Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2005, 21:26
Paris
Paris is offline
Gewikkeld in zachte doeken,
verhuld en gezwachteld
als ze machteloos spartelt,
langs onrustige woede die
haar rusteloos raakt.

Het slingert haar weer,
heen en immer terug.
Opgesloten spint ze toch
gedachten aan elkaar,
want ze is alleen maar,
gewoon een beetje bang.

Dwaas dwaalt ze door
hersenspinsels van de zot,
zittend aan de waterkant
waar ze kwam, zag, maar verloor,
dromend van luilekkerland.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2005, 21:40
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
gewikkeld, zacht, verhuld, gezwachteld, machteloos, onrustig, rusteloos - dat maakt idd dat het wat rusteloos overkomt, wat gejaagd, wsl goede verwoording van je gevoelens.
de laatste strofe vind ik minder, komen, zien en overwinnen vind ik niet zo goed uitgewerkt, zittend aan de waterkant komt niet zo goed over.
opgesloten spint ze toch ~ gedachten aan elkaar vind ik mooi. over want ze is alleen maar ~ gewoon een beetje bang moet ik nog even nadenken, aan de ene kant is dat ook juist het een soort cynische eraan, aan de nadere kant vind ik het toch niet zo goed passen. of iets daar tussenin.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 22:10
namnatulco
namnatulco is offline
=zwart wit= heeft gelijk wat betreft de laatste strofe, hoewel ik het begin ervan wel goed vind
Oud 22-06-2005, 10:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind die laatste drie regels juist wel heel erg goed!

Citaat:
Het slingert haar weer,
heen en immer terug.
Ik weet niet goed hoe ik dit moet lezen, die weer klopt voor mijn gevoel totaal niet...

En ik begrijp je titel ook niet. Verder vind ik het eigenlijk wel een mooi gedicht!
Oud 22-06-2005, 10:23
Flosdraad
Flosdraad is offline
ik ben een fan.

Het loopt heerlijk, een genot om te lezen. Ik herken het gevoel en je verwoord dat uitstekend. Heerlijk. Er zijn er dus wel.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 11:13
Paris
Paris is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 22-06-2005 @ 11:13 :
Ik vind die laatste drie regels juist wel heel erg goed!

Ik weet niet goed hoe ik dit moet lezen, die weer klopt voor mijn gevoel totaal niet...

En ik begrijp je titel ook niet. Verder vind ik het eigenlijk wel een mooi gedicht!
Zoek eens op http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/ naar luilekkerland. Ik denk dat je de titel dan wel snapt.

En over die regels die je niet snapte: het slingert haar weer (weer dan bedoelt als alweer) heen en immer (voortdurend) terug. Meer, kan ik er niet echt aan uitleggen.

Verder, bedankt voor de reacties.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 13:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Paris schreef op 22-06-2005 @ 12:13 :
Zoek eens op http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/ naar luilekkerland. Ik denk dat je de titel dan wel snapt.

En over die regels die je niet snapte: het slingert haar weer (weer dan bedoelt als alweer) heen en immer (voortdurend) terug. Meer, kan ik er niet echt aan uitleggen.

Verder, bedankt voor de reacties.
Argh, soms weet ik echt te weinig

Mja, ik snap die regel op zich wel, als inhoud, maar het ritme klopt totaal niet zoals ik het lees...
Reageren

Regels voor berichten