Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2002, 12:35
Love: a passion
Love: a passion is offline
Ik droom heel vaak dat ik vermoord wordt. Dan komt er weer iemand met een mes op me af, of dan zit ik in een oorlog. Vaak wordt ik ook in m'n droom in mijn rug geschoten, dan voel ik dat echt. Het doet niet zeer, maar het lijkt net of je een dreun in je rug krijgt. Dit is toch niet normaal? En het is echt niet zo dat ik teveel films kijk. Zijn er meer mensen die vaak dromen dat ze vermoord worden of bijna vermoord worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2002, 12:46
miep
miep is offline
Ik had een aantal jarig geleden echt ALTIJD zulke dromen, niet om goed van te worden. Maar ik denk dat het bij mij kwam omdat ik van die super gore films keek..... die keek ik toen eigenlijk ook al niet meer maar toen ik 12 was gaven horrors en thrillers mij een kick Pas een tijdje later kreeg ik er last van, maar dat gebeurt vaker geloof ik. Misschien komt het bij jou ook dat je vroeger enge films gekeken hebt?
Oud 24-05-2002, 15:00
kleine wicca
kleine wicca is offline
Jah ik ken je probleem, en veel wat bij mij erg hielp was een dromenvanger.
Ik weet niet of het ding egt speciale krachten heeft of dat het alleeen werkt omdat je erin gelooft. Weet niet of je dr al wel eens van gehoord hebt...Het is een soort rondje van hout met daartussen een mooi netje gespannen, meestal met nog kleienre rondjes eraan aan de onderkant en versierd met veertjes en kraltjes..........Het werkt en ziet er nog mooi uit ook!!!
Je kunt ze bij bijna alle new-age winkeltjes kopen

succes!!
Oud 24-05-2002, 15:47
cerys
cerys is offline
ik heb het de laatste tijd ook heel erg..
vannacht bijvoorbeeld droomde ik dat ik vermoord werd en daarna wakker werd, een droom dus.. maar toen ik "wakker" werd, vermoordde datzelfde monster me weer, en weer werd ik wakker, en zo ongeveer 15 keer.. tot ik echt wakker werd ja..
Oud 24-05-2002, 16:45
dystopia
dystopia is offline
Dat je in je ruggeschoten wordt betekend dus in feite dat je er niks aan kunt doen. Dat het onverwacht is. Misschien ben je bang dat dierbare je 'backstabben'? Hoe sta je tegenover de moord op Fortuyn, heeft dat je aangegerepen? Hoe sta je tegenover het leven? Ben je bang voor de dood?

Kijk, dat zijn allemaal dingetjes die je jezelf af kunt vragen. Ik kan nl. jouw droom niet verklaren, dat kun jij wel. Door over dat soort dingen na te denken, althans, voor het geval je het de moeite waard vind. Ik denk dat je op deze manier bestwel verder kunt komen

Ik zelf ben ervan overtuigd dat elke droom een betekenis heeft, hoewel we ze niet altijd even makkelijk kunnen begrijpen.
Oud 24-05-2002, 18:09
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Ik zelf ben ervan overtuigd dat elke droom een betekenis heeft, hoewel we ze niet altijd even makkelijk kunnen begrijpen.
Ik droomde dat wij elkaar ontmoetten?

Wat zou daar de betekenis van zijn?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 18:11
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
******** schreef:

Dat wil je niet weten...
Oud 24-05-2002, 18:18
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:
Dat wil je niet weten...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 20:35
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
komop Pe, deze is voor jou, hier moet een betekenis aan zitten van iets, verwachtingen ofzo die niet uitkomen.
Oud 25-05-2002, 10:35
star9
star9 is offline
Heb ik zovaak..
Eerst verkracht worden en dan vermoord.
Word er gek van.
Maar bij mij is t waarschijnlijk omdat ik aanrandingen aan t verwerken ben
Oud 25-05-2002, 16:02
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Jaa had ik ook 'n keer..
Toen lag ik in et ziekenhuis en toen lag ik aan et idee te denken dat eigenlijk iedereen gewoon binnen kon lopen.
En toen droomde ik dat iemand 'n kussen op m'n hoofd dee.. En ik voelde et nog echt ook! (naja dacht ik dan )
Toen durfde ik niet meer met kussens te slapen omdat ik dacht dat ik zelf dat kussen op m'n hoofd dee..

Maar verder heb ik et eigenlijk nooit ..gelukkig..

XxX
Oud 25-05-2002, 16:26
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:

Was het positief of negatief? Wij gaan elkaar zeker nog 'ns ontmoeten, dat weet ik gewoon
Oud 25-05-2002, 16:31
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Was het positief of negatief?
Bestwel positief eigenlijk Ik droomde een tijdje geleden dat we elkaar op een meeting tegenkwamen. De conclusie was dat we meer op elkaar leken dan ik aanvankelijk verwacht had .. was bestwel vage droom

Ik snap alleen niet hoe ik op zoiets kom

Citaat:
Wij gaan elkaar zeker nog 'ns ontmoeten, dat weet ik gewoon
Dat denk ik ook wel
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 15:43
kleine wicca
kleine wicca is offline
Citaat:
komop Pe, deze is voor jou, hier moet een betekenis aan zitten van iets, verwachtingen ofzo die niet uitkomen.
Heej, zit jij ook bij whiteshadow? en komt Pe hier dan ook wel es?
ikke ff niet zow goed snappen!
Oud 27-05-2002, 18:55
Roozie
Roozie is offline
Ik heb ook altijd hele heftige dromen, zit vaak in oorlogen maar ben dan mensen aan het redden en mezelf ook
Oud 29-05-2002, 21:58
snoopy
snoopy is offline
ik droom altijd dat ik heel bizarre ongelukken krijg (bijv. dat ik in de schroef van een kano (???) val... ), en dat ik doodga voel ik dan ook echt. En dan word ik wakker, maar voel me heel kut. Ik weet het ook niet. volgens mij ben ik niet echt bang voor de dood, ofzow... misschien onbewust.
Oud 30-05-2002, 10:51
Verwijderd
Hmm, dat heb ik ook wel eens (gehad). Dromen waarin de meest verschrikkelijke dingen met je gebeuren, variërend van het van flats afdonderen tot verdrinken en gebeten worden door honden (?) Da's denk niet iets om je direct zorgen om te maken. Elk mens heeft onbewust angst voor de dood (al zullen er hier genoeg zijn die dat ontkennen).
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 11:09
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
heb k ook weleens gehad wel eng maar ja tis mar een droom!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 15:33
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Bestwel positief eigenlijk Ik droomde een tijdje geleden dat we elkaar op een meeting tegenkwamen. De conclusie was dat we meer op elkaar leken dan ik aanvankelijk verwacht had .. was bestwel vage droom
Zeiden andere ook al ja wie weet, ik ben eigelijk bestwel benieuwd, maar aan de andere kant zit ik financieel niet zo geweldig om nu naar allerlei meetings te gaan.

Citaat:
Ik snap alleen niet hoe ik op zoiets kom
Ik zie het als het onbewuste dat een soort van hint geeft aan je bewuste. Een soort van liefde aan jezelf die gegeven wordt

Citaat:
Dat denk ik ook wel
ik ook. Hoewel ik in princiepe nooit zo over computers praat op meetings. Zekerrr niet op Pinkpop
Oud 30-05-2002, 17:52
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Zeiden andere ook al ja wie weet, ik ben eigelijk bestwel benieuwd, maar aan de andere kant zit ik financieel niet zo geweldig om nu naar allerlei meetings te gaan.
We zien wel. Ik zal nog op verschillende meetings komen, vermoed ik

Citaat:
Ik zie het als het onbewuste dat een soort van hint geeft aan je bewuste. Een soort van liefde aan jezelf die gegeven wordt
LoL

Citaat:
ik ook. Hoewel ik in princiepe nooit zo over computers praat op meetings.
Is ook niet zo aardig voor de rest
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 20:28
autodropje
autodropje is offline
vaag ik word helemaal nooit vermoord in mn droom (al had ik dat in bepaalde nachtmerries wel liever gezien)
Oud 30-05-2002, 21:16
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
vaag ik word helemaal nooit vermoord in mn droom (al had ik dat in bepaalde nachtmerries wel liever gezien)
Ik werd in mijn dromen ook nooit 'vermoord' .. maar had al wel een paar dodelijke ongelukken

Denk dat die dromen gewoon uit angst voortkwamen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten