Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2005, 12:36
MC Bobie
MC Bobie is offline
hey,

wat is het verschil tussen een blunt en een jonko..
Oud 01-02-2005, 12:42
Wammus
Wammus is offline
Een blunt is gedraaid met sigarenvloei. Je doet er een mix in van allerei soorten wiet en hash die je lekker vind of nog beter die je lekker in combinatie vind en een beetje tabak om het allemaal te laten branden. Je kan er voor kiezen om vloei met een smaakje te nemen.

Een jonko oftewel joint is gedraaid met een big vloei. Je doet er wiet/hash of combinatie in aangevuld met tabak. Aan het einde doe je een tipie die ervoor zorgt dat je niet alles uit je joint zuigt en je allemaal bende in je mond krijgt.
Oud 01-02-2005, 14:12
Verwijderd
jonko is negers voor joint
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 14:38
Type
Type is offline
Citaat:
wammus schreef op 01-02-2005 @ 13:42 :
Een blunt is gedraaid met sigarenvloei. Je doet er een mix in van allerei soorten wiet en hash die je lekker vind of nog beter die je lekker in combinatie vind en een beetje tabak om het allemaal te laten branden. Je kan er voor kiezen om vloei met een smaakje te nemen.

Een jonko oftewel joint is gedraaid met een big vloei. Je doet er wiet/hash of combinatie in aangevuld met tabak. Aan het einde doe je een tipie die ervoor zorgt dat je niet alles uit je joint zuigt en je allemaal bende in je mond krijgt.
Je lult moeilijk.

Een blunt is gedraaid van sigarenpapier, een joint is gedraaid van rijstpapier.
Oud 01-02-2005, 15:48
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Type schreef op 01-02-2005 @ 15:38 :

Je lult moeilijk.

Een blunt is gedraaid van sigarenpapier, een joint is gedraaid van rijstpapier.
Ja zo kan het ook ja .
Oud 01-02-2005, 15:49
Verwijderd
verschil is dat een blunt meestal (bijna) helemaal puur is
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:53
Wammus
Wammus is offline
Dat bedoel ik ^ en een beetje tabak om het allemaal te laten branden anders gaat ie steeds uit.
Oud 01-02-2005, 15:53
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 01-02-2005 @ 16:53 :
Dat bedoel ik ^ en een beetje tabak om het allemaal te laten branden anders gaat ie steeds uit.
juh
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 16:16
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Aan bluntvloei zitten vaak fijne smaakjes

Maar ze verkopen hier vaker geen bluntvloei dan wel
Oud 02-02-2005, 17:05
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Citaat:
wammus schreef op 01-02-2005 @ 13:42 :
Aan het einde doe je een tipie die ervoor zorgt dat je niet alles uit je joint zuigt en je allemaal bende in je mond krijgt.
In een blunt doe ik anders meestal ook een tipje, maar dat kan aan mij liggen
Oud 02-02-2005, 18:35
Verwijderd
jonko is met "gewone" papieren vloetjes.. met tippie, wiet/hasj en meestal ook tabacca derin..

blunt is met sigarenvloe.. kan met tippie.. hoeft niet.. wiet/hasj (nog nooit hasjblunt gerookt) en je kan er tabak in doen (wij roken blunt altijd puur)

hiero verkopen ze bluntvloe zelfs in boekies
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:37
girlsetsfire!
girlsetsfire! is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 01-02-2005 @ 17:16 :
Aan bluntvloei zitten vaak fijne smaakjes

Maar ze verkopen hier vaker geen bluntvloei dan wel
persoonlijk vind ik vanille-smaak geen aanrader maar misschien kwam dat ook wel door de purple die we er bij in hadden gegooid.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:57
Augustus
Augustus is offline
Ik heb vandaag bluntvloei met cognac smaak gevonden, smaakt zo fijn!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:57
Verwijderd
bah purple
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 20:13
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
DaFrostyOne schreef op 02-02-2005 @ 18:05 :
In een blunt doe ik anders meestal ook een tipje, maar dat kan aan mij liggen
Dat kan best ik heb nog nooit een blunt gedraaid/gerookt. Is het draaien daarvan eigenlijk moeilijker dan een joint?
Oud 02-02-2005, 20:20
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
wammus schreef op 02-02-2005 @ 21:13 :
Dat kan best ik heb nog nooit een blunt gedraaid/gerookt. Is het draaien daarvan eigenlijk moeilijker dan een joint?
eigenlijk makkelijker

de laatste keer dat ik een blunt gerookt heb is lang geleden. maar goed ook!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 20:21
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
]{ing schreef op 02-02-2005 @ 21:20 :
eigenlijk makkelijker

de laatste keer dat ik een blunt gerookt heb is lang geleden. maar goed ook!
Dan ga ik dat zeker nog een keer doen. Jointjes draaien is voor mij iig geen probleem en als het makkelijker is moet het dus lukken .
Oud 02-02-2005, 20:23
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
wammus schreef op 02-02-2005 @ 21:21 :
Dan ga ik dat zeker nog een keer doen. Jointjes draaien is voor mij iig geen probleem en als het makkelijker is moet het dus lukken .
de bluntvloei is wat minder flexibel, dus je kunt em vrij lomp dichtrollen als je dat wil
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 08:30
Verwijderd
Ik ben wel fan van de chocolade-blunt ^^ Ik ben sowieso fan van chocolade, daar niet van.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 09:43
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Citaat:
wammus schreef op 01-02-2005 @ 16:53 :

het hele idee achter sigarenvloei/papier is dat het als tabak fungeert, dus als je tabak nodig hebt om hem te laten branden doe je stiekem toch iets fout.

maargoed, ja duidelijk inmiddels wel: een jonko is de lelijkste naam voor een kets , en een blunt is een pure joint in sigarenpapier
Oud 03-02-2005, 16:10
Myuki
Myuki is offline
gefeliciteerd man
Oud 03-02-2005, 16:17
Type
Type is offline
Citaat:
Technamelie schreef op 03-02-2005 @ 10:43 :
het hele idee achter sigarenvloei/papier is dat het als tabak fungeert, dus als je tabak nodig hebt om hem te laten branden doe je stiekem toch iets fout.

maargoed, ja duidelijk inmiddels wel: een jonko is de lelijkste naam voor een kets , en een blunt is een pure joint in sigarenpapier
een kets...
een kets...?!

Oud 03-02-2005, 16:47
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Citaat:
wammus schreef op 02-02-2005 @ 21:13 :
ligt eraan, je hebt echte bluntpapers, van die natte blaadjes, die moet je "pijpen" als je hem hebt ingedraaid, om hem te laten plakken, dan half uur laten drogen en je hebt een master-blunt

Maar je heb ook van die "wannabe's", is in principe gewone vloei, alleen dan bruin en wat dikker (zit ook gewoon een plakrand aan, dus ook geschikt voor binnenste-buiten draaien).. Is alleen lekker als je er hasj en wiet in gooit naar mijn mening..
Oud 03-02-2005, 17:51
ShitVisjes
ShitVisjes is offline
was t nou ook zo dat je de wiet/hasj niet ruikt als je blunt vloei gebruikt? Dat is een van de weinige "blow-mythes" waar ik nog niet achter ben. Maar goed, ben nog steeds n niet-zeiken-shag-shit-tip-dicht-enrokenmaar-blower... Als dat gezeik over hoe t zou moeten. dikke bla allemaal
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 17:54
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
TerrorTwin#1 schreef op 03-02-2005 @ 18:51 :
was t nou ook zo dat je de wiet/hasj niet ruikt als je blunt vloei gebruikt? Dat is een van de weinige "blow-mythes" waar ik nog niet achter ben. Maar goed, ben nog steeds n niet-zeiken-shag-shit-tip-dicht-enrokenmaar-blower... Als dat gezeik over hoe t zou moeten. dikke bla allemaal
nou ja al dat gezeik over hoe het zou moeten. sommige dingen zijn nou eenmaal beter, en andere dingen zijn meer persoonlijke voorkeur. maar natuurlijk ruik je de wiet/hasj nog met bluntvloei
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2005, 18:05
ShitVisjes
ShitVisjes is offline
Citaat:
]{ing schreef op 03-02-2005 @ 18:54 :
nou ja al dat gezeik over hoe het zou moeten. sommige dingen zijn nou eenmaal beter, en andere dingen zijn meer persoonlijke voorkeur. maar natuurlijk ruik je de wiet/hasj nog met bluntvloei
ja Idd, sommige dingen zijn beter, ik noem rijstevloei en n tipje, maar dat was het dan ook wel.

en het leek me ook al sterk dat je het niet zou ruiken... die (imo lekkere) geur hoef je ook niet te lijf te gaan... en hoe gek zouden mijn ouders op staan te kijken als ik met n grote bruine joint in t schuurtje zat.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 18:05
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
ey swa taai die jonkoe noh
Oud 03-02-2005, 18:06
ShitVisjes
ShitVisjes is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 03-02-2005 @ 19:05 :
ey swa taai die jonkoe noh
kwaaie shag!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 18:29
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
DaFrostyOne schreef op 03-02-2005 @ 17:47 :
ligt eraan, je hebt echte bluntpapers, van die natte blaadjes, die moet je "pijpen" als je hem hebt ingedraaid, om hem te laten plakken, dan half uur laten drogen en je hebt een master-blunt

Maar je heb ook van die "wannabe's", is in principe gewone vloei, alleen dan bruin en wat dikker (zit ook gewoon een plakrand aan, dus ook geschikt voor binnenste-buiten draaien).. Is alleen lekker als je er hasj en wiet in gooit naar mijn mening..
Ok tnx. Ik ga het ook nog wel een keer in de shop vragen, daar hebben ze vast ook nog wel goede tips . Als ik het heb geprobeerd post ik in dit topic wel hoe het ging enzo.
Oud 03-02-2005, 19:50
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
TerrorTwin#1 schreef op 03-02-2005 @ 19:05 :
ja Idd, sommige dingen zijn beter, ik noem rijstevloei en n tipje, maar dat was het dan ook wel.

en het leek me ook al sterk dat je het niet zou ruiken... die (imo lekkere) geur hoef je ook niet te lijf te gaan... en hoe gek zouden mijn ouders op staan te kijken als ik met n grote bruine joint in t schuurtje zat.
mja dan kan je ze toch wijsmaken dat het een sigaar is?
ook zo vreemd dat ouders het wel ruiken als je een gewone joint rookt maar bijv niet als je puur door de waterpijp rookt
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 07:30
LiNiaaL
LiNiaaL is offline
simpel

blunts zijn ranzig... en sucken maar slecht... joints smaken beter en roken relaxed.

Oud 04-02-2005, 13:36
herz
herz is offline
zijn blunts eigenlijk illegaal geworden, hoorde laatst een gerucht ofzo. Zal vast bullshit zijn maar kunnen jullie opheldering geven.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 15:56
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Citaat:
herz schreef op 04-02-2005 @ 14:36 :
zijn blunts eigenlijk illegaal geworden, hoorde laatst een gerucht ofzo. Zal vast bullshit zijn maar kunnen jullie opheldering geven.
niet dat ik weet, in Eindhoven bij het Chinese Winkeltje verkopen ze de papers nog (alleen wannabe's --> lees vorige reply), maar op de Hennepbeurs hingen ze er alleen maar voor de sier.. (voor de mensen die er zijn geweest, bij binnenkomst links en dan 25 meter verder of zo) Kon verder alleen maar blunt-cones halen, maar dat is niks
Oud 04-02-2005, 16:05
Type
Type is offline
Citaat:
LiNiaaL schreef op 04-02-2005 @ 08:30 :
simpel

blunts zijn ranzig... en sucken maar slecht... joints smaken beter en roken relaxed.

eej, een champagnebluntje is heeeeeeerlijk anders. Maar dat is wel neppe bluntvloei dan.
Oud 11-02-2005, 13:36
Verwijderd
gewoon roken en bek dicht en dan kijken wat er gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 22:14
Mo6
Mo6 is offline
Citaat:
Dave Rhubarb schreef op 03-02-2005 @ 10:43 :
ehm ik heb ook al wel een aantal keer een joint gedraaid met normale vloei en zonder tabak. ging prima, je moet gewoon lekker strak draaien en met een aantal personen oproken, dan blijft ie wel aanstaan!

is ook een heel lekkere ervaring, je wordt heel anders stoned, alleen jammer dat het heel brak smaakt!
Oud 20-02-2005, 21:37
apekop123
apekop123 is offline
Voor blunt moet je tegenwoordig (iig in den haag) best zoeken.

Er zijn een paar sigaren winkels die het verkopen, de meeste (voor zover ik weet alle) coffeeshops hebben het niet meer...
Reageren

Regels voor berichten