Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Las ik direct, maar dat stond er niet. Oeps. Misschien kun je daar iets aanvullen om wat meer in het ritme te blijven. en de derde regel in dezelfde strofe vond ik ook niet lekker lopen, maar daar heb ik geen alternatieven voor. Moet je misschien maar even mee puzzelen ![]() |
![]() |
|
Leed zal haar lot zijn, bestemd tot het einde der dagen,
opdat zij nooit een ander zou kunnen dragen. Leed vind ik geen mooi woord in deze strofe, ritmisch gezien. Het loopt wat stroef. Ook de tweede regel vind ik niet zo goed in het ritme passen: bijv. de regellengte is wat miniem t.ov. van eerdere zinnen: te abrupt. Daarom steken deze twee regels wat af tegen de eerste twee regels, welke echt prachtig zijn, zowel ritmisch als inhoudelijk - tassen vol verdriet, waar heb ik dat toch eerder gelezen ![]() ![]() Van binnen niets dan hartpracht, zo puur, ja zelfs perfect, maar verhuld onder ’t vuil bleek zij zo onbedekt, waar ketsen woorden nog op af, als ze te vlijm zijn- de zoekend zijn naar oud zeer, raken zij alleen maar meer. De stukjes cursief vind ik qua ritme ook niet zo passen, iets te hard; ik zou wat meer lange lettergrepen gebruiken. En tsja verder, wat zal ik zeggen. Ik vind het een meesterwerkje, vooral qua inhoud ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb jij een beter idee? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik vind de derde en vierde regel niet lekker lopen, van allebei de strofes niet, dus dat kan ook aan mij liggen. En ik vind de woordvolgorde in je laatste regel een beetje apart overkomen, alsof "wordt" op de verkeerde plek staat ofzo. Maar taalgebruik, rijm en inhoud vind ik goed
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Etaleer je luiheid Verwijderd | 44 | 10-02-2009 11:31 | |
De Kantine |
waar komt je echte naam vandaan? Verwijderd | 188 | 17-02-2008 10:26 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah') Hydrogen | 500 | 07-06-2006 14:17 | |
Verhalen & Gedichten |
[Poll] Wanneer gaan we meeten? Verwijderd | 500 | 14-07-2005 22:33 | |
Verhalen & Gedichten |
buenas noches mi amor funktional | 13 | 23-10-2003 17:12 | |
Verhalen & Gedichten |
bailar dandybutthole | 4 | 15-03-2003 13:49 |