Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2005, 17:13
Verwijderd
Ben je tevrede met je vriendengroep? Of had je deze graag anders gezien? Met meer/ minder/ andere mensen ofzo?

Ik ben zelf tevrede over mijn vriendengroep. Ik heb niet echt een grote groep, maar voor mij precies perfect .

Een oude schoolvriendin van mij is dus ontevrede over haar vriendengroep (maar ze heeft dan ook niet echt veel vrienden). Ze had graag een grote groep vrienden gewild met wie ze veel kon afspreken. Toch vraag ik me af waarom ze dan nu zo weinig/ geen vrienden heef?
Volgens mij had ze zelf het idee dat toevallig zo was dat zij zo weinig vrienden had, nou ja ze twijfelde ook wel een beetje aan zichzelf, omdat het toch heel ander is dan ze graag gezien had. Ik vond dit echt zielig voor haar. Toen ben ik gaan nadenken of ik meer mensen ken die ontevrede zijn over de groep vrienden. Maar eigenlijk in mijn omgeving ken ik ze niet, nou ja 1 iemand al komt zij daar niet echt open voor uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2005, 17:33
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik heb geen vriendengroep, alleen een hoop losse vrienden en kenissen en zo vind ik t wel prima. 1 groepje hebben is stom. wel zijn het allemaal gothics en punkers hmm
edit: op een paar na dan
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 17:36
Verwijderd
stop maar in hokjes
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 17:36
Embryosquasher
Embryosquasher is offline
Mijn vriendengroep (het woord voormalig laat ik even achterwege) is een kleurrijk gezelschap. We hebben de metalhead, de voormalige cybergoth die nu trendy to da bone is, de ska/punker/adhd druktemaker die verslaafd is aan gamen en de straight edger, verslaafd aan het kopen van cd's, dvd's en alles pimpt wat los en vast zit. (ook wel de zwerver genoemd) En oja, het is altijd lachen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 17:40
Vice
Vice is offline
In m'n klas zitten wel een aantal jongens met wie ik goed kan opschieten en ook wel vriend zou kunnen noemen. Om eerlijk te zijn ben ik best wel tevrede met dat groepje. We zijn zelfs op vakantie geweest en dat was erg gezellig. Maar behalve dan die groep heb ik ook nog wat losse vrienden.

Ojaa, de meeste vrienden lijken qua uiterlijk helemaal niet op mij en hebben ook een andere stijl.
Oud 08-02-2005, 17:44
Delicate
Delicate is offline
Op school ga ik wel om met een groep, wat meestal wel gezellig is. Daarmee ga ik ook wel eens weg in de vakanties en kijk ik een filmpje of iets in die richting. Zijn meestal een stuk of 5/6 mensen.

Verder nog wat mensen die ik ken van toneel en dus elke week zie, wat ook wel gezellig is, maar dat zou ik met alle geweld van de wereld geen vrienden kunnen noemen. Maar leuk sociaal contact.

Ik ben wel tevreden..
Ik heb eigenlijk aan mijn 'beste' vriendin al wel genoeg, die rest van de contacten zijn ook leuk maar niet eens noodzakelijk
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 17:47
Shereentjuh
Shereentjuh is offline
ik heb een erug leuke vriendengroep... ik heb dan mun clan waar ik in zit... en daarbuiten nog veel lui waar we vaak mee afspreken... denk dan ongeveer aan 20 man in totaal... erg gezwellie...

en voor de rest ga ik ook nog gewoon met veel mensen om... ik vind eigenlijk bijna iedereen wel aardig... ben gewoon een vrolijk mens
Oud 08-02-2005, 17:55
Qimm
Qimm is offline
Ja heel erg tevreden
Oud 08-02-2005, 18:00
Donny must die
Donny must die is offline
kheb nauwelijks vrienden
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:03
d33s
d33s is offline
Mijn vriendengroep is helemaal goed. Ik heb vanalles erbij .
Is echt super vet, want dan leer k tenminstge iets over de andere cultuur.
Ik ken ook al een meisje 13 jaar. En dat is een super goede vriendin van me. Ik ga nog steeds met haar om enzo dus dat is echt super vet!.
Mjeh wou k ff vertellen.
Oud 08-02-2005, 18:19
Verwijderd
ik heb niet echt 1 vriendengroep, meer heel veel losse kennissen en vrienden, die elkaar soms wel en meestal niet kennen
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:24
Verwijderd
Nou ja vriendengroep is mss een beetje ongelukkig geforumuleerd. Ik bedoel meer mensen die je vrienden zijn (dus ook losse vrienden), ben je daar gelukkig mee?

Maar als ik aan mijn vriendengroep denk, dan denk ik aan al mijn vrienden, die onderling niks met elkaar te maken hebben, maar die toch allemaal tot mijn vriendengroep behoren.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:24
Verwijderd
Ik ben buitengewoon tevreden met de groep mensen die mijn vrienden zijn Of het echt vriendengroepen zijn, durf ik niet helemaal te zeggen (hoewel we wel regelmatig met de hele groep wat afspreken, zijn sommigen toch meer kennissen dan vrienden). Alles leuk.

Misschien zelfs zo dat ik een extra vriendengroep heb van mijn studie, die eigenlijk bijna teveel is... ik ben niet iemand voor veel vrienden (veel teveel werk!) en ik merk nu al dat ik veel minder aandacht aan die groep besteed dan ik eigenlijk zou 'moeten'...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:27
gurl19
gurl19 is offline
ik heb een vriendinnengroep van vier personen... Maar verder heb ik nog andere vriendinnen! Daar spreek ik ook vaak genoeg mee af, maar nooit samen. Want dat klikt absoluut niet! Soms vind ik dat wel lastig. Dan had ik liever 1 grote groep gehad!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:03
CanYouHandleMe
CanYouHandleMe is offline
ja

een állerbeste vriendin en een állerbeste vriend, een hecht groepje van (nieuwe) school, een paar toch nét iets specialere vrienden (van oude school), een hoop losse gezellige mensen
Oud 08-02-2005, 19:21
Verwijderd
Ik ben best tevreden met mijn vriendengroep. Alleen zou ik met sommige mensen iets meer contact hebben.

Het enige wat wel irritant is dat ik ook nog losse plukjes vrienden, bijvoorbeeld van school en dat je daar ook weer tijd aan kwijt ben. Dus als je een keer gaat stappen met de ene groep smeekt de andere groep bijna of je de volgende keer langs komt
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:24
Verwijderd
Citaat:
belleblaasbel schreef op 08-02-2005 @ 19:19 :
ik heb niet echt 1 vriendengroep, meer heel veel losse kennissen en vrienden, die elkaar soms wel en meestal niet kennen
hmm zoiets had ik ook nu een vaste vriendnegroep, is veel beter voor my dan vet veel mensen kennen ne uiteindelijk niet zo veel mee doen
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 20:01
Brasco
Brasco is offline
Ik heb al 7 jaar dezelfde 4 vrienden om me heen. Dit zijn ook de enige mensen die ik echt vrienden noem. Ik ben er ongelofelijk blij mee, en zij zijn samen met mn moeder en stiefvader de belangrijkste personen in mn leven. Voor de rest heb ik nog een heleboel kennissen en een leuke stiefbroer en broertje en ben ik erg tevreden met de mensen om me heen
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 20:09
Brammetje-88
Brammetje-88 is offline
jups, ook een redelijk hecht vriendenclubje, 5 man, maar o so gezellig, doen veel dingen, verder heb ik veel mensen met wie ik om ga, allemaal gezellig,
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 20:12
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik heb gewoon allemaal 'losse' vrienden en dat bevalt me prima. Ze zijn heel verschillend en dat is juist zo leuk!
Oud 08-02-2005, 20:49
Verwijderd
ik begin steeds meer te balen van mn vrienden, ze zijn allemaal aan t rond hoeren of elkaar en mij achter de rug om naaien en de jongens zijn allemaal kleffig aan het doen
ik wil weer gezellige vrienden
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 21:00
Verwijderd
Er hadden wel wat meer vrienden van me in Groningen mogen wonen. Maar eigenlijk wil ik er geen vrienden in Groningen bij maken, ik wil gewoon dat een deel van mijn huidige vrienden naar Groningen verhuist
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 21:25
nijs
nijs is offline
Aan de ene kant ben ik vaak jaloers op mensen met veel vrienden en zou ik willen dat ik dat ook had, aan de andere kant vreet dat energie en heb ik er de tijd toch niet voor..
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 21:28
Verwijderd
Ik ben met één punt niet tevreden met mijn vrienden en dat is dat ze niet met elkaar overweg kunnen ik kan welhaast drie verjaardagsfeestjes gaan geven (en dat zou ik ook wel willen) maar dat kan niet helaas... Nou ja, het kan wel, maar het is zo raar.

En verder zou ik willen dat ik niet zo ver van ze weg woonde. Gelukkig is er msn/telefoon etc.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 21:33
Konijn
Konijn is offline
Ik ben zeker tevreden met mn vriendengroep (en ik heb het dan nu over de groep waar we mee op vakantie gaan, afspreken in het café, elkaars verjaardag vieren etc) uitgaande van zo'n 8 mensen 'harde kern' tot zo'n 16 mensen totaal, met ongeveer evenveel jongens als meisjes. Dit is uiteraard allemaal in theorie, het komt er gewoon op neer dat ik zeer gelukkig ben met zo'n 5 échte vrienden en dan ook nog vrienden eromheen.
Het enige wat wat minder is, is dat iedereen nu door het hele land studeert. Maar ja, dat krijg je op een gegeven moment toch..
Oud 08-02-2005, 21:39
Balance
Balance is offline
Nee.
In de afgelopen tijd bleken sommige vrienden toch bar weinig van vriendschap af te weten en ben ik dus een paar 'vrienden' kwijt geraakt (als ze dat dus al waren). De enkeling die overblijft waar ik het nog goed mee kan vinden heeft een druk leven en zie ik maar af en toe.
M'n nieuwe 'vrienden' (nieuwe opleiding) daar moet ik nog even aan wennen. Het zijn nog niet echt vrienden: ik kan het wel met hen vinden, maar meer ook niet.
Mijn vriendengroep is op dit moment dus te beperkt, terwijl ik juist een grote vriendengroep gewend ben.
Oud 08-02-2005, 21:49
Poepkind
Poepkind is offline
Ik heb hele lieve vriendjes met scanners! En als ik dan een toets heb en ik heb mijn boek in mn kluisje laten liggen scannen ze het allemaal heel lief voor me in voor de rest heb ik een paar "vrienden" afgeschreven omdat het hele stomme bitches bleken te zijn, en nu vind iedereen ze een bitch en worden ze nergens meer uitgenodigd ghe ghe, dat komt ervan als je niet lief bent tegen poepkind!
Oud 08-02-2005, 23:07
WolterB
WolterB is offline
ben tevreden met de vrienden die ik heb ja
Ik zou ze niet allemaal in 1 groep willen hebben, want dat botst
Oud 08-02-2005, 23:11
-Will-
-Will- is offline
Ik ben hartstikke blij met de mensen die ik m'n vrienden noem. Ze zijn allemaal volwassen, relaxed en open-minded, dus het leukste is om ze aan elkaar voor te stellen: het klikt áltijd zo ontstaan er ook onderling vriendschappen.
Oud 08-02-2005, 23:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik dacht altijd van wel, maar zeker na vanavond ben ik van mening veranderd. De jongens en meiden uit m'n vriendengroep zijn stuk voor stuk fijne mensen en goede vrienden, maar... Ik ben er de afgelopen maanden wel achter gekomen dat een aantal meiden uit de groep zo erg uit mekaar is gegroeid dat ze elkaar niet echt meer mogen. Maar ze blijven wel in dezelfde groep. En vanavond was ik bij een vriend en twee vriendinnen van me, en één vriendin van me was m'n beste vriendin belachelijk aan het maken, samen met die andere vriendin. Daar werd ik best boos om en ik heb er dan ook wat van gezegd. Het deed me echt zeer. Ik had altijd gedacht dat we allemaal sámen vrienden waren.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 02:05
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Jah ben erg tevreden met me vriendengroep.
soms wat ruzie maja dat hoort erbij.
Maar heb toch meer kennisen en losse contacten.
Oud 09-02-2005, 06:35
Mennuz
Mennuz is offline
Allemaal idioten
Heerlijk
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 06:48
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Citaat:
Mennuz schreef op 09-02-2005 @ 07:35 :
Allemaal idioten
Heerlijk
Hier ga ik in mee
Ja ik ben helemaal tevreden met mijn vriendengroep.
Er zitten mensen tussen die je 3 a 4 maanden nie spreekt en dan als je mekaar ziet aan 5,6 woorden genoeg hebben om mekaar helemaal door te hebben...
Schitterend!
En ze zijn wel allemaal tamelijk idioot....
Oud 09-02-2005, 07:14
Qamra
Qamra is offline
Eerst vrienden zoeken, die groep vorm ik later wel

Och, zolang mijn leven goed gaat, ben ik ook tevreden met mijn (gebrek aan) vrienden.
Oud 09-02-2005, 09:22
Verwijderd
Citaat:
devilious schreef op 08-02-2005 @ 20:24 :
hmm zoiets had ik ook nu een vaste vriendnegroep, is veel beter voor my dan vet veel mensen kennen ne uiteindelijk niet zo veel mee doen
maar het is, bij mij tenminste, niet zo dat ik niks met ze doe. in tegendeel, en er zijn ook zat vrienden die elkaar wel kennen en waar we dan als 'groep' wat mee doen. ach zoiets dus.

en ik ben zeker tevreden met mijn vrienden.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 09:50
my iron lung
my iron lung is offline
Ik heb 1 beste vriend en een bende geweldige 'kameraden' (zowel vrouwelijk als mannelijk)
Oud 09-02-2005, 09:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben wel tevreden met de vrienden die ik heb, maar we zijn niet echt een groep. We staan wel bij elkaar in de pauze en zo, maar ik mag er een hoop niet en andere mogen elkaar weer niet, altijd leuk en spannend
Oud 09-02-2005, 10:05
Verwijderd
Ja duh, als ik iemand irritant vind negeer ik 'm gewoon.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 10:07
Tiño
Tiño is offline
ja, om mee te voetballen(niet in clubverband) redelijk wat, misschien wel 15 ofzo in wisselende samenstelling, als wel om dingen te doen enzo , stuk of 6 en ook nog n hoop fijne collegas die k buiten mn werk wel ns zie, en mn vriendin behoort ook wel tot vrienden ofzo
Oud 09-02-2005, 11:10
luchtballon
luchtballon is offline
Ik heb een geweldige vriendengroep van mensen die nu bijna allemaal van school af zijn, maar het blijft nog steeds bij elkaar. Ik erger me nooit aan ze en sommigen zijn idioot en ik hou van ze
De vrienden die ik nu op school heb vind ik minder geweldig, en ik erger me ook aan hun irritantheid of aan dat ze zo moeilijk doen over alles. maar ze zijn wel gezellig.
En verder is er nog een groepje waarmee ik graag bevriend zou willen zijn, maar ik ken ze niet echt goed en ik ben niet zo goed in zelf nieuwe vrienden maken. Dus alleen op dit punt ben ik niet tevreden over mijn vriendengroep, omdat ik er een paar bepaalde mensen bij wil
Oud 09-02-2005, 11:13
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Embryosquasher schreef op 08-02-2005 @ 18:36 :
Mijn vriendengroep (het woord voormalig laat ik even achterwege) is een kleurrijk gezelschap. We hebben de metalhead, de voormalige cybergoth die nu trendy to da bone is, de ska/punker/adhd druktemaker die verslaafd is aan gamen en de straight edger, verslaafd aan het kopen van cd's, dvd's en alles pimpt wat los en vast zit. (ook wel de zwerver genoemd) En oja, het is altijd lachen.
Wie de neuk ben ik ?
Oud 09-02-2005, 16:53
Daboman
Daboman is offline
Ik heb niet echt vriendengroepen. Ik trek wel vaak op met bepaalde mensen maar spreek niet snel iets af. Meestal spreek ik alleen met een vriend(in) of een klein groepje iets af.

Ik heb wel verschillende vriendengroepen gehad, maar ik vond het niet echt leuk. De groepen die ik heb gehad waren niet echt gezellig om het zo maar te zeggen. Ze waren eigenlijk niet echt vrienden. Het leek er meer op of ze me gebruikten. Het enige gezellige groepje dat ik wel heb gehad is vanwege spanningen tussen anderen uit elkaar gevallen. Het waren voor een gedeelte ook eigenlijk meer kennissen, hoewel we wel af en toe wat samen deden.

Tegenwoordig kom ik meer in sferen terecht waarbij iedereen met iedereen omgaat en ik moet zeggen dat het me uitstekend bevalt.
Oud 09-02-2005, 16:55
Susanne
Susanne is offline
Ik heb wel een leuke vriendenkring, alleen beetje zonde dat er heel wat door heel Nederland wonen omdat dus al studeren.. maar het heeft ook wel voordelen, heb nu vaak leuke weekendjes etc
Oud 09-02-2005, 17:36
FayLa32
FayLa32 is offline
Ik heb een paar losse 'vrienden', van vorige scholen. Op mijn huidge studie zit er niks boeiends bij en daar baal ik toch best wel van. Met die mensen zit ik immers de hele dag mee opgescheept.

De vrienden die ik heb, daar ben ik wel tevreden mee, het zou wel alleen wat uitgebreider mogen.
Oud 09-02-2005, 17:48
Nienna*
Nienna* is offline
Met mijn 'vriendengroep' ben ik absoluut niet tevreden.
Zaterdag zo hard roepen dat als er één de disco niet inkomt, de rest ook niet gaat.. vervolgens zondag gewoon de helft laten staan buiten omdat 'het toch was gezegd dat ze het nog eens gingen proberen en zij hun avond niet buiten wilden doorbrengen..'
Bovendien daarna afgezeken.. nadat ik hen de waarheid had gezegd.
Ik ben het echt helemaal zat. Ik vraag me af wat ik aan iedereen heb.. Soms heb ik echt het idee dat iedereen schijnheilig en niet oprecht is, maar dat kan ook mijn eigen onzekerheid zijn.
In ieder geval heb ik er geen zin meer in.. al die problemen altijd. Ik laat het op z'n beloop.. vooral omdat iedereen me de laatste tijd bot vindt; dat is omdat ik heb besloten geen energie meer te steken in de mensen waar ik niets meer in zie... alsof zij nog iets in mij zien . Ik weet zeker van niet.
Sorry voor het wazige verhaal . Een jaar geleden was ik tevreden.. nu is alles anders!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 18:21
Luna
Luna is offline
Ja, ik ben blij met mn vrienden, het is niet 1 vaste groep maar ik heb overal verspreid vrienden. Ze zijn ook heel verschillend allemaal maar dat vind ik juist leuk, ik hou wel van afwisseling.
Ik heb een aantal hele goede vrienden, waaronder 1 allerbeste vriendin die ik al 13jaar ken, en dan nog vrienden die ik wat minder vaak zie en waar ik wat minder close mee ben. En dan ken ik nog een hoop mensen die ik niet écht vrienden noem..
Oud 09-02-2005, 20:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn oude vriendengroep van de middelbare school is helemaal uit elkaar gevallen doordat we allemaal ergens anders zijn gaan studeren of omdat er mensen gezakt zijn dus daar heb ik totaal geen contact meer mee.

Mijn nieuwe vriendengroep in Leuven is wel okee. Het is een grote groep Nederlanders die daar allemaal studeren en dat is best wel gezellig. Ik vind het alleen jammer dat het meerendeel zich echt afsluit van de Belgen en je dus echt een groep wordt en niet vermengd met die Belgen terwijl ik dat juist wel wil dus dat is wel een beetje jammer. Het is ook wel jammer dat we vermoedelijk volgend jaar heel er uit elkaar vallen als er een deel ingeloot wordt in Nederland en dan teruggaat en een deel in Leuven overswitcht naar geneeskunde en we dus maar met een paar overblijven bij biomedische wetenschappen maar het is afwachten hoe dat verloopt.
Oud 09-02-2005, 21:03
RoB!N
RoB!N is offline
Ben wel blij met mijn vrienden groep, veel vrienden van alle soorten wel. Altijd gezellig uitgaan 15 man ofzow... elke avond wel bij elkaar ouwehoeren. Alleen moeten er wat meer meisjes bij . Tis nu vooral jongens en dan aanhang van vriendinnen af en toe.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 21:36
Geomancer
Geomancer is offline
Ben zeker tevreden met mijn vriendengroep.Een aardige groep van circa 15 vrienden en vriendinnen en nog veel losse vrienden/vriendinnen.Heb absoluut niet te klagen
Oud 09-02-2005, 21:38
Verwijderd
Het zijn meer bepaald een paar losse fladders.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten