![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben bezig met een sectorwerkstuk voor school en dat gaat over AI, of KI (Kunstmatige Intelligentie) in robots. Die poll kan je hier vinden ( mag toch wel de link ernaar toe zetten?) Klik hier
Zet hier wat je hebt gekozen en waarom. Alvast bedankt. (Ik heb liever hier geen aparte poll voor op dit forum) |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er staat trouwens een d/t-fout in je sig. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder ben ik geen expert op het gebied van robotica, dus die 50 jaar moet je wel met een korreltje zout nemen. Toch is de groei van de technologie nog altijd exponentieel. Ik hoef denk ik ook geen voorbeelden te geven van zaken die men 50 jaar geleden uitgesloten achtte. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als iemand dus beweert dat het onmogelijk is om een AI te maken dan klopt dat dus niet. De mens en bepaalde dieren zijn ook intelligent en bestaan ook. De mens is ook 'gemaakt'. Zelfs al mocht je in een ziel geven, tot de tijd dat we niet precies weten wat een ziel is kun je niet beweren dat het onmogelijk na te bouwen is. Dat het nog wel honderden of duizenden jaren kan duren, mocht de mens al die tijd overleven, is irrelevant. Of het kan is geen issue, we zijn daarvan het levende bewijs. Dus dan rest ons enkel de vraag of het wenselijk is. En verder, de groei van technologie is zeker niet exponentieel. Er zijn in de geschiedenis van de mensheid nu al meerder periodes van recessie geweest. Verder moeiten jullie, als je wilt voorspellen wat technologie kan als men 10x verder dan nu is, stoppen met het maken van onderschijd tussen mechanicse en organische systemen. Denk aan nanotechnologie. We bouwen de onderdelen dan molecul voor molecul zodat we allerlei exotische materialen krijgen. Waarschijnlijk dus veel koolstofverbindingen. Dus 'organisch', maar niet 'levend'.
Laatst gewijzigd op 04-01-2005 om 18:27. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die dom genoeg is om een robot te produceren die het bijvoorbeeld erg vindt om "dood" te gaan of zijn soortgenoten "dood" te zien gaan. Bovendien is het extreem nutteloos... |
![]() |
||
Citaat:
laat de robots ons maar uitroeien, dan werken we samen tegen ze...tevens zal dat een gruwelijke les zijn voor de mensheid die alles in de handen van computers en robots wil geven, ze zullen zien dat ze te ver zijn gegaan... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In dit leerproces leert de AI ook over zichzelf, het ontwikkelt zelfbewustzijn e.d. Aangezien een AI software is, zij het een hele speciale vorm van, dan zal de AI de mogelijkheid aan kunnen leren om (naast het aanpassen van de software t.b.v. het verrijken van de AI zelf zoals intern gedefiniëerd) de software aan te passen op een manier die niet goed voor hem uit pakt en dit ook heel waarschijnlijk ook zal doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat zijn ook al emotionele en menselijke dingen. Er zit toch wel een verschil tussen het voorkomen dat de AI van een afgrond valt, of voor een trein loopt dan het preventief uitroeien van de mens. Dat eerste kun je net als bij de mens een soort reflex maken. Maar over het uitroeien van de mens zul je toch langer nadenken. Zoals ik al eerder zei, zonder evolutie is het mogelijk een moreel hoogwaardig wezen te maken. Niet een moreel lager wezen. Je kunt echt wel subtitiliteit aanbrengen in dat soort dingen. Misschien heeft de AI wel een zwakke plek, bijvoorbeeld creatief denken. Ookal kan de AI dat ook wel, misschien blijft menselijke kunst een uniek iets waar ook de AI veel van geniet en veel respect voor heeft. Dit met een gezond algemeen respect voor leven en voor intelligent leven en ik zie het probleem zo niet.
Laatst gewijzigd op 08-01-2005 om 12:50. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd