Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2005, 16:21
Impulse
2 april doe ik mee aan de decentrale toets van de HvU om meer kans te maken om op die school te komen,
wie hebben dit nog meer gedaan, is het moeilijk?
wat kan ik voorbereiden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2005, 18:13
Breg
Breg is offline
daarvoor moet je je toch bij de IB-groep aanmelden?
Oud 21-02-2005, 20:17
kroepoekje
kroepoekje is offline
je moet actualiteiten kennis hebben (over een periode van zeker een jaar) en wat algemene kennis.
En goed motiveren waarom je die studie wil enz.

ik kreeg dingen wat volgens mij een goede journalistieke vaardigheid was enz.
ben uitgeloot overigens maar doe nu engels, kan als bijvak journalistiek gaan doen
Oud 22-02-2005, 10:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik geloof dat die toets best pittig is. Ik heb zo'n proeftoetsje een keer meegemaakt met hun opendag en sommige vragen waren echt ongelofelijk politiek en moeilijk. Ik weet bijv. echt niet alle namen van al die ministers. Ze verwachten wel zo'n beetje dat je dat allemaal weet. En verder nog een paar nieuws kwesties die bijv. bijna niet aan bod zijn gekomen of alleen in het NRC staan ofzo. Naja, ik vond die vragen best pittig.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 13:33
Viod
Viod is offline
Ik ben door de toets heengekomen, en ik moet zeggen dat het actualiteiten gedeelt best meeviel. De vragen waren niet bijzonder moeilijk voor zover ik me kan herinneren, als je het nieuws bijhoud is het best te doen.

Ik had bij de motivatie het minste punten, en op dat onderdeel hadden de meeste de laagste score. De media-kennis (of hoe ze dat ook noemde) is wel redelijk moeilijk, beetje kennis over radio/kranten/tv-zenders is daar geen overbodige luxe. En de moeilijkheid van het schrijfvaardigheidsgedeelte hangt vooral van het onderwerp af. De onderwerpen hebben altijd wat met journalistiek te maken, vorig jaar ging het over hoe de media omgingen met de zaak "Mabel Wisse Smit".
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 11:17
Lautrec
Lautrec is offline
Citaat:
Breg schreef op 21-02-2005 @ 19:13 :
daarvoor moet je je toch bij de IB-groep aanmelden?
Ja, dat klopt.

Ik heb me ook aangemeld. Alleen ik vraag me nu af wanneer ik iets hoor van de HvU. Ik neem aan dat je gegevens door de IB-groep worden doorgespeeld. Dit houdt in dat ik nog een brief van de HvU kan verwachten, weet iemand wanneer dit is?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 11:22
Lautrec
Lautrec is offline
Citaat:
Viod schreef op 23-02-2005 @ 14:33 :
Ik ben door de toets heengekomen, en ik moet zeggen dat het actualiteiten gedeelt best meeviel. De vragen waren niet bijzonder moeilijk voor zover ik me kan herinneren, als je het nieuws bijhoud is het best te doen.

Ik had bij de motivatie het minste punten, en op dat onderdeel hadden de meeste de laagste score. De media-kennis (of hoe ze dat ook noemde) is wel redelijk moeilijk, beetje kennis over radio/kranten/tv-zenders is daar geen overbodige luxe. En de moeilijkheid van het schrijfvaardigheidsgedeelte hangt vooral van het onderwerp af. De onderwerpen hebben altijd wat met journalistiek te maken, vorig jaar ging het over hoe de media omgingen met de zaak "Mabel Wisse Smit".
Wat voor vragen kan je bij 'motivatie' verwachten? Persoonlijke beschrijving: 'wie je bent ' / opgedane ervaring/ waarom de journalistiek, zoiets?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 15:27
Impulse
Citaat:
Lautrec schreef op 24-02-2005 @ 12:17 :
Ja, dat klopt.

Ik heb me ook aangemeld. Alleen ik vraag me nu af wanneer ik iets hoor van de HvU. Ik neem aan dat je gegevens door de IB-groep worden doorgespeeld. Dit houdt in dat ik nog een brief van de HvU kan verwachten, weet iemand wanneer dit is?
De IBG stuurt een lijst met namen van de mensen die mee willen doen aan de toets naar de HvU, ergens in maart hoor je wat, het is op 2april, een zaterdag dus.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 09:37
Lautrec
Lautrec is offline
Citaat:
just_Noah schreef op 24-02-2005 @ 16:27 :
De IBG stuurt een lijst met namen van de mensen die mee willen doen aan de toets naar de HvU, ergens in maart hoor je wat, het is op 2april, een zaterdag dus.
Gelukkig, ik denk dat ik last heb van opspelende zenuwen
Ben je al naar open dagen o.i.d. geweest?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 15:26
Impulse
ben net terug!
was erg gaaf, veel nieuwe info gehoord.
bij de actualiteitentoets had ik maar 2 fout
wel kinda nervous voor 2april!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 12:24
Verwijderd
Ben naar de open dag geweest, leek me leuk en ga me nog snel aanmelden voor de toets.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 19:27
Viod
Viod is offline
Citaat:
Lautrec schreef op 24-02-2005 @ 12:22 :
Wat voor vragen kan je bij 'motivatie' verwachten? Persoonlijke beschrijving: 'wie je bent ' / opgedane ervaring/ waarom de journalistiek, zoiets?
Die dingen ja, korte cv. plus eerdere ervaring met journalistiek werk, motivatie voor de studie, en enkele eigenschappen waarvan je vind dat ze bij een journalist passen. Dat zijn ongeveer de dingen die daarbij gevraagt werden zover ik me herinner.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Viod schreef op 27-02-2005 @ 20:27 :
Die dingen ja, korte cv. plus eerdere ervaring met journalistiek werk, motivatie voor de studie, en enkele eigenschappen waarvan je vind dat ze bij een journalist passen. Dat zijn ongeveer de dingen die daarbij gevraagt werden zover ik me herinner.
Was er ook een onderdeel over voltooid deelwoorden, of niet?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 19:22
Viod
Viod is offline
Citaat:
stefano schreef op 27-02-2005 @ 21:21 :
Was er ook een onderdeel over voltooid deelwoorden, of niet?
Nee, want anders was ik er niet doorgekomen
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Viod schreef op 01-03-2005 @ 20:22 :
Nee, want anders was ik er niet doorgekomen
dat blijkt
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 13:36
Verwijderd
Wat moeilijk is qua actualiteiten is uiteraard erg subjectief.
Misschien kan men een paar voorbeelden geven?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 15:14
K-elli-e
K-elli-e is offline
Hey Mensjes

Hoe vonden jullie de toets dit jaar dan?
Ik vond de actualiteitentoets zwaar k*t

Rest ging wel goed!
Oud 02-04-2005, 15:56
Verwijderd
Actualiteitentoets was erg goed te doen, vond ik. Echter, achteraf blijk ik toch wat meer foutjes te hebben dan gedacht (Rumsfeld bij de eerste vraag, had natuurlijk die vrouw moeten zijn).

Voor de rest goed te doen, betoog moest alleen in een veel te korte tijd.

Wat veel mensen overigens, zeg! Veel meisjes ook!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:41
K-elli-e
K-elli-e is offline
Actualiteitentoets ging
Motivatie
Betoog
INzicht in Media
Oud 02-04-2005, 16:44
.Pure
.Pure is offline
Oh hallo, hier ook eentje.

Mja, de actualiteitentoets verwachtte ik al moeilijk en dat was die dus ook. Ik wist echt veel niet.
De rest ging denk ik wel goed, vooral dat media-inzicht gedeelte
En dat betoog, de tijd ging zooo snel, maarja daar is ook nog wel iets redelijks uit gekomen denk ik.

En idd zoveel mensen ook, pff, dat maakt het allemaal nog negatiever.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:21
Verwijderd
jep, maar 180 gaan door ofzo
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 15:47
Impulse
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-04-2005 @ 16:56 :

Wat veel mensen overigens, zeg! Veel meisjes ook!
ik verbaasde me er juist over dat er nog relatief veel jongens waren!

en stiekem hoopte ik dat er heel veel telaat binnen zouden komen zodat ik meer kans had
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten