Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik heb het kort proberen samen te vatten, in de zgn. geloofsbelijdenis van athanasius (of van nicea) staat alles wat uitgebreider. (ik ben dus christen) 2) wie gelooft zal behouden worden, naar de hemel gaan dus. Jezus is al voor onze zonden gestorven, als je echt spijt hebt van je zonden worden ze vergeven. dus geen petrus die met een zondenlijstje aan de hemelpoort staat. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
2 In god de laatste dag en zijn profeten geloven en je houden aan zijn wetten. |
![]() |
||
lees ook:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Hoe is dat een geloof? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
[QUOTE]MetalliCat schreef op 13-01-2005 @ 17:20 :
1) Christen 2) Enkel het aannemen van Jezus, erkennen dat Hij voor jouw zonden gestorven is. Dat is eigenlijk alles. ![]() Je moet de tekst van "leper messiah" nog eens nalezen! Volgens mij ben je dan geen Metallica fan meer...... Of geen christen ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
[QUOTE]O'malley schreef op 13-01-2005 @ 21:22 :
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Oprecht dan he?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien deed Hitler het wel heel oprecht en twijfelde Moeder Teresa er aan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Toen Jezus aan het kruis hing, hingen er naast Hem 2 misdadigers. 1 van hen beleed schuld aan Jezus, en tegen hem werd gezecht: heden zult gij met mij in het paradijs zijn. (de hemel dus.) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zeg nou zelf, wie heeft er meer recht om in de hemel te komen. Een gelovige serieverkrachter of de Dalai Lama? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar ik begrijp jullie punt, 'goede' mensen die niet geloven gaan naar de hel. dat vind ik soms ook wel lastig. maar ook goede mensen doen zonde. zonde is menselijk. je kunt de hemel niet zelf verdienen, zodat je kunt zeggen: ik heb er recht op. je hebt Jezus nodig om je zonden te laten vergeven. God is rechtvaardig, de mensen doen iets fout, en God geeft ze de kans om het weer goed te maken. (ook kunnen wij als mensen niet weten wie er wel en niet naar de hemel gaan, omdat wij niet weten wie echt in God gelooft, en wie dus echt spijt heeft.) |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nou, als alle slechteriken naar de hemel gaan omdat ze in jezus geloven, dan ga ik maar liever naar de hel ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jezus = God, toch? (iets met drie-eenheidgedinges wat ik nog steeds niet begrijp) Je zegt dus dat je moet geloven dat God (want het draait toch om God en niet om Jezus?) een figuur in de vorm van de mens heeft gestuurd - die God zelf is - om aan het kruis genageld te worden (waarop Jezus overigens zegt: God, waarom heb je me verlaten,.. (dat snap ik dan weer niet, want hij was toch God?).. maar dat is een andere discussie); als in: om te sterven voor de zonden van de mens; en als je dat niet doet - en dus niet gelooft dat iemand gestorven is voor de zonden van de mens; je ook niet voor je zonden vergeven kan worden,... hoe miniem die zonden ook zijn. Is het dan een doodzonde niet te geloven in Jezus?
||
Citaat:
![]() Maar. Ik neem ook deze 1 en 2 over ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ja, ik denk dat het doodzonde is om niet te geloven in Jezus. God stuurde dus zijn Zoon(niet 1 of ander figuur) om voor onze zonden te sterven. alleen al hierom kun je denk ik niet om jezus heen. het is nogal wat om je zoon te laten sterven om anderen hun fouten te vergeven. nu werd Jezus in onze plaats gestraft, Hij kreeg al onze zonden op zich, daarom kunnen ze ons worden vergeven. het lijden van Jezus was dus oneindig veel groter dan 'slechts' opgehangen worden aan een kruis. want Hij werd gestraf voor onze zonden. over de drie-eenheid: hier snap ik ook nog niet alles van. binnenkort heb ik een gesprek met iemand en hoop ik er meer over te weten. maar misschien iemand op het forum...? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Ja, dat snap ik. Maar: Citaat:
De kwestie drie-eenheid is ooit eens eerder aan bod gekomen... even zoeken edit: hier is het http://forum.scholieren.com/showthre...ht=drieeenheid
Laatst gewijzigd op 15-01-2005 om 12:31. |
![]() |
||
Citaat:
En waarom is de wil tot het niet geloven in jezus strafbaarder dan de wil tot het vermoorden van mensen? ![]()
||
Citaat:
![]() Waar is het strafbaarder? Hier op aarde of bij God? |
![]() |
|||
Citaat:
dat is? Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De meesten gaan ervan uit dat je in dit leven beproefd word om in het hiernamaals je beloning te krijgen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik zal dit topic niet volspammen met vragen over de 3eenheid maar eentje kan nog wel (toch?): matt.24 36 Niemand weet wanneer die dag en dat moment zullen aanbreken, ook de hemelse engelen en de Zoon niet, alleen de Vader weet het. (die dag = laatste dag) bovenstaande lijkt niet te passen in het beeld dat ik van de 3eenheid heb... iemand die weet waarom God de vader dit wel weet en de Zoon&H.G. niet? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Schrijf een contactadvertentie voor de persoon boven je trophus | 322 | 19-06-2008 02:09 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
wat scoren jullie voor de nationale bijbeltest? Verwijderd | 132 | 26-04-2007 19:09 | |
bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god samoth | 153 | 06-05-2004 10:16 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
sluierverbod (betoog) Nederlands bayirgul | 12 | 26-03-2004 10:59 | |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 |