Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2005, 19:46
Little_Sun
Little_Sun is offline
Hoi,

Zijn hier mensen die extra vakken volgens naast hun studie aan de universiteit? Momenteel ben ik eerstejaars, mijn resultaten zijn goed en zou ik wel tijd over hebben voor een extra vak. Er zijn veel vakken buiten mijn studie die mij erg interessant lijken, vandaar dat het mij leuk lijkt om volgend jaar misschien 1 of meer extra vakken (aan dezelfde uni, wel buiten de opleiding) te volgen. Ik wacht nog even af hoe het komend halfjaar gaat enzo...
Wie doet dit? En gebeurt dit vaak onder studenten? Red je het met de tijd enzo?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2005, 19:49
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Ik volg ieder blok 4 vakken (doe twee studies) en zelfs dat is te doen. Drie vakken is zeker goed te doen, dus.
Oud 06-02-2005, 21:04
Freestyler*
Freestyler* is offline
niet iedereen heeft 2 vakken natuurlijk
heb er zelf elk trimester 4 of 5 en een extra vak lijkt me best lastig. Moet je ook opletten dat de tentamens niet op het hetzelfde tijdstip zijn gepland lijkt me

Ben zelf ook wel benieuwd naar de reacties
Oud 06-02-2005, 22:33
Sartre
Sartre is offline
Je kan in diezelfde tijd ook lekker een biertje gaan drinken.
Oud 07-02-2005, 18:58
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Kan, ik zie t probleem niet. Zelf doe ik een best zware studie, maar heb er altijd wel iets naast gedaan zoals bijv. bestuur van de studievereniging, dat ging ook, dus waarom zouden extra vakken niet kunnen???
Zit nu in m'n voorlaatste jaar en loop stage (eindstage) hierna moet ik dus nog 1 jaar met vakken, maar ik ben van plan om ook nog vakken bij een andere studie te volgen volgend jaar (wil er misschien zelfs nog wel een hele bachelor achteraan doen.
Oud 07-02-2005, 19:11
forumfreakie
forumfreakie is offline
Citaat:
Sartre schreef op 06-02-2005 @ 23:33 :
Je kan in diezelfde tijd ook lekker een biertje gaan drinken.
Oud 07-02-2005, 21:21
Nonaj
Nonaj is offline
Aangezien ik studievertraging op heb gelopen, ga ik komend blok eens proberen om dat een beetje weg te werken door een extra vak te doen. Ik zal in de loop van dit blok wel eens posten hoe het gaat....

Ik ken trouwens wel mensen die meer vakken gevolgd hebben per blok dan nodig was, en volgens mij hebben ze alles wel gehaald.....
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 21:48
Jampot
Jampot is offline
ik heb het druk genoeg met mijn studentenvereniging, mijn sport en huidige studie.. ik zit er wel over te denken, maar nu even niet

anyway.. volgens mij is het geniale van een bijstudie dat je het gewoon kan doen wanneer je tijd hebt.. toch? je hoeft daarvan geen verplichte punten te halen om je stufi te blijven ontvangen
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 23:05
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Jampot schreef op 07-02-2005 @ 22:48 :
anyway.. volgens mij is het geniale van een bijstudie dat je het gewoon kan doen wanneer je tijd hebt.. toch? je hoeft daarvan geen verplichte punten te halen om je stufi te blijven ontvangen
Nee, maar wat je in Leiden bijv. wel hebt is bindend studieadvies, dus je moet het eerste jaar minstens 30 (volgend jaar volgens mij 40 iig bij rechten) punten halen om door te mogen gaan. Ook moet je binnen twee jaar je propedeuse halen.

Ik ga volgend jaar waarschijnlijk rechten 'erbij' doen (doe nu al culturele antropologie) en ben van plan om dit jaar alvast 1 of twee vakken van rechten te gaan doen zodat ik het volgend jaar minder druk heb, al moet ik dat wel nog even regelen.

Verder wil ik ook nog wel meer extra vakken gaan volgen, maar het is nog maard e vraag of dat lukt.
Oud 08-02-2005, 12:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik volg het volgende semester een extra vrijwillig keuzevak bij mijn eigen studie erbij zodat ik eventueel volgend jaar nog over kan stappen naar geneeskunde. Ik denk dat ik dat niet wil maar het vak is EHBO en ik denk dat je daar altijd wel wat aan hebt. Hoe het allemaal zal gaan weet ik nog niet maar dat kan ik over een paar weken wel laten weten.
Oud 09-02-2005, 13:32
Little_Sun
Little_Sun is offline
Ja, zou leuk zijn om te horen of het goed gaat enzo!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten