Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2005, 16:36
Tha-Theo
Tha-Theo is offline
Ik weet niet of ik er een nieuw topic over moet maken, maar ik kon geen andere vinden.

UEFA stelt minimum spelers van eigen kweek in

3/2/2005 16:41

Het beleid van clubs als Chelsea, die alleen maar kopen en niet meer aan de eigen jeugd denken, zit er vanaf de zomer van 2006 niet meer in. Met een quotum-regeling wil de UEFA deze werkwijze een halt toeroepen, ter bescherming van de eigen kweek. Deelnemers aan de Europese toernooien moeten minimaal vier spelers uit eigen kweek in hun selectie hebben.
Op de lijst van 25 spelers, die de clubs moeten inleveren bij de start van de Europese competities, moeten minimaal vier spelers staan die in het land van de club zijn opgeleid. Twee daarvan moeten afkomstig zijn uit de eigen opleiding. Het maakt niet uit van welke nationaliteit ze zijn, als maar aan de voorwaarde is voldaan dat ze in de leeftijd van vijftien tot 21 jaar minimaal drie jaar onderdeel uitmaakten van de jeugdopleiding.

De UEFA wil met de maatregelen een aantal negatieve tendensen het hoofd bieden. De Europese bond ziet namelijk met lede ogen aan dat steeds meer clubs hun eigen identiteit verliezen door het aantrekken van buitenlandse spelers. Een ander beoogd doel is het verkleinen van het groeiende verschil tussen arm en rijk. Ook is de maatregel bedoeld om de opleiding in kleine landen te beschermen.

'We denken dat het voorstel een redelijk compromis is na alle adviezen die we hebben ingewonnen', zei Lars-Christer Olsson namens de UEFA. 'Hoewel we wat negatieve reacties hebben gekregen uit sommige landen en enkele grote clubs uit die competities, stonden alle andere partijen positief tegenover ons voorstel. We denken bovendien dat voorstel niet in strijd is met de wet, omdat het niet gaat om een restrictie, maar om een sportieve regel ter ontwikkeling van jonge spelers.'

De clubs hebben nog een jaar de tijd om te voldoen aan de nieuwe regels die gelden met ingang van het seizoen 2006/07. Het aantal spelers van eigen bodem wordt geleidelijk verhoogd tot in totaal acht in 2008.

De UEFA hoopt dat het quotum niet alleen gaat gelden voor de Europese competities. Op het UEFA-congres in Tallinn in april moeten de aangesloten bonden zich buigen over het voorstel om dezelfde regels te laten gelden voor de eigen competities.

vi.nl

Goede zaak lijkt mij, kunnen we misschien eindelijk eens goede spelers in Nederland houden!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2005, 16:50
AJACIED
AJACIED is offline
ja pcies, al de talenten hier worden zo snel weer verkocht, dat is schadelijk voor het nederlandse voetbal.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 17:39
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Zeer goede zaak! Maar je topictitel klopt dan niet echt; minimaal 4 autochtone spelers in de selectie.
Oud 03-02-2005, 17:41
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 03-02-2005 @ 18:39 :
Zeer goede zaak! Maar je topictitel klopt dan niet echt; minimaal 4 autochtone spelers in de selectie.
Waarvan twee uit eigen opleiding.

Overigens lijkt het me voor Nederland niet zoveel verschil maken, bijna elke club heeft wel 2 jongens uit eigen opleiding erin staan. NEC zelfs 10!
Oud 03-02-2005, 17:46
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Tja het ziet er wel goed uit allemaal, maar 2 uit eigen opleiding en 2 uit eigen land stelt natuurlijk niet zo veel voor. Van mij mogen deze cijfers wel omhoog, beetje weinigzeggende publiciteitsstunt lijkt me dit.
Oud 03-02-2005, 17:47
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ach ja, ik zou de maatregel best wat verder willen zien gaan..maar als de grote landen het niet willen is de UEFA toch niet bereid..
Oud 03-02-2005, 19:46
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-02-2005 @ 18:41 :
Waarvan twee uit eigen opleiding.

Overigens lijkt het me voor Nederland niet zoveel verschil maken, bijna elke club heeft wel 2 jongens uit eigen opleiding erin staan. NEC zelfs 10!
Bij bijvoorbeeld PSV en Feyenoord zou het problemen op kunnen leveren.

Maar elke club die minder dan 2 jongens uit de eigen opleiding hebben zouden zich kapot moeten schamen.
Oud 03-02-2005, 20:37
Verwijderd
Uit eigen opleiding;

Buitenland: Leonardo & Kalou (Curth komende seizoenen?)

Nederlands: Zuiverloon, Loovens, Artz (hoewel de laatste twee voorlopig weinig kans maken).

Maar ik zie voorlopig geen problemen voor Feyenoord.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 20:54
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 03-02-2005 @ 20:46 :
Bij bijvoorbeeld PSV en Feyenoord zou het problemen op kunnen leveren.

Maar elke club die minder dan 2 jongens uit de eigen opleiding hebben zouden zich kapot moeten schamen.
Feyenoord problemen?

En PSV heeft toch ook een eigen jeugd?
Oud 03-02-2005, 21:57
EaSy-M3
EaSy-M3 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-02-2005 @ 21:54 :
Feyenoord problemen?

PSV heeft wel eigen jeugd maar erg veel talent zit er niet bij. Ze hebben op het moment niemand uit hun eigen kweek in de basis dacht ik, kan zijn dat ik verkeerd zit hoor. Maar ik vind het wel een goede actie van de UEFA, zat er wel op te wachten
Oud 03-02-2005, 22:42
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-02-2005 @ 21:54 :
Feyenoord problemen?

Noem er eens wat van PSV dan? Ik heb de selectie er even bijgepakt en kom tot de conclusie dat alleen Jurgen Collin uit de PSV-jeugdopleiding komt
Oud 04-02-2005, 05:57
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Zijn jullie er blij mee? K vind het opzich wel een goede zaak voor het NL voetbal..
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 12:14
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Ik vind het weer zo'n typische UEFA regel. Net doen of je het voetbal wil beschermen, maar te bang zijn om tegen de schenen van de grote clubs te schoppen.
Resultaat van deze regel laat natuurlijk op zich wachten, zal geen moer uitmaken uiteindelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 09:34
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 03-02-2005 @ 23:42 :
Noem er eens wat van PSV dan? Ik heb de selectie er even bijgepakt en kom tot de conclusie dat alleen Jurgen Collin uit de PSV-jeugdopleiding komt
kwam huntelaar niet uit psv-kweek?
Oud 07-02-2005, 12:03
number9
number9 is offline
Ajax heeft er iig geen problemen mee

PSV zal Huntelaar, Colin, Coutinho enzo maar terug moeten halen.
Reageren

Regels voor berichten