![]() |
|
![]() |
Hai hai.
Ik ben duz Shirley en ik teken al sinds ik mij kan herinneren. En sinds een tijdje zet ik ze nu ook online. Kijk maar wat je er van vind. Je vind er trouwens ook nog gedichten. http://groups.msn.com/my-poems |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
wat een serieuse zinnen voor iemand van 15.
je tekeningen zij niet hee goed maar tis best goed voor begin, er valt nog best veel te verbeteren. -koop goede potloden, veel is lelijk streperig ingekleurd, vooral de gote vlakken (achtergronden vooral) zijn niet mooi egaal ingekleurd -probeer wat diepte in te brenge, het hoeft niet meteen realistisch te worden maar een beetje meer diepte is zeker niet verkeerd. bijv. de krans van kaarsjes bij de heks, als je die ovaal maakt scheelt dat al. ook perspectief klopt niet (bij bijv. de stoel) oefen daar eens goed op. ook kun je kleuren die verder weg zijn donkerder maken, als schaduw werking. - werk op de handjes en voetjes, ook bij de manga-hiker zijn de handen niet 'zeer goed' ze zijn wel beter dan de rest maar nog niet heel goed. de hand omhoog lijkt al stuk beter omdat je er de duim goed in hebt gezet maar vooral handjes naar geneden of handen van de handrug af gezien zijn niet goed. bij mangahiker bijv. zit er geen goede overgang van arm naar hand, je vergeet de pols, kijk naar je eigen hand, die overgang is niet zo vloeiend als jij m tekent, er zit een 'breekpunt'. bovendien moeten de vingers langer en de hand, je hand is even lang als je vingers of iets kleiner. bij de voeten het zelfde probleem, enkels zijn iets smaller en zorgen voor de overgang. -de borst/ borsten. vooral protect against darkness en ballet elf hebben rare tieten. tieten zitten aan de voorkant en steken niet zo uit, nu is het een vierkantje met twee rondjes erboven, dat klopt niet.
|
![]() |
Nou ja, naast al het afkraken
![]() Ik ben ook maar een beginner, en probeer van alles uit. Ik teken al heel erg lang, maar echt technieken heb ik nooit geleerd nee. Maar daarom plaats ik dit bericht ook, zodat ik adviezen kan krijgen en eraan kan werken. Dankjewel voor al deze opbeurende berichten. haha ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hihi, om deze zin moest ik stiekem wel lachen. Omdat er gewoon geen 'achtergrond' is. En omdat een aantal andere tekeningen van haar ook een 'helder witte' achtergrond hebben (er is gewoon géén achtergrond). Ondanks dat, vind ik het gewoon niet echt goede tekeningen. Het onderwerp is ontzettend uitgekauwd en daarom gaan veel tekeningen op elkaar lijken. Alleen de échte bijzondere springen eruit. En dat zijn deze tekeningen dus écht niet. De verhoudingen kloppen niet, en verder is het ook niet professioneel (zoals eerder is gezegd: koop goede tekenmaterialen!). Achja... blijf oefenen!
|
Toen ik 'blessed be' zag staan dacht ik al "NEEEEEE" en ging mijn cursor al richting rechter-bovenhoek...
Maar ok dan, ik heb wat gelezen. even een paar opmerkingen: 1. doe iets aan je engels. Verbeter het, of stop het te schrijven. Maar zo kan dat iig niet doorgaan imho. 2. Doe iets aan je dichtvorm. Als je klassieke gedichten wil maken, dat wil zeggen met enig metrum en stijl, zorg dan ook dat je daar consequent in bent en consistent gebruik van maakt. 3. ALSJEBLIEFT schrijf iets wat niet in een poezie-album van een 7-jarig meisje terug te vinden kan zijn... Sorry, maar het overgrote deel vind ik niet echt getuigen van een artistieke poetische sprankel ![]() Ongeveer hetzelfde denk ik van je tekeningen. Er zit niet veel in, het zijn meer grappige doodletjes die je wel eens in de klas zal maken tijdens een vervelende les. (Bij mij duits) Probeer diepte, probeer... nou ja, in jouw geval zou ik zeggen "probeer zo schattig mogelijk, probeer rond, en probeer aquarellen" Misschien maak je nog eens tekeningetjes voor kinderboekjes. Oh. Dat klonk negatief...
|
Verwijderd
|
Jammer dat je tekeningetjes een beetje kinderlijk zijn. Alhoewel het allemaal wel vet donker en hekserig is bedoeld, is het te vrolijk. Een heks draagt zwart, geen geel en oranje. De Manga Hiker vond ik leuk. De ballet elf heeft volgens mij te korte beentjes. En op n vage manier vind ik het eng dat ze scheef op die bal staat, maar niet valt
![]() Oordeel: beetje kinderlijk, je kan denk ik veel beter dan dit. |
![]() |
|
mmmhz, ga maar verder met tekenen. Uiteindelijk zal je er wel komen. Maar wat je nu hebt neergezet vind ik nog niet interessant genoeg.
Tis wat cliche, maar dat zie je waarschijnlijk over een tijd wel. ![]()
|
Ik wil je niet afkraken hoor, maar ik wil dit toch wel even laten zien:
Life is like a forest, with thousands of three´s, Een bos vol met drieen? ![]() Verder geef ik de posters boven me gelijk, je kunt beter dichten in een taal die je goed beheerst en je tekeningen zijn leuk maar er kan verbetering in komen ![]()
|
![]() |
Zoals ik al zei. Zal ik pas weer een gedicht posten wanneer zelfs een engelse leraar er geen fouten in ziet en hij voor mij ook goed genoeg is.
En ik ga meer nederlandse gedichten maken. En dan maar hopen dat ik flink ben verbeterd. En zo niet...jammer dan. ![]() Verder ga ik door met tekenen en veel oefenen en eraan werken. Echt perfect zullen ze nooit worden, maar dat boeit me niet. Ik heb hier voor de rest lol in. Hoe slecht ze ook gevonden worden. ![]() Dus zodra ik ergens heel erg in ben verbeterd laat ik het weten. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Wat al eerder gezegd is; je engels klopt niet.. En dat is jammer, want ik denk dat je best wel goed kunt dichten als ik dat zo lees.
Wat Valse zegt over gedicht A real friend, viel mij ook al op. En dat is lullig, maar dat heet plagiaat ![]() Over je tekeningen, mjah sorry, ik vind het niet veel eigenlijk. De stijl spreekt me niet zo aan en naar mijn idee kloppen de verhoudingen niet helemaal. Misschien kan je eerst proberen foto's na te tekenen ofzo, zodat je misschien een beetje kan oefenen met de verhoudingen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() aww. nou kom op, geef toe dat ze het erg sportief opneemt!
|
![]() |
ADVIES (je hoeft het niet aan te nemen):
Je gedichten bestaan uit standaartzinnen (hoe je ze ook noemt). Je lijkt meer bezig geweest te zijn met het eindresultaat dan met het gedicht zelf... met de inhoud.. alsof je het niet echt meent.. of neej.. hoe leg ik het uit... op de zweverige manier dan maar... het lijkt niet of het uit je hart komt. Ja, daar heb je waarschijnlijk nog niets aan maar anders kan ik het niet brengen. IK VIND NOG STEEDS... dat je gedichten niet technisch kan beoordelen... want gedichten gaan techniek te boven (denk ik).... Dus niet te veel concentreren daarop en gewoon je gevoel en tjah je rechter hersenhelft laten spreken... En heel misschien is het beter om in t nederlands te schrijven want: 1 Als jij in t engels schrijft neem je gewoon zinnen over die je op tv etc gehoord heb en die dus niet uit JOUW gevoelens komen. 2 Ik denk dat je nederlandse woordenschat wat groter is en dan kun je dus beter uitdrukken wat ej wilt zeggen. en over de tekeningen... jah... leuke tekeningetjes. ik geloof best dat jij een mooie tekeing kan maken maar k kan het niej echt 'art' noemen.... er zit niets achter... tis zo... jah... geen commentaar meer k hoop wel dat je er wat aan hebt en: NEVER STOP CREATING |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Oldies but Goldies tommiegun | 142 | 15-11-2005 22:03 | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je etc etc. deel 17 Dinalfos | 500 | 09-11-2005 11:53 | |
ARTistiek |
[tekening] add character Nebuchadnezzar | 20 | 31-07-2003 13:25 | |
Muziek |
playlist-topic Tombooo | 27 | 12-03-2003 23:28 | |
ARTistiek |
Anime/manga topic (vrij voor posts en discussie :p) Verwijderd | 221 | 12-06-2002 17:07 | |
ARTistiek |
Muurschildering? *Fallen_Tear* | 12 | 26-01-2002 18:05 |