Advertentie | |
|
![]() |
||
Ik denk dat we er nu allemaal wel achter zijn dat het niet mocht en dat die pedagoge beroepsgeheim heeft en zich daar niet aan gehouden heeft...
mss een idee om na te denken over de andere vraag van lise_smiles? Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Daaronder zou ik het zelf toch ook vaak doen, maar dan hoeft het volgens mij niet per se). Wat je er aan kan doen? Een klacht indienen idd misschien. Maar ongedaan maken kan je het idd niet. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb het ook gehad en het heeft het probleem bij mij niet veel erger gemaakt.
Ik denk dat je zowieso niet naar die schoolmuts moet gaan maar naar Bureau jeugdzorg om daar je verhaal neer te leggen óf je huisarts. Daar word je beter geholpen en zitten er meestal intelligentere mensen.. Tenminste zo heb ik het ervaren. Ik vind de psychologen die ik tot nu toe heb gehad allemaal verschrikkelijk dom over komen. Maar dat ligt aan mij. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Binnen de gezondheidszorg gelden namelijk de volgende regels. Bij kinderen jonger dan 12 jaar, loopt alles (alsin behandelingen en beslissingen) via de ouders. Bij kinderen tussen de 12 en de 16 jaar, worden zowel de ouders als het kind zelf betrokken, waarbij het kind de overhand heeft in de beslissingen die worden gemaakt. Kinderen ouder dan 16 jaar, zijn binnen de gezondheidszorg volwassen en dus in staat alleen beslissingen te maken. Ouders hoeven/mogen dan ook nergens van op de hoogte te worden gebracht, zonder uitzonderlijke toestemming van het kind. Maar indien de hulpverlener het nodig acht, mogen er uitzonderingen op deze regels gemaakt worden. Ik weet niet hoe oud het meisje in kwestie is, maar indien jonger dan 16 heeft de pedagoge dus de inschatting gemaakt dat de ouders op de hoogte gebracht moesten worden. Of dit de juiste inschatting is geweest en of de manier waarop zij dit gedaan heeft, goed was, kunnen we moeilijk beoordelen denk ik zo.
|
Om het verhaal even samen te vatten: Zij is dus naar de schoolpedagoge gegaan, heeft haar verteld dat zij mishandeld werd, en die pedagoge heeft de ouders daar op aangesproken?
Ik vind niet dat ze daarmee de fout in is gegaan. Als de situatie verergert moet je gewoon meer hulp inschakelen tegen die ouders. Zij zijn het probleem, niet de pedagoog.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waar ik op wijs is dat hier de verkeerde dader wordt aangewezen. De ouders mishandelen het meisje, zij zijn de oorzaak van het probleem. En daarnaast, wat had die pedagoge anders moeten doen? Niets?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
@ lise_smiles: Ik zou het bij een andere hulpverlener proberen en daar van te voren goed informeren hoe hij/zij werkt en of zij bepaalde dingen aan de ouders verteld. Dan weet je waar je aan toe bent. Al is het nu wel wat moeilijker aangezien haar ouders nu weten dat ze hulp zoekt en het dus erger is geworden. Maar ze moet zich hierdoor niet laten afhouden van het zoeken naar hulp anders blijf je er mee zitten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zeg niet dat het een goede keus is geweest, maar ik durf ook niet te zeggen dat het per se een verkeerde is geweest, omdat ik niet weet waarom ze het gedaan heeft, wat haar gedachten waren, enz. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Pedagogen kunnen niet zomaar kinderen bij ouders weghalen. Dat moet, voor zo ver ik weet, oa een rechter beslissen en het kind zelf (wat ook niet snel gebeurd), enz, dat gaat iig niet allemaal zo heel erg simpel. Bovendien was dat waarschijnlijk op dat moment sowieso nog niet aan de orde.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als niets anders helpt idd, maar volgens mij was er nog amper wat geprobeerd en is dat op deze situatie dus nog niet zo van toepassing.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|