Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Gewoon 8 mensen met als dagtaak rondreizen en dienstregelingen bekijken enzo, dus in het veld en achter het bureau de kwaliteit van het OV bekijken, 1 voor de administratie en 1 als directeur. De staat kennende zou zo'n bureau minstens 500 personeelsleden hebben, natuurlijk... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Over die 4 km doet de bus 22 minuten. De bus gaat van 6:30 tot 19:00 elk half uur, en dan nog om 20:00 en 21:00. Om 21:00 gaat dus de laatste bus. Mijn wijk van 8.000 inwoners heeft welgeteld 1 bushalte. Oh, wat is het busvervoer toch geweldig... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
2-rittenkaart voor € 1,-. Altijd goedkoper dan een gewone strippenkaart. En bij mij in Groningen is de frequentie om over naar huis te schrijven: vanaf het hoofdstation naar het universiteitscomplex (vgl de uithof bij Utrecht) gaat tot de avond elke vijf min een bus. Woon je in een buitenwijk? Geen probleem! Je rijdt elke tien minuten met een 18-meterbus (wel lastig -> bus moet dwars door een winkelcentrumpje heen) in een kwartier naar de binnenstad. |
![]() |
||
Citaat:
Als iedereen meer belasting betalen moet; koopt iedereen zijn kaartje. 'T is niet alsof je "kiest" om belasting te betalen, namelijk. Het probleem m.b.t. zwartrijders is dat ze geen kaartje kopen. Als al deze zwartrijders meer belasting betalen, hebben ze allemaal hun kaartje gekocht. En kunnen ze dus zo lang in tram 1 rondtouren als ze willen. Met invoering van 'gratis' openbaar vervoer zijn er geen zwartrijders. Kunnen die agentjes weer leuk wat anders gaan doen. |
![]() |
|||
Gratis gemeentelijk vervoer is misschien wel een goed idee, dan gaan de gemeentelijke belastingen gewoon wat omhoog. Er zijn toch al zoveel mensen die zwartrijden. Tevens wordt het autogebruik in de steden tegengegaan. Op landelijker niveau lijkt me me een stuk lastiger. En duurder.
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
true |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik woon in apeldoorn en maak elke doordeweekse dag gebruik van de trein en de bus. Het busvervoer is echt ideaal geregeld in Apeldoorn. Elk kwartier rijdt er een bus naar alle wijken van de stad (behalve de nieuwbouwwijk, maar dat gaat nog veranderen) en een retourtje kost maar 1 euro. (Het kost de gemeente wel behoorlijk veel geld geloof ik) Ik ben behoorlijk verwend daarmee. Ik moet in Hengelo/Enschede ook nog altijd nadenken als ik ergens heen moet met de bus (de laatst bus rijdt naar Hengelo om kwart over 11 en de bussen rijden vanaf 8 uur om het uur.... Daarnaast zijn de bestemmingen enrom vaag... neh.. geef mij apeldoorn maar
||
Citaat:
||
Citaat:
Binnen een bepaalde ring van de stad (met een straal die zo ongeveer loopt van het centrum tot aan La Défense) betaal je idd een vast bedrag. Wil je echter de banlieu in dan betaal je toch echt wel meer. Fontainbleau is ook niet te bereiken met een gewoon stadskaartje.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Openbaar vervoer moet gratis worden! Betoog WhiteStone | 2 | 13-01-2014 21:15 | |
Verkeer & Vervoer |
Partij van de File(rijder) coopergirl | 16 | 24-09-2007 19:12 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Gratis openbaar vervoer voor bepaalde groepen Faerie | 58 | 15-11-2005 08:57 | |
De Kantine |
openbaar vervoer phmpruim | 55 | 19-12-2003 16:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
openbaar bvervoer moet gratis worden cabilla | 90 | 04-11-2003 16:56 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Stelling: gratis openbaar vervoer Crums | 4 | 04-12-2002 15:59 |