Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2005, 11:05
farai
farai is offline
Hoe open ben jij tov vrienden/vriendinnen?

Ik was gister een gesprek aant voeren op msn en plots besefte ik mij dat ik toch iets té open was tov diegene. Ik ben over het algemeen best wel een open iemand in één tegen één gesprekken en ik zou bij wijze van spreken zo mijn heel levensverhaal kunnen vertellen aan wildvreemden. Maar ik heb (natuurlijk) ook mijn gevoeligere onderwerpen waar ik minder makkelijk over praat.

Ben jij een open of een gesloten persoontje? Ik weet dat mensen heel gesloten kunnen zijn en dat dat nare gevolgen kan hebben maar kan je in het algemeen ook te open zijn? Ben je zelf (on)bewust al is over je eigen grens van openheid gegaan?

Vertel
Oud 14-02-2005, 11:08
Verwijderd
Ik let altijd goed op met wie ik wat vertel. Maar het gaat erom dat je je prettig voelt bij wie je wat verteld. Zo lopen er mensen rond die alles van me weten, en mensen die nooit iets van mij zullen begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 11:11
Mono-racer
Mono-racer is offline
ben redelijk open tegen goede vrienden

Laatst gewijzigd op 14-02-2005 om 12:20.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 11:11
farai
farai is offline
ja die heeft iedereen wel denk ik he? En dan vooral diegene die je nooit zullen begrijpen: dan doen ze alsof ze met je meeleven en dat ze je heel goed begrijpen maar in werkelijkheid weten ze geen fuck van wat er in je omgaat.
Oud 14-02-2005, 11:29
WolterB
WolterB is offline
Ik was altijd heel erg gesloten en dat is ongeveer anderhalf jaar geleden begonnen te veranderen.

Ik ben nu meer open, maar de dingen die echt moeilijk zijn voor me vertel ik niet aan veel vrienden. Daarvoor moet ik ze eerst echt 100% vertrouwen én als dat zo is, moet er nog een goede sfeer zijn om bepaalde dingen te vertellen. Is die er niet, dan doe ik het niet.
Maar alleen het gevoel al dat je alles kunt vertellen is vaak al heel goed, dan komt het vanzelf wel een keer
Oud 14-02-2005, 11:31
farai
farai is offline
Citaat:
WolterB schreef op 14-02-2005 @ 12:29 :

Maar alleen het gevoel al dat je alles kunt vertellen is vaak al heel goed, dan komt het vanzelf wel een keer
Das een zalig gevoel idd
Oud 14-02-2005, 11:45
Myuki
Myuki is offline
heel
Oud 14-02-2005, 13:38
waves
waves is offline
ligt er aan, mijn vriendje en een vriendin in het bijzonder weten meer dan 'de rest'. bij hen kan ik altijd mn ei kwijt, dat weet ik .
Oud 14-02-2005, 14:02
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ken wel een paar mensen met wie ik alles kan bespreken. Ik voel meestal vrij snel aan met welke mensen ik dat wel en met welke ik dat niet kan. Het maakt me niet uit of ik ze irl ken of dat ik ze alleen via internet bijv. ken. Sommige mensen vertrouw ik gewoon vrijwel meteen. (dus dan zijn het nog vreemden, zou je kunnen zeggen)
Oud 14-02-2005, 14:09
Maurice
Maurice is offline
open tegen vreemden en gesloten tegen goede vrienden.
klinkt gek, is zo.
Oud 14-02-2005, 14:40
farai
farai is offline
Citaat:
Maurice schreef op 14-02-2005 @ 15:09 :
open tegen vreemden en gesloten tegen goede vrienden.
klinkt gek, is zo.
Ze zeggen wel eens dat je soms beter met vreemden kan praten idd. Heb ik ook dus ik vind het zeker niet gek oid.
Oud 14-02-2005, 14:46
Gammaray
Gammaray is offline
Bij vrienden ben ik open echte vrienden dan die ik vertrouw en tegen over de rest ben ik erg gesloten en laat ik niks merken.
Maar ik kijk althijd eerst de kat uit de boom en dan kijk ik als ik die persoon kan vertrouwen en dat duurt bij mij meestal wel een tijd.
Oud 14-02-2005, 15:55
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik ben altijd heel open en soms iets te open. als ik iemand niet mag, dan zal diegene dat merken ook. natuurlijk ben ik er weleens mee in de problemen gekomen. maar ach, je moet er maar mee leven
Oud 14-02-2005, 15:57
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 14-02-2005 @ 16:55 :
Ik ben altijd heel open en soms iets te open. als ik iemand niet mag, dan zal diegene dat merken ook. natuurlijk ben ik er weleens mee in de problemen gekomen. maar ach, je moet er maar mee leven
Dat is alleen maar een goede eigenschap
Dan weet je gelijk waar je aan toe bent
Oud 14-02-2005, 15:58
Antinoniem
Antinoniem is offline
Ik ben open en gesloten. ligt eraan hoe je open bekijkt. Als je open zijn noemt veel vertellen gewoon.. dan ben ik heel open. Maar echt je gevoelens uiten en dat soort dingen.. schijn ik vrij weinig te doen ofsow.. dus dan zou ik weer gesloten zijn. Heb overigens 2 Platoonse Liefdes nou zijn dat dan geen relaties.. maar vrijwel puur geestelijk.. en daar ben ik totaal open mee.. vertel ze echt alles en zij mij hoop ik
Oud 14-02-2005, 16:16
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Ik lijk heel open, maar als puntje bij paaltje komt, kan ik heel erg gesloten zijn. Vooral bij de hele gevoelige onderwerpen...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 16:24
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik ben best wel open tegen vriendinnen. Maar er is eigenlijk maar 1 vriendin waar ik alles tegen vertel. Omdat zij echt naar me luistert en me helpt
Oud 14-02-2005, 16:24
Fruitcake
Fruitcake is offline
Mensen denken vaak dat ik wel open ben, maar eigenlijk weten ze meestal de helft van het verhaal niet eens, ik ben dus gesloten, maar dat komt omdat ik bijna niemand 100% vertrouw.
Oud 14-02-2005, 17:13
Experiment
Experiment is offline
Ik ben heel erg open over leuke dingen, over mijn vriendje bijvoorbeeld kan ik zo alles details aan een wildvreemde vertellen, niet echt goed maar ik vind het moeilijk om me dan in te houden Dingen die echt belangrijk voor me zijn, vertel ik bijna nooit.

Er zit niet echt een tussenweg in...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 17:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik ben tegen sommige vriendinnen opener dan tegenover andere. Lijkt me logisch, aangezien je met iedereen een andere relatie hebt. Met twee vriendinnen ben ik volledig open, met ééntje half en bij de rest ben ik vrij gesloten. Soms ben ik wel eens over die grens heengegaan ja, in een dronken bui.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 17:24
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Dukko schreef op 14-02-2005 @ 12:08 :
Ik let altijd goed op met wie ik wat vertel. Maar het gaat erom dat je je prettig voelt bij wie je wat vertelt. Zo lopen er mensen rond die alles van me weten, en mensen die nooit iets van mij zullen begrijpen.

Ter aanvulling: over het algemeen ben ik open over onderwerpen; ik sta ook altijd met een mening klaar. Maar er is een stricte scheiding tussen wat ik wel aan mensen vertel en wat niet.. Dat kan heel erg verschillen. Mijn geschiedenis en alle leuke en minder leuke dingen vertel ik als ik me goed voel bij mensen, en sommige dingen (waaronder mensen die ik leuk vind, om maar een stom voorbeeld te noemen) krijgt nooit iemand te horen. Of heel weinig mensen.
Oud 14-02-2005, 17:49
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik ben niet zo snel open tegen mensen. Ik ben ook veel meer een binnevetter, ik hou dingen zo lang mogelijk voor me. Alleen als het me echt heel erg dwars zit dan komt het er plotseling uit . Maar tegen goede vrienden en ik wel redelijk open geloof ik, ook omdat dat een eigenschap is die ik bij anderen waardeer.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 19:05
Skilly
Skilly is offline
Ben een gesloten persoontje. Als je me niet ken weet je ook niet wie ik ken
Oud 14-02-2005, 19:56
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
TE open
ik leg als het gesprek er toe komt heel mn privé leven op tafel
en later zit ik me dan te bedenken dat ik wel heel veel heb gezegt tegen iemand die eigenlijk helemaal nie zo veel van me weet of die ik zelf helemaal niet zo goed ken
Ook gesprekken waar ik zelf eigenlijk voor mezelf een beetje verlegen o.i.d. over ben, kan ik opeens heel mn mening over kwijt als het gesprek er toe komt

heb dus wel eens gehad dat zoiets negatief uitpakte: vette roddels over iets waar wel een kern van waarheid in zat maar wat veel erger was gemaakt enz..
beetje jammer..
zeker voor degene die het heeft doorverteld want die is nu niet iemand meer waar ik ooit nog 1 woord mee zal wisselen..
Oud 14-02-2005, 19:59
Qimm
Qimm is offline
Tegen mijn beste vrienden ben ik heel erg open, tegen gewone vrienden redelijk maar verder ben ik ook niet echt gesloten.
Oud 14-02-2005, 20:02
Roosje
Roosje is offline
Als ik een slaapfeestje heb met mijn vriendinnetjes, flap ik er soms vanalles uit wat ze eigenlijk helemaal niet hoeven te weten. Gelukkig vergeet iedereen de ene helft, omdat je gewoon teveel informatie binnenkrijgt, en niet oplet.

Over het algemeen ben ik heel open tegen mijn twee beste vriendinnen en mijn zus, maar dingen waarvan ik echt niet wil dat iemand het weet (niet dat dat zoveel is) houd ik mooi voor mezelf.
Oud 14-02-2005, 20:06
Warsocket
Warsocket is offline
heel open
ik er zijn maar weinig dingen die ik niet aan een wildvreemde zou vertellen

ik heb zoiets van kheb niks te verbergen dus who cares
Oud 14-02-2005, 20:51
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
ik is ook te open tegen vage personen op msn
Oud 14-02-2005, 20:54
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
heel open, er is niets waar ik niet over praat en ik hoef mensen niet goed te kennen om er met ze over te praten
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 22:08
Anaïs
Anaïs is offline
Soms zijn er zo van die mensen waartegen ik echt open kan zijn, anderen totaal niet. Intieme dingen tussen mijn vriend en ik blijven wel altijd gesloten
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 23:56
boredoflife
boredoflife is offline
ik ben bijna nooit open tegen anderen.. heb ook moeite mn gevoelens te uiten.. heb dit wel gedaan tegen een vriendin van me die ik eigenlijk niet lang kende.. en zij had dit ook bij mij gedaan.. mja, vertrouwen is iets moois
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 06:47
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik ben niet zozeer open, maar wel openhartig. Zo openhartig dat vreemde mensen zich ongemakkelijk gaan voelen of ervan schrikken en niks meer van zich laten horen.
Ik heb maar twee taboe's en daar praat ik niet over, met niemand.
Reageren

Regels voor berichten