Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2005, 10:36
Elite!
Elite! is offline
Weet iemand wat spontane zelfontbranding precies inhoud en geloven jullie dat het bestaat??? Ik geloof het wel omdat er 1 geval van was. Info hierover wil ik graag alvast bedankt.

Het ene geval kan je vinden op google.nl en dan spontane zelfontbranding intypen en de 1e kiezen.
Oud 22-02-2005, 10:40
Verwijderd
Dat doet zich voornamelijk voor bij organisch materiaal dat een te hoge interne temperatuur bereikt, bijvoorbeeld graan of maïs in het ruim van een schip of hooi dat in een hooiberg ligt opgestapeld (dat heet hooibroei). De temperatuur kan dan zo hoog oplopen dat het materiaal vanzelf ontbrandt.

Ik heb nog nooit gehoord dat zoiets bij een mens kan gebeuren. Lijkt me ook onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 10:42
Mara
Mara is offline
^
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 11:00
Sithan
Sithan is offline
Tegen de tijd dat je interne temperatuur zo hoog is, dat je begint te fikken, is je bloed al zo lang aan het koken dat je allang dood bent en je vervolgens weer afkoelt, als je t mij vraagt...
Oud 22-02-2005, 12:04
leucomelas
leucomelas is offline
mystiek?
Oud 22-02-2005, 14:51
Verwijderd
Het schijnt wel enkele keren gebeurd te zijn en er schijnt ook wel een wetenschappelijke verklaring voor te zijn, maar ik heb me er (nog) niet in verdiept en het komt ongeloofwaardig op me over.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 15:16
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Sithan schreef op 22-02-2005 @ 12:00 :
Tegen de tijd dat je interne temperatuur zo hoog is, dat je begint te fikken, is je bloed al zo lang aan het koken dat je allang dood bent en je vervolgens weer afkoelt, als je t mij vraagt...
lijkt mij ook, tenzij alleen je haar heel heet wodt oid, en als dat begint te fikkent vuur op jou overgaat

maar als je huid zo heet wordt.....
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 15:27
snOOdleF
snOOdleF is offline
Ik heb zoiets jaren geleden gelezen in zo'n quasi-wetenschappelijk blad, de X-factor ofzo.

Het artikel werd vergezeld met foto's, maar dat kun je tegenwoordig ook al niet meer vertrouwen.
Oud 22-02-2005, 17:55
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Mijn been voelt soms wat warm aan..
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 20:31
ekki
ekki is offline
Lees dit ook eens als je wilt:
http://www.skepsis.nl/ontbranding.html
Oud 22-02-2005, 20:37
Verwijderd
Heh. Stichting Skepsis ownt
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Mirage2000 schreef op 22-02-2005 @ 18:55 :
Mijn been voelt soms wat warm aan..
*woooeeeshhhhh*
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 03:02
Not for Sale
Not for Sale is offline
Hoort dit niet op mystiek of religie of populaire wetenschappen thuis? Is al heel vaak over gediscussieerd in ieder geval. Ik zou zeggen, gebruik de zoekfunctie.
Oud 23-02-2005, 20:02
Yurgentje
Yurgentje is offline
ik heb ook een x zown verhaal gelezen.

een vrouw van een jaar of 70 zat in haar stoel en was in slaap gevallen. paar dagen later kwam haar zoon op bezoek. het enige wat nog van de vrouw over was, waren 2 voeten. de rest van het lichaam was verbrand. om de stoel heen stond een circel van alles was versgroeid was, haar voeten stonden daar dus net buiten. en waren niet een een btje zwart voor het vuur oid. oordeel van de dokter was dat ze van binnenuit verbrand was

raar verhaal maar ik geloof wel in zulke dingen. houden het leven spannned
Oud 23-02-2005, 20:55
M.R.10
M.R.10 is offline
in princiepe zouden je mitochondriën zo heet kunnen worden dat ze in de fik vliegen. Maar voor een echte ontbranding waarvan je als mens iets zou merken, moet een gigantische hoeveelheid tegelijk ontbranden. die kans is zo klein dat het te verwaarlozen is.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 15:23
Twanos
Twanos is offline
eey dit is van die aflevering van south park
Oud 24-02-2005, 16:04
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Jep spontane ontbranding krijg je als je je winden ( methaangas) niet de vrije loop laat.

Regels voor berichten