Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2004, 14:59
swolha
swolha is offline
Hoi

Mijn moeder is aan het studeren geslaan althans ze wilt volgend jaar nederlands gaan studeren. Nu heeft ze 30 jaar niet meer gestudeerd en wil weer inkomen in het studeren zelf. Dus heeft ze een boek van de bibliotheek geleend dat ze ook in het eerste jaar van de opleiding gebruiken. De titel is In verband met de zin door J Luif. Het is een algemeen gang baar boek ook voor andere opleidingen. Nou is ze dus druk bezig met de vragen aan het maken en de tekst te studeren maar ze zou graag de antwoorden willen weten om het te kunnen controleren. Wie helpt haar aan antwoorden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2004, 18:06
pino123
pino123 is offline
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 18:45
T_ID
T_ID is offline
antwoorden heb ik niet, maar ik kan wel een paar sarcastische definities posten:

gang·baar (bn.)
1 courant, algemeen gebruikt => gewoon
2 (van geld of geldswaardig papier) geldig als wettig betaalmiddel <=> ongangbaar
3 (van koop- of handelswaren) gewild, in trek
4 [techn.] (van schroeven en instrumenten met schroefdraad) de draad met gemak volgend

kom·ma (het, de ~, ~'s)
1 leesteken, aangeduid door een punt met een staartje, dat in het algemeen een korte rust aangeeft, om syntactische delen binnen een volzin van elkaar te scheiden
2 hetzelfde teken als apostrof
3 hetzelfde teken om bij tiendelige breuken de eenheden van de tienden te scheiden => decimaalteken
4 [muz.] het kleinst hoorbare interval

Oud 30-12-2004, 19:24
RaoulDuke
RaoulDuke is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-12-2004 @ 19:45 :
antwoorden heb ik niet, maar ik kan wel een paar sarcastische definities posten:

gang·baar (bn.)
1 courant, algemeen gebruikt => gewoon
2 (van geld of geldswaardig papier) geldig als wettig betaalmiddel <=> ongangbaar
3 (van koop- of handelswaren) gewild, in trek
4 [techn.] (van schroeven en instrumenten met schroefdraad) de draad met gemak volgend

kom·ma (het, de ~, ~'s)
1 leesteken, aangeduid door een punt met een staartje, dat in het algemeen een korte rust aangeeft, om syntactische delen binnen een volzin van elkaar te scheiden
2 hetzelfde teken als apostrof
3 hetzelfde teken om bij tiendelige breuken de eenheden van de tienden te scheiden => decimaalteken
4 [muz.] het kleinst hoorbare interval

Ik heb er dan nog wel een voor jou:

hoofd·let·ter (de ~)
1 grote letter van bijzondere vorm zoals men gebruikt aan het begin van een zin, van eigennamen en titels enz. => kapitaal

Oud 31-12-2004, 10:06
Liesjeuh
Liesjeuh is offline
Citaat:
swolha schreef op 20-12-2004 @ 15:59 :
Mijn moeder is aan het studeren geslaan althans ze wilt volgend jaar nederlands gaan studeren.
Doet misschien weinig terzake, maar toch: ze WIL is zonder een 't'!
Oud 31-12-2004, 12:42
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Liesjeuh schreef op 31-12-2004 @ 11:06 :
Doet misschien weinig terzake, maar toch: ze WIL is zonder een 't'!
Je bent nog iets vergeten: het moet namelijk geslagen en niet geslaan zijn.
Oud 29-01-2005, 22:00
Sanctus
Sanctus is offline
he Mathfreak je bent me net voor
is gewoon erg hoe moeilijk sommigen het met hun MOEDERTAAL hebben
Oud 30-01-2005, 12:46
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 29-01-2005 @ 23:00 :
he Mathfreak je bent me net voor
En daar kom je pas ruim een maand na dato mee aanzetten?
Reageren

Regels voor berichten