als je vriend(in) vreemd zou gaan.
Een tweede kans geven?, of gewoon dumpen voordat hij/zij daar de kans voor krijgt? Dat vroeg ik me gewoon ff af.
Oud 27-05-2002, 16:02
Rosie
Rosie is offline
Ontzettend hard dumpen en zijn leven zo goed mogelijk verzieken.
Vooral als het langer heeft geduurd en als jullie samen veel hebben opgebouwd en meegemaakt enzo.
Dat moet ie van mij echt niet flikken want dan ga ik eerst zijn benen scheren (geintje tussen door..)
Dus.. bij mij niet vreemd gaan dan is het EXIT!

xxxx * rosie*
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 16:10
lady_x
lady_x is offline
Is te zien hoe de situatie is. Ik zou hem hard dumpen maar stel dat hij er ontzettend veel spijt van heeft en erbij neervalt met tranen en lieve ogen, dan zou ik er nog eens over peizen...
Oud 27-05-2002, 16:16
Gothic
Gothic is offline
ligt aan situatie, aan wat ik voel voor mij vriend, met wie hij vreemdging, hoe vaak, of hij het mij verteld... is alles 'positief' vrees ik dat ik hem wel vergeef
Oud 27-05-2002, 16:22
aeris318
aeris318 is offline
Als het al een tijdje niet goed zou gaan zou ik het gewoon uitmaken. Dan is het een bevestiging van dat het niet meer gaat.

Als de relatie gewoon goed ging, dan weet ik het niet. Ligt eraan wat ik voor hem voel enzo, hoe lang we al bij elkaar zijn en hoe sterk de relatie is. Maar ik zou wel ontzettend kwaad zijn en hij zou echt HARD zn best moeten doen om mn vertrouwen weer terug te krijgen.
Maar das alleen als het echt heel goed gaat. Anders dump ik hem, geen discussie mogelijk.
Oud 27-05-2002, 16:22
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
hoe pijn t me ook zou doen k zou m dumpen...
kzou dr echt kapot van zijn en me afvragen waarom ik???
mar een tweede kans heeft geen zin want dan denkt ie och kan ik nog weleens doen!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 17:10
Aurora
Aurora is offline
Ik zou hem niet meer kunnen vertrouwen en dan is een relatie voor mij gelijk onmogelijk.
Oud 27-05-2002, 17:27
Tox
Tox is offline
Dit onderwerp komt de laatste tijd wel veel voor op het Forum, VREEMDGAAN is SLECHT en STOM en ik zou het persoonlijk niet accepteren, ik heb ooit iemand terug genomen die vreemd was gegaan, kon het vertrouwen gewoon niet meer opbrengen dus ging het snel uit.
Oud 27-05-2002, 17:42
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
op haar auto poepen, en als ze die niet heeft doe ik het wel op de zadel van haar fiets

nee eh, weet ik niet, hangt van de situatie af

Laatst gewijzigd op 27-05-2002 om 20:35.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 17:53
GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
Gothic schreef:
ligt aan situatie, aan wat ik voel voor mij vriend, met wie hij vreemdging, hoe vaak, of hij het mij verteld... is alles 'positief' vrees ik dat ik hem wel vergeef

same here... ik zou er in ieder geval goed over nadenken en met hem over praten... als hij ook aangeeft fout te zijn geweest.. dan kunnen we het nog wel proberen.. als dat niet gaat... tja.. dan is het jammer... maar dan hebben we er samen alles aan gedaan.

Ik denk ook dat het uitmaakt hoe lang je al met iemand gaat.. en hoe veel je dus om iemand geeft.

Maar ik wil er niet eens aan denken dat hij vreemd-gaat!
Oud 27-05-2002, 17:54
Piccola
Piccola is offline
Ligt eraan... Als de relatie gewoon goed ging maak ik het niet zo 1,2,3 uit! Maar als er sowieso al iets fout zat in de relatie dan maak ik het misschien wel meteen uit!
Maar jah... Ligt er ook aan wat ie allemaal heeft uitgespookt. Als ie alleen voor 1 avond met haar gezoend heeft kan ik het hem vergeven en dan blijf ik gewoon bij hem. Flikt ie het me echter nog een keer dan kan ie opflikkeren!
Maar als hij echt seks met haar heeft gehad kan ie wel meteen oprotten. Seks vind ik erger dan zoenen...

Mjah, toch moeilijk om te voorspellen wat je in zo'n situatie doet als je het nog nooit hebt meegemaakt, vind ik!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 18:54
bracelance
bracelance is offline
ik zeg nu dat het uit is maar ik weet niet wat ik op dat moment zeg. Verstand zeg dat ik het uit moet maken, maar mijn hart... weet ik niet.
Oud 27-05-2002, 19:38
Janet
Janet is offline
ligt an de situatie denk ik.......
Oud 27-05-2002, 19:54
Verwijderd
kzou het uitmaken, en dat weet hij. Heb ik al een paar keer heel hard tegen hem gezegd.

En dat zou ik dan puur doen om het feit dat onze relatie nooit meer hetzelfde zou kunne zijn, doordat hij het weet weet ie ook dat ie me dan kwijtraakt, zou hij het dan alsnog doen zou ik hem nooit meer kunnen vertrouwen en liefde uiteindelijk ws overgaan in haat omdat ik hem er nooit over met rust zou kunnen laten en hij mn vertrouwen op geen enkele manier meer terug zou kunnen winnen, daarvoor hebben teveel mensen mn vertrouwen in hen al in mekaar gebashed (niet op het gebied van liefde, maar wel al het andere)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 20:27
lake bodom
lake bodom is offline
hm, nou toen me vriend t deed heb ik t meteen uitgemaakt..
toen is t weer goed gekomen na een maand...
en later hebk t zelf gedaan, maar hij vond t niet supererg dus..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 20:56
Verwijderd
Citaat:
lake bodom schreef:
hm, nou toen me vriend t deed heb ik t meteen uitgemaakt..
toen is t weer goed gekomen na een maand...
en later hebk t zelf gedaan, maar hij vond t niet supererg dus..
Nouw, als mijn vriend het niet erg zou vinden als ik vreemdging zou ik dat als een errug slecht teken opvatten???

Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 20:57
Verwijderd
Citaat:
bloem schreef:
Ik zou hem niet meer kunnen vertrouwen en dan is een relatie voor mij gelijk onmogelijk.
Inderdaad.
Vreemdgaan vind ik zwak, wat voor excuus er ook wordt gebruikt. Vreemdgaan getuigt niet van respect voor je partner, en ook al zat het niet lekker in de relatie, dan nog maak je het gewoon eerst uit. Punt.
iemand die bij mij vreemdgaat kan opdonderen, hoeveel spijt hij er ook van heeft. Dat kan ie zich ook van tevoren bedenken. En hoeveel pijn het me ook doet, ik moet hem wel dumpen, want ik zou hem nooit meer kunnen vertrouwen voor 100% en ik zou met hele andere ogen naar hem kijken. Ik zou superonzeker zijn als ie niet bij mij is en ik zou doodgaan van de angst. Het zou gewoon nooit meer hetzelfde worden.
Daarbij zou ik niet eens met iemand die vreemd is gegaan kunnen hebben omdat ik daar gewoon geen respect voor op kan brengen
Vreemdgaan is zwak, in wat voor situatie dan ook.
Dit is trouwens ook de reden waarom ik zo gigantisch hard lullig en sarcastisch ga doen tegen mensen die hier op het forum zeggen dat ze vreemd zijn gegaan om begrip te krijgen van mensen. Begrip my ass, vreemdgaan is STOM en je doet er niet alleen jezelf pijn mee. Mensen die vreemd zijn gegaan krijgen van mij geen medelijden en moeten de gevolgen maar op zich nemen. Mensen die slim zijn, daarentegen, zien de eventuele gevolgen van tevoren en denken aan hoeveel pijn ze hun partner doen..

Maja ik kan nog uren doorzeiken hierover. Anyway: Iemand die vreemdgaat bij mij kan opdonderen, hoeveel pijn het me ook doet, en hoeveel ik ook van hem houdt, want het zou voor mij NOOIT meer hetzelfde worden..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 22:03
de abt van sion
de abt van sion is offline
Vreemdgaan is een vorm van liegen en daarom per definitie verwerpelijk. Het slaat de bodem onder de relatie uit.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 22:09
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Piccola schreef:
1) Ligt eraan... Als de relatie gewoon goed ging maak ik het niet zo 1,2,3 uit! Maar als er sowieso al iets fout zat in de relatie dan maak ik het misschien wel meteen uit!
2) Maar jah... Ligt er ook aan wat ie allemaal heeft uitgespookt. Als ie alleen voor 1 avond met haar gezoend heeft kan ik het hem vergeven en dan blijf ik gewoon bij hem. Flikt ie het me echter nog een keer dan kan ie opflikkeren!
3) Maar als hij echt seks met haar heeft gehad kan ie wel meteen oprotten. Seks vind ik erger dan zoenen...

4) Mjah, toch moeilijk om te voorspellen wat je in zo'n situatie doet als je het nog nooit hebt meegemaakt, vind ik!
Deze reactie is in mijn optiek te naïef voor woorden.
1) Als iemand vreemdgaat, is de relatie niet in orde.
2) Hier speelt de leugen al. Door de relatie voort te zetten, geef je de leugen meer lucht.
3) Wat is dit voor een rare opvatting? Weegt de (biologische, fysieke, lichamelijke) seks voor jou zwaarder dan de (geestelijke) liefde die wordt uitgedrukt in de tederheid van een zoen?
4) Ja ja...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 22:30
Beunhaas
Beunhaas is offline
Okay jullie zeggen wel allemaal "meteen dumpen" maar zo makkelijk gaat da allemaal niet.

Als je relatie al een tijdje duurt (19 maanden) en je houd zeer veel van mekaar en de vriend van mijn vriendin (ik dus) gaat maar een feest waar het bier gratis is en hij drinkt goed door. Aan het einde komt ie er achter dat ie aan het zoenen is met een ander meisje... Vervolgens gaat ie slapen met een kut gevoel. Springt ie de volgende dag meteen op de fiets naar zijn vriendinnetje om het slechte nieuws te vertellen. Die helemaal dicht klapt.

BANG!!!

weg is alles wat je allemaal hebt... je beste vriend waar je alles tegen verteld die je vertrouwde. Die heeft je gewoon veraden. Maar dumpen kan je niet. Want je houd nog zo veel van hem. En ik verzeker je dit kan je maar beter allemaal vermijden. Ook voor de gene die zich vergrepen heeft is het een ramp. Want je wilt je vriendin deze pijn niet aandoen.

Sorry maar sins afgelopen weekend is alles KLOTE
Oud 27-05-2002, 23:38
biertjehappen
biertjehappen is offline
Ik heb het nog niet meegemaakt maar een verdere relatie lijkt me niet mogelijk. Je vertrouwen is toch voorgoed beschadigt en het zegt ook wat over hoe de ander tegenover de relatie staat.

Ik vind wel dat je er over moet praten en wellicht is er dan toch een lichtpuntje en kan je het proberen.

Het is wel moeilijk om tegen je vriendin te zeggen dat als ze vreemdgaat het uit is, omdat ze het dan achter zou kunnen houden en dat is helemaal erg.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 06:19
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Ik zou het uitmaken. Ik weet van mezelf dat ik er nooit mee zou kunnen leven. Eens gedaan dan kan hij het nog wel een keer doen
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 07:55
luckyleo
luckyleo is offline
Echt hard dumpen als ze vreemd zou gaan. Als je zoiets gaat vergeven is het end zoek... Dan word het natuurlijk vaker raak.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 08:59
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Beunhaas schreef:
De persoon heeft je gewoon verraden.
Zoals al in de oudheid verraders in de hel de zwaarste straf zouden ondergaan (zelfs erger dan moordenaars)...lijkt het me duidelijk bij vreemdgaan...

Fini...Schluss...met zo'n figuur heb ik nl. niks meer te delen...en ik zal er persoonlijk voor zorgen dat ze zich net zolang schuldig en klote voelt als dat ik me kapot voel na zo waardeloze actie...
Oud 28-05-2002, 10:11
Verwijderd
Ik denk dat ik heel makkelijk te beïnvloeden ben als ze zou vreemdgaan. Het hangt natuurlijk een beetje af van hoe lang de verkering al heeft geduurd, en hoe lang zij is vreemdgegaan. Als het één keertje een slippertje is zou ik haar denk ik vrij gauw vergeven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2002, 10:17
Esmée
Esmée is offline
Jullie zeggen dit nou allemaal zo makkelijk, zo van gaat ie vreemd is het over, maar als je midden in een relatie zit die je niet kwijt wil en voor de rest alles goed gaat, is dat echt niet zo simpel hoor... heb het zelf meegemaakt met mijn ex en heb het niet uitgemaakt, even later is het wel uitgegaan maar dat had niet alleen daar mee te maken.

't Ligt maar net aan de situatie en de omstandigheden waarin het gebeurd is... en ook wat er precies gebeurd is..
Oud 28-05-2002, 10:25
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Jullie zeggen dit nou allemaal zo makkelijk, zo van gaat ie vreemd is het over, maar als je midden in een relatie zit die je niet kwijt wil en voor de rest alles goed gaat, is dat echt niet zo simpel hoor...
Er zijn wel meer moeilijke dingen die je toch doet...
En bij dit soort gevallen vind ik dat je gewoon je conclusies moet trekken hoe moeilijk dat ook is...
Oud 28-05-2002, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Beunhaas schreef:
Okay jullie zeggen wel allemaal "meteen dumpen" maar zo makkelijk gaat da allemaal niet.

Als je relatie al een tijdje duurt (19 maanden) en je houd zeer veel van mekaar en de vriend van mijn vriendin (ik dus) gaat maar een feest waar het bier gratis is en hij drinkt goed door. Aan het einde komt ie er achter dat ie aan het zoenen is met een ander meisje... Vervolgens gaat ie slapen met een kut gevoel. Springt ie de volgende dag meteen op de fiets naar zijn vriendinnetje om het slechte nieuws te vertellen. Die helemaal dicht klapt.

BANG!!!

weg is alles wat je allemaal hebt... je beste vriend waar je alles tegen verteld die je vertrouwde. Die heeft je gewoon veraden. Maar dumpen kan je niet. Want je houd nog zo veel van hem. En ik verzeker je dit kan je maar beter allemaal vermijden. Ook voor de gene die zich vergrepen heeft is het een ramp. Want je wilt je vriendin deze pijn niet aandoen.

Sorry maar sins afgelopen weekend is alles KLOTE
En hier is dan weer es het excuus drank aangevoerd. Ik verwacht van mijn vriend zichzelf zo goed te kennen het te weten als hij wanneer hij veel heeft gedronken zijn grenzen overschreid en zo verwacht ik dat hij die situaties vermijd.
Hij weet dat ie op kan rotten als ie vreemdgaat, hetzelfde kan het namelijk nooit meer zijn omdat het vertrouwen, wat een van de belangrijkste dingen is, is weggevallen. Hoe veel spijt hij ook heeft, hoe lief hij ook is, in wat voor situatie het ook is, hoe ontzettend veel ik van hem houdt, het is dan uit...

En wij zijn ook al 18 maanden.. bijna 19
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef:
Jullie zeggen dit nou allemaal zo makkelijk, zo van gaat ie vreemd is het over, maar als je midden in een relatie zit die je niet kwijt wil en voor de rest alles goed gaat, is dat echt niet zo simpel hoor... heb het zelf meegemaakt met mijn ex en heb het niet uitgemaakt, even later is het wel uitgegaan maar dat had niet alleen daar mee te maken.

Als iemand vreemdgaat, IS de relatie niet goed, en daarna al helemaal niet. Tuurlijk is het niet makkelijk. maar ja, we hebben het er vaak over gehad, waarin ik zo hard heb gezegd dat hij op kon rotten als ie vreemdging dat ie zich doodschrok. Ik weet ook dat hij het met mij niet uit zou maken, heeft ie al gezegd, maar ja, ik zou nooit vreemdgaan, dan zou ik diep in mezelf teleurgesteld zijn en het ook uitmaken..
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 14:49
~*DeathlyDiva*~
~*DeathlyDiva*~ is offline
dumpen!!
oprotten! als hij alleen met een meisje heeft gezoend hoeft het eigenlijk ook niet meer zo van mij... of hij dan geen genoeg van mij heeft.
ik zou het zo doen:
ik ozu het ontzettend uitmaken en als hij mij dan terug wil... dan mag hij HEEEEEL veel moeite doen. en in tussen tijd, heb ik duidelijk gezegd dat we niks meer met elkaar hebben, zoen ik iedereen die ik tegen kom (tja, beetje sletterig maar goed... okeej, of ik zoen er gewoon 1 of 2)
en dan is het niet te hopen voor hem dat ie er wat van gaat zeggen... dan zou ik gewoon zeggen: wat doe je dom?? jij mag wel met 1 of ander wijf zoenen terwijl we wat met elkaar hebben en nu mag ik niet met iemand gaan terwijl het ontzettend uit is??

en dan ja.... misschien zou ik het dan nog wel proberen dan heeft ie wel zijn lesje geleerd en als ie het dan nog een keer doet beloof ik hem ..
DAT IE KAN RENNEN!!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 16:28
vixen
vixen is offline
hell, als mijn huidige vriend het zou doen dan zou ik dr wel heel hard over na moeten denken of ik het uit zou maken.. alleen als ie met zn ex vreemd zou gaan zou ik hem vermoorden (naja iets heel ergs aandoen iig)
Oud 28-05-2002, 17:27
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Nouw, als mijn vriend het niet erg zou vinden als ik vreemdging zou ik dat als een errug slecht teken opvatten???

hm tja, daar had ik ook over nagedacht..
maar hij zei datie t niet uitmaakte, omdat ie nog teveel van me hield, en me niet kwijt wou.. dus..
naja, ik vind t zelf allemaal een beetje vaag tussen ons..
misschien is t beter alsk t uitmaak, dat we tijd voor onzelf hebben..
maar ik hou gewoon nog van hem.. kweetut echt niet meer
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 17:49
xsten
xsten is offline
Het is om eerlijk te zijn het laatste waar ik aan wil denken. Ik heb ook geen idee wat ik dan zou doen, maar ik denk dat ik, hoe naïef het ook klinkt, het na lang praten het hem wel weer zou vergeven.
Dat iedereen hier zegt dat ze hun vriendinnetje/vriendje meteen dumpen vind ik vrij dom. Dat getuigd naar mijn idee niet echt naar een hechte relatie.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 17:56
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
xsten schreef:
Dat iedereen hier zegt dat ze hun vriendinnetje/vriendje meteen dumpen vind ik vrij dom. Dat getuigd naar mijn idee niet echt naar een hechte relatie.
Dat nota bene in een topic over vreemdgaan...eeen hechte relatie...hahahaha...hou toch op zeg!
Oud 28-05-2002, 18:23
Verwijderd
"Mijn relatie is zó hecht dat mijn vriend elke keer vreemdgaat"
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 21:22
Beunhaas
Beunhaas is offline
Citaat:
xsten schreef:

Ja klopt, dit is mijn eerste ervaring hiermee (en meteen de laatste) hoop ik. Want als je echt van elkaar houd is dit 1 van de naarste dingen. Ik wens het niemand toe.

Nu gaat het al weer wat beter. Mijn vriendin heeft het me nog lang niet vergeven maar ondanks mist ze me wel heel erg. En wil ze me graag zien. Ondanks alles.

Om even op Dusjcrib terug te komen... Het was inderdaad de oorzaak drank. En het is echt de 1e keer dat ik hierdoor zulke verstand loze fouten heb gemaakt. Zelf was ik heel fel op dit onderwerp. En zei ik allemaal het zelfde als de rest hier.
Oud 29-05-2002, 00:40
M@TRIX
M@TRIX is offline
zou dr geen 2e kans geven, het vertrouwen is dan weg...
zou me wel pijn doen als me huidige vriendin t zou doen mar denk nie da ze t doet
Oud 29-05-2002, 09:25
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Rosie schreef:
Ontzettend hard dumpen en zijn leven zo goed mogelijk verzieken. +meer
xxxx * rosie*
Oud 29-05-2002, 09:39
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
xsten schreef:
het feit dat iemand vreemd gaat in een 'hechte' relatie betuigd toch ook al het niet 'hecht' is...
Oud 29-05-2002, 10:05
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
M@TRIX schreef:
zou dr geen 2e kans geven, het vertrouwen is dan weg...
zou me wel pijn doen als me huidige vriendin t zou doen mar denk nie da ze t doet
nee
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 10:22
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
het feit dat iemand vreemd gaat in een 'hechte' relatie betuigd toch ook al het niet 'hecht' is...
Tuurlijk wel, maar het vlees is gewoon zwak, er zijn genoeg mensen aan te wijzen die vrijwel niets kunnen doen als ze alcohol ophebben: die 'moeten' dan gewoon zoenen. Als het onder dat soort omstandigheden zou gebeuren, en ze zou er spijt van betuigen en voor de rest die kerel niet meer zien, dan zou ik haar makkelijk vergeven.

Een 'relatie' (god wat haat ik dat woord) is voor mij toch primair vriendschap. Als je al een wat langere tijd iets met elkaar hebt, dan ga je toch niet om één keer zoenen meteen de ander dumpen? Alsof zoenen het belangrijkste is. Kijk, als die ander geestelijke affectie naar een ander toe toont, dan zou het een ander verhaal zijn. Maar één keer een 'slippertje', puur lichamelijk, dat zou ik wel vergeven, gewoonweg omdat uitmaken dan in geen verhouding staat tot de gedane schade. Als je het uitmaakt ben je weer helemaal terug bij af, je kunt beter proberen te 'lijmen'.

En al die mensen die hier zo principiëel (willen) overkomen, wil ik wel eens spreken wanneer hun vriend(in) sinds lange tijd één keer vreemdgaat, spijt betuigd en smeekt het niet uit te maken. Zien of jullie dan nog zo stoer en vastberaden zijn. Ik denk het niet eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 12:47
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
nare man schreef:

En al die mensen die hier zo principiëel (willen) overkomen, wil ik wel eens spreken wanneer hun vriend(in) sinds lange tijd één keer vreemdgaat, spijt betuigd en smeekt het niet uit te maken. Zien of jullie dan nog zo stoer en vastberaden zijn. Ik denk het niet eigenlijk.
Precies...
Oud 29-05-2002, 14:36
Verwijderd
Citaat:
xsten schreef:

Mn vriend dat het uit is als ie vreemdgaat. Getuigt het dan van een niet hechte relatie als ik die belofte idd zou nakomen? Ik zou het niet uitmaken omdat ik het een kutstreek zou vinden, ik zou het niet uitmaken omdat ik dan ineens niet meer van hem hou, ik zou het niet uitmaken omdat ik mensen die vreemdgaan zwak vind. Ik zou het uitmaken omdat de relatie met geen mogelijkheid meer die kan zijn die het daarvoor was.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 14:43
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

Tuurlijk wel, maar het vlees is gewoon zwak, er zijn genoeg mensen aan te wijzen die vrijwel niets kunnen doen als ze alcohol ophebben: die 'moeten' dan gewoon zoenen. Als het onder dat soort omstandigheden zou gebeuren, en ze zou er spijt van betuigen en voor de rest die kerel niet meer zien, dan zou ik haar makkelijk vergeven.

Een 'relatie' (god wat haat ik dat woord) is voor mij toch primair vriendschap. Als je al een wat langere tijd iets met elkaar hebt, dan ga je toch niet om één keer zoenen meteen de ander dumpen? Alsof zoenen het belangrijkste is. Kijk, als die ander geestelijke affectie naar een ander toe toont, dan zou het een ander verhaal zijn. Maar één keer een 'slippertje', puur lichamelijk, dat zou ik wel vergeven, gewoonweg omdat uitmaken dan in geen verhouding staat tot de gedane schade. Als je het uitmaakt ben je weer helemaal terug bij af, je kunt beter proberen te 'lijmen'.

Ik kan heel goed komen in wat je hier allemaal zegt.
Maar met het eerste wat je zegt, als mensen wanneer ze dronken zijn gewoonweg 'moeten' zoen vind ik dat ze dus niet dronken moeten worden omdat ze dan al weten niet trouw te kunnen zijn, de situatie waarin het kan gebeuren vermijden heet dat.
Met het tweede, mij gaat het er iig niet om WAT hij doet en om wat voor reden. We hebben nu al bijna 19 maanden wat, en hij heeft mn vertrouwen volledig gewonnen, iets dat heel moeilijk is bij mij omdat mijn vertrouwen al zo vaan is beschaamd door mensen heeeeel dichtbij. Wanneer hij dus iets met een ander meisje zou doen, waarvan hij weet dat ik het niet leuk vind, waar zoenen voor mij ook onder valt, en ik weet er op dat moment niks van, dan beschaamd hij bewust mijn vertrouwen. en DAT is mijn probleem. We hebben duidelijk afspraken, zijn er onzekerheden, hebben we afgesproken te bellen en het te vragen, of het ok is..

Met het derde. Tuurlijk zou ik het zeker niet makkelijk vinden het uit te maken, ik zou nog evenveel van hem houden. Maar de pijn van het elke keer als hij ergens was me afvragen is hij wel trouw, de steken elke keer als ik terugdenk aan wat hij heeft gedaan, de pijn van het jaloers zijn bij elke meisjesnaam die hij noemt, de moeite zijn woorden dat ik de mooiste ben en hij het nooit meer zal doen te geloven. Al die dingen zouden bij mij niet meer weg gaan, en uiteindelijk meer pijn veroorzaken dan de relatie beeindigen..
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Ik kan heel goed komen in wat je hier allemaal zegt.
Maar met het eerste wat je zegt, als mensen wanneer ze dronken zijn gewoonweg 'moeten' zoen vind ik dat ze dus niet dronken moeten worden omdat ze dan al weten niet trouw te kunnen zijn, de situatie waarin het kan gebeuren vermijden heet dat.
Ik kan het mezelf ook vrij moeilijk voorstellen, hoe dronken ik ook ben, ik ben altijd nog wel in staat om 'nee' te zeggen. De betekenis van dat woordje verandert mijns inziens ook niet als je in benevelde toestand verkeert. Daarom snap ik ook nooit dat al die meisjes (ja, het zijn vaker meisjes) aankomen met excuses 'ik had gedronken, eigenlijk vond ik hem helemaal niet leuk'. Dan doe je het toch gewoon niet? Maar goed, da's een andere discussie.

Citaat:
Met het tweede, mij gaat het er iig niet om WAT hij doet en om wat voor reden. We hebben nu al bijna 19 maanden wat, en hij heeft mn vertrouwen volledig gewonnen, iets dat heel moeilijk is bij mij omdat mijn vertrouwen al zo vaan is beschaamd door mensen heeeeel dichtbij. Wanneer hij dus iets met een ander meisje zou doen, waarvan hij weet dat ik het niet leuk vind, waar zoenen voor mij ook onder valt, en ik weet er op dat moment niks van, dan beschaamd hij bewust mijn vertrouwen. en DAT is mijn probleem. We hebben duidelijk afspraken, zijn er onzekerheden, hebben we afgesproken te bellen en het te vragen, of het ok is..
Ook daar heb je helemaal gelijk in. Ik maak voor mezelf dan ook altijd het onderscheid tussen opzet hebben op het zoenen of niet. Het eerste is erger: dan zit je in de sfeer van wat jij noemt 'bewust iemands vertrouwen beschamen'. Dat is onvergeeflijk. Ik denk dan aan situaties als 'bewust' vreemdgaan, zoenen terwijl je nuchter bent, dat soort dingen. Die zijn in principe onvergeeflijk. De tweede variant is wat minder erg in mijn ogen. We hebben het hier over de gevallen van dronkenschap, 'foutjes', dat soort dingen. Daar ligt het accent meer op het lichamelijke. Je kunt in dezen een onderscheid maken tussen liefde en lust: vreemdgaan met liefde én lust is onvergeeflijk, vreemdgaan uit pure lust is in principe vergeeflijk, omdat daardoor niet (altijd) de liefde is aangetast.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 17:00
Jessica K.
Jessica K. is offline
Citaat:
Conkur schreef:
Ik vroeg me af wat jullie doen als je vriend(in) vreemd zou gaan.
Een tweede kans geven?, of gewoon dumpen voordat hij/zij daar de kans voor krijgt? Dat vroeg ik me gewoon ff af.
~kZOU M EIGENLIJK GELIJK WILLEN DUMPEN, MAAR HIJ MAG ME EERST ALLES EFFE UITLEGGEN WAAROM HIJ DAT DEED(WEL IN 1 MIN.) EN DAARNA MAG HIJ WEGGAAN EN DENK IK ER OVERNA, MAAR HIJ MOET ECH WEL EEN HELE GOEIE REDEN HEBBEN WAAROM HIJ VREEMD IS GEGAAN!!!! Ik denk dat ik m toch daarna nog dump!!~~~~dikke kus~~~~
Oud 29-05-2002, 17:02
miro
miro is offline
Dumpen, daar ben ik heel duidelijk in. Als iemand vreemd gaat betekent dat dat ie blijkbaar niet genoeg van mij houdt. Hij kwetst me daarnaast ook nog eens opzettelijk, hij heeft nog iemand anders nodig naast mij. Als ie ergens zin in heeft moet ie maar naar mij toekomen en anders niet. Dumpen, en dan nog veel ergere dingen........

[edit] "Ik kon er niks aan doen, zij zoende mij ineens," telt niet voor mij, je bent er nog altijd zelf bij.

Laatst gewijzigd op 29-05-2002 om 17:15.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 17:12
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

Ook daar heb je helemaal gelijk in. Ik maak voor mezelf dan ook altijd het onderscheid tussen opzet hebben op het zoenen of niet. Het eerste is erger: dan zit je in de sfeer van wat jij noemt 'bewust iemands vertrouwen beschamen'. Dat is onvergeeflijk. Ik denk dan aan situaties als 'bewust' vreemdgaan, zoenen terwijl je nuchter bent, dat soort dingen. Die zijn in principe onvergeeflijk. De tweede variant is wat minder erg in mijn ogen. We hebben het hier over de gevallen van dronkenschap, 'foutjes', dat soort dingen. Daar ligt het accent meer op het lichamelijke. Je kunt in dezen een onderscheid maken tussen liefde en lust: vreemdgaan met liefde én lust is onvergeeflijk, vreemdgaan uit pure lust is in principe vergeeflijk, omdat daardoor niet (altijd) de liefde is aangetast.
Daar heb je zeker wel gelijk in ja.. Dr is natuurlijk een groot verschil tussen bewust iemand zoenen of bv ineens door iemand op de bek gepakt worden waardoor je voor je het weet bent vreemdgegaan. Die variant zou ik ms nog wel kunnen vergeven, maar of ik de relatie voort zou kunnen zetten weet ik niet. In dat geval treft mijn vriend natuurlijk geen blaam, maar het zou voor mn gevoel heel anders zijn, ik zou hem niet meer vertrouwen, hoe ontzettend onredelijk dat ook is.. Dus voor hem is het maar heel erg te hopen dat zoiets niet gebeurd, maar hij drinkt gelukkig zoiezo niet, dus das nooit een excuus, en meestal als ie weg is ben ik mee, dus dat scheelt..
Maar ja, erbij toegevoegd dat ik het in het tweede geval wel nog zou proberen, maar niet zeker zou weten of ik het zou kunnen. Damn, benk toch eigenlijk onredelijk zeg..
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 18:19
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
Jessica K. schreef:
~kZOU M EIGENLIJK GELIJK WILLEN DUMPEN, MAAR HIJ MAG ME EERST ALLES EFFE UITLEGGEN WAAROM HIJ DAT DEED(WEL IN 1 MIN.) EN DAARNA MAG HIJ WEGGAAN EN DENK IK ER OVERNA, MAAR HIJ MOET ECH WEL EEN HELE GOEIE REDEN HEBBEN WAAROM HIJ VREEMD IS GEGAAN!!!! Ik denk dat ik m toch daarna nog dump!!~~~~dikke kus~~~~
daar zijn geen goede redenen voor..
ja kheb t zelf ook gedaan hoor.. maarja kwas dronken, is toch ook geen goede reden.. tis gewoon fout, maarja t kan iedereen op zich overkomen.. ik hield ook gewoon nog echt van me vriend hoor, maar op dat moment zat ik zelf ook over alles te twijfelen enzo.. maarja gelukkig is alles nu weer goed
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 18:34
Vinzz
Vinzz is offline
ik zou haar "dumpen" (beetje negatief woord ) vreemdgaan zit nou eenmaal in iemand denk ik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten