Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
verder denk ik dat hulpverleners die muren doorbreken door je hoofd een beetje op orde te brengen. Meestal komen die muren doordat het een chaos is in je hoofd. En hulpverlener kan jou laten zien wat het voor een troep is kan er voor zorgen dat de dingen wat meer opgeruimd worden. Het is niet dat dingen worden weggegooid maar het krijgt allemaal een plaatsje.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Inderdaad, niet meewerken is geen optie. Bij mij is dat zéker geen optie. Je bent er dan geen stap verder mee, dus waarom zou je dan hulp gaan vragen en ervoor betalen als je er toch niets mee bent? En ik denk dat de meesten er wel sterker uitkomen als je toch min of meer wat meewerkt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vertrouwen heeft er heel veel mee te maken, maar wat bedoel je precies met echtheid en empathie? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
jullie hebben het steeds over mee werken, maar ik vraag me iets af ik wil niets liever dan meewerken en me openstellen voor die man, ik vertrouw hem ook maar het lukt me gewoon niet. Het lukt mij domweg niet om iemand zo dichtbij me te laten komen hoe ik het ook probeer ik klap dicht en sluit me helemaal af
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd op 30-01-2005 om 10:57. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() @lightfighter echtheid houdt in de hulpverlener volledig zichzelf is. De therapeut is zijn werkelijke zelf tijdens zijn ontmoetingen met clienten. Een onderdeel hiervan eerlijk zijn over wat hij waarneemt.
||
![]() |
Citaat:
Echtheid is zeker ook belangrijk, als je niet eerlijk tegenover de persoon bent die over jou zit (om ook dat woord te vermijden ![]() En empathie.... Tja... Niet iedereen heeft, denk ik, die 'gave' om zich heel goed te kunnen inleven in die persoon. Dat is uiteindelijk toch wel nodig, vind ik persoonlijk, maar als je dat totaal niet kan, als je je totaal niet kan inleven in die personen, dan nog kan je een hele goede hulpverlener worden, vermoed ik. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is natuurlijk altijd het beste als je dat kan, als je je goed kunt inleven in die persoon, maar als je dat niet kan is dat nog geen ramp. Dat bedoelde ik... |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je kunt alsnog jezelf wijs maken en aanleren dat het niet zo is, maar dat kost energie. Maar als je het wilt, kan het, maar ik denk niet dat je dat wil, omdat je je koste wat het kost wil beschermen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Ik zie dagelijks cliënten die héél graag geholpen willen worden, die er echt alles voor over hebben en er heel veel voor doen, maar soms lukt het niet. En dat begrijp ik, de ene dag gaat het beter om je open te stellen voor je hulpverlener dan de andere dag. Dus als je iets niet kunt, wil nog niet meteen zeggen dat je het niet wilt. (Neem als voorbeeld zingen. (Dom voorbeeld.) Ik ken velen die heel graag willen zingen, maar het niet kunnen, ze zingen zo vals als een kat. Maar toch doen ze het graag. Maar ze willen het wel kunnen, maar zingen kan je niet aanleren. Ja, je kunt je stem oefenen als je zangles gaat nemen, maar echt goed kunnen zingen kan je niet als je daar niet mee geboren bent. Dit is hetzelfde als hulp vragen. Je wil wel, maar soms kan je niet.) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Welke film heeft u het laatst gezien en wat vond u ervan? Verwijderd | 500 | 16-09-2008 18:17 | |
Psychologie |
Wat-roept-het-bij-je-op-topic #6 WolterB | 490 | 30-07-2005 22:35 | |
Psychologie |
Wat wil je op dit moment het liefste, #16 Mariekje* | 496 | 24-03-2005 21:03 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] doorgebroken muren aristocat | 3 | 19-07-2004 13:17 | |
Lifestyle |
Stel je voor.. Morphia | 52 | 04-12-2002 09:50 | |
Psychologie |
de doden onder de levenden ~(TrueSickness)~ | 13 | 15-04-2002 22:57 |