![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Condoom heeft meer voordelen dan alleen beschermen tegen zwangerschap. Zo geeft het ook minder rotzooi bijvoorbeeld.
En ik vind hem best verstandig. Ook al is de kans 1 op 10000, dan zou ik nog de kans niet willen lopen om vader te worden als dat niet nodig is. De consequenties van dergelijk gedrag zijn soms lastig te overzien (abortus, relatieproblemen, eventueel ouderschap, etcetera).
|
Verwijderd
|
Extra veiligheid is nooit mis... Ik doe het ook. Ik ben 19 wil niet dat mijn vriendin zwanger wordt (ondanks dat ze aan de pil is)... zou het nooit kunnen verwerken dat zij een abortus moet laten plegen, vindt abortus niet erg ofzo (ethisch) maar ik zou er zelf niet mee kunnen leven
|
![]() |
|
de pil is harstikke veilig. er is inderdaad een kans dat het niet goed gaat, maar die is gewoon echt minimaal. JE hoort alleen de verhalen dat het fout gegaan is, maar je moet is weten hoe vaak de pil wel succesvol is.
Hij moet zich niet zo'n zorgen maken. Het leven zit vol met risico's en je kan nou eenmaal niet alles voorkomen. BTW....hoe kan hij nou weer lekker sex hebben, als ie constant zit te denken aan de risico's die er aan vast zitten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lijkt mij niet he |
![]() |
||
Citaat:
Die pil is echt niet zo onveilig. EN het maakt mij ook echt helemaal niet uit waar iedereen voor kiest. Als mensen maar niet seks hebben terwijl ze nog steeds heel erg bang zijn om zwanger te raken, of iemand zwanger te maken.
||
Citaat:
Anders zouden dus 1 op de 100 mensen die gebruik maken van de pil toch zwanger raken. Dan hadden ze de pil al lang uit de handel gehaald. NEt als de condooms. Allebei zijn ze wel wat betrouwbaarder dan dat hoor.......hoop ik ![]()
|
Verwijderd
|
als 1000 vrouwen een jaar lang 'regelmatig' sex hebben terwijl ze de pil gebruiken, zijn er aan het eind van dat jaar 3 van die vrouwen zwanger
en zelfs met een condoom erbij blijft er de kans dat het misgaat. Met alleen een condoom is die kans zelfs groter dan met alleen de pil, omdat condooms kunnen scheuren, breken, blijven zitten als je eruit gaat, enzovoort. dat er 3 vrouwen van die 1000 zwanger worden, betekent trouwens niet dat iedereen die de pil gebruikt een kans van 1 op 333 1/3 heeft om zwanger te zijn na een jaar 'regelmatig' sex. Voor de meeste vrouwen is het vrijwel volledig veilig, bij sommigen reageert het lichaam er niet goed op en is het dus veel minder veilig. Als je één keer zwanger bent geworden ondanks de pil, dan is er een redelijke kans dat het nog eens gebeurt. maar theoretisch gezien is het dus zo dat je ruim drie eeuwen regelmatig sex moet hebben om zwanger te worden, als je de pil gebruikt. (nee, dit klopt wiskundig gezien niet helemaal... maarja) |
![]() |
|
![]() |
Als je niet aan de pil bent, ben je toch maar 48 uur per cyclus vruchtbaar. Als je uit kunt kienen wannéér dat precies is, hoef je in beginsel op de andere dagen helemaal geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Desnoods een condoom voor de zekerheid.
Je hebt de temperatuur-methode, en de slijmkijk-methode. In combinatie zijn die ijzersterk, want je leert je lichaam kennen en je weet dan precies wanneer je ovuleert. (dan is het onveilig) Een ovulatie gebeurt 's morgens heel vroeg, om zes uur ofzo, je hebt een beetje buikpijn en soms wat bloedverlies. Veiliger dan de pil zelfs, als je regelmatig die pil vergeet, of een keer ziek bent met overgeven en diarrree, of medicijnen slikt die de werking van de pil teniet doen. Je kunt dan volkomen onverwacht ovuleren en zwanger worden terwijl je wel aan de pil bent. Condooms kunnen knappen en afzakken, en dat terwijl jij misschien net de volgende dag gaat ovuleren... Kun je weer naar de dokter voor een morning after pil. De gemiddelde cyclus duurt 28 dagen. Dag 1 is als je ongesteld wordt. De gemiddelde ovulatie is op dag 14. Je ochtendtemperatuur stijgt dan een halve graad. Dag 10 tot 15 zijn gevaarlijk. Sperma blijft nog drie of vier dagen in je baarmoeder in leven. De slijmkijk methode spreekt voor zich. Als de ovulatie nadert wordt je slijm steeds dunner, het loopt er dan gewoon uit. Daarna wordt het doorzichtig als glas en elastisch, je kunt er draden van trekken. Dan is de ovulatie voorbij. Staat het sein de dag erna weer op veilig. En let op de zin in sex: hoe meer zin, hoe dichter je tegen de ovulatie aan zit. Daarna ga je net zo lief een potje dammen. Dan mag het weer. Ovulatie geeft ook een kick. Je bent in een geweldig humeur, je barst van de energie, je kunt alles aan. Bij iedereen is de cyclus iets anders. Alles van 21 tot 35 dagen is normaal. De ovulatie zit altijd 14 dagen voor de volgende menstruatie, niet 14 dagen na de vorige! Dus: niet tellen, maar temperaturen en slijmkijken. En tijdens de gevaarlijke dagen mag je best zoenen en knuffelen en orale sex hebben, maar blijf met die piemel uit de buurt, en blijf met zaad-handen uit de buurt. Voorvocht is ook al gevaarlijk. Spoelen na de sex helpt niet, en staand sex hebben ook niet. Een condoom met zaaddodend glijmiddel is nog het beste. Voordelen van niet aan de pil? Het is een methode zonder hormonen. Geen migraine, geen humeuren en buien, geen verlies van zin in sex. En je hebt de kick van de ovulatie. En bovendien: je weet zelf wanneer het veilig is of niet, en als je weet hoe je lichaam werkt kun je op jezelf vertrouwen. Een pil kun je vergeten, of hij kan niet goed werken. Een condoom kan knappen. Vraag advies aan de huisarts, of zoek op familyplanning op internet. Of op vruchtbaarheid, want je gebruikt dezelfde methode om wel zwanger te worden. Er zijn zelfs ovulatietestjes in de handel, en dat is een aanrader om de andere tekenen goed te leren interpreteren. Na een half jaar weet je precies hoe jouw lichaam werkt. Hoef je nooit meer bang te zijn voor ongewenste zwangerschap.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ehm... mijn afscheiding is altijd vrijwel hetzelfde, ik kan echt niet het verschil zien...
ook vlak na de ovulatie doe ik liever aan seks dan aan dammen... een ovulatie hoeft niet 's morgens vroeg te beginnen, misschien is dat bij jou zo maar dat hoeft echt niet, het is toch ook niet zo dat iedereen op het zelfde tijdstip van de dag ongesteld wordt? die temperaturen zijn handig als je juist wél zwanger wilt worden, maar als voorbehoedsmiddel zijn ze niet geschikt. Je zult toch maar een keertje lichte koorts hebben ofzo, dan klopt er al niets meer van. poesiefox, de methoden die jij noemt vallen onder periodieke onthouding. Periodieke onthouding is een manier om de kans op zwangerschap te verkleinen met ongeveer 80-90 %, maar het is lang niet zo veilig als de reguliere zwangerschapsmethoden. Hoogstens wordt het op omgekeerde manier gebruikt, bij vrouwen die hun kans op zwangerschap willen verhogen. |
![]() |
|
![]() |
Periodieke onthouding is een goede aanvulling op het gebruik van condooms, omdat je weet waar je gevaarlijke dagen zitten. Doe het op die dagen gewoon niet, ook niet met condooms,als je gaat voor veiligheid.
En verder moet je wel goed lezen. Ik had het over de dag NA de ovulatie, als het sein weer op veilig staat. Niet de dag VAN ovulatie. De betrouwbaarheid van deze methode hangt ook af van je eigen veiligheidsmarges. Wij gaan uit van dag 10 tot 16, dat is een ruime marge. Anderen nemen 12 tot 15. En de overgrote meerderheid van de vrouwen ovuleert echt 's ochtends vroeg. Als het licht wordt, daar reageert je hypofyse op. Ook als je slaapt. Inderdaad gooit koorts roet in het eten met de temperatuurmethode. Daarom had ik het ook over de combinatie van tempen en slijmkijken. En al die andere voorboden van je lichaam. Ziek zijn met overgeven of diarree gooit trouwens roet in het eten met de pil. Dat je slijm altijd hetzelfde is, komt doordat je aan de pil bent.
|
Tis zo dat de ovulatie door stress en andere dingen kan verschillen en dus niet op de 14e dag is, zonder dat je het weet.
Het kan ongeveer 2 dagen verschillen waardoor je op 12-16e dag kans op zwangerschap hebt, sperma kan 6 dagen leven in het vrouwelijk lichaam waardoor je vanaf dag 6 al gevaar loopt... en een eicel leeft ongv 1 dag waardoor de 17e dag ook onveilig is. In feite zijn dus de dagen 6 t/m 17 sowieso onveilig. (toevallig net bij bio behandeld) |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Double Dutch seksen: ja of nee? Axel11 | 25 | 10-10-2015 09:03 | |
Seksualiteit |
Dubbel veilig onzin? Streepjescode | 126 | 03-05-2006 16:04 | |
Seksualiteit |
scheurende condooms Maroon | 42 | 10-11-2004 23:16 | |