Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2005, 15:57
Laydiee
Laydiee is offline
Hey ! ik heb besloten om een ipod te gaan kopen. hierbij stel ik me toch nog veel vragen waar ik geen antwoord op vind...¨
*kun je met kazaa liedjes op je ipod zetten ?
*gaat de batterij lang mee ? ( hiermee bedoel ik niet of hij 12uur meegaat voor je weer moet opladen, waneer zou je een nieuwe batterij moeten kopen)
*is de ipod makkelijk om mee om te gaan of is het heel ingewikkeld?
*kun je er ook gewoon cd's op kopieren?( of enkele nummers)
*kan je de ipod aansluiten op de televisie of radio of dvd ? (zodat je dvd's kan bekijken of muziek via radio kunt beluisteren)
*gaat het overzetten van liedjes of bestanden snel ? (ik heb een laptop en hij is niet zo snel)
*de programmas die je moet instaleren hebben deze een grote grootte ?
*zijn de programmas verplicht te instaleren?

Bedankt voor dit te willen lezen en eventueel te beantwoorden.
GreetzX
btw: sorry als ik de verkeerde tag heb gebruikt...

Laatst gewijzigd op 18-01-2005 om 16:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2005, 16:11
skins
skins is offline
Ik heb zelf een iPod 20gb met ClickWheel en hier zijn in dezelfde volgorde de antwoorden op je vragen:

* Natuurlijk kan dit, met kazaa download je MP3 bestanden en deze kunnen gewoon op je iPod gezet worden.

*Ik heb hier geen idee van, omdat ik hem pas een maand of 2 heb.

*Ik heb zelf een hoesje voor aan de riem erbij gekocht en ik heb er helemaal geen last van, bij een vrouw lijkt me dit lastiger, omdat die vaak geen riem dragen. Hij is inderdaad wel een stukje zwaarder dan een MP3 speler met flash geheugen die je gewoon om je nek hangt, maar als ik hem de hele dag bij me draag heb ik er totaal geen last van

*Rechtstreeks cd's kopieren weet ik niet of dit kan met iTunes, maar anders kan je ook andere programma's gebruiken als Audiograbber die de liedjes omzet naar MP3

*Ik denk het helaas niet, ik heb even snel wat op Google gezocht, maar kon eigenlijk niets vinden hiervoor

*Het overzetten gaat zeer snel, de iPod heeft USB2 en FireWire400 en deze hebben een zeer acceptabele overdracht (vraag me geen mb/s cijfers), ik deed over zo'n 1000 nummers ongeveer 20-25 min.

* iTunes systeemvereisten

*Volgens Apple is het verplicht om iTunes te installeren en er zijn geen andere mogelijkheden meegeleverd. Wel zijn er tientallen programma's te vinden die ook met de iPod werken, een paar voorbeelden

Ik hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben
Oud 18-01-2005, 18:40
Verwijderd
Citaat:
skins schreef op 18-01-2005 @ 17:11 :
*Rechtstreeks cd's kopieren weet ik niet of dit kan met iTunes
Kan wel, maar iTunes is zowiezo klote voor mijn iPod. EphPod
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Jessicaa schreef op 18-01-2005 @ 16:57 :
*gaat de batterij lang mee ? ( hiermee bedoel ik niet of hij 12uur meegaat voor je weer moet opladen, waneer zou je een nieuwe batterij moeten kopen)
*kan je de ipod aansluiten op de televisie of radio of dvd ? (zodat je dvd's kan bekijken of muziek via radio kunt beluisteren)
Zelf heb ik een Archos Jukebox Recorder 10. Al een oud beestje, meer dan 3 jaar. De accu werkt echter niet prima. Ik verwacht dat dit met de Ipod ook het geval is.

Het aansluiten op de radio is simpel. Simpelweg de audio-uitgang van de Ipod (vaak waar je je oordopjes inplugd) verbinden met de radio. Hiervoor zal waarschijnlijk wel een stekketje meegeleverd worden. En anders is deze voor niet veel te koop.
Het afspelen van 'DVD's' (films bedoel je denk ik?) die op de Ipod staan is denk ik niet mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 19:39
T_om
T_om is offline
ik vind het toch wel een beetje grappig

Citaat:
ik heb besloten om een ipod te gaan kopen
maar toch nog al die vragen.

ik zou eerst wel antwoord willen weten op zulk soort vragen voordat ik een mp3speler zou kopen

Citaat:
Ik heb zelf een ipod mini, en vind het een genot om mee om te gaan. Scrollen door je muzieklijst enzovoort, echt heel makkelijk en efficient.
Oud 19-01-2005, 08:10
Manuzhai
Manuzhai is offline
Hardware...
Oud 19-01-2005, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 19-01-2005 @ 09:10 :
Hardware...
Ipod draait toch op software
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 12:11
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Jessicaa schreef op 18-01-2005 @ 16:57 :
Hey ! ik heb besloten om een ipod te gaan kopen. hierbij stel ik me toch nog veel vragen waar ik geen antwoord op vind...¨
*kun je met kazaa liedjes op je ipod zetten ?
Ja, zoals al eerder is gezegd: met kazaa download je mp3 bestanden en die kun je dan weer met iTunes of een vergelijkbaar alternatief op je iPod zetten.

Citaat:
Over het algemeen is wel bekend dat de batterij van de iPod niet erg lang meegaat. Meestal is hij binnen twee jaar al aan vervanging toe.

Citaat:
De iPod staat bekend om zijn gebruiksgemak. Dan heb ik het wel over het gebruiksgemak als de liedjes er eenmaal opstaan, want even snel een paar liedjes erop pompen is er niet bij.

Citaat:
*kun je er ook gewoon cd's op kopieren?( of enkele nummers)
Natuurlijk, als je je cd's omzet in mp3's kun je ze er gewoon opzetten. Ik geloof dat je dat omzetten ook met iTunes kunt doen, maar ik raad aan om exact audio copy te gebruiken. (zie het centrale audio/video topic op S&M)

Citaat:
Als je bedoelt of de iPod ook een opnamefunctie heeft: nee, daarvoor ben je bij de iPod op het verkeerde adres. Dan zou je moeten kijken naar de iRiver H320/340 of de iRiver H120/140 (laatste heeft ook een optische in- en uitgang)

Citaat:
*gaat het overzetten van liedjes of bestanden snel ? (ik heb een laptop en hij is niet zo snel)
De meest beperkende factor op dit gebied is de snelheid van je harde schijf in je laptop en de snelheid van de harde schijf in de iPod, daar kan ik niks over zeggen, want ik heb er geen ervaringen mee.

Citaat:
*de programmas die je moet instaleren hebben deze een grote grootte ?
Nee, dit zijn meestal maar kleine programmaatjes, niet veel groter dan winamp.
Citaat:
*zijn de programmas verplicht te instaleren?
Ja, voor de iPod wel. Voor de mp3 spelers die ik eerder heb genoemd (die van iRiver) niet. Die zijn namelijk plug&play.

Citaat:
Bedankt voor dit te willen lezen en eventueel te beantwoorden.
GreetzX
btw: sorry als ik de verkeerde tag heb gebruikt...
Graag gedaan en no problem.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Is die iRiver ook ergens in een winkel te koop zodat ik hem kan zíen? Ik kan hem tot nu toe alleen op websites vinden die m alleen online verkopen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:59
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 19-01-2005 @ 14:51 :
Is die iRiver ook ergens in een winkel te koop zodat ik hem kan zíen? Ik kan hem tot nu toe alleen op websites vinden die m alleen online verkopen.
ik heb em bij dixons gekocht en daar lag ie gewoon in de etalage
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 14:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
]{ing schreef op 19-01-2005 @ 14:59 :
ik heb em bij dixons gekocht en daar lag ie gewoon in de etalage
Ow hij staat namelijk niet op hun site vermeld terwijl ze voor de rest wel vrijwel alle mp3 spelers erop hebben staan.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 14:13
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 19-01-2005 @ 15:01 :
Ow hij staat namelijk niet op hun site vermeld terwijl ze voor de rest wel vrijwel alle mp3 spelers erop hebben staan.
ja domme site. of ze verkopen em niet meer (lijkt me vrij sterk aangezien ze vrij veel iriver spelers hebben)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 16:24
Nuck
Nuck is offline
Oke ik ben net bij de mediamarkt geweest en een man zei daar dat de accu van een Ipod mini überhaupt niet te vervangen is, dus wanneer ie af is je helemaal niks meer aan het hele apparaat hebt...is dit echt waar
Oud 19-01-2005, 16:27
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Nuck schreef op 19-01-2005 @ 17:24 :
Oke ik ben net bij de mediamarkt geweest en een man zei daar dat de accu van een Ipod mini überhaupt niet te vervangen is, dus wanneer ie af is je helemaal niks meer aan het hele apparaat hebt...is dit echt waar
alles is te vervangen, de vraag is alleen of de kosten dan niet richting niet te betalen(tm) gaan
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 16:59
T_om
T_om is offline
yeah, heb er wel eens van gehoord, dat je voor een eurootje of 80 tot 100 ( ) een nieuwe batterij erin kon laten zetten
Oud 19-01-2005, 18:53
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
T_om1337 schreef op 19-01-2005 @ 17:59 :
yeah, heb er wel eens van gehoord, dat je voor een eurootje of 80 tot 100 ( ) een nieuwe batterij erin kon laten zetten
voor 30 dollar kan je het zelf doen, door Apple erin laten zetten kost meer dan 80 tot 100 euro
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 18:55
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Nuck schreef op 19-01-2005 @ 17:24 :
nee accu's worden los verkocht bijv hier; www.ipodbattery.com
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 19:02
hendrie
hendrie is offline
je hebt toch ook archos of river dingen die zijn kwalitatief toch beter?
of loop ik nu onzin te verkopen???
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 19:18
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
]{ing schreef op 19-01-2005 @ 19:55 :
nee accu's worden los verkocht bijv hier; www.ipodbattery.com
Oh gelukkig, ik schrok al. Anders lap je 270 euro voor zo'n ding terwijl ie het na een paar jaar niet meer zou doen.
Oud 19-01-2005, 19:32
Koen
Koen is offline
Citaat:
Nuck schreef op 19-01-2005 @ 20:18 :
Oh gelukkig, ik schrok al. Anders lap je 270 euro voor zo'n ding terwijl ie het na een paar jaar niet meer zou doen.
Weet wel dat je een vrij handige harrie moet zijn om dat ding open te maken en vervolgens de batterij te vervangen. Met 2 linker handen gaat je dat niet lukken, je moet 'm tussen de bankschroef stoppen om 'm open te krijgen en dat doe je liever niet met een apparaat van 300 euro natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 19:34
Koen
Koen is offline
Citaat:
funkmastervince schreef op 19-01-2005 @ 20:02 :
je hebt toch ook archos of river dingen die zijn kwalitatief toch beter?
of loop ik nu onzin te verkopen???
De Archos stelt niet veel voor, de Iriver is kwalitatief beter. Dat heb ik nu al in 10 topics proberen uit te leggen in het afgelopen jaar, dus dat doe ik niet nog een keer. Als je topicstarter geinteresseerd is in mijn argumentatie wat dat betreft, kan ze zoeken op dit forum.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 19:36
]{ing
]{ing is offline
Wat het open maken betreft (mocht je de accu willen vervangen) is de iriver ook in het voordeel, aangezien er 5 kleine schroefjes aan de zijkanten zitten (h3x0).
Maargoed alleen al OGG support pwned de ipod
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 19:49
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
]{ing schreef op 19-01-2005 @ 20:36 :

Maargoed alleen al OGG support pwned de ipod
Wat is OGG?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:01
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 19-01-2005 @ 20:49 :
Wat is OGG?
Compressie-formaat net als MP3 maar dan beter (lagere bitrate OGG klinkt even goed als MP3 met hogere bitrate). Veel bestanden die ik tegenwoordig download zijn in dit formaat. Ik moet er niet aan denken dat ik alles weer naar MP3 moest gaan omzetten
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:44
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Koen schreef op 19-01-2005 @ 20:32 :
Weet wel dat je een vrij handige harrie moet zijn om dat ding open te maken en vervolgens de batterij te vervangen. Met 2 linker handen gaat je dat niet lukken, je moet 'm tussen de bankschroef stoppen om 'm open te krijgen en dat doe je liever niet met een apparaat van 300 euro natuurlijk.
Mja oke, maar er is in ieder geval de mogelijkheid om de accu te vervangen, dat is al beter dan wanneer het helemaal niet zou kunnen.
Oud 19-01-2005, 20:56
Koen
Koen is offline
Citaat:
Nuck schreef op 19-01-2005 @ 21:44 :
Mja oke, maar er is in ieder geval de mogelijkheid om de accu te vervangen, dat is al beter dan wanneer het helemaal niet zou kunnen.
Alles 'kan', maar kan je het ook zelf. Mijn pa had er al aardig wat moeite mee en die is bepaald niet onhandig, dus weet wel dat je beter een Mp3 speler kan nemen waarvan je zéker weet dat de accu oke is. Apple heeft wat dat betreft niet zo'n beste reputatie.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 21:54
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Koen schreef op 19-01-2005 @ 21:56 :
Alles 'kan', maar kan je het ook zelf. Mijn pa had er al aardig wat moeite mee en die is bepaald niet onhandig, dus weet wel dat je beter een Mp3 speler kan nemen waarvan je zéker weet dat de accu oke is. Apple heeft wat dat betreft niet zo'n beste reputatie.
Nou ja, als iemand die er verstand van lijkt te hebben mij vertelt dat het niet kan, ga ik daar ook vanuit . Maar ja, Ipods zijn kwalitatief toch wel beter dan de goedkope (100 euro bijv.) spelertjes? Of is er dan een beter alternatief? Ze zien er namelijk zo schattig uit (L)
Oud 19-01-2005, 22:05
]{ing
]{ing is offline
Natuurlijk beter dan een van 100 euro (voor dat geld heb je net een redelijke 256mb flash speler). Maarja ik zou zelf niet voor een iPod mini gaan als ik een 4 of 5 gb speler zou kopen (want minder dan 8 uur playback op een acculading). De MPIO HD200 en Rio Carbon zijn nu al beter, maar ik zou wachten op deze nieuwe iRiver h10;

topic op got;
http://gathering.tweakers.net/forum/...essages/990167
review:
http://www.pocket-lint.co.uk/fullrev...p?reviewId=812
vertaling preview:
http://www.misticriver.net/boards/showthread.php?t=7859
h10 topic:
http://www.misticriver.net/boards/showthread.php?t=7526
pics;
http://club.iriver.co.kr/freeboard/v...ng=&idx=172358

etc

leuke filmpjes;
http://club.iriver.co.kr/data/review/kodohy/h10/h10.wmv
http://club.iriver.co.kr/data/review...10/h320h10.wmv
http://club.iriver.co.kr/data/review...10/h10-use.wmv

Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 22:07.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 13:15
Krekker
Krekker is offline
De iPod is IMHO op elk gebied wel overtroffen door iRiver.

De gewone iPods kunnen lang niet zoveel als de H120/H140 die ook ogg en wma(!) support heeft, om nog maar niet te spreken over de voice-recorder, radio en (optische) in- en uitgang.

De H10 van iRiver heeft wederom wma support en een kleurenscherm. Dingen die de iPod mini niet bezit. Bovendien bezit de H10 een extra GB aan opslagcapaciteit.

De iPod photo heeft als enige voordeel dat hij 60GB opslag heeft, want de mogelijkheid om foto's op te slaan en te bekijken op je mp3-speler was al lang geleden geboden door iRiver met de H320/H340. Deze laatste biedt bovendien de mogelijkheid om bestanden van bijvoorbeeld een digitale fotocamera, of een ander mp3-speler over te zetten op je mp3-speler.

Over de iPod shuffle wil ik het eigenlijk al helemaal niet hebben, want die kan zonder scherm en zonder wma support of radio niet eens op tegen de blokker-mp3 spelers.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 14:45
Nuck
Nuck is offline
Ik heb eigenlijk nog nergens iRiver spelers gezien, maar dat kan ook aan mij liggen hoor . En hoe is de iPod mini vergeleken met de Creative Zen (liggen rond dezelfde prijs dacht ik)?
Oud 20-01-2005, 15:20
]{ing
]{ing is offline
Mini en zen micro zijn wat mij betreft veel te duur. Van beiden zijn ook een aantal bugs bekend zoals het leeglopen van accu bij de micro en storingsgeluiden bij de iPod Mini. Vendex (dixons, v&d) verkoopt wel wat iRivers. iRiver is minder bekend hier dan in aziatische landen, maar ze liggen ver voor op de bekende merken Apple en Creative
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
]{ing schreef op 19-01-2005 @ 23:05 :
Natuurlijk beter dan een van 100 euro (voor dat geld heb je net een redelijke 256mb flash speler). Maarja ik zou zelf niet voor een iPod mini gaan als ik een 4 of 5 gb speler zou kopen (want minder dan 8 uur playback op een acculading). De MPIO HD200 en Rio Carbon zijn nu al beter, maar ik zou wachten op deze nieuwe iRiver h10;
Hmz, ligt dat nou aan mij want ik vind die oudere versie van iRiver (die met 20/40 gb) haast nog mooier uit zien...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:12
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 20-01-2005 @ 16:20 :
Mini en zen micro zijn wat mij betreft veel te duur. Van beiden zijn ook een aantal bugs bekend zoals het leeglopen van accu bij de micro en storingsgeluiden bij de iPod Mini. Vendex (dixons, v&d) verkoopt wel wat iRivers. iRiver is minder bekend hier dan in aziatische landen, maar ze liggen ver voor op de bekende merken Apple en Creative
Dat is misschien wel zo maar de ipod markt heeft wel 65% van de markt. Tja goeie marketing zullen we maar zeggen he.

Check dit

Mijn broer kocht een ipod van 20 gb rond de 300 euro.
Hij heeft toen nog een afstandbediening van 50 euro moeten kopen en een accu extra van 80 euro, lekke reken maar uit.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:23
rubenrtv
rubenrtv is offline
ik heb zelf een archos gmini 400. Misschien leuk om ook te overwegen. Hier kun je films en foto's op bekijken terwijl hij goedkoper is dan de ipod 20 gig. (TK bij de mediamarkt voor 329)
Oud 20-01-2005, 16:37
Koen
Koen is offline
Citaat:
Syphon schreef op 20-01-2005 @ 17:12 :
Hij heeft toen nog een afstandbediening van 50 euro moeten kopen en een accu extra van 80 euro, lekke reken maar uit.
Zelfde geldt voor mijn broertje. Z'n accu is brak, maar hij heeft nog geen nieuwe. Z'n afstandsbediening is al stuk, en de geluidsuitgang heeft 't ook al eens begeven; m'n pa heeft 'm toen weer recht moeten solderen (flinke avond werk).
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 19:16
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 20-01-2005 @ 17:09 :
Hmz, ligt dat nou aan mij want ik vind die oudere versie van iRiver (die met 20/40 gb) haast nog mooier uit zien...
Mja persoonlijk ben ik ook niet zo ontzettend gecharmeerd van het nieuwe uiterlijk (ookal is die zwarte wel erg netjes). En ja de 'oude' speler is misschien nog wel mooier (kheb em zelf ), echter geen directe concurrent van de Zen Micro/iPod Mini. Op het plaatje zie je wel dat de iRiver H10 kleiner is dan de iPod Mini maar wel verwisselbare accu heeft en meer dan 50% meer afspeeltijd op een accu.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 19:19
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Syphon schreef op 20-01-2005 @ 17:12 :
Dat is misschien wel zo maar de ipod markt heeft wel 65% van de markt. Tja goeie marketing zullen we maar zeggen he.

Check dit

iPod is de mp3 jukebox voor de massa in mijn ogen. Ziet er geweldig uit maar er kleven dus een flink aantal nadelen aan. Bij mn iRiver kreeg ik standaard een hoesje, afstandsbediening en extra accu. Bij iPod komt dit samen op een meerprijs van zo'n 150 euro Mja en aangezien ik mn muziek graag hard luister is het volume van de koptelefoon uitgang van de iPod niet hard genoeg.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 11:52
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
]{ing schreef op 20-01-2005 @ 20:19 :
iPod is de mp3 jukebox voor de massa in mijn ogen. Ziet er geweldig uit maar er kleven dus een flink aantal nadelen aan.
Het is eigenlijk een kwestie van functionaliteit vs. uiterlijk. Er vanuit gaande dat de meeste mensen de iPod de mooiste mp3 jukebox vinden, is de iPod meer voor mensen die er mee gezien willen worden (oftwel patsers ). Maar ik weet dat ik met mijn iRiver H120 beter af ben en lach mensen die ik met een iPod zie patsen gewoon uit

Edit: overigens ben ik wel van plan om als mn telefoon abo is afgelopen een telefoon te kopen waar je een gratis iPod mini bij krijgt. (Is toch altijd wel mooi meegenomen en kan af en toe ook best bruikbaar zijn)

Laatst gewijzigd op 21-01-2005 om 11:55.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Krekker schreef op 21-01-2005 @ 12:52 :
Maar ik weet dat ik met mijn iRiver H120 beter af ben en lach mensen die ik met een iPod zie patsen gewoon uit
Dus jij bent eigenlijk ook een simpele patser, maar dan een patser die patst met de funtionaliteit.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 13:51
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Ik schreef op 21-01-2005 @ 13:52 :
Dus jij bent eigenlijk ook een simpele patser, maar dan een patser die patst met de funtionaliteit.
Nee, ik lach in mezelf.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Krekker schreef op 21-01-2005 @ 14:51 :
Nee, ik lach in mezelf.
jaja. probeer er maar onderuit te komen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:08
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Krekker schreef op 21-01-2005 @ 12:52 :
Het is eigenlijk een kwestie van functionaliteit vs. uiterlijk. Er vanuit gaande dat de meeste mensen de iPod de mooiste mp3 jukebox vinden, is de iPod meer voor mensen die er mee gezien willen worden (oftwel patsers ). Maar ik weet dat ik met mijn iRiver H120 beter af ben en lach mensen die ik met een iPod zie patsen gewoon uit
Apple heeft geinvesteerd in enorme reclame campagnes om de iPod bekend te krijgen. iRiver heeft amper reclame gemaakt in Nederland, de enige manier om hier bekend te worden was ofwel via internet of via Vendex (V&D, Dixons) die ongeveer anderhalf jaar geleden begon met de verkoop van iRiver spelers. Het succes van iRiver in NL en de rest van Europa geeft wel aan dat men zich er bewuster van wordt dat iPod niet de enige HD jukebox is. En mij boeit het eerlijk gezegd geen reet dat men patst met iPodjes. Ik heb zelf bewust gekozen voor de functionelere en mooiere (kleurenscherm) H320. Toen ik mn H320 vandaag uit mn broekzak pakte om een andere CD op te zetten kwamen er ook meteen een aantal ventjes vragen welke het was en hoeveel gig enz. Zou ik zelf ook vragen als ik alleen de iPod kende. De iPod mist zoveel functionaliteit in vergelijking met de H1x0/H3x0.

Laatst gewijzigd op 21-01-2005 om 15:10.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:48
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
]{ing schreef op 21-01-2005 @ 16:08 :
Apple heeft geinvesteerd in enorme reclame campagnes om de iPod bekend te krijgen. iRiver heeft amper reclame gemaakt in Nederland, de enige manier om hier bekend te worden was ofwel via internet of via Vendex (V&D, Dixons) die ongeveer anderhalf jaar geleden begon met de verkoop van iRiver spelers. Het succes van iRiver in NL en de rest van Europa geeft wel aan dat men zich er bewuster van wordt dat iPod niet de enige HD jukebox is. En mij boeit het eerlijk gezegd geen reet dat men patst met iPodjes. Ik heb zelf bewust gekozen voor de functionelere en mooiere (kleurenscherm) H320. Toen ik mn H320 vandaag uit mn broekzak pakte om een andere CD op te zetten kwamen er ook meteen een aantal ventjes vragen welke het was en hoeveel gig enz. Zou ik zelf ook vragen als ik alleen de iPod kende. De iPod mist zoveel functionaliteit in vergelijking met de H1x0/H3x0.
En wat kost dit apparaatje?
Oud 21-01-2005, 15:55
Koen
Koen is offline
Citaat:
Nuck schreef op 21-01-2005 @ 16:48 :
Niet meer dan een Ipod.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:59
reddragon
reddragon is offline
weet iemand een programmatje dat je gewoon in je ipod als harde schijf kan browsen? want hij pakt hem meestal nie als harde schijf omdat itunes dat blokeerd.......
Oud 21-01-2005, 16:12
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Nuck schreef op 21-01-2005 @ 16:48 :
www.tweakers.net/pricewatch/88399

voor foto's
http://www.dapreview.net/gallery/thu...s.php?album=43

Ik heb twee afstandsbedieningen voor het ding, eentje met scherm (van mn oude iRiver discman) en eentje zonder. Vooral die met scherm is erg handig op de fiets. En voor de iPod bestaat geen a/b met scherm
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:14
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
reddragon schreef op 21-01-2005 @ 16:59 :
weet iemand een programmatje dat je gewoon in je ipod als harde schijf kan browsen? want hij pakt hem meestal nie als harde schijf omdat itunes dat blokeerd.......
Staat op ipodlounge forum. Google kan ook de uitkomst bieden
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:58
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
reddragon schreef op 21-01-2005 @ 16:59 :
See, nog meer ellende met de iPod!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:00
T_om
T_om is offline
Citaat:
]{ing schreef op 20-01-2005 @ 20:19 :
Mja en aangezien ik mn muziek graag hard luister is het volume van de koptelefoon uitgang van de iPod niet hard genoeg.
gewoon in iTunes het volume van alle nummers aanpassen naar 150% ofzo, dan kan ie hard zat
Oud 22-01-2005, 11:52
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
T_om1337 schreef op 22-01-2005 @ 01:00 :
gewoon in iTunes het volume van alle nummers aanpassen naar 150% ofzo, dan kan ie hard zat
Mm die functie kende ik nog niet. Maar gaan bepaalde tonen dan niet vervormen? (aangezien je het volume van de mp3 opvoert en niet de versterker in de iPod)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten