Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2005, 20:36
Limbabanaan
Limbabanaan is offline
Met ontsteltenis heb ik kennis genomen van het feit dat de NS heeft besloten deze Carnaval geen extra treinen in te zetten tussen Maastricht en Sittard/Heerlen. Mij rijst de vraag: waarom?? Misschien is 'men' nog nooit hier geweest met Carnaval, maar ik kan U verzekeren dat de extra treinen die voorheen reden altijd tot de nok toe gevuld waren. Dit tot grote vreugde van zowel de passagiers als de gemeente Maastricht. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, nietwaar?

Wat mij opviel, was dat de NS wel extra treinen inzet tussen Hengelo en Oldenzaal. Heeft die regio soms een streepje voor? Voorheen werd wel eens als reden gegeven, dat men wilde afzien van de extra treinen, vanwege het vandalisme dat zich voor zou doen. Bij mijn weten is dit niet het geval geweest, in ieder geval in veel mindere mate dan bij voetbalwedstrijden. Zoals mijn Amerikaanse oom eens verbaasd zei over Carnaval: 'A whole town tipsy and no fights? Amazing!' We gaan niet allemaal in een dronken bui de trein verbouwen, we zijn geen hooligans... Is banaal volksvermaak (want dat is voetbal in mijn ogen) soms belangrijker dan een jaarlijks terugkerend cultureel evenement als Carnaval? Als dat het geval is, stelt de NS mij zeer teleur.

Niet alleen word ik beroofd van de mogelijkheid enkele dagen van Carnaval in Maastricht door te brengen, de gemeente Maastricht loopt naar mijn mening op deze manier duizenden, zo niet miljoenen euro's omzet mis. Want ik ben niet de enige die zich, vanwege gebrek aan vervoer, genoodzaakt ziet ergens anders vertier te zoeken.

Waarom? Waarom?
Oud 02-02-2005, 20:38
Verwijderd
Gelijk heb je, belachelijk het lijkt wel of ze ons kloten alleen omdat we Limburgers zijn
Oud 02-02-2005, 20:53
Limbabanaan
Limbabanaan is offline
Ik heb de afgelopen dagen zo vaak gedacht: die arrogante hollanders bij de ns! We zouden ze eigenlijk hun voetbaltreinen es af moeten pakken, kijken wat ze dan doen...
Oud 02-02-2005, 21:09
Balance
Balance is offline
Misschien konden ze geen mensen krijgen? In omgeving maastricht lijkt het me lastig om conducteurs te krijgen die willen werken met carnaval (aangezien het voor brabanders en limburgers meestal een heilig feest is waar ze niet vanaf willen zien)? In Twente is dat toch wat makkelijker, omdat daar veel meer mensen zijn die het niet vieren.

Of misschien is het te duur en moesten ze kiezen: óf limburg óf twente.
En dan lijkt het me weinig te maken te hebben met streepje voor oid: er is er gewoon altijd één de pechhebber. Dit keer Limburg. Was het andersom geweest dan hadden de twentenaren geklaagd.

Of misschien moesten ze idd kiezen en was de normale dienstregeling in Twente nog belabberder dan die in Limburg dat ze dachten: Twente heeft er eerder nog een extra trein bij nodig dan Limburg.

Kan van alles zijn. Waarom bel je de klantenservice niet om het te vragen?
Oud 02-02-2005, 21:13
Multilot
Multilot is offline
ik kan me niet anders herinneren dan dat er extra treinen rijden tussen hengelo en oldenzaal. En dat is maar goed ook, anders kom ik er niet eens!

Misschien is ns bang dat de treinen worden afgebroken ofzo?
Oud 02-02-2005, 21:21
PV
PV is offline
Weet je wat pas belachelijk is.. dat supermarkten eerder dichtgaan omdat het carnaval is. Als je dan de hele dag moet werken en je wilt savonds eten halen, kan dat eenvoudigweg niet
Oud 02-02-2005, 23:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
PV schreef op 02-02-2005 @ 22:21 :
Weet je wat pas belachelijk is.. dat supermarkten eerder dichtgaan omdat het carnaval is. Als je dan de hele dag moet werken en je wilt savonds eten halen, kan dat eenvoudigweg niet
de dag ervoor inslaan?
Oud 02-02-2005, 23:29
PV
PV is offline
Citaat:
Balance schreef op 03-02-2005 @ 00:24 :
de dag ervoor inslaan?
als je daar te laat achterkomt - zoals ik vorig jaar - gaat dat niet
Oud 02-02-2005, 23:30
_Moby_
_Moby_ is offline
reden is toch dat het niet meer rendabel was. Er gingen gewoon te weinig mensen mee om het winstgevend te houden. Daar komt nog eens bij dat er altijd een hoop criminaliteit in en bij die treinen was. De gemeente Maastricht kan hier weinig aan veranderen, tenzij de gemeente zelf de treinen gaat financieren. En daar heeft de gemeente helemaal niets aan, het zijn namelijk de cafés die het geld innen, de gemeente is handenvol geld kwijt aan carnaval (politie, puinruimers enz.). Jammer dat ze niet meer rijden, maar het is niet anders...
Oud 03-02-2005, 13:56
Limbabanaan
Limbabanaan is offline
Zoals ik bovenaan al zei, de treinen zaten altijd stampvol (dus rendabel), en vandalisme kwam bij mijn weten nauwelijks voor (of iig veel minder dan bij voetbal) dus daar kan het in feite niet aan liggen. En ja, ik heb geprobeerd contact op te nemen met de NS, maar de enige mogelijkheid daarvoor is een of ander telefoonnummer te bellen voor 1,10 euro per minuut. Nou, dus niet he. Ze pakken me mn trein af, dan ga ik niet ook nog betalen om iemand daarover te spreken he! En ok, ik zei dat de gemeente zo veel geld misloopt, ik bedoelde daar niet mee het bestuur van Maastricht maar de gemeenschap (dus ook de ondernemers).
Oud 03-02-2005, 13:57
Limbabanaan
Limbabanaan is offline
Citaat:
Dan is nog altijd een friture of McDonald's open...
Oud 03-02-2005, 15:29
Bartje
Bartje is offline
Het zal vast economisch onrendabel zijn, anders zal de NS het echt wel doen.
Of ze krijgen te weinig mensen, zoals Balance zegt
Oud 03-02-2005, 16:08
LittleLucille
LittleLucille is offline
eerst ging er ook nog een nacht trein om 2 uur, van venlo na roermond.. nu gaat de laatste om 11..
Oud 03-02-2005, 17:59
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Klote-NS ja! Heb me er ook om zitten te verbazen. Maja, te weinig rendabel, inderdaad...
Zelf woon ik in Maastricht, dus ik zal geen gebruik maken van de treinen, maar ik ken genoeg mensen die daar om balen. Ik vind dat ze niet alleen met carnaval nachttreinen moeten invoeren, maar voor vast tijdens elk weekend! De taxi's zijn al best duur he...
Oud 03-02-2005, 18:56
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
Limbabanaan schreef op 02-02-2005 @ 21:36 :
verhaal
Gewoon tot diep in de nacht doorgaan en de eerste trein pakken, of gewoon de laatste trein om 12 ofzo pakken en in je eigen dorp verder gaan. tegen die tijd is het toch overal gezellig, of niet?
Oud 03-02-2005, 18:56
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
maar speciaal daarvoor zijn de cafetaria's wel tot diep in de nacht open
Oud 04-02-2005, 12:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik dacht dat er geen extra treinen zouden rijden maar wel extra lange treinen, dat is dan tenminste nog iets toch?
Oud 04-02-2005, 13:39
-(L)-
Citaat:
Limbabanaan schreef op 02-02-2005 @ 21:36 :
Met ontsteltenis heb ik kennis genomen van het feit dat de NS heeft besloten deze Carnaval geen extra treinen in te zetten tussen Maastricht en Sittard/Heerlen. Mij rijst de vraag: waarom?? Misschien is 'men' nog nooit hier geweest met Carnaval, maar ik kan U verzekeren dat de extra treinen die voorheen reden altijd tot de nok toe gevuld waren. Dit tot grote vreugde van zowel de passagiers als de gemeente Maastricht. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, nietwaar?

Wat mij opviel, was dat de NS wel extra treinen inzet tussen Hengelo en Oldenzaal. Heeft die regio soms een streepje voor? Voorheen werd wel eens als reden gegeven, dat men wilde afzien van de extra treinen, vanwege het vandalisme dat zich voor zou doen. Bij mijn weten is dit niet het geval geweest, in ieder geval in veel mindere mate dan bij voetbalwedstrijden. Zoals mijn Amerikaanse oom eens verbaasd zei over Carnaval: 'A whole town tipsy and no fights? Amazing!' We gaan niet allemaal in een dronken bui de trein verbouwen, we zijn geen hooligans... Is banaal volksvermaak (want dat is voetbal in mijn ogen) soms belangrijker dan een jaarlijks terugkerend cultureel evenement als Carnaval? Als dat het geval is, stelt de NS mij zeer teleur.

Niet alleen word ik beroofd van de mogelijkheid enkele dagen van Carnaval in Maastricht door te brengen, de gemeente Maastricht loopt naar mijn mening op deze manier duizenden, zo niet miljoenen euro's omzet mis. Want ik ben niet de enige die zich, vanwege gebrek aan vervoer, genoodzaakt ziet ergens anders vertier te zoeken.

Waarom? Waarom?
Ik maakte vorig jaar ook gebruik van de nachttreinen vanuit M'tricht. Ik heb gehoord dat er dit jaar geen treinen rijden omdat er vorig jaar overlast is geweest. En omdat er geregeld voor de lol aan de noodrem werd getrokken. Hoeveel er waar van is weet ik niet.
Er rijden trouwens wel nachtbussen, dus dit jaar met de bus
Oud 04-02-2005, 22:19
meisje
meisje is offline
Ik vind carnaval in m'tricht kut.
Oud 05-02-2005, 12:47
_Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
meisje schreef op 04-02-2005 @ 23:19 :
Oud 05-02-2005, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Limbabanaan schreef op 02-02-2005 @ 21:53 :
Ik heb de afgelopen dagen zo vaak gedacht: die arrogante hollanders bij de ns! We zouden ze eigenlijk hun voetbaltreinen es af moeten pakken, kijken wat ze dan doen...
*wist* Ik hou me wel in hierover *zwijgt*

Verder die treinen, ik gok dat er wel een goede rede achter zit denk je niet?! Enne tsjaa dan maar gewoon de hele avond en nacht, zodat je de volgende morgen naar huis kan.. Kan me er ook wel iets bij voorstellen dat er in die treinen veel overlast is geweest. Ik bedoel iedereen is natuurlijk erg dronken, en tsjaa dan is het niet meer zo'n feest voor de ns...

Laatst gewijzigd op 05-02-2005 om 14:27.
Oud 05-02-2005, 16:56
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
meisje schreef op 04-02-2005 @ 23:19 :
Oud 05-02-2005, 17:49
PV
PV is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 03-02-2005 @ 19:56 :
maar speciaal daarvoor zijn de cafetaria's wel tot diep in de nacht open
Daar ga ik niet m'n brood en melk halen?
Oud 05-02-2005, 19:11
Gatara's baby
Gatara's baby is offline
Oehhh erg, jeetje nu vergaat de wereld.

Zowiezo de lijn maastricht heerlen hadden ze liever willen opdoeken, omdat er te weinig op verdiend werd, dus wees blij dat er uberhaupt nog treinen rijden.

Carnaval is zooooo gezellig, dan wil je er toch niet weg????

kortom, gezeur
Oud 06-02-2005, 15:24
-(L)-
Citaat:
Gatara's baby schreef op 05-02-2005 @ 20:11 :
Zowiezo de lijn maastricht heerlen hadden ze liever willen opdoeken, omdat er te weinig op verdiend werd
Die lijn zat vorig jaar anders behoorlijk vol.
Advertentie
Oud 06-02-2005, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 06-02-2005 @ 16:24 :
Die lijn zat vorig jaar anders behoorlijk vol.
daar moet ik die koter gelijk aan geven, 2 keer per jaar omzet maken op een verliesgevende lijn is niet genoeg.....
Oud 08-02-2005, 18:17
Multilot
Multilot is offline
de extra treinen naar oldenzaal waren van syntens, misschien zit daar het verschil in

Regels voor berichten