Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
zoals al meer gezegd moet ik toegeen dat het heel goed loopt. de inhoud spreekt me wat minder aan eigenlijk ![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Vaak is het moeilijk om dit - meest bekende - metrum goed neer te zetten: jou is dat zeker gelukt. Qua regellengte en lettergrepen zit je zeker goed. Ook kom je soms met verassende zinsconstructies zoals: zijn mij het smeersel op mijn brood. Omdat het zo'n deinend en opvallend ritme is heb je wel het gevaar dat men zich enkel laat meevoeren op het ritme, maar als iemand zorgvuldig leest zal dat niet gebeuren.
Minder vind ik de signaalwoorden en de rijm: de signaalwoorden zijn vaak wat cliché waardoor het gedicht wel heel erg een verhaaltje wordt. Ook de rijm is soms wat voor de hand liggend: bijv. tijd / strijd. Soms is de vorm wat teveel aangepast aan het ritme heb ik het idee, en daarmee vaak ook het woordgebruik. Op zich draag je de boodschap wel uit, maar echte bijzondere woorden of zinnen komen niet echt tot hun recht vind ik.
|
ben er zelf ook niet helemaal tevreden over, na de eerste 2 strofes was de inspiratie op en heb ik het maar een beetje 'afgeraffeld' om in ieder geval het ritme goed te houden
bedankt voor alle reacties
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Miss Suriname in Zuid Afrika NewFrenkie | 3 | 20-11-2009 18:56 | |
Verhalen & Gedichten |
[brouwseltje] Missing you..... In Your Room | 3 | 31-08-2002 19:13 | |