Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2002, 10:37
Doki
Doki is offline
In hoeverre is hetvolgende moreel verwerpelijk:

De islam in Nederland is een achterlopende cultuur. Nederland is overbevolkt, en allochtonen zorgen voor een hoge criminaliteit. Integratie is uitzichtloos, vanwege de grote kloof tussen de culturen van Nederlands en Allochtonen. Allochtonen voornamelijk islamieten voelen ziechzelf niet Nederlander. Zelf als ze hier geboren zijn, houden ze vol dat ze turks of marrokaans zijn.

De beste oplossing hiervoor is om turken te laten emigreren naar turkije, marokanen naar marokko. Daar voelen ze zich beter thuis. En daar wordt hun cultuur wel getolereerd.

Waarom omslachtig en ongewenst en vrijwel onmogelijk integreren, assimileren en normen en waarden afdwingen, waarom de islam indammen, elkaars culturen bekritiseren... Als het zoveel makkelijker kan: Splitsen, zoals het hoort.

In de jaren 60 zijn ze hier gekomen, nu mogen ze weer terug! Met de islam samen leven is onwenselijk. Je kan hem bewonderen, mits je er geen deel van uitmaakt, en als buitenstander.

Er zijn vele moslimstaten in de wereld, Nederland is daar niet 1 van.

Allochtonen gezellig terug naar hun moederland. Allochtonen blij, Nederland blij. Een aantal afwijkende allochtonen (niet meer dan 100.000 is niet erg, maar er moet geen culturele tweedeling blijven bestaan. Wij zouden het ook niet leuk vinden als er 1,5 miljoen japanners in dit land zouden komen wonen (op 1,5 miljoen inw.

Is dit moreel verwerpelijk??? Want ik hoor al van alle kanten komen dat dit racistisch is, dat dit niet kan, etc. Dat alle mensen gelijk zijn... Maar als je eens afstapt van traditionele normen en waarden, en eens nadenkt over de moderne zeitgeist, is dit helemaal niet slecht, IMHO.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2002, 11:27
Verwijderd
Niet slecht, wel dom.
Met uitspraken als "Splitsen, zoals het hoort".

Betere oplossing: de Schapenwet.
Schapenwet=iedere burger een schaap=intieme dierenliefde en wederzijds respect en begrip=nationaal vegetarisme=enorm voedseloverschot aan granen en dergelijke=export=economische impuls=te investeren in landen als Turkije en Marokko='gelukszoekers' vrijwillig terug naar eigen land + wijzelf genieten van het terugverdienen van die investeringen.

Oftewel...stem Lijst FrambozenPudding. (wij zijn er voor jóu!)
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 11:59
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Slegs blankes

Oud 24-05-2002, 13:30
McCaine
McCaine is offline
Onbeargumenteerd ongenuanceerd gelul.
Oud 25-05-2002, 16:26
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Weet je het is eigenlijk wel iets typisch rasictis.
Want als het over allochtoonse mensen gaat dan is het altijd in het negatiefe zin.

Just shut up,get a life
Dan andere hun leven verzieken.

met vr mazzels

PeaCe
Oud 28-05-2002, 08:55
G-sus girl
G-sus girl is offline
Citaat:
Doki schreef:

[i]De islam in Nederland is een achterlopende cultuur. Nederland is overbevolkt, en allochtonen zorgen voor een hoge criminaliteit. Integratie is uitzichtloos, vanwege de grote kloof tussen de culturen van Nederlands en Allochtonen. Allochtonen voornamelijk islamieten voelen ziechzelf niet Nederlander. Zelf als ze hier geboren zijn, houden ze vol dat ze turks of marrokaans zijn.
Ik vind dat je hier best wel gelijk in hebt de oplossing die je er op bedacht hebt slaat overigens nergens op.
Oud 28-05-2002, 09:31
Spyker
Spyker is offline
Het idee is op zich niet verkeerd. Het is alleen slecht uitgewerkt. Maar het gewoonweg terugsturen van veel mensen zou voor ons natuurlijk wel een beetje een oplossing zijn
Oud 28-05-2002, 13:59
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Waarom zou iemand die hier komt wonen zich per se een Nederlander moeten voelen?
Al woont Pietje de Vries 50 jaar in Zimbabwe, hij zal zich nooit Afrikaan voelen.
Bovendien kun je mensen die je eenmaal hierheen hebt gehaald niet meer zomaar afschrijven.
En het aanpasgebeuren...pffff ik zit er echt niet mee, laat de turk op de hoek lekker turks met zijn vrienden praten.

Niks aanpassen, maar gedragen!
Oud 28-05-2002, 14:23
sase
sase is offline
Je kan allochtonen niet terugsturen naar hun land als ze hier eenmaal een lange periode gewoond hebben. Ze hebben zich wel aan Nederland aangepast, dus kunnen ze niet zonder slag of stoot weer terug naar Turkijke/Marokko/Suriname/Afrika etc. Neem al die vrouwen! Die zijn dan wel wat vrijheid gewend, en om ze dan terug te sturen zodat ze moeten leren leven met absoluut géén vrijheid vind ik niet menselijk.

Ik ben zelf Amerikaans en Nederlands, ik weet nou niet of ik allochtoon of autochtoon ben, ik weet wel dat ik me Amerikaans en Nederlands voel. Ik denk dat ieder allochtoon zich in zekere mate wel Nederlands gaat voelen, maar hij is ook allochtoon, en die recht heeft hij! Als hij Nederlands kan spreken, en het ook doet wanneer het nodig is, zou ik geen reden weten waarom ie niet op een hoekje met z'n vrienden Turks zou mogen praten.

Dit was misschien een beetje offtopic, het was de vraag niet helemaal.
Oud 28-05-2002, 14:28
Tsasil
Tsasil is offline
In Principe is het hele idee niet eens zo slecht, alleen vind ik het erg jammer dat de schrijver, de allochtonen en de islamitische cultuur beschrijft alsof ze minder zijn als de nederlanders.

Nederlanders zijn Nederlanders en blijven Nederlanders net zoals dat Turken Turken zijn en blijven. In een gemixte cultuur zullen altijd botsingen tussen beide zijn, en er zal altijd gediscrimineerd moeten worden, want beide kun je niet hetzelfde behandelen (gelijkwaardig, maar niet gelijk). Een partij zal zich daarom altijd benadeeld voelen.

De ideale oplossing zou zijn dat beide culturen het gewoon bij zichzelf zouden houden, zodat beide in vrede NAAST elkaar kunnen leven. Helaas heeft Nederland het wat beter en dus komen de mensen liever hier wonen. Om nu gelijk te zeggen dat Nederland vol is... Ik zou eerder willen zeggen dat er te veel mensen zijn, maar de heeft de hele wereld last van. Terug sturen zie ik daarom niet als optie. De mensen die het hier gemaakt hebben en dus inmiddels over flink wat geld beschikken stimuleren om uit zichzelf terug te emigreren lijkt me een beter plan.

En wat betreft de allochtonen die hier komen om rotzooi te schoppen: Ik snap niet dat ze die uberhaupt hier laten...
Oud 28-05-2002, 20:42
G-sus girl
G-sus girl is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef:

Niks aanpassen, maar gedragen!
Daar ben ik het niet mee eens, ik vind dat alle allochtonen in Nederland iig de taal moeten kunnen spreken.
Oud 29-05-2002, 11:01
Spyker
Spyker is offline
Als we het nu even niet hebben over de mensen die wij zelf hebben aangetrokken of de mensen die op grond van Nederlandse bemoeienissen in eigen land hier hun heil zoeken, en dus over politiek vluchtelingen dan vindt ik dat ze in ruil voor het verblijfsrecht moeten bijdragen aan de matschappij die ze opvangt en dus gaan werken, en als de situatie in het thuisland niet langer de bepaalde kritieke waarde heeft als op het moment dat ze een verblijfsvergunning toegewezen hebben gekregen, moeten ze direct terug om hun eigen land te helpen opbouwen, ook al zijn de dan zo 'goed' geïntegreerd.

Wat de gastarbeiders betreft, tja, dat blijft moeilijk. Die mensen kan je niet zomaar terugsturen omdat je ze hier een toekomst beloofd hebt en zij hun eigen leven in het thuisland daarvoor verrruild hebben. Het meeste wat je kan ennar mijnmening moet doen is de mensen te verplichten ten minste enige kennis van de taal en cultuur te hebben.

Ikzelf heb er trouwens een hekel aan als die twee vrienden op de hoek van de straat Turks praten. Doe dat maar thuis en dan ook liever niet.

Ook weer best offtopic maar dat geeft wel weer aan dat de discussie leeft
Oud 29-05-2002, 15:33
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
sase schreef:
Neem al die vrouwen! Die zijn dan wel wat vrijheid gewend, en om ze dan terug te sturen zodat ze moeten leren leven met absoluut géén vrijheid vind ik niet menselijk.
Lees de krant. Vrouwen in Turkije, in ieder geval, hebben meer vrijheid dan de Turkse vrouwen hier.
Oud 30-05-2002, 20:57
Joostje
Joostje is offline
[QUOTE]Doki schreef:

De islam in Nederland is een achterlopende cultuur.

waarom?

Nederland is overbevolkt,

wat is overbevoklkt, wie bepaalt wat overbevolkt is?

allochtonen zorgen voor een hoge criminaliteit.

een aantal

Integratie is uitzichtloos, vanwege de grote kloof tussen de culturen van Nederlands en Allochtonen.

een aantal. daarnaast blijft de vraag wat voor soort integratie je nastreeft.

Allochtonen voornamelijk islamieten voelen ziechzelf niet Nederlander. Zelf als ze hier geboren zijn, houden ze vol dat ze turks of marrokaans zijn.

Vooral 2e of 3e generatie allochtonen voelen zich en Nederlander en Turk/ Marokkaan/ whatever.

De beste oplossing hiervoor is om turken te laten emigreren naar turkije, marokanen naar marokko. Daar voelen ze zich beter thuis.

waarom is dat de beste oplossing? Daarnaast voelen die lui zich ook niet altijd thuis. Waar moeten 2e en 3e generatie allochtonen heen? Naar dorpen waar hun ouders hebben gewoond?

En daar wordt hun cultuur wel getolereerd.

Hier ook door de meerderheid vd bevolking.

Waarom omslachtig en ongewenst en vrijwel onmogelijk integreren,

Wat voor integratie streef je na?

assimileren

Wie moet waarom assimileren? We zijn de borg niet

en normen en waarden afdwingen,

inderdaad? waarom zouden we?

waarom de islam indammen,

elkaars culturen bekritiseren...

Als het zoveel makkelijker kan: Splitsen, zoals het hoort.

Volgens wie hoort dat zo? En dat is helemaal niet zo makkelijk. Wat doe je bv met half allochtonen/ half nederlanders? Met welk recht wil je dat doen. practisch onmogelijk

In de jaren 60 zijn ze hier gekomen, nu mogen ze weer terug!

Lang niet iedereen. Ze kunnen ook niet allemaal terug, omdat niet voor iedereen een plaats is opm naar terug te keren.

Met de islam samen leven is onwenselijk.

? En lang niet alle allochtonen zijn islamitisch.

Je kan hem bewonderen, mits je er geen deel van uitmaakt, en als buitenstander.

of als je er wel deel van maakt.

Er zijn vele moslimstaten in de wereld, Nederland is daar niet 1 van.

correct. dus?

Allochtonen gezellig terug naar hun moederland.

nou gezellig. probleem 2e/3e generatie.

Allochtonen blij, Nederland blij.

ik word er niet spontaan blij van hoor. Hoop allochtonen ook niet.

Een aantal afwijkende allochtonen (niet meer dan 100.000 is niet erg, maar er moet geen culturele tweedeling blijven bestaan.

Waarom niet?

Wij zouden het ook niet leuk vinden als er 1,5 miljoen japanners in dit land zouden komen wonen (op 1,5 miljoen inw.

kan ik niet echt wakker van liggen.

Is dit moreel verwerpelijk???

geen idee. kan me ook weinig boeien. ik vind het iig verwerpelijk

Want ik hoor al van alle kanten komen dat dit racistisch is, dat dit niet kan, etc.

je overgeneraliseert allochtonen. Scheiding, zoals het hoort is redelijk racistisch.

Dat alle mensen gelijk zijn...

gelijkwaardig.

Maar als je eens afstapt van traditionele normen en waarden, en eens nadenkt over de moderne zeitgeist, is dit helemaal niet slecht, IMHO.

Oh jawel.
Oud 30-05-2002, 21:37
GeNeVa
GeNeVa is offline
"Denk ruimer dan in hokjes"
Reageren

Regels voor berichten