Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2005, 18:45
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Hoi,

ik had het laatst met een vriendin over de mogelijkheid van maandstonden terwijl je toch zwanger bent; ik zei dat dat wel eens voorkwam. zij antwoordde daarop dat zolang je de pil slikt je sowieso iedere maand ongesteld zult worden, ookal ben je zwanger.
weet iemand of dit klopt? het leek mij een beetje vreemd, hoe kun je dan weten (naast een test) dat je zwanger bent?

alvast bedankt!
Oud 15-01-2005, 18:50
evil devolution
evil devolution is offline
halloohoo

denk eens na je bent zwanger en toch ongesteld?
waar wil die foetus dan blijven?

dat onderwijs van tegenwoordig
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 18:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je de pil slikt kan het idd zijn dat je gewoon ongesteld blijft worden omdat het niet echt je natuurlijke menstruatie is. Verder hoor je tegenwoordig wel vaak dat je ook gewoon ongesteld kan blijven als je zwanger bent maar ik heb het idee dat dat echt niet zo vaak voorkomt als het lijkt.

Als je de pil slikt weet je dus alleen zeker dat je zwanger bent nadat je een test hebt gedaan.
Oud 15-01-2005, 19:02
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
heh bah das wel een vervelend idee.

bedankt voor je reply!
Oud 15-01-2005, 22:21
Verwijderd
Nouja, het is dus niet altijd zo dat je een onttrekkingsbloeding (geen menstruatie) houdt als je zwanger bent. Die houdt dan vaak ook op, doordat het hormonale evenwicht van de pil ook verstoord raakt. Het kan ook zijn dat je de eerste stopweek dat je zwanger bent wel een onttrekkingsbloeding krijgt, en de tweede niet, bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 07:06
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
crazysoldier schreef op 15-01-2005 @ 19:50 :
halloohoo

Jaja, deze jongen weet er alles van hoor
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 07:31
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
crazysoldier schreef op 15-01-2005 @ 19:50 :
halloohoo

Nou, jij bent blijkbaar ook niet echt denderend voorgelicht..

Maar ik denk niet dat onttrekkingsbloedingen vaker voorkomen als je de pil blijft gebruiken.
Oud 16-01-2005, 10:12
evil devolution
evil devolution is offline
ongesteld= menstruatie hebbend
menstruatie= het dikker geworden baarmoederslijmvlies wordt afgestoten en via de vagina uit het lichaam verwijderd.

De eicel nestelt zich in dit dikkere baarmoederslijmvlies, het lijkt mij dat je dan moeilijk zwanger kunt worden als dat toch steeds afgestoten wordt?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 10:24
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
crazysoldier schreef op 16-01-2005 @ 11:12 :
ongesteld= menstruatie hebbend
menstruatie= het dikker geworden baarmoederslijmvlies wordt afgestoten en via de vagina uit het lichaam verwijderd.

De eicel nestelt zich in dit dikkere baarmoederslijmvlies, het lijkt mij dat je dan moeilijk zwanger kunt worden als dat toch steeds afgestoten wordt?
Ok, een mentruatie kun je het niet noemen nee, dat is waar.
Oud 16-01-2005, 11:17
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Qamra schreef op 16-01-2005 @ 11:24 :
Ok, een mentruatie kun je het niet noemen nee, dat is waar.
Nee das waar. Het kan zijn dat het tijdens een zwangerschap lijkt of je ongesteld bent. Maar ga jij grondig onderzoek wat er nu precies in je maandverbandje/tampon is beland?!
Oud 16-01-2005, 13:39
gurl19
gurl19 is offline
ik heb dat ook wel is gezien op tv op zoon documentaire. Dat meisje bleef ook ongesteld worden tijdens de zwangerschap. Achteraf was het allemaal wel beetje anders ma daar denk je dan nie aan. Het kan dat je hersens of weet ik het gwoon doorgaan om je te beschermen tegen het feit dat je zwanger bent. Tenminste dat zei die deskundige op tv
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 15:49
Sade
Sade is offline
Citaat:
madwoman schreef op 16-01-2005 @ 12:17 :
Nee das waar. Het kan zijn dat het tijdens een zwangerschap lijkt of je ongesteld bent. Maar ga jij grondig onderzoek wat er nu precies in je maandverbandje/tampon is beland?!
Eh, nee

Ontopic: antwoord is al gegeven (je kunt nog wel bloedingen hebben als je zwanger bent, maar dat kun je dan geen menstruatie noemen, nee).
Oud 19-01-2005, 22:33
MoonFairy
MoonFairy is offline
Meestal zijn die bloedingen korter en minder als je zwanger bent. (Dus je bent korter en lichter 'ongesteld'.

.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 19:59
bLoeSeMs
bLoeSeMs is offline
k vind t maar een eng idee,
wat heeft t dan voor nut,
dan kom je der alleen achter als je buik begint te groeien
of.. dat heb ik wel is gehoord, dat iemand op de wc zat en toen beviel.. ze wist niet eens dat ze zwanger was

on-topic, ik heb er wel van gehoord, als je het echt zeker wilt weten dan kun je toch ééns in de zoveel tijd een zwangersschapstest kopen ( maar ja daar heb k t geld nie voor )
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 20:28
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
bLoeSeMs schreef op 24-01-2005 @ 20:59 :
k vind t maar een eng idee,
wat heeft t dan voor nut,
dan kom je der alleen achter als je buik begint te groeien
of.. dat heb ik wel is gehoord, dat iemand op de wc zat en toen beviel.. ze wist niet eens dat ze zwanger was

on-topic, ik heb er wel van gehoord, als je het echt zeker wilt weten dan kun je toch ééns in de zoveel tijd een zwangersschapstest kopen ( maar ja daar heb k t geld nie voor )
Misselijkheid? donkerdere tepels? gespannen/pijnlijke borsten? tussentijdse bloedingen? Snelle vermoeidheid? Buikpijn? Veranderd eetpatroon (bijv. ineens geen trek meer hebbend in pasta's)? Last van je darmen? Kortere bloedingen? Vaker naar het toilet moeten omdat de baarmoeder tegen de blaas drukt?

Er zijn zoveel dingen om voortijdig te merken dat je wel eens zwanger zou kunnen zijn, volgens mij is het zeldzaam om 'niets' te voelen in iedergeval ook als je gewoon aan de pil bent...

Regels voor berichten