Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2005, 18:43
Maty
Maty is offline
Ik heb de laatste tijd constant dat mijn maag knort. Of ja, ik weet niet of het je maag is maar je begrijpt me. Ik eet 's ochtends voordat ik naar school ga 2 boterhammen, en na 20 minuten gaat mijn maag al knorren. 3 boterhammen, zelfde verhaal.

Ik probeer wel gezonder te eten laatste tijd, minder vet en ik drink veel water en eet fruit elke dag. Ik ben ook wel moe de laatste tijd, terwijl ik niet minder in hoeveelheid ben gaan eten ofzo.

Waar kan het aan liggen dat ik ineens de hele dag dat hongergevoel heb? Ik eet wel te weinig denk ik, maar normaal had ik hier geen last van.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 18:50
phensicske
phensicske is offline
Zou het niet kunnen dat nu je wat gezonder eet je wat meer moet eten?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 18:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
phensicske schreef op 28-01-2005 @ 19:50 :
Zou het niet kunnen dat nu je wat gezonder eet je wat meer moet eten?
Dat zou kunnen ja... Als je bijv. een stuk fruit neemt ipv een zak chips heb je natuurlijk een stuk minder calorieën te pakken.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 19:03
Mara
Mara is offline
- Je maag knort, je hebt honger
- Je eet te weinig (naar eigen zeggen)

Wat is de conclusie denk je?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 20:56
SaisPas
SaisPas is offline
Ik weet niet hoe uit je bent, maar het kan ook een groeispurt zijn. Dan heeft je lichaam meer voedingsstoffen nodig, en ben je eerder moe, omdat je lichaam zo hard aan het werk is.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 21:50
Koen
Koen is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-01-2005 @ 20:03 :
- Je maag knort, je hebt honger
- Je eet te weinig (naar eigen zeggen)

Wat is de conclusie denk je?
Dat is geen verklaring voor een knorrende maag, als je 20 minuten daarvoor nog normaal gegeten hebt. Ik heb 't zelf trouwens ook vaak, dan eet ik thuis nog, maar als ik op school ben zijn er al 1,5 uur verstreken en dan heb ik 't vaak ook al nog voor de pauze begint. Best irritant, zo snel al weer hongerig zijn. Geloof niet dat er echt iets tegen te doen is.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 21:53
Mara
Mara is offline
Citaat:
Koen schreef op 28-01-2005 @ 22:50 :
Dat is geen verklaring voor een knorrende maag, als je 20 minuten daarvoor nog normaal gegeten hebt. Ik heb 't zelf trouwens ook vaak, dan eet ik thuis nog, maar als ik op school ben zijn er al 1,5 uur verstreken en dan heb ik 't vaak ook al nog voor de pauze begint. Best irritant, zo snel al weer hongerig zijn. Geloof niet dat er echt iets tegen te doen is.
Snap ik wel, maar voorlopig eet ze nog te weinig. De eerste oplossing zal dus zijn om meer te gaan eten lijkt mij. Als ze 't daarna nog heeft ok, maar de kans is er gewoon dat haar lichaam gewoon meer voedsel wil.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 21:55
Koen
Koen is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-01-2005 @ 22:53 :
Snap ik wel, maar voorlopig eet ze nog te weinig. De eerste oplossing zal dus zijn om meer te gaan eten lijkt mij. Als ze 't daarna nog heeft ok, maar de kans is er gewoon dat haar lichaam gewoon meer voedsel wil.
Ze zegt dat ze na 3 boterhammen nog binnen 20 minuten last heeft van een knorrende maag. Hoe kan je dat nou met meer eten oplossen, je kan moeilijk na het opstaan en aankleden 6 boterhammen je strot in duwen toch? Gaat mij niet lukken iig.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 21:55
Mara
Mara is offline
Citaat:
Koen schreef op 28-01-2005 @ 22:55 :
Ze zegt dat ze na 3 boterhammen nog binnen 20 minuten last heeft van een knorrende maag. Hoe kan je dat nou met meer eten oplossen, je kan moeilijk na het opstaan en aankleden 6 boterhammen je strot in duwen toch? Gaat mij niet lukken iig.
Meer eten en dat beter verdelen?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten